תווים עזרה בקול שני

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בשיר כה אמר (הרגיל, פותח ב-לה מי דו), במילים 'לכתך אחרי', בסולם לה מינור, ברצף התווים סול סול מי לה סול פה מי, איך צריך לעשות ללה ולסול את הקול השני, דילוג של שתי דרגות באותו הסולם?

משום מה נשמע לי יותר נכון באוזן שכשהסולו מנגן את סול הקול שני יעשה לה דיאז וכשהסולו מנגן את פה הקול שני יעשה סול דיאז.

אשמח לדעת המוזיקאים כאן (ואם אפשר הסבר, אז בכלל...)

תודה רבה
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
הקול השני צריך להתאים לאקורד, האקורד בקטע הזה הוא C,
דו, דו, רה, דו, לה, סול, לה, סול, פה, מי.
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הקול השני (לדעתי) נמוך מהקול הראשון בשני תווים.
הקול השני הפשוט שהייתי עושה לפי סדר התווים שכתבת לקול ראשון הוא:
מי מי דו פה רה רה דו
וגם אפשר:
מי מי דו פה מי רה דו

ומתאים לרצף האקורדים (משמאל לימין)
C F G C
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
הקול השני (לדעתי) נמוך מהקול הראשון בשני תווים.
הקול השני הפשוט שהייתי עושה לפי סדר התווים שכתבת לקול ראשון הוא:
מי מי דו פה רה רה דו
וגם אפשר:
מי מי דו פה מי רה דו

ומתאים לרצף האקורדים (משמאל לימין)
C F G C
זה קול שלישי, רק שהוא באוקטבה מתחת.
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
זה קול שלישי, רק שהוא באוקטבה מתחת.
לא יודע בהגדרה מה ההבדל בין קול שני לשלישי, הכל תלוי באפקט שמנסים ליצור.

הקול השלישי (או השני) שהיתי עושה לזה הוא:
דו דו סול דו סי סי דו
וגם הוא באוקטבה מתחת, כשהמלודיה המקורית של השיר היא הגבוהה ביותר.
לדעתי זה טעות לשיר קול שני גבוה מקול ראשון, בגלל שהאוזן לא מבחינה מה הקול הראשון ומה השני.

הקול השני שאתה כתבת מסתדר לי מבחינה מלודית אבל לא מבחינה הרמונית. האקורד לא נשאר על c לאורך כל המלודיה הזאת, אלא מתחלף ל-F ו-G

אפשר להכניס פה גם דברים יותר מורכבים, אבל ברמה הבסיסית זה המהלך.
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
לא יודע בהגדרה מה ההבדל בין קול שני לשלישי, הכל תלוי באפקט שמנסים ליצור.

הקול השלישי שהיתי עושה לזה הוא:
דו דו סול דו סי סי דו
המלודיה (הלחן) זה קול ראשון.
קול שני זה תרצה או קוורטה מעל המלודיה בהתאם לאקורד.
קול שלישי, תרצה או קוורטה מעל הקול השני, משלים את ההרמוניה לאקורד שלם, תלוי באקורד שרוצים ליצור.
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
הקול השני שאתה כתבת מסתדר לי מבחינה מלודית אבל לא מבחינה הרמונית. האקורד לא נשאר על c לאורך כל המלודיה הזאת, אלא מתחלף ל-F ו-G

.

נכון הוא מתאים להרמוניה אחרת (משמאל לימין) C, DM, E, AM
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
המלודיה (הלחן) זה קול ראשון.
קול שני זה תרצה או קוורטה מעל המלודיה בהתאם לאקורד.
קול שלישי, תרצה או קוורטה מעל הקול השני, משלים את ההרמוניה לאקורד שלם, תלוי באקורד שרוצים ליצור.
הקול השני המפורסם שאנשים עושים לכל שיר (בדרך כלל עם דיסוננסים מוגזמים) משחק על מרווחים מכל מיני סוגים, בעיקר טרצות אבל לפעמים הולכים לקוורטות או קווינטות.
כשאני חושב על קול שני או שלישי, אני עושה את זה מהמבט ההרמוני. כל קול צריך להיות מותאם לאקורד הכללי שמנגנים ברקע, אחרת יש הרבה דיסוננסים.
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
הקול השני המפורסם שאנשים עושים לכל שיר (בדרך כלל עם דיסוננסים מוגזמים) משחק על מרווחים מכל מיני סוגים, בעיקר טרצות אבל לפעמים הולכים לקוורטות או קווינטות.
כשאני חושב על קול שני או שלישי, אני עושה את זה מהמבט ההרמוני. כל קול צריך להיות מותאם לאקורד הכללי שמנגנים ברקע, אחרת יש הרבה דיסוננסים.
הוא אשר דברתי
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
לטעמי האקורדים לא הכי מתאימים.

המהלך שלי בפזמון הוא כזה: (משמאל לימין)
C F G7 C Am C F G7 C F
C F G7 E7 Am Dm G C
זה הפעם הראשונה.
מתאימים כן, עניין של טעם...
אני חושב שבמקור זה כמו מה שכתבת.
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עניין של טעם...
כתבתי 'לטעמי' ;)
אגב לפי האקורדים שלך יש דיסוננס בין סול לסול דיאז. כשמגיעים לאקורד E, הסולו נמצא בתו סול, ובאקורד E יש סול דיאז.
לי זה לא מצליח להסתדר טוב.
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
כתבתי 'לטעמי' ;)
אגב לפי האקורדים שלך יש דיסוננס בין סול לסול דיאז. כשמגיעים לאקורד E, הסולו נמצא בתו סול, ובאקורד E יש סול דיאז.
לי זה לא מצליח להסתדר טוב.
יצא לי ג'אז...:p
בכל מקרה הקול שני שכתבתי מסתדר גם עם המהלך אקורדים שלך.
 

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
קורד בקטע הזה הוא C,
דו, דו, רה, דו, לה, סול, לה, סול, פה

אנסה לסדר אותם אחד מעל השני, שיר מעליו התו ומעליו הקול השני (לבדוק אם הבנתי נכון, כי לא הסתדר לי כל כך)

תבנית תווים.png

clip_image002.jpg





לזה התכוונת?
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
צ''ע בהודעה שקיבלתי במעקב כתוב לא, וכאן כתוב משהו כזה...
תכל'ס, לצערי לא הבנתי:eek::eek:
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה