UX עזרה ועצות לדיוקים בחוויית משתמש לאתר פונטים החדש

שוקי דיין

שוקי דיין - פונטשוק
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
D I G I T A L
במסגרת בניית אתר פונטים חדש
אשמח לעזרה בדיוק ובמשוב (:

אני חוקר לא מעט את נושא חווית המשתמש
גם כדי להציג את המוצר שלי "אותיות" / פונטים
באתר החדש כמוצר - שימושי, חווייתי, ופונקציונלי.

להציג את התכונות (אופן טייפ), הוויזואלית של הפונט בצורה
והתפקוד שלו, בצורה מובנת נוחה ומרהיבה, ובממשק מחמיא.

לאחר מחקר שעשינו בקרב מעצבים
ולאחר מכן איפיון, עיצוב, הרגשתי שחסר בעיצוב
ובהתנהגות הממשק ייחודיות וחוויה מותגית עם סיפור מיוחד.
אז התחלתי לעצב מחדש (אילוסטריטור)
ולארוז דברים בצורה שונה.

אשמח לחוות דעת ועצות לשיפור

דף הבית - ספריית הפונטים
- מצב בסיס שורות פונטים ללא מידע
- הובר מציף פרטים כמו שם פונט

Screenshot_85.png
הרחבת תצוגה (סמן הפתיחה במרכז) פותח תצוגה בגדלים נוספים

Screenshot_86.png
וכשפותחים על שורות הפונטים נהפכים לאפור (תחושת כיסוי)
למיקוד בתצוגה בפונט הרלונטי

Screenshot_87.png


שליטה על הקלדה חשבתי להפעיל רק על השורה שמוצגת ולא על האזורים הנסתרים

Screenshot_88.png

אשמח לחוות דעת דיוקים הגהות במידה וצריך
בהמשך אעלה את דף המוצר
 

סיון

המניפה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
האם תרצה הארות במסגרת מה שקיים, או אפשר ללכת רחוק יותר?
בכל מקרה בינתיים:

שליטה על הקלדה חשבתי להפעיל רק על השורה שמוצגת ולא על האזורים הנסתרים
תוכל רק להרחיב על שורת ההתנסות בדף הבית?
מה המשמעות שלה בדף הבית, הרי כל פונט דורש התנסות משל עצמו.

כמו״כ באיזה כמות פונטים מדובר,
זה משפיע על החשיבה של החוויה.
בגדול, יתכן שהיה אפשר וכדאי לוותר על רחיפות עכבר, לרווח יותר בין הפונטים ולתת פרטים בסיסיים כבר בתצוגה החיצונית (וביותר גדול ממה שעכשיו).

מניחה שערכתם מחקר של אתרים בתחום, (ניתן אולי גם לזהות על מה מתבסס האפיון שעשיתם)
אבל לענ״ד בלי הרבה שחקרתי את התחום, שווה בדיקה נוספת.
לדוגמה, כמו שכתבתי לעיל, ריווחים וכבוד יותר לכל פונט בדף הבית - יעצימו את החוויה.
 

שוקי דיין

שוקי דיין - פונטשוק
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
D I G I T A L
האם תרצה הארות במסגרת מה שקיים, או אפשר ללכת רחוק יותר?
בכל מקרה בינתיים:
גם בקיים, וכמובן שאפשר ללכת רחוק, אך להשאיר את הדף פשוט ונקי
תוכל רק להרחיב על שורת ההתנסות בדף הבית?
מה המשמעות שלה בדף הבית, הרי כל פונט דורש התנסות משל עצמו.
שורת ההתנסות מספקת בדיקה בסיסית של הפונטים בטקסט שהמשתמש מזין בעצמו
כמובן שיש גם דף מוצר ששם ההתנסות, התצוגות וכו' יותר מורחבות.
התלבטתי אם להעלות הכל בפעם אחת כי יש המון למה להתייחס
כמו״כ באיזה כמות פונטים מדובר,
זה משפיע על החשיבה של החוויה.
בגדול, יתכן שהיה אפשר וכדאי לוותר על רחיפות עכבר, לרווח יותר בין הפונטים ולתת פרטים בסיסיים כבר בתצוגה החיצונית (וביותר גדול ממה שעכשיו).

מניחה שערכתם מחקר של אתרים בתחום, (ניתן אולי גם לזהות על מה מתבסס האפיון שעשיתם)
אבל לענ״ד בלי הרבה שחקרתי את התחום, שווה בדיקה נוספת.
לדוגמה, כמו שכתבתי לעיל, ריווחים וכבוד יותר לכל פונט בדף הבית - יעצימו את החוויה.
אכן עשינו איפיון, ולאחר מכן עיצוב הרגשתי צורך לתת יותר ייחודיות וחוויה מותגית שונה
מדובר על 10 פונטים (כיום יש 15, 5 הולכים לצאת לספק אחר) מתוך כוונה להתמקד בגופנים רב תכליתיים
וקצב השקה של פונט ל3/4 חודשים.

בנוגע לריווחים אפשר לראות שכבר התייחסנו וכל פונט מקבל חלל נעים מאוד
ומראה יחסית גדול לחברות פונטים אחרות.

דף הבית מבחינתי הוא כמין חלון ראוה שנותן אינדיקציה ויזואלית
ממוקדת על המוצר - פונט, ומושכת את הלקוח לתוך דף המוצר
שרלוונטי לפרויקט שלו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה