עשה זאת בעצמך: יח"צ לעסק קטן

פוס

משתמש מקצוען
D I G I T A L
חלק נכבד מהעוסקים ביח"צ מתנגדים בעליל שעסקים קטנים יעשו לעצמם יחסי ציבור. הטענה העיקרית שלהם היא "נזק עצמי". ובכן, אין ספק שבשביל תוצאות שיקדמו את העסק שלך אתה צריך מישהו מהתחום שייצור המשכיות, יחדש זוויות ועוד. כמו כן הפוטנציאל שביח"צ אף פעם לא יתממש אם תעשה זאת לבד, ובכל זאת, במידה ומדובר בעסק קטן כמו חנות שכונתית לפרטי נוי מקוריים למשל, אזי שכמו שיווק וקד"מ (קידום מכירות), גם יח"צ ניתן לבצע לבד.

הסיכון ל"נזק עצמי" תמיד קיים אך מדובר בסיכון מחושב, כלומר, איזה "נזק אסטרטגי" כבר יכול להיגרם לאותה חנות פרטי הנוי? ולכן, אם יש לך מוטיבציה וזמן פנוי תוכל להשיג כתבה או כמה אייטמים מה שאולי יתבטא במכירות לתקופה הקרובה ובטוח יתרום לאגו. אבל! מאחר ולא בא לי לקבל תגובות נזעמות לתיבת הדואר מקולגות שיטענו שאני יורה לרגליים, שובר ענפים וכו'. איני ממליץ על יח"צ עצמאי. אך אם כן הייתי מעודד תופעה זו אז אלו הכללים שהייתי מבצע:

תכנון: הגדר מי קהל היעד המועדף (תל אביבים\דרומיים, מבוגרים\צעירים, עשירים\ממוצעים וכו') ופנה בהתאם לכלי התקשורת הרלוונטיים (בהמשך תבין אך לעשות זאת). מומלץ לעבור בדקדקנות על כתבות בכלי התקשורת תקופת מה בכדי לזהות את העיתונאים הרלוונטיים ביותר עבור העסק שלך.

תוכן: רשום כמה נקודות עיקריות (שיפורטו בהמשך) המבליטות את אופי העסק ושלב אותן ב"סיפור מסגרת". לדוגמא, אם העסק הוקם ע"י סב המשפחה, כלומר עסק משפחתי. ניתן לספר על היסטורית העסק, על החלום של סבא לסדר את כל המשפחה, על הראיה העסקית בעבר לעומת ההווה, על שילוב הנכדים, על הרגע שחשבת שהכל אבוד והסיבה לכך, והרווחים שהגיעו אף על פי כן. לאחר מכן בדוק אילו מילים ניתן להוריד וכתוב בשנית בצורה מתומצתת. דאג שבתחילת הטקסט יהיה מענה לשאלות כמו מי הבעלים, מה מטרת העסק, אלו צרכים הוא מספק, מתי הוקם, איפה ממוקם, ולמה לבחור בך ולא במתחרים. אל תשכח להשאיר דרכי התקשרות. זכור כי מה שנכנס לעיתון הוא מה ש"מעניין" ולא מה ש"חשוב", ולכן אל תתבייש למכור את החלק הצהבהב, שאל עצמך בסוף הכתיבה האם בתור קורא הידיעה מעניינת אותך ושפר בהתאם.

גישה לעיתונאים: מתחת לידיעות ולכתבות בעיתונים יש מייל של הכתבים, השתמש בו. באינטרנט יש פרטי התקשרות עם המערכות ובחלק מהידיעות המופיעות ברשת ניתן להקליק על שם הכתב ומיד תקפוץ כתובת המייל שלו. תוכל להגיע למערכות התקשורת דרך 144, אלו נותנות כתובות מייל של עיתונאים וחלקן אף נותנות מספרי טלפון.

שיחה עם עיתונאי: אל תתרגש, עיתונאי הוא בן אדם (לפחות ברוב המקרים). אם התקשרת למערכת וקיבלת מספר של כתב, שוחח עימו בקצרה ואמור רק את הדברים העיקריים. אם אתה חושב שתתרגש בשיחה, כתוב טקסט מוכן מול העיניים וקרא "בטבעיות". כמובן, שמומלץ עבורך להתחיל עם המייל.

יח"צ עצמאי הוא בהחלט אפשרי.

בהצלחה.

(תמיר האס)
 

שוקולד לבן

משתמש צעיר
הפקות ואירועים
מה שחשוב בפניה לעיתונאים הוא ה'סיפור'.

תיבות המייל שלהם עמוסות עד להתפקע בפניות מהסוג הזה, זמנם קצר, ומה שמעניין אותם זה הם עצמם, כלומר: אייטם טוב.

הם לא מחפשים לפרסם אף אחד, הם מחפשים חדשות.
וכדי להפוך ל'חדשה' - אתם צריכים להפוך לסיפור 'חם', לא רגיל, הזוי, משונה. מה שאומר הרבה פעמים לשים את המוצר בצד, ולמצוא בו או בכם את הצדדים שפורצים מן המציאות המוכרת.

זה לא אומר להציג את עצמכם גרוע.
כי אז היח"צ הופך לבומרנג.
(והכלל שאומר: דברו עלי, אפילו תכפישו, העיקר תדברו - הוא מיתוס שאבד עליו הכלח).
אבל בהחלט להציג משהו שידרבן את העיתונאי, בשבילו, להרים טלפון.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה