חדשות בעולם עכשיו זה רשמי • ארה"ב הודיעה • ישראל צורפה לתוכנית הפטור מוויזה

בשבילי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה

בשורת ענק: ארצות הברית הודיעה היום (רביעי) באופן רשמי על הצטרפותה של ישראל לתוכנית הפטור מוויזה, שתאפשר לישראלים לקבל אישור כניסה מהיר לשטח ארצות הברית. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן צפוי להודיע על כך בהצהרה רשמית במהלך היום, ומחר יחתום על האישור מזכיר המשרד לביטחון המולדת בארה"ב. המסלול החדש שייפתח בפני הישראלים יאפשר שהייה של עד 90 יום למטרות תיירות ועסקים, וצפוי להיכנס לתוקף החל מה-30 בנובמבר.

ישראל תהיה המדינה ה-41 ברשימה היוקרתית, שכוללת בין השאר את גרמניה, צרפת, בריטניה, סינגפור, אוסטרליה, אוסטריה, דנמרק, פינלנד, יוון, איטליה, יפן, הולנד, ניו זילנד, פולין, נורבגיה, שוויץ, שבדיה ודרום קוריאה. במשך שנים רבות ישראל ביקשה להצטרף לתכנית אך לא עמדה בתנאים.

אישור הכניסה ישלח למבקשים תוך 72 שעות, ותוקפו הוא לשנתיים – בתנאי שמטרת הביקור היא תיירות או עסקים, ולתקופה שאינה עולה על 90 יום. ישראלים שאינם בעלי דרכון ביומטרי יצטרכו להגיש בקשה לוויזה, כפי שכלל הישראלים נאלצו לעשות עד היום. בכדי להשיג את הפטור מהאמריקנים, ישראל נאלצה לבצע שינוי משמעותי בכל הנוגע לאשרת כניסה לפלסטינים בעלי דרכון אמריקני, שיוכלו לנוע חופשי בישראל ללא צורך בבדיקות.

סטפני האלט, הממונה על שגרירות ארה"ב בישראל מסרה: "מאוחר יותר היום המזכיר לביטחון המולדת, אלחנדרו מיורקס, יכריז כי ישראל הצטרפה לתוכנית הפטור מוויזות ותהיה המדינה ה-41 בתוכנית. מזל טוב! אני רוצה להודות במיוחד לשגריר הקודם ניידס ולראש המל"ל הנגבי, וגם לראשי הממשלה הקודמים לפיד ובנט בנוסף לנתניהו ולהמון פקידים ישראלים שעבדו קשה על כך".

"גם במצב החדש אי אפשר פשוט לעלות על טיסה לארה"ב – ישראלים יצטרכו להגיש בקשה דרך ESTA כדי לטוס לארה"ב. התשובה לבקשה תתקבל בתוך 72 שעות ותהיה תקפה לשנתיים. רק בעלי דרכון ביומטרי שהונפק ל-10 שנים יוכלו להשתמש במערכת – כל האחרים עדיין יצטרכו להוציא ויזה כמו היום".

לדבריה, "הדבר החשוב לזכור הוא שייקח זמן עד שניתן יהיה להשתמש ב-ESTA, כך שישראלים יצטרכו בינתיים להמשיך להוציא ויזה. אנו נודיע מתי המערכת תהיה זמינה וניתן יהיה לוותר על הוויזה – זה יקרה עד סוף נובמבר ואנחנו נכריז על זה בצורה פומבית. מי שיש לו תור להוצאת ויזה, אנו ממליצים לו לא לבטל אותו".

"קודם כל, לא ניתן לקבל החזר כספי על הבקשה ואין מה לפנות בנוגע לזה. מעבר לכך, ויזת התייר B1/B2 תקפה ל-10 שנים ומאפשרת שהות של עד חצי שנה בארה"ב, לעומת ESTA שתקפה לשנתיים בלבד ומאפשרת שהות של שלושה חודשים בלבד. כמו כן, מי שמגיע לארה"ב עם ויזת תייר יכול לשנות את מעמדו לוויזה אחרת, כמו ויזת סטודנט, אך לא ניתן לעשות זאת אם נכנסתם עם ESTA", אמר.

עוד אמרה, "ישראלים שנוסעים לארה"ב לזמן ארוך למטרה ארוכה כגון עבודה או לימודים עדיין יצטרכו להוציא לשם כך את הוויזות הרלוונטיות. הפטור מוויזה לא תקף לשם כך. לבסוף, החוק האמריקני דורש שבעלי אזרחות כפולה – ויש מאות אלפים כאלה – אינם יכולים להשתמש ב-ESTA כדי לנסוע לארה"ב. עליכם להיכנס לארה"ב רק באמצעות הדרכון האמריקני".

לסיום היא הזהירה, "היזהרו מנוכלויות והשתמשו רק במערכת ESTA שבאתר הרשמי שלנו. אין צורך לשלם לשום צד שלישי על מנת להשתמש במערכת. המחלקה הקונסולרית בשגרירות תשיק בקרוב קמפיין שיסביר את כל הנקודות שהועלו כאן".

שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן, שכשגריר בוושינגטון יזם מול הממשל האמריקני את המהלך לכניסת ישראל לתכנית הפטור מויזה, מסר: "אני שמח וגאה, שהיוזמה שהובלתי כשגריר ישראל בארה״ב- מסתיימת היום בהצלחה היסטורית שרבים שותפים לה וסייעו בה. בשעה טובה ישראל מצטרפת למועדון המדינות, שאזרחיהן נהנים מפטור מויזה בכניסה לארה״ב. מתן הפטור מייצג את הקשר המיוחד ואת הברית האיתנה בינינו לבין ארצות הברית ושם קץ לתהליך המשפיל והארוך, שאזרחי ישראל היו צריכים לעבור, כשהם רוצים לבקר בארצות הברית.
בתחילת 2021 הקמתי צוות משותף עם השר להגנת המולדת מיורקס, זיהינו ומיפינו את המכשולים ודחפתי לשינויים הנדרשים והיום בשעה טובה – השינוי ההיסטורי קורה. אני מודה לכל מי שהיה שותף לתהליך הזה וכמובן לנשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן על מחוייבותו לבטא את הקשר המיוחד בין מדינותינו״
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה