על מחשבים, אמינות הסחורה, איכות ההרכבה. ומה שביניהם.

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
במפרט שנכתב למעלה המעבד זה הדבר החזק שם בעיקר,
ואני חייב להעיר שהמשפט הזה: "זכרון DDR2 PC800 קינגסטון 2GB - שתי יחידות (להכפלת מהירות)"

איננו נכון מבחינה טכנית. זיכרון כפול לא מכפיל מהירות!
הנכון הוא: שבזמן שהמחשב מעבד נתונים ישנם מלא נתונים אחרים שעובדו או שבדרך להעבד, ונמצאים בזיכרון, עכשיו בתוכנות הממוצעות של כולנו, לא צריך יותר מ- 2 GB סה"כ, אני מעולם לא עקפתי 1.6 GB, בבת אחת, וזה היה כשהאפטר ופוטו שופ ותוכנת עריכת וידאו היו ביחד.
רק מה, בוא נגיד שכשהמחשב יצטרך יותר מ -2 ג'ב, יהיה לו עוד 2 ג'ב שיוכל להשתמש איתם, אבל וודאי שזה לא מכפיל מהירות, זה מיועד למיקרים הנדירים שהמחשב משתמש ביותר מ2 ג'ב, ובמקום שיצטרך לחת מזיכרון וירטואלי, הוא ייקח משם, וכן יש את העניין של ה DUAL CHANEL, אבל ואומר זאת שוב, זה בשום אופן לא מכפיל מהירות.
 

bris

משתמש סופר מקצוען
אז ממה נתחיל...

1. דבר ראשון קצת הערות טכניות יבשות ,
אכן כמות זיכרון כפולה באמת לא מכפילה מהירות בהכרח, אבל כוונת המשורר הייתה ששימוש בשתי יחידות זיכרון בלוח אם מתאים מכפיל את רוחב הפס של הגישה לזיכרון.
זיכרון DDR (לא משנה 1 או 2 או 3) הוא ברוחב של 64 סיביות שימוש ב-2 ערוצים או 3 (כמו באיי7 סידרה 900 ) מכפיל ומשלש את רוחב הפס. לא לכל דבר זה שימושי אבל יש סיטואציות שזה בהחלט משמעותי מאוד.
2. לגבי הסיפור עם הלוח אינטל שהובא בהתחלה , אז צריך להפריד בין שני דברים , החיבור של ה usb הקידמי הוא באמת פאשלה רצינית. אבל זה יכול לקרות גם במקום גדול וגם במקום קטן.
זה שלא שמו את הדיסק עם הדרייברים זה לא כזה נורא לדעתי, כי ממה נפשך, לרוב האנשים אין שימוש בזה וטכנאי שלא מסתדר בלי זה כבר עדיף שלא היית קורא לו. כל הדרייברים של אינטל חוזרים על עצמם, וב-7 או 8 קבצים אתה מכוסה בכל הלוחות שלהם , זה נכנס הכל בדיסק און-קי של 1 גיגה ועוד נשאר הרבה מקום. והמדבקה זה גם שטויות, כי כל הלוחות של איטל אותו הדבר מבחינת חיבורי הפרונט-פאנל ומי שלא יודע אז עדיף שכבר לא יתעסק.
3. לגבי המפרט שהוזכר כאן מקודם, ויש לזה לזה השלכות באופן כללי, לקחת מעבד יקר כ"כ כמו ה 9550 ולשים אותו על לוח 41 זה אחד מ-2. או טיפשות של מי שהרכיב שלא יודע שלוח 41 מבוסס על שער דרומי מלפני 4 שנים ה ich7. כשלוחות של היום ב ich10 לפחות. מדובר על פער של 150 עד 250 שח בין לוח נורמלי כמו dg43nb או dq45cb לבין ה g41. אבל שמיים וארץ מבחינת ההתאמה.
סתם שאני לא מבין כ"כ את ההגיון ב 9550 כש i5 750 עולה פחות ממנו ומהיר ממנו ו 920 עולה קצת יותר ומהיר הרבה יותר.
4. לעצם הנושא. היכן כדאי לקנות. למי שמבין ודאי יחסוך די הרבה כסף אם יקנה ישירות חלקים או אפילו מחשבים מורכבים בזול ישירות מרשתות זולות כמו ksp או אייבורי. גם שם צריך לקחת בחשבון שאם יש תקלת חומרה לפעמים יוצאת הנשמה עד שהם מחליפים.
אבל לאדם פשוט וממוצע שלא כ"כ מעודכן, ויש לו טכנאי טוב שהוא יכול להסתמך עליו בקשר לטווח ארוך שווה לשלם אפילו עוד 10 או 20 אחוז.
ובדבר זה אין מה לחפש קיצורים, אם משהוא מציע לך דיל זול במיוחד זה אומר שמשהוא כאן לא מרוויח מספיק וזה בד"כ לרעת הקונה. כי אם המוכר לא מרוויח הוא לא ירצה לתת שירות.
 

yochi000

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
תכל'ס, אני רוצה לרכוש מחשב אצל טכנאי/חנות העיקר שתהיה אמינות.
אצל מי מומלץ?
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים

avi media

משתמש מקצוען
נכתב ע"י bris;312942:
.

סתם שאני לא מבין כ"כ את ההגיון ב 9550 כש i5 750 עולה פחות ממנו ומהיר ממנו ו 920 עולה קצת יותר ומהיר הרבה יותר.

כמדומני שהi5 אומנם יותר מהיר גם בעבודות כבדות, בעיקר בגלל השיתוף בין הליבות (וגם בגלל התושבת 1156), אבל בכל אופן אם מפעילים עליו כמה דברים כבדים ביחד, כגון רינדור של כמה קטעי וידאו בו זמנית,ה9550 משיג את הi5 בכמה אחוזים טובים. אולי זה אודות ל12 מ"ב לעומת 8 מ"ב.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
כנראה זה נובע משבבים יקרים יותר שיש במעבד 9550, מאשר ב-i5 שהוא נוצר מעיקרו כדי לשמש תחליף זול. ומשום כך גם הוא נחשב תחלופה ומכה רצינית ל AMD.
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
רציתי רק להעיר, יש לא מעט חנויות שאינן נופלות לקטגוריה של "חנות שכונתית" ומצד שני, הן אינן נחשבות לרשת.
חנוית כמו פנדה, קוברה, נעה ועוד הן חנויות בעלות סניף בודד, וחנות מקוונת רצינית.

אני סבור שברכישה מחנות שכונתית קטנה קיימים חסרונות שאין בחנות רצינית וגדולה.
דבר ראשון, בשוק המחשבים שהוא שוק שבו שולי הרווח קטנים מאוד, רק חנות שמוכרת הרבה מסוגלת לתת מחירים טובים. חנות קטנה, אינה מסוגלת לתת הנחות משמעותיות, הן בשל העובדה שהם עצמם קונים יקר יותר והן מכיוון שהם מסתכלים על כל לקוח ולקוח ולא על מכלול של מאות לקוחות בחודש.

דבר שני, חנות קטנה מתקשה לספוג נזקים, ואם נדרשים תיקונים, שירות או החלפות, הקושי לעמוד בזה הוא גדול יותר כשמדובר בחנות קטנה מאשר כשמדובר בחנות גדולה המחזיקה מלאי גדול ומבצעת הזמנות גדולות.


אלא מאי, חובה על אדם לברר מה אומרים לקוחות העבר על החנות.
מה היו החוויות של הלקוחות שקדמו לך. האם הם מספרים דברים טובים או לא?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה