עקירת התורה

morozane

משתמש רשום
מאור,
ייתכן שסרטון מסוג זה לא תורם לדו שיח פורה בין הצדדים (כי הוא די חד צדדי), אך לומר ש"גם אם התוכן היה קונצנזוס חילוני שמועבר בדרך הזו זה היה מזעזע חילונים" זה ממש בדיחה.
הסאטירה החילונית הרבה הרבה יותר פרועה ופוגענית כאשר מדובר בחרדים ומתנחלים, ככה שהסרטון של דודי רחוק מלחרוג מתחום הטעם הטוב.
 

morozane

משתמש רשום
ועוד דבר, שמוזר שצריך לומר אותו - לקרוא לסרטון הזה "הסתה" זה קשקוש.
 

maor700

משתמש רשום
נכתב ע"י מלפפון;1217196:
בדיוק בגלל מה שאתה אומר.
כאן זה לא נושא פוליטי! זה נושא בלב ליבו של העם היהודי. החרדים אינם פטרונים של התורה, היא ניתנה גם לחילונים שנשמתם עמדה שם בהר סיני.
בזכות התורה גם החילונים וגם החרדים חיים בארץ.

כאשר מופעלות סנקציות על לומדי תורה, ועוד על ידי אחד שהצהיר שהוא נגד חרדים, ודעותיו מובעות לא פעם בריש גלי (וגם בספרו על אביו טומי ו'זיכרונותיו') זה כבר לא נושא פוליטי. זה לא ענייני ונובע משנאה. (ואני מוסיפה: גם מקנאה בוערת).

קודם כל ברור שזה נושא פוליטי כל ההסבר שנתת הוא אליבא דחרדים לפי החילונים הם לא רואים עצמם מחוייבים. דבר נוסף את מניחה שכולם צריכים להבין את המציאות כמו שהחרדים מבינים אותה ועל ההנחה הזו את מסיקה שזה נובע משנאה.
דבר שלישי והכי חשוב- לא רק יאיר לפיד נמצא שם...


נכתב ע"י morozane;1217579:
מאור,
ייתכן שסרטון מסוג זה לא תורם לדו שיח פורה בין הצדדים (כי הוא די חד צדדי), אך לומר ש"גם אם התוכן היה קונצנזוס חילוני שמועבר בדרך הזו זה היה מזעזע חילונים" זה ממש בדיחה.
הסאטירה החילונית הרבה הרבה יותר פרועה ופוגענית כאשר מדובר בחרדים ומתנחלים, ככה שהסרטון של דודי רחוק מלחרוג מתחום הטעם הטוב.
אם לסמוך על האינטואיציה שלך לגבי בדיחות הייתי צריך להניח שגם הבדיחה של דודי הייתה זוכה לצחוק נלהב בinn...
סאטירה מזעזעת נמצאת גם בציבור החילוני (ע"ע ארץ נהדרת) אבל היא מעוררת חלחלה גם בקרב החילונים ההגונים שבניהם. הנה דוגמא: סרטון על המתנחלים (זהירות מאקו...) שימי לב לטוקבקים.
נכתב ע"י morozane;1217582:
ועוד דבר, שמוזר שצריך לומר אותו - לקרוא לסרטון הזה "הסתה" זה קשקוש.
יכל להיות- זה גבולי לדעתי.
 

דודי

משתמש צעיר
מכל המשתמע, לפחות לגבי, אם היה לי ספק בהצלחת מידול השלישייה עכשיו הספק איננו,
אבל תמיד אפשר להשתפר.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י maor700;1217669:
קודם כל ברור שזה נושא פוליטי כל ההסבר שנתת הוא אליבא דחרדים לפי החילונים הם לא רואים עצמם מחוייבים. דבר נוסף את מניחה שכולם צריכים להבין את המציאות כמו שהחרדים מבינים אותה ועל ההנחה הזו את מסיקה שזה נובע משנאה.
דבר שלישי והכי חשוב- לא רק יאיר לפיד נמצא שם...
יכל להיות- זה גבולי לדעתי.
כל חילוני מצוי יודע שמה שהופך אותו ליהודי בשונה מעמים אחרים (צרפתים בלגיים, יהודים ולא ישראלים) זו התורה. בלעדיה אין מה שמקשר.

מסכימה איתך שדרך הבדלנות החרדית מעצבנת את החילונים, אבל זו בעייתם. ככל שהם יקצינו לצד אחד, כך החרדים ייאלצו להקצין לצד השני.

זה נובע משנאה כי זה נובע משנאה. אתה יכול לומר שיש מבחינתם הגיון בדבר, שכולם יישאו בנטל ולמה רק הם צריכים ללכת לצבא, אבל ההתנהלות שלהם נובעת משנאה, כי זה ברור שהחרדים אינם נמנעים מלשרת בצבא בגלל שהם פרזיטים. יש פה רעיון, יש סיבה שחרדי שמתנדב בהצלה אינו נחשב למוקצה, ואילו חרדי שהלך לנח"ל יסתכלו עליו בעיניים עקומות.
אם הם היו מנסים להבין את שורש ההמנעות, אזי הכל היה נשאר רגוע יותר. כל עוד החילונים אינם מנסים להבין את הצד החרדי מכיוונו, שלא יצפו שהחרדים יעשו זאת מנגד.

לגבי אלו הנוספים שמשתתפים בחגיגה, כאן אתה כבר צודק בקשר לפוליטיקה. ראה ערך נתניהו. בנט מסכים למכור את נשמתו ואת נשמת הרבנים הדלי"ם, שאמנם מנסים ךהצהיר הצהרות לכאן או לכאן, אבל זה לא מעניין את קצה קרסולו של בנט, בעד להיכנס לפוליטיקה.

אם תגיד שגם החרדים מוכנים להתפשר בשביל להיכנס לפוליטיקה, אסכים איתך חלקית. למה הם לא היו מתעלמים מהרבנים שלהם, לא היו מוכרים את כל נשמתם בשביל זה. יש גבול - ואותו אין לעבור גם בשביל רייטינג וכניסה לפוליטיקה, או במקרה של בנט= בשביל פופולאריות.

בכל צורה שלא תסתכל על זה, החוק ל'שוויון בנטל' מונע משנאה.

(ואגב לדעת החרדים שוויון בנטל זה לימוד תורה, מי אמר שהחילונים הם אלו שיקבעו פה מהו שיוויון בנטל? אולי החרדים יחליטו לחוקק חוק שכל חילוני בן 17 חייב ללכת ללמוד בישיבה?)

השנאה הקנאה והכבוד מדברים מתוך גרונם בעירבוביה, והעם יושב וצופה בטלוויזיה שמסיתה אותו לחשוב כמותם בלי לקבל נתונים נכונים ועובדות שלכל יהודי יש זכות לקבל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה