פוליטי ערב דרמטי? הצהרות פוליטיות

דעתך על הצהרת גלנט?

  • אסור לעצור את החקיקה! הוציא עצמו מהגוש.

  • להמשיך בחקיקה מינורית שלא תוביל משבר קואליציוני.

  • לעצור את התהליך לחודש כהצעתו להרגעת הרוחות.

  • אין לי דעה בזה.


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.

מני דגני

משתמש מקצוען
מוטי קסטל: סביבת נתניהו: החקיקה לא תידחה. אין משבר.

סביבת נתניהו: אין כל קשר בין גלנט להצהרה של רה״מ שתוכננה מראש.

ינון מגל: גורם בסביבת ראש הממשלה בעקבות השמועות על הנאום הערב: לא עוצרים את החקיקה החשובה למען איזון בין הרשויות.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
רה״מ נתניהו בהצהרה לתקשורת: ״מתנגדי הרפורמה אינם בוגדים והתומכים אינם פשיסטים. צריך לגנות הסתה ואלימות. אני רוצה לומר הערב כמה מילים על דמוקרטיה כי יש שמנכסים לעצמם את הדמוקרטיה״.
 

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
מבזקים
https://www.kore.co.il/viewArticle/127420
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת לתקשורת. לדבריו: "אפשר להעביר רפורמה שתיתן מענה לשני הצדדים", אמר נתניהו והבהיר כי הוא מעוניין לענות על החשש המרכזי שעולה בצד המתנגד לחקיקה. לדבריו, "יש חשש מפסקת התגברות גורפת. כזו שתיתן לכל רוב קטן בכנסת לפסול החלטות בית משפט - זה לא יקרה. אני מתכוון לעגן בחוק את זכויות הפרט".

לדבריו, "אנחנו רוצים בית משפט מאוזן, שיהיה של העם ויזכה באמונו. זה לא קץ הדמוקרטיה אלא חיזוק הדמוקרטיה. עד היום ידיי היו כבולות. הגענו למצב אבסורדי שאיימו להוציא אותי לנבצרות. זה דבר אבסורדי שלא ייתכן בדמוקרטיה. ולכן הערב אני מודיע - עד כאן. אני נכנס לאירוע".

עוד אמר נתניהו: "יש לנו מדינה אחת ועלינו לעשות הכול כדי להגן עליה מפני איומים מבחוץ ומפני קרע בלתי-ניתן לאיחוי מבפנים. איננו יכולים לאפשר לאף מחלוקת לסכן את העתיד המשותף של כולנו. עלינו לדחות ולגנות הסתה והתלהמות. מתנגדי הרפורמה אינם בוגדים ותומכי הרפורמה אינם פאשיסטים. רוב מוחץ של אזרחי ישראל אוהבים את המדינה שלנו ורוצים לשמר על הדמוקרטיה".
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
*ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת:*



"אזרחי ישראל,

לפני כמה חודשים, מיד בהיוודע תוצאות הבחירות, אמרתי: אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל. התכוונתי לכך אז, ואני מתכוון לכך גם היום.



יש לנו מדינה אחת ועלינו לעשות הכל כדי להגן עליה מפני איומים מבחוץ, ומפני קרע בלתי-ניתן לאיחוי מבפנים. איננו יכולים לאפשר לשום מחלוקת, חריפה ככל שתהיה, לסכן את העתיד המשותף של כולנו. לא רק שעלינו לדחות אלימות ובריונות, עלינו לדחות ועלינו גם לגנות הסתה והתלהמות.



מתנגדי הרפורמה אינם בוגדים, ותומכי הרפורמה אינם פאשיסטיים. רוב מוחץ של אזרחי ישראל, לרוחב הקשת הפוליטית, אוהבים את המדינה שלנו ורוצים לשמור על הדמוקרטיה שלנו.



אבל כיון שישנם כאלה שמנכסים לעצמם את הדמוקרטיה, אני רוצה לומר הערב כמה מילים על דמוקרטיה. נכון, יש בינינו חילוקי דעות. תומכי הרפורמה חושבים שאין פה דמוקרטיה אמיתית, ושמה שמסכן את הדמוקרטיה זה בית משפט עליון 'כל יכול' שנכנס לכל נושא ושבפועל הוא זה שמנהל את המדינה. מנגד, מתנגדי הרפורמה חושבים שמה שיסכן את הדמוקרטיה זה כנסת וממשלה שיפעלו בלי בלמים ובלי מעצורים, ושיפגעו בזכויות הפרט.



משטר דמוקרטי תקין לחייב לטפל בשני הנושאים הללו. הוא חייב להבטיח את שלטון הרוב, והוא חייב תוך כך לשמור על זכויות הפרט. כדי להבטיח זאת, וגם כדי למנוע את הקרע בעם, הרפורמה המשפטית לדמוקרטיה חייבת לתת מענה לשני הצרכים הבסיסיים הללו. כדי למנוע קרע בעם, כל צד חייב להתייחס ברצינות לטענות ולחששות של הצד השני – ואני מבקש לעשות זאת עכשיו.



תומכי הרפורמה מתקוממים על כך, שהאיזון בין הרשויות בישראל הופר במשך עשרות השנים האחרונות. בית המשפט התערב ללא הצדקה בשיקולים ביטחוניים במאבק בטרור. הוא הערים קשיים, פעם אחר פעם, על מדיניות הממשלה.



לדוגמה, הוא מנע הוצאת מסתננים מישראל, ואתם יודעים מה זה עשה לתושבי דרום תל אביב ולמקומות רבים אחרים בארץ. הוא התערב במתווה הגז ובמשך שנים הוא עיכב את הוצאת הגז מהמים, במחיר כלכלי של עשרות מיליארדי שקלים, דבר שהשפיע על כל אזרח בישראל. בלי סמכות בית המשפט פסל חוקים, מנע מינויים, והתערב בתחומים רבים שהוא כלל לא היה צריך כלל לדון בהם.



ויש עוד טענה אחת, ואולי הכואבת ביותר. רבים בעם קובלים על כך שבית המשפט העליון מתנהל כמועדון סגור למינוי שופטים בשיטת 'חבר מביא חבר'. בשיטה הקיימת לשופטים יש וטו על מינוי שופטים, ובפועל הם ממנים את עצמם – מה שלא קורה בשום דמוקרטיה אחרת בעולם.



לא מעט אנשים, שאינם מגדירים את עצמם כתומכי הרפורמה, דווקא מסכימים שיש לתקן תיקונים שונים, לרבות בעניין הזה, לערוך רפורמה מהותית במערכת בתי המשפט. אבל יש בהם גם אלה שחוששים שהרפורמה הדמוקרטית המוצעת תלך רחוק מדי, ושהיא תאפשר לממשלה ולכנסת להשתלט על בית המשפט, להתגבר על כל פסיקה, לחוקק כל חוק. הם חוששים ממדינת הלכה, ממדינה לא-ליברלית, מחקיקה נגד להט"בים, חילונים, נשים, מיעוטים.



אז לאור החששות הללו אני אומר הערב: אני מאמין שאפשר להביא רפורמה שתיתן מענה לשני הצדדים. רפורמה שתשיב את האיזון הראוי בין הרשויות – ומנגד, תשמור, ואני אומר מעבר לזה, לא רק תשמור, שתשריין – את זכויות הפרט של כל אזרח במדינה.



כי לא באנו לדרוס ולרמוס. באנו לאזן ולתקן. ולכן אנחנו נחושים לתקן ולקדם באחריות את הרפורמה הדמוקרטית, שתחזיר את האיזון הראוי בין הרשויות. אני מזכיר לכם, אנחנו דנו עד עכשיו רק בנושא אחד מני רבים, שעדיין לא דנו בהם.



הדרך הטובה ביותר להשיג את הרפורמה המאזנת, ולמנוע את הקרע בעם, היא בהתדיינות ובהשגת הסכמה רחבה ככל האפשר.



לצערי, עד עכשיו נציגי האופוזיציה סירבו להיכנס לדיון זה. בוזבזו כמעט שלושה חודשים בגלל הסירוב הזה. אני מקווה שזה ישתנה בימים הקרובים. אני פועל להגיע לפתרון. אני קשוב לחששות של הצד השני. שימו לב, כבר עשינו שינויים בחוק שנוגע לוועדה לבחירת שופטים, כדי לתת מענה לחששות של הצד השני.



החוק שיובא בשבוע הבא לאישור הכנסת הוא חוק שאינו משתלט על בית המשפט, אלא מאזן ומגוון אותו. הוא פותח את שערי בית המשפט להשקפות, לציבורים, למגזרים עצומים, שעד היום הודרו ממנו במשך עשרות שנים.



איננו רוצים בית-משפט נשלט. אנחנו רוצים בית-משפט מאוזן. ובית-משפט מאוזן יהיה בית משפט של העם, ובית משפט כזה יזכה גם לאמון העם. זה לא קץ הדמוקרטיה, זה חיזוק הדמוקרטיה.



בכל הדמוקרטיות, לרבות בארה"ב, נבחרי הציבור הם אלה שבוחרים שופטים. כמעט אין לזה יוצאי מהכלל, בודדים. אז ארה"ב היא לא דמוקרטיה? ניו זילנד היא לא דמוקרטיה? קנדה היא לא דמוקרטיה? המשפטן הידוע פרופ' אלן דרשוביץ מאוניברסיטת הרווארד, שאגב מתנגד לחלקים ברפורמה, אמר שאם הרפורמה תעבור במתכונתה הקודמת, לפני "הריכוך", אז ישראל לא תהיה דיקטטורה, היא תהיה דומה לניו זילנד, לקנדה ובמידה רבה גם לארה"ב.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
הצהרת שר הביטחון גלנט ב-20:40


אמיר אטינגר: גלנט יביע את עמדתו על הרפורמה וההשלכות על הביטחון וצה"ל. גובה הדציבלים הוא השאלה המעניינת, האם יהיה תקיף בקריאה לעצירת החקיקה וכמה יצטרפו פומבית לקריאתו בליכוד .
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
רק לזכור שהכל לטובה והכל בשליטה!
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

גלנט - משימת חיי היא בטחון ישראל, סיכמתי את חיי עשרות פעמים וגם הפעם אני מוכן להסתכן ולשלם מחיר. האיומים גדולים - אירן קרובה ליכולת גרעינית צבאית, הזירה הצפונית רוחשת, הטרור הפלסטיני גובר.

גלנט: בשבועות האחרונים נפל דבר. אני מודאג ממה שאני שומע בשטח. מכל עבר עולות תחושות של כעס ואכזבה שלא נתקלתי מעולם.

השסע בחברה חודר אל תוך צהל וזו סכנה ברורה מיידית ומוחשית לביטחון המדינה. לדבר הזה לא אתן את ידי

צריך שינוי במערכת המשפט ואיזון. שינויים משמעותיים עושים בהידברות ושיח

ניצחון של אחד הצדדים יהיה ההפסד של מדינת ישראל. עלינו להוביל תהליך משתף ומאחד

גלנט: חייבים לעצור את התהליך

עמית סגל: המצב האמיתי בכנסת עכשיו - במקרה הטוב לקואליציה 61 תומכים. אדלשטיין דיכטר וגלנט יתנגדו.

שר הבטחון גלנט - חובתנו לשוב לזירת בהידברות, אנשים אחים אנחנו.
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מיכאל שמש: תמונת מצב מתעדכנת בליכוד: רק גלנט ואדלשטיין מסרבים לומר איך יצביעו על החוק למינוי שופטים. שניהם לא אמרו שיתנגדו.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
עמית סגל: דעתי הבלתי מחייבת: בעשרת הדברות כתוב לא תרצח, לא תנאף אבל לא כתוב ״לא תעצור״. במובן הפוליטי, עצירה - ולא גניזה - לצורך הידברות, היא האינטרס הפוליטי מספר 1 של הקואליציה, וסכנה לראשי המחאה. כל הידברות שתהיה תעצים את הסדק בין גנץ לכל השאר, ותעניק לימין נשק חשוב אם ההידברות תיכשל. עצירה לאחר האישור בוועדה לא באמת תמנע את החוק במאי, אולי אפילו תסייע: היא תחייב אנשים כמו גלנט ואדלשטיין לתמוך אם תיכשל ההידברות, ותחשוף מי בצד השני רוצה עצירה ומי רוצה גניזה מוחלטת.כיוון שרוב הציבור רוצה שינויים בהידברות, מטורף בעיניי לוותר על החלק הזה בשם עיקרון לא מקודש שקידשת. להערכתי - 95 אחוז מהקוראים לעצירה ״כדי לעבור את יום העצמאות והזיכרון״ מעוניינים גם לעבור בלי חקיקה את שבועות, תשעה באב, צום גדליה וכן את חנוכה 2037. אני לא מאמין להם, אבל חלקים נרחבים בציבור כן, ובלעדיהם יהיה קשה מאוד לממשלה לשרוד.
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
גנץ לחברי הקואליציה: מתחייב לבוא לקראתכם במו״מ אם תעצרו את החקיקה לתקופת החגים הלאומיים
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
הרקע מאחורי פיטורי גלנט: ראש הממשלה זימן את השר גלנט ללשכתו ואמר לו שהוא איבד את האמון בו לאחר שפעל נגד הממשלה ונגד הקואליציה, בעת שהוא נמצא בביקור מדיני בחו״ל. בסביבתו של נתניהו טוענים כי השר גלנט לא תיאם את דבריו עם רה״מ מראש, ובכך חיבל במאמצים להגיע לפתרון הלל ביטון רוזן, חדשות 14
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה