כללי עצה- הלקוח "לא מתחבר"

ש. כץ

משתמש רשום
עיצוב גרפי
שלום וברכה,
אשמח להתייעץ עם מביני דבר
עיצבתי לוגו ללקוח - אחרי שהגשתי לו 4 סקיצות
לחלק לא התחבר, חלק לא נראה לו
אציין שלא קרה לי כזה דבר בכזו צורה.

כל התהליך קרה אחרי שהוא ראה תיק עבודות שלי והתרשם. ורק אח"כ סגרנו.
ואחרי שיחת טלפון בה אמרתי שהתהליך הוא שאני מגישה 3 סקיצות מעבר לזה כרוך תשלום נוסף.
מהם הוא בוחר אחד ועליו ניתן לעשות סקיצות נוספות.
עכשיו, אני מתלבטת האם להיות אסרטיבית ולומר שמדובר בתשלום נוסף- (אם כן- כמה אחוזים מהמחיר? )
או לנסות להיות נחמדה ולהבין מה הוא כן רוצה..? בלי להזכיר את עניין התשלום
עבדתי על זה המון ומפחדת שיגמר בכלום.

תודה רבה!
 

אריאל לוק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
לעמוד על שלך בעניין התשלום.
בלי קשר- עצה חשובה היא לבקש מהלקוח לעשות שיעורי בית ולשלוח לך ארבע לוגואים בערך שהוא אוהב, ושיסביר למה..
מקווה שעזרתי.
(בכללי מאז שהתחלתי לבקש מלקוחות - אפילו כאלה שאהבו את הסגנון שלי- שישלחו דוגמאות לעבודות שהם ראו ואהבו - לא קרה לי "לא מתחבר")
 

פופקורן- עיצוב מקפיץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
במקרה כזה אני לא דורשת תשלום נוסף כי אני רוצה לקוח מרוצה!
מה שכן, כמו שהציעו מעליי- לשלוח אותו לחפש וגואים שאהב ולנסות להבין את הסגנון...
יכול להיות שהוא דמיין משהו אחר לחלוטין.. זכותו!
 

sara100

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
השאלה היה מי את?
כלומר כמה נסיון יש לך בתחום?
את חדשה ובונה מעגל לקוחות??

הייתי מזכירה את נושא התשלום. סיכמנו ש... וכרגע אתה... לכן בוא נסכם ש...
 

ש. כץ

משתמש רשום
עיצוב גרפי
במקרה כזה אני לא דורשת תשלום נוסף כי אני רוצה לקוח מרוצה!
מה שכן, כמו שהציעו מעליי- לשלוח אותו לחפש וגואים שאהב ולנסות להבין את הסגנון...
יכול להיות שהוא דמיין משהו אחר לחלוטין.. זכותו!

גם אני רוצה לקוח מרוצה, ברור.
אבל מה עושים עם הבעיה שיכול להיות שאני אעבוד שוב
ושוב הוא "לא יתחבר"?????
ואגב, מראש ביקשתי שישלח לי דוגמאות לדברים שאוהב- ואמר לי שהוא לא הבנ"א שנעול על דברים
ואפילו כשהזכרתי את עניין תוספת התשלום על אם יהיה צורך בסקיצה נוספת
הוא אמר ש"לא מה פתאום, הוא לא כזה".
 

ש. כץ

משתמש רשום
עיצוב גרפי
השאלה היה מי את?
כלומר כמה נסיון יש לך בתחום?
את חדשה ובונה מעגל לקוחות??

הייתי מזכירה את נושא התשלום. סיכמנו ש... וכרגע אתה... לכן בוא נסכם ש...

אני בכלל לא חדשה, אבל עדיין כן חשוב לי הלקוח
בגלל שאני בשם בדוי כאן אני יכולה רק לומר שאני ב"ה מאד מקצועית.
 
נערך לאחרונה ב:

פופקורן- עיצוב מקפיץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
גם אני רוצה לקוח מרוצה, ברור.
אבל מה עושים עם הבעיה שיכול להיות שאני אעבוד שוב
ושוב הוא "לא יתחבר"?????
ואגב, מראש ביקשתי שישלח לי דוגמאות לדברים שאוהב- ואמר לי שהוא לא הבנ"א שנעול על דברים
ואפילו כשהזכרתי את עניין תוספת התשלום על אם יהיה צורך בסקיצה נוספת
הוא אמר ש"לא מה פתאום, הוא לא כזה".

אם הוא הצהיר שהוא לא נעול אז הוא יכול ממש לשגע אותך!
ולכן- כן הייתי גובה תשלום נוסף כפי שסוכם.
כי יכול להיות שגם ה-3 הבאים הוא לא יתחבר ולא יאהב..

כמו"כ, הייתי ממליצה לך לקחת מקדמה כדי שאם הוא לקוח ש"לא נעול" על גרפיקאית אחת, לא תמצאי ת'צמך עם 6 סקיצות וללא תשלום...
 

ש. כץ

משתמש רשום
עיצוב גרפי
אם הוא הצהיר שהוא לא נעול אז הוא יכול ממש לשגע אותך!
ולכן- כן הייתי גובה תשלום נוסף כפי שסוכם.
כי יכול להיות שגם ה-3 הבאים הוא לא יתחבר ולא יאהב..

כמו"כ, הייתי ממליצה לך לקחת מקדמה כדי שאם הוא לקוח ש"לא נעול" על גרפיקאית אחת, לא תמצאי ת'צמך עם 6 סקיצות וללא תשלום...

מבחינתי "לא נעול" היה שהוא גמיש ופתוח לרעיונות
ולכן גם מאד השקעתי בלוגו מקצועי. (בלי לפחד שהלקוח לא יאהב אותו)
 

פופקורן- עיצוב מקפיץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
מבחינתי "לא נעול" היה שהוא גמיש ופתוח לרעיונות
ולכן גם מאד השקעתי בלוגו מקצועי. (בלי לפחד שהלקוח לא יאהב אותו)

כשאני שומעת מלקוח "לא נעול" זה אומר שהוא לא יודע עדיין מה הוא רוצה מעצמו,
שהגרפיקאית תעבוד קשה ותביא לו אינסוף סקיצות, הוא יתייעץ עם מכרים/חברים/ידידים/רשימת תפוצה במייל
ואז יביא לך איזה לוגו לא מקצועי בעליל ויגיד לך שכזה הוא רוצה...
 

sara100

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
@ש. כץ אם את לא חדשה, אז תאמרי לו שהיות שהוא לא התחבר. המחיר לסקיצות שהוצאת עד עכשיו הוא X
ואם הוא מעונין להמשיך לנסות כיוון נוסף, שינחה אותך למה הוא כן מתחבר. וזה בעלות של Y.
בהצלחה!
 

עמירם יוסף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
אולי תעלי את הלוגואים ואז נראה במה מדובר כך יהיה יותר קל ליעץ לך
 

דריבלית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
אני חושבת תנסי איתו בשיחה להגיע איתו מאפס
כלומר מה בעצם רצה? ולהדריך אותו לפי זה לבחור לוגו שאת בנית לפי הדרישות שלו
כמובן אם בנית את זה לפי נתונים שהוא הביא או שנסית להמציא את הגלגל מחדש
או לקוח שרצה יוקרתי (כמו כל הלקוחות ;) ) וזה בכלל לא מתאים לו או שזה מידיי סטייל בשבילו
 

אליהו פריד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
צילום מקצועי
חבוב, ישנם לקוחות שאי אפשר לצאת איתם ראש. עדיף אם כן שתלמד איך לא להיכנס אתם ראש מלכתחילה.
שימו במוח שלכם עובדה קצת מוזרה "לקוח לא תמיד = הכנסה", "ולא תמיד שווה לקחת לקוח".
ישנם לקוחות ש= נזק.

נעמה ע"ה הוציאה בזמנו ספר מעולה בשם "לכח". אם תוכל להשיג אותו איך שהוא, אני מאמין שהוא = את הקריאה בו.
 

דאבל אימפקט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אני חושבת תנסי איתו בשיחה להגיע איתו מאפס
כלומר מה בעצם רצה? ולהדריך אותו לפי זה לבחור לוגו שאת בנית לפי הדרישות שלו
כמובן אם בנית את זה לפי נתונים שהוא הביא או שנסית להמציא את הגלגל מחדש
או לקוח שרצה יוקרתי (כמו כל הלקוחות ;) ) וזה בכלל לא מתאים לו או שזה מידיי סטייל בשבילו
מצטרפת לנ"ל,
כדאי לחזור אחורה ולבדוק מה הציפיות,
לעבור שוב על הבריף ולראות מה התפספס.
לשאול: מה לא אהבת? אתה יודע למה? (הם לא תמיד יודעים אבל כדאי לכסות את זה...)
להסביר איך הנתונים מתבטאים בלוגו עצמו ולתאם ציפיות.
 

Studio Grafix

עיצוב גרפי ומיתוג עסקי למוסדות ועסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
הגיעה אלי בזמנו לקוחה
שהגיע מבולבלת לאחר פניות למשרדי פרסום ומעצבים ולא הואיל בידה.
היא לא מתחברת לשום לוגו..
בתחילה חששתי אבל אזרתי אומץ וניגשתי למלאכה..

בריף, לוגו אבל היא טוענת שזה עדיין לא זה..
ואז לקחתי על עצמי פשוט לשתף אותה בתהליך צעד אחרי צעד
שוחחתי איתה ובחרנו רעיון, גיבשתי אותו, אהבה, תיקנה מעט.. (כל פעם שולחת לה במייל עדכון אחר עדכון)
פונט, נתתי לה מס' אפשרויות מתאימות, בחרה וכו'..

אז נכון, הרגשתי בזבוז זמן רציני (שיקול מלכתחילה, רק שכבר הייתי בתוך זה)
הייתי צריכה סבלנות אדירה
אבל. הלא יאומן קרה
ובאותו היום (!!) הלוגו אושר.

לומר לכן שהייתי מרוצה עד השמיים מהלוגו? לא בדיוק. לא קלע לטעם שלי.
אבל היא היתה מרוצה, ואת שלי אני חושבת שעשיתי.. (מאשר לשכנע שעות ולשנות לה פאזה)

לעומת זאת, בזמנו נגשה אלי לקוחה שרצתה לוגו "מקורי" :eek: משהו לא נורמלי.
מליון פריטים בלוגו ובצד הזה אלמנט כזה ולמעלה ככה וכו'
אז כבר הסברתי לה בעדינות כמה זה מתאים וכו', ראיתי שאין לי עם מי לדבר
אז בכנות הצעתי לה שתחפש מעצבת שתקלע למטרתה. (אגב, ממש מסקרן אותי לראות את התוצר :rolleyes:)

יצא ארוך.. :eek:

בהצלחה רבה!
 

shraga0

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
לא קראתי כל מה שנכתב כאן,
אבל אני מנסה מזוית מבטו של הלקוח,
אולי זה אכן לוגואים מאכזבים? אולי הוא ציפה למשהו הרבה יותר טוב, משהו כמו מה שמופיע בתיק העבודות...? אולי איכזבתם הפעם?
 

ש. כץ

משתמש רשום
עיצוב גרפי
לא קראתי כל מה שנכתב כאן,
אבל אני מנסה מזוית מבטו של הלקוח,
אולי זה אכן לוגואים מאכזבים? אולי הוא ציפה למשהו הרבה יותר טוב, משהו כמו מה שמופיע בתיק העבודות...? אולי איכזבתם הפעם?

הלקוח ציין שהעבודות מאד יפות, אך הוא לא מתחבר
כבר ציינתי שהשקעתי המון. הייתה לו בעיה אישית עם הצורה שהזכירה לו משהו שמזכיר לו משהו...
יצא לי לעשות בחיי המון לוגואים וב"ה אני מאד טובה בזה. (שם בדוי, אז מותר לי...)
אבל נכון, תמיד צריך לבדוק את עצמנו. הפעם לא נראה לי שזאת הנקודה. ואני לא מעלה מסיבות מובנות.


טוב, תכל'ס בינתיים הגענו להבנה.
תודה על כל העצות, ככה בסוף ניסיתי, איתו ביחד להבין.
כשביקשתי שישלח לי לוגו שהוא אוהב
הוא הפנה אותי ל........
אחת מתוך הסקיצות שייצרתי עבורו (!) ואמר שאת זה הוא אוהב רק חסר לו עדיין משהו.
ואת המשהו החסר הזה, הגענו למסקנה, ישלים שאחת מהסקיצות תשתלב עם סקיצה שניה.
הוא כבר נשמע מתלהב.. מקווה בעז"ה.
 

יונתן ליפשיץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
אני במקרה הזה אומר מצוין.
אצלי אין דבר כזה לא מרוצה. נעבוד עד שתהיה מרוצה.
אבל... (ובשיא הנחמדות) הגיע הזמן לסיים את התשלום.
אח"כ נעבוד כמה שתרצה בגבולות הסביר.
אבל בלי זה לא לזוז. גם הוא במבחן כאן ולא רק את.
בואי נראה אותו...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה