עזרה | פיתרון פשוט למונט'ז. - הדפסת פוסטר בחלו

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
יש לי תמונה בגודל 1.5 מטר.
אני צריך להדפיס בחתיכות. אני צריך תוצאה JPG, מאחר וזה מודפס בפוטו בגודל 90*30, והמכונה מכירה רק JPG.
לדעתי - הדרך הקלה ביותר - להכניס לקורל, ולהדפיס בחתיכות.
זה נורא כבד... למישהו יש פטנט אחר?
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
מה כבד, לעשות מקורל אוטומטית קבצי JPEG לפי הגודל הרצוי?
הרי את זה אתה יודע איך לעשות, לחלק תמונה לחלקים, אז מה הבעיה בכלל?
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
לא:( אני לא יודע...
ואני צריך עם חפיפה, אגב.
 

נקי_כפים

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
העלו פה פעם תוכנה ליצירת תמונות ענק במדפסת ביתית שזה בדיוק מה שאתה צריך, תחפשה.
אפשרות נוספת היא לעשות את זה עם קוויט אימפוזינג שהוא תוסף קטן לאקרובט העושה בדיוק דברים כאלו, כמדומני שנתתי לך אותו פעם.
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
בקורל, בהדפסה, יש לך את המושג של TILLING PAGES או משהו כזה (אין לי קורל כאן), אתה יכול להחליט לכמה חלקים לחלק את הדף, וגם לתת בליד לכל עמוד, ככה שלא יהיה בעיות בחיתוך.
גם באילוסטרייטר יש את המושג הזה.
זה יקח קצת זמן, כי משם אתה צריך להפסיד לדולב, לדסטל, לפתוח באקרובט ולסגור כJPG, בקיצור יש עבודה.
אבל למה זה נורא כבד, עוד לא הבנתי.

(אני לא יכול לעזור מדי הרבה, כי יש לי כאן רק את אינדיזיין. אז אני לומד את הגרפים :))
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
אני יעשה בפוטושופ לצערי...
נראה לי שתמונה בגודל 16339*11399 אמורה להיות כבידה...
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
ולמה אתה חייב להכניס את זה בגודל כזה?
 

נקי_כפים

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
מדריך: כך תדפיסו פוסטר ענק במדפסת הביתית

זקוקים למודעה ענקית או לפלקט גדול? כך מדפיסים כרזה בכל גודל שרוצים, בעזרת תוכנה חינמית ומדפסת ביתית רגילה
<script>var agt=navigator.userAgent.toLowerCase();var is_major = parseInt(navigator.appVersion);var is_ie = ((agt.indexOf("msie") != -1) && (agt.indexOf("opera") == -1));var is_ie5 = (is_ie && (is_major == 4) && (agt.indexOf("msie 5.0")!=-1) ); function txt_link(type,url,urlAtts) { switch (type){ case 'external' : if( urlAtts != '' ) {var x = window.open(unescape(url),'newWin',urlAtts)} else {document.location = unescape(url);} break; case 'article' : urlStr = '/articles/0,7340,L-to_replace,00.html';url=urlStr.replace('to_replace',url); if( urlAtts == '' || !urlAtts) {document.location = url;} else {var x = window.open(url,'newWin',urlAtts)} break; case 'yaan' : urlStr = '/yaan/0,7340,L-to_replace,00.html';url=urlStr.replace('to_replace',url); if( urlAtts == '' || !urlAtts) {document.location = url;} else {var x = window.open(url,'newWin',urlAtts)} break; case 'category' : urlStr = '/home/0,7340,L-to_replace,00.html'; url=urlStr.replace('to_replace',url); if( urlAtts == '' || !urlAtts) {document.location = url;} else {var x = window.open(url,'newWin',urlAtts)} break; } } function setDbLinkCategory(url) {eval(unescape(url));}</script> עורכים מסיבה ורוצים לקשט בפלקטים משעשעים? זקוקים למודעה ענקית של "למכירה" או הזמנה? מעוניינים לכסות את כל הקיר באחד מחדרי הבית או בגן הילדים באיורים חינניים? כך תדפיסו במדפסת הביתית פוסטר בכל גודל שתרצו, בעזרת תוכנה חינמית.

לעיתים נדרשת לכם הדפסה של דף גדול יותר מיכולת ברירת המחדל של המדפסת הביתית השכיחה, גודל A4. אם זו מודעה גדולה, או פוסטר לחדר, או כל אחת מההצעות שנציג בסוף המדריך. גם אם תנסו להדפיס במקום העבודה (בהנחה שזהו לא בית דפוס), לא תמיד תוכלו למצוא מדפסת ברוחב העולה על גדול הנייר A3.
התוכנה החופשית Posteriza תסייע לכם להדפיס בנוחות ובמהירות, פוסטר בכל גודל שתרצו. המסמך הענק שלכם יחולק באופן מתואם לעמודים, אותם תדפיסו בנפרד ותחברו יחד כדי להגיע אל הגודל המלא. התוכנה אינה דורשת התקנה. היא רב-לשונית, כולל עברית וערבית.

הוספת טקסט

בלשונית הראשונה "טקסט", תוכלו לבחור, אם אתם רוצים, לכתוב את תוכן המודעה בתוך כמה שדות שמחולקים לפי מבנה שכיח של כותרת, כותרת משנה, תוכן, וכדומה.


Posteriza---1_wa.jpg


לשונית זו מאפשרת יצירת מודעה במהירות ובנוחות, וכן הוספת טקסטים לתמונה או פוסטר. התוכנה מאפשרת גמישות כמעט מוחלטת בעריכת הטקסטים. כולל גודל, מיקום בשורה, תמיכה בכל סוגי הגופנים, רווח בין השורות, צבעים ועוד.
עם כל שינוי שתעשו, לחצו על הכפור הגדול "החל", כדי להחיל את השינויים ולראות אותם.

אם אתה עומדים להדפיס מסמך מוכן, או פוסטר שאין צורך להוסיף לו טקסט, נקו את תיבת הסימון "עם טקסט".

בחירת תמונה

עברו ללשונית "תמונה", מלאו את תיבת הסימון "עם תמונה", וחפשו את התמונה הנדרשת לכם אחרי לחיצה על "פתח תמונה". מלבד האפשרות לסובב את התמונה אופקית ואנכית, תוכלו גם לבחור איזה קטע בתמונה אכן ייראה במסמך הסופי. שחקו במסגרת בחלונית "אזור התמונה", עד שתגיעו לתוצאה הרצויה.


Posteriza---2_wa.jpg


הוספת מסגרת

בלשונית השלישית, "מסגרת", תוכלו לבחור מסגרת שתקיף את שוליו החיצוניים של המסמך כולו. קיימים שמונה עיצובים בסיסיים, להם תוכלו לתת מילוי בכל צבע שתרצו. אם אין צורך במסגרת, אל תמלאו את תיבת הסימון "עם מסגרת", ועברו ללשונית "גודל".


Posteriza---3_wa.jpg


קביעת גודל

בלשונית הרביעית, תוכלו לקבוע את גודל המסמך הסופי לפי רוחב וגובה בדפים. מלאו את השדות רוחב וגובה, וחישוב אוטומטי יתבצע לגודל המסמך בסנטימטרים. אם תבחרו "אוטומטי", יחושב הגובה באופן אוטומטי, לפי מה שציינו בשדה הרוחב. כאן גם תגדירו את המדפסת עמה ברצונכם לעבוד.


Posteriza---4_wa.jpg


  • הערה חשובה: לרוב המדפסות יש מגבלה של שטח מת, לפחות 5 מילימטרים מכל צד בנייר המודפס. תוכלו לבחור שוליים רחבים יותר, אם אינכם בטוחים. האזור הזה יישאר ריק, והתוכנה תתאים מחדש את חלוקת הדפים כדי שכל המסמך יודפס במלואו.
באפשרותכם להדפיס מיד את המסמך, ואז להדביק אותו ולתלות. ניתן גם לייצא את הפרויקט אל קובצי Jpeg, אותם תוכלו לקחת להדפסה במקום אחר, או לשלוח בדואר אלקטרוני. האפשרות האחרונה תתבצע מתפריט "כלים".

הערות כלליות

כאמור, התוכנה תומכת במרבית סוגי הגופנים, אולם רשימת שמות הפונטים בעברית מוצגת באופן לקוי, עד בלתי-קריא. המשתמש העברי ייאלץ לעשות זמן בניסוי וטעייה עד שימצא את הגופן הרצוי.

לדפים המודפסים יש שוליים של כמה מילימטרים. הדבר לא מפריע בעת חיבור הפוסטר ותלייתו. למעשה המסגרות הלבנות מוסיפות פן אמנותי לפוסטר שאינו מפריע לעין לראות את כל הדפים כתמונה אחת. אם בכל זאת אינכם מעוניינים במסגרות הלבנות, תיאלצו לחתוך אותן במספריים או גיליוטינה, או לחילופין לקחת את כל הדפים המודפסים אל בית דפוס, שיעביר את כל הערימה במכונת חיתוך שתרחיק את השוליים באבחה אחת.

אם אתם חפצים לשמור את העבודה אחרי השימוש או לתת לקיר האיורים שהדפסתם לחדר הילדים אפשרות להיות רחיץ, קחו את הפוסטר לחנות בה מבצעים לימינציה בסדר הגודל המתאים. אם אין סדר גודל כזה, חלקו את הפוסטר לכמה חלקים.



קרדיט YNET
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
בסופו של יום - השתמשתי בפ"ש. הקובץ פשוט טס.

  1. המרה לשכבה.
  2. תמונה-גודל משטח העבודה.
  3. לקחתי את גודל המדיה בתוספת סנטימ' מכל צד.
  4. עשיתי יישור (יש שם חיצים) לצד שמאל.
  5. שמירה בשם-01.JPG.
  6. ביטול.
  7. תמונה - גודל משטח העבודה
  8. גודל התמונה פחות שטח המדיה ללא הגלישה.
  9. תמונה - גודל משטח העבודה.
וכו'.
וחוזר חלילה


משך זמן: כ-3 דק'.

תודה רבה לכל העוזרים והמסייעים!
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
בס"ה 8...
זה היה כמדומני 1.66 מ'. 250 DPI.
ההדפסה בפוטו הינה 90*30
עשיתי 6 לגובה ועוד 2 למטה.

ואל תגידי שאפשר באקשן... פעם ראשונה עושים ידני.
 

יענקי שכטר

משתמש פעיל
צילום מקצועי
למה צריך להוריד תוכנה?
יש את 'פובלישר' (נראה לי שככה קוראים לזה) לבית 'אופיס' ושם אפשר לעשות הדפסת שלטים, ממש פשוט וקל, (אע"פ שאין לי את זה מותקן על המחשב :))
 

באלמעלה

משתמש פעיל
יותר זול להדפיס דרך מקום של שילוט ושם בריפ של המכונה יש תוכנה שמחלקת אוטומטית לכל גודל, כולל גלישות
צאו וראו, כל תמונה בפוטו מינימום 15-20 שקלים(נראה לי), בשילוט על ניר פוטו, כל מטר עולה בין 80-120 שקל למ"ר
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה