עזרה בכתיבת תווים ותמיכה בתוכנות לכתיבת תווים

האם אתה גם קורא תווים או רק כותב?


  • סה"כ מצביעים
    71

א פיינער איד

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
איך אני עושה את סימני ההיתק כשאני כותב שיר בלה פריגי?
פשוט דו דיאז וסי במול, או אחרת?
(פשוט בתוכנה שאני משתמש אין כזה סולם וצריך לסמן את זה בכל תיבה מחדש)
 

א פיינער איד

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
ולהלן תשובה שקיבלתי מאיש יקר ואהוב בשם ערן סולומון, (חלקכם וודאי מכירים אותו מתוכניות לילה מנצח),
מורה בכיר למוסיקה ופורץ דרך בשיטת למידה מיוחדת שפיתח הנקראת בשם "מוזיקה מעשית".
ולהלן תשובתו:
קודם כל זה לא פריגי אלא פריגיש...חג'אז.
בכל הסיפור של המודוסים זו שאלה האם לכתוב בתוך המוסיקה את ההיתקים השונים ממז'ור ומינור או לכתוב את סימני ההיתק של "המקביל" המז'ורי למודוס כמו שעושים במינור.
נראה לי ששניהם חוקיים.
מבחינת הנוחות והתוכנה, הייתי הולך באמת על פה מז'ור בסימנים - במול אחד ליד המפתח. את הדו דיאז חייבים בכל מקרה כל פעם לכתוב מחדש - זה גם הכי פשוט עם התוכנה. כי חג'אז לה זה הרי גלגול של רה מינור הרמוני, ובמינור הרמוני הנוהג לכתוב את ההגבהה של הדרגה השביעית (דו לדו# במקרה שלנו) תמיד בתוך הטקסט ולא ליד המפתח. חוקי מוסיקה קלאסית.
לסיכום:
במול ליד המפתח ודו# בגוף הטקסט.
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
לא מבין גדול בפריגי אבל בכל התווים שראיתי פשוט כותבים כל פעם במול בלה (אם אני זוכר טוב שלה פריגי הירידה בחצי היא של הלה)
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ולהלן תשובה שקיבלתי מאיש יקר ואהוב בשם ערן סולומון, (חלקכם וודאי מכירים אותו מתוכניות לילה מנצח),
מורה בכיר למוסיקה ופורץ דרך בשיטת למידה מיוחדת שפיתח הנקראת בשם "מוזיקה מעשית".
ולהלן תשובתו:
קודם כל זה לא פריגי אלא פריגיש...חג'אז.
בכל הסיפור של המודוסים זו שאלה האם לכתוב בתוך המוסיקה את ההיתקים השונים ממז'ור ומינור או לכתוב את סימני ההיתק של "המקביל" המז'ורי למודוס כמו שעושים במינור.
נראה לי ששניהם חוקיים.
מבחינת הנוחות והתוכנה, הייתי הולך באמת על פה מז'ור בסימנים - במול אחד ליד המפתח. את הדו דיאז חייבים בכל מקרה כל פעם לכתוב מחדש - זה גם הכי פשוט עם התוכנה. כי חג'אז לה זה הרי גלגול של רה מינור הרמוני, ובמינור הרמוני הנוהג לכתוב את ההגבהה של הדרגה השביעית (דו לדו# במקרה שלנו) תמיד בתוך הטקסט ולא ליד המפתח. חוקי מוסיקה קלאסית.
לסיכום:
במול ליד המפתח ודו# בגוף הטקסט.
נראה לי כמו שהוא כתב שהולכים לפי הסולם המז'ורי/מינורי המקביל. מעולם לא נתקלתי בתווים (לפחות מהספרות של המוסיקה קלאסית) שהמפתח מצוין בהתאם למודוסים. תמיד כותבים בסולם המז'ורי הראשי, ואת התווים עצמם לפי הצורך. במקרה של לה פריגי, אז באמת הסולם הראשי הוא פה מזור (או רה מינור) שזה אותם סימני התק, ומעלים את הדו עם סימן דיאז, כמו בסולם רה מינורי הרמוני.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה