מצב
הנושא נעול.

בנימיני

משתמש מקצוען
אכן. בתוך המשפחה ועיתון ילדים מצויינים. תמיד וגם בחגים
בהחלט מגיעות מילים טובות לעורכות.
תודה על התזכורת
התעלמת מהכתבות הממומנות ומהמוסף ה'מיוחד' של הכתבות השיוקיות (שאפילו מינו לו עורך)

לגבי הכותבים. אין ספק שהם עושים את המקסימום (הסיפור מעולה, תודה) אבל גם אם כתבה היא טובה כאינבדואל, לפעמים בתוך המכלול זה צפוי ונדוש.
דבר אחרון
טבעי שבתוך ארגון כולם יחמיאו לכולם ויהללו את פרי ידיהם של החברים בשם הקולגליות והידידות.
אני מציע להקים איזו קבוצת ביקורת (אשמח להיות חלק... )שתוכל לתת זוית נוספת על התכנים של העיתון מעבר למכתבים המחמיאים במדור מכתבי קוראים.
לדעתי זה יוכל לעזור לעיתון להיות קשוב ולא לדרוך במקום
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
לגבי הכותבים. אין ספק שהם עושים את המקסימום (הסיפור מעולה, תודה) אבל גם אם כתבה היא טובה כאינבדואל, לפעמים בתוך המכלול זה צפוי ונדוש.
נכון מאד.
לזה בדיוק התכוונתי כשכתבתי על הכתבות ב"בתוך". מקסימות ונהדרות, אבל צפויות כל כך.
כמובן, למעט מה שפירטתי קודם.
 

dvory

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
התעלמת מהכתבות הממומנות ומהמוסף ה'מיוחד' של הכתבות השיוקיות (שאפילו מינו לו עורך)
לא התעלמתי. כתבתי את האמת: לא מכירה בכלל. זאת טריטוריה שאני לא מבקרת בה. ולמען האמת, טרם הספקתי לדפדף במגזין ובמוסף. אחרי חודשים של עבודה על עיתוני החג, העדפתי לשחק קטאן :).
אני מציע להקים איזו קבוצת ביקורת (אשמח להיות חלק... )שתוכל לתת זוית נוספת על התכנים של העיתון מעבר למכתבים המחמיאים במדור מכתבי קוראים.
לדעתי זה יוכל לעזור לעיתון להיות קשוב ולא לדרוך במקום
זה רעיון מעולה. בבקשה, כתבו על כך למערכת. מהיכרות שלי איתה, היא באמת קשובה להצעות ולכל חוות דעת, מכל סוג, לא רק מהסוג המחמיא.
(אגב, בכל מוצאי חג 'משפחה' מפיץ שאלון בין המנויים והמגיבים, ובו מתבקשת חוות דעתם הכנה של הקוראים על העיתון, על כל חלק וחלק בו. היו שנים שהתקיימה הגרלה בין המגיבים על תווי שי. אולי תתקיים גם השנה. כך שבטח כדאי להגיב ולמשב).
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
אני מציע להקים איזו קבוצת ביקורת (אשמח להיות חלק... )שתוכל לתת זוית נוספת על התכנים של העיתון מעבר למכתבים המחמיאים במדור מכתבי קוראים.
היה בעבר כזה דבר. אפשר באמת להציע להם לחזור לזה.
(ואגב, במכתבי הקוראים בפרוש מושמעת ביקורת...)
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
בכל מוצאי חג מתלבטת אם להגיב באשכולות המבקרים את עיתוני החג או לשתוק.
אני לא קול אובייקטיבי. ואולי לא הוגן שאשמיע את קולי.
בכל זאת משמיעה אותו. משתי סיבות.
הקול הראשון הוא קול שמבקש אמת. אחת הטענות שמהדהדת באשכול הזה שוב ושוב מתעקשת להגיד שכמויות התוכן בעיתוני החג יורדות באשמת הפרסומות. לא יודעת מה המצב בעיתונים אחרים. כן יכולה לדבר על העיתון שבו אני עובדת - 'משפחה'. וספציפית, על עיתון 'בתוך' ועל עיתון 'ילדים', וכן על מוסף הסיפורים.
עובדתית, הטענה הזאת לא נכונה.
נתחיל במוסף הסיפורים. קיים רק בחגים. ככל הזכור לי, שום סיפור בו לא היה שיווקי.
עוברת לעיתון 'ילדים'. בכל שבוע רגיל, עיתון ילדים מכיל 32 עמודים. עיתון החג הכיל 24 עמודי 'ילדים', עוד 24 עמודי 'נעורים'. הספקתי רק לרפרף על העיתון, טרם קראתי. אבל מזווית המבט שלי, נראה כמו עיתון בלי פרסומות.
עוברת ל'בתוך'. בכל שבוע רגיל יש בין שלוש לארבע כתבות. בעיתון החג היו שבע כתבות. חלק מהן היו פי שניים באורכן ובעומקן מכתבה רגילה. גילוי נאות: אחת מהן שלי. אם אני לא טועה, הופיעו כל המדורים. אם במשך השנה יש רוטציה בין מדורים, וחלק מהם מופיעים פעם בשבועיים, בעיתון החג הופיעו כולם, זה לצד זה.
עד כאן לגבי העובדות היבשות. לא מעורבת בכלל במגזין ובמוספים האחרים, אז לא מביעה עליהם דעתי.
עכשיו תראו, לא מנסה לשכנע לגבי התוכן. זכותם של קוראים לחשוב מה שהם רוצים לחשוב על התוכן שהם קראו. זכותם לאהוב, לשנוא, לשמוח, להתעצב בגלל המילים הכתובות שצברו בחג. כן מבקשת, אם תרשו לי, לשים פה את העובדות היבשות. כשאתם מתרגזים על תוכן שיווקי שמגיע במסווה של סיפור תוכן, אני אתכם לגמרי. כשאתם מתלוננים על משקל העיתון, אין לי אלא להציע שתגלגלו אותו ותהרגו איתו יתושים. טריק שתמיד עובד. כשאתם טוענים שהפרסומות באות על חשבון התוכן, אני מוכרחה לדייק ולהסביר איך עיתוני החג עובדים - יש יותר פרסומות, כי יש יותר תוכן. זאת המשוואה. ולא: יותר פרסומות = פחות תוכן. כך לפחות לגבי 'בתוך'.
עוד המלצה שמגיעה גם היא מהמקום הסובייקטיבי שלי ככותבת: נסו לא להיעלב. בבקשה. מבטיחה לכם, אף כותב לא יושב בערב פסח, על שואב אבק ומשולש פיצה, וחושב לעצמו: 'אז איך אני יכול לזלזל בקוראים שלי? אה, אני יודע. אכתוב להם את הסיפור הכי דפוק שאי פעם כתבתי'.
רובנו יושבים מול מחשב, על בטן ריקה, חודשים לפני שהשואב מתחיל לעבוד, וחושבים איך להפגיז. איך להביא את התוכן הכי טוב, הכי איכותי, הכי שווה בעיתון החג. גם אנחנו מודעים לציפיות ממנו.
וזה שלא תמיד הולך לנו? וזה שלא תמיד הקוראים חושבים שהצלחנו?
זה בסדר, זה לגיטימי. כבר דיברנו על זכות הקוראים להרגיש מה שהם מרגישים ולחשוב מה שהם חושבים. אבל בבקשה, אל תחשבו שעשינו לכם דווקא. שנתקפנו חשק לעצבן אתכם. ככה, בלי סיבה.
בקשר לסיבה השנייה שאני כותבת עכשיו -
טוב, זה דווקא הגיג אישי שלי כקוראת. אבל אותי דווקא ריגשו הפרסומות בעיתון 'בתוך'. דפדפתי ביניהן וחשבתי על האנשים הטובים מאחוריהן; יהודי או יהודייה שמנסים לעשות לביתם ולפרנס ולהחזיק משפחה. אחרי שנה של קורונה, אחרי סגרים שפגעו בבעלי עסקים שוב ושוב, היה מרגש, ואפילו משמח, לדפדף בין כל הפרסומות, לזהות עוד בית עסק ששרד את השנה האחרונה. והנה, הוא אפילו מפרסם ומעז לחלום על העתיד.
סתם הגיג שלא חובה להסכים איתו, כאמור לעיל :).
א. :eek: איזה אומץ, להכנס לתוך כזה אשכול ולהגיב מהצד השני. על זה שאפו (ואפילו שנים, בעצם).

ב. נראה לי שראשית כל צריך לדבר על מסד הנתונים. את ככותבת קבועה בעיתון, עושה את ההשוואה בין העיתון השבועי לגליון החג. יש לשער שבסה"כ גליון החג שווה יותר מגליון שבועי "רגיל", על זה אין ויכוח.

האשכול הזה משווה את גליונות החג לעצמם. (או לגיליונות של החגים שעברו, או לעיתונים המתחרים. או סתם להשוות למחיר ששילמנו, אם היה שווה את זה).
יש כאן רבים שבקבוע לא קוראים את העיתון. מבחינתם המוצר של החגים עומד לכשעצמו.
גם מערכת העיתון מודעת לכך כמובן. לכן גם המחיר גבוה הרבה יותר. לכן גם מריצים בדר"כ קמפיין של מודעות וכו' ספציפית לעיתון של החג.

לכן פותחים כאן אשכולות על עיתוני החגים. לא על העיתונים השבועיים.

ג. נראה לי שאף אחד לא העלה על דעתו חס ושלום שמישהו דפק אותו ב"דווקא". יהודים טובים יראי שמים יושבים במערכות העיתון, למה שיעשו דווקא. אבל בציניות מקובל לומר, "באמת חסר שהיית גם מתכוון".

ד. בתכל'ס, מפחיד להזכר שהביקורת הקטלנית הזו נקראת על ידי מי שעבדו כמה חודשים בשביל המוצר הזה (כוונתי בעיקר לעורכים). בררררר. דווקא הרגיע שכתבת שרובם לא קוראים...

ה. אבל דווקא הפידבק בנושא "גבולות היכולת של הקוראים לעכל כמות של פרסומות, ובעיקר כאלו סמויות ומעורבבות בתוך התוכן ללא יכולת הבחנה", הוא חשוב. ונראה לי שעורכי העיתונים ישמחו מאוד לקבל אותו, וללמוד על הגבולות הללו.
 
נערך לאחרונה ב:

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
זה רעיון מעולה. בבקשה, כתבו על כך למערכת. מהיכרות שלי איתה, היא באמת קשובה להצעות ולכל חוות דעת, מכל סוג, לא רק מהסוג המחמיא.
דבורי את באמת בטוחה שהם יפרסמו את זה?
לא חושבת כמוך
אבל במחשבה שניה-יש מצב שיתייחסו
זכור לי שפעם אחת עצבנה אותי איזה כתבה, וכתבתי להם תגובה מאוד חריפה
והם הגיבו לי על זה נורא יפה
אז נסו את זה גם אתם,אבל בצורה יפה
האשכול הזה מתבקש ונכון אבל הוא ירד לשפה בוטה מדי לטעמי
אז חברה באו נחזור לדבר בצורה קצת יותר מכובדות
אחרי הכל מדובר באחד העיתונים המובלים(לטעמי...) במגזרנו שמביא כל שבוע כתבות מענייניות
וזו בדיוק הסיבה שהנפילה בעיתון החג מעצבנת
אם לא הייתם יודעים שהם מסוגלים
לרמה טובה לא הייתם מתעצבנים, לא ככה?
 

dvory

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
דבורי את באמת בטוחה שהם יפרסמו את זה?
אני לא בטוחה שהם יפרסמו כל תגובה מבקרת. סביר להניח שלא.
אני כן בטוחה שכל תגובה מבקרת תיקרא בתשומת לב.
מניסיון, יודעת שאין תגובה שמגיעה למערכת ולא זוכה ליחס. כל ביקורת על חומר שאני חתומה עליו נשלחת אלי מהעורכת, ואני מתבקשת להתייחס אליה. לפעמים היא עושה לי את העבודה, מדבררת אותי. לפעמים אני מנסחת תגובה למגיבים שעוברת את עין המערכת. וזאת דרישה שפוגשת את כל הכותבים.
גם המנכ"ל רואה את כל המכתבים שמגיעים למערכת. שום מכתב לא נשלח לסל המחזור.
זה ממש חלק מהיומיום בעבודה. מגיעה תגובה מבקרת של קורא/ת? חובה להתייחס אליה.
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
@dvory אם את כבר כאן..שאלה על הסיפור בבתוך
הפריע לי הדאגנות יתר של פסי ורוזי למלי
זה שהם בוחרות להתקשר אליה כל שנה
זה היה מדי ריגשי וחונק בעיני אחרי הכל היא לא ילדה קטנה
ומי שצריך לדעת יודע על זה ודואג לה..
 

loving music

משתמש מקצוען
אחרי הכל הם אנשים כמונו, שאמורים לתקשר בגובה העיניים ומנסים למצוא חן בעיני הלקוחות שלהם.....
ככה שבמקום השמצות כנראה /באמת עדיף שמי שיש לו ביקורת קונקרטית (דוג' - כמות הפרסומות) יתכבד לשולחה למקום המתאים
להזכירכם - דיני שמירת הלשון תקפים גם על סופרים.....
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
יפה הרעיון הזה לשלוח למערכת, ויפה שהם מתייחסים. (ל'משפחה' תמיד הייתה מענטשיות כזו, אין מה לומר)

אבל דווקא כשהביקורת היא מהותית (ולא ספציפית או פרטיקולרית בהנחה שהמילה הזו קשורה לכאן, אל תתפסו אותי על המילה :) ), אנשים נהנים לחלוק את הביקורת עם חברים. משמח לשמוע שבמערכת יגיבו לביקורת במייל האישי, אבל בן אדם שרכש כמה קילו נייר בכמה עשרות שקלים ועוד כמה עשרות שקלים למשחק חדש לילדים בשביל שיתנו קצת מנוחה ואז נעל את דלת חדר השינה לכמה שעות התייחדות בצוותא עם העיתון וארגז שקדים ורוגלאך 'שרויה' ובסוף התאכזב מכל הסיפור - יחוש צורך לחלוק את האכזבה שלו עם חברים, ולצפות להזדהות מאחיו-לקריאה. מייל מכבד מהמערכת לא תמיד יעזור.

ונראה לי שדווקא סופרים וכותבים, שחולקים תמיד את רגשותיהם והגיגיהם עם הקהל הרחב, יבינו יותר מכולם את הצורך הזה...

מה שנכון, ולהערת @loving music, אין בדברים האמורים לעיל משום הוראת הלכה בענייני שמירת הלשון, כמובן
 
נערך לאחרונה ב:

כח הרצון

משתמש מקצוען
יש יותר פרסומות, כי יש יותר תוכן. זאת המשוואה. ולא: יותר פרסומות = פחות תוכן. כך לפחות לגבי 'בתוך'.
מה שמביא לשאול למה המחיר מתיקר כל שנה (35 ש''ח השנה)?
וחלילה לנו לחשוב שעושים זאת מתוך רוע אבל כשיש תוכן שיווקי ברמה מוגזמת שמשמין את העיתון ללא שום רווח מצד הקוראים זה לא מצדיק את עלייית המחירים הזאת(לטעמי כמובן)
 

dvory

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
@dvory אם את כבר כאן..שאלה על הסיפור בבתוך
הפריע לי הדאגנות יתר של פסי ורוזי למלי
זה שהם בוחרות להתקשר אליה כל שנה
זה היה מדי ריגשי וחונק בעיני אחרי הכל היא לא ילדה קטנה
ומי שצריך לדעת יודע על זה ודואג לה..
מסכימה איתך :).
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
@dvory אם את כבר כאן..שאלה על הסיפור בבתוך
הפריע לי הדאגנות יתר של פסי ורוזי למלי
זה שהם בוחרות להתקשר אליה כל שנה
זה היה מדי ריגשי וחונק בעיני אחרי הכל היא לא ילדה קטנה
ומי שצריך לדעת יודע על זה ודואג לה..
כנראה לא כולם כאן חברים ב"אגודה":)
 
נערך לאחרונה ב:

אני וביתי

משתמש מקצוען
הסיפור הוא פשוט מצד אחד ערמות של כסף על כתבות שיווקיות מצד שני כמה קוראים ששילמו סכום הגון יותר מכל שבוע וטרחו לסחוב ערמת פרסומות וכתבות יחצ? ברי ושמא ברי עדיף.
נכתב שבתוך המשפחה וילדים יש יותר כתבות אולי אבל בנושא קריאה לגברים לא מורגש כל השקעה יותר מכל שבוע כנל בקהילה.
בהחלט נראה שזה כמו המשל שנכתב כאן על הרעבת החמור בסוף זה יקרה אנשים יעברו לקנות רק ספרים חדשים לחג ויזנחו את ערמות הפרסומות שבתוכם טמונות הכתבות.
נ.ב. אני רגיל שאת עיתוני הפרסומות מניחים לי בתיבת דואר ואני שוקל אם לעלות הביתה או להשליך לפח אבל ללכת לשלם על זה כסף? ולסחוב? נראה לי שהספיק לי.
 

איש חדש

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
הביקורת המושמעת, אינה באה להוריד מההשקעה של הכותבים והכותבות,
אדם שקונה עיתון כמו משפחה, לחג, הוא לא מחפש להתעדכן בחדשות, אלא מחפש תוכן מענין ואיכותי, לזמנים בהם הוא פנוי מעיסוקים, (ומכשירים), כשאני קונה כזה עיתון אני מצפה לתמורה דומה למה שאקבל מהוצאה על ספר קריאה.
התוכן הזה אמור להיות לגברים במגזין/מוספים/מוסף סיפורים, לנשים גם בבתוך.
המחיר הוא גבוה מאוד, (ביחס למה שהורגלנו והמחיר בעליה מתמדת),
בסופו של דבר אני פותח את המגזין (אחרי 64 דפי פרסומות) ובאמת מרגיש שמזלזלים בי, כמות הפרסומות, הכתבות הממומנןת, ובסוף גם באיזה שהוא מקום התוכן, אולי זה טעם אישי אבל אני מוצא פחות כתבות שמענינות אותי,
היוצא מן הכלל הוא המוסף סיפורים, (בשבילו לא אקנה את העיתון, וככלל אני מעדיף את מוסף הסיפורים של יתד.)

לסיכום הטענה היא לא על הכותבים, אלא על המחיר ביחס לתמורה, ולהרגשה של הזלזול עם כמויות המסחור של הכתבות והפרסומות.
(החג לא קניתי שום עיתון, דפדפתי אצל ההורים )
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  24  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה