לכאורה זה צריך להיות עקבהמשום מה נתקעתי במילה מוכרת ונדושה.
לשון יחיד של עקבות? (מותיר עקבות) עקב???
עקב =עקבים?
עקב בצד אגודל.
כל עכבה לטובה...
עקב של אדם כי זה נופל על האדם וזה לא השם שלו אבל כשהוא נהפך ל שם עצם בלי הטיהעקבות, אדם יחיד מותיר עקבות מפסיעות לא עקב אחת הוא מותיר. לפעמים באמת מאחורי הגבול בשדה הבוצית נמצאה שארית סימן של עקב, והבדואי הגשש אומר למפקדו הנה זה סימן עקב של אדם. מכאן אנחנו צריכים להמשיך לחפש.
עקב זה זכר.לכאורה זה צריך להיות עקבה
עקב של נעל נכוןעקב זה זכר.
?
עקב בצד אגודל.
כל עכבה לטובה...
עקב של נעל נכון
הטבעה שנשארת מי אמר? ולכן כשכותבים על האדם אז זה עקב שלו אבל כשמתייחסים לצורה שנשארה בקרקע זה כבר לא מחייב
תודהצורה זו היא שינוי/תוספת של האקדמיה, השאלה האם זה באמת התקבל, מעולם לא שמעתי צורת התבטאות כזו.
צורת הרבים של עָקֵב היא עֲקֵבִים (גם עֲקֵבוֹת), עִקְבֵי־ (גם עִקְבוֹת־).
צורת הרבים של עִקְבָה היא עֲקֵבוֹת, עִקְבוֹת־ (על דרך יָעֵל יַעֲלָה יְעֵלִים יְעֵלוֹת יַעֲלוֹת־; יָעֵן [בת־]יַעֲנָה יְעֵנִים).
האקדמיה סומכת את ידה על ההבחנה בעברית החדשה בין השם עָקֵב לציון החלק האחורי של כף הרגל או הנעל ובין השם עִקְבָה לציון סימן שמטביעה כף הרגל ולהוראות קרובות בהשאלה.
תודה
אבל זה היה עמוק מידי
תכלס כותבים עקב או עקבה?
זכור לי שנתקלתי ולכן חשבתי כךהאקדמיה סומכת את ידה על ההבחנה בעברית החדשה בין השם עָקֵב לציון החלק האחורי של כף הרגל או הנעל ובין השם עִקְבָה לציון סימן שמטביעה כף הרגל ולהוראות קרובות בהשאלה.
לדעת האקדמיה עקבה. האם זה מקובל? לא נתקבלתי בצורה כזו עד היום.
כמובן ענין ה'עכבה' היה בבדיחותא.זה גם לא אותו ניקוד בכלל עכבה זה פתח ושני קמצים
גם אני לא, ממש חידוש.לא נתקלתי בצורה כזו עד היום
אתה מבין את ההבדל בין הראשון לשני נכון?גם אני לא, ממש חידוש.
בתהילים יש: אֲשֶׁר חֵרְפוּ אוֹיְבֶיךָ ה' אֲשֶׁר חֵרְפוּ עִקְּבוֹת מְשִׁיחֶךָ - עקבתא דמשיחא.
ובשופטים: אָז הָלְמוּ עִקְּבֵי סוּס מִדַּהֲרוֹת דַּהֲרוֹת אַבִּירָיו
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: