אני וותיקה כאן בפורום ומתעסקת עם קידום עיסקי ושיווקי, אבל מכיוון שלא רציתי לעשות לעצמי אאוטינג עצמי פתחתי ניק חדש כדי לענות על השאלה הזו
אז ככה:
בתמחור אנחנו צריכות להביא בחשבון שלושה פרמטרים בסיסיים:
- כמה שווה שעת עבודה שלך (וכמה זמן עבודה דורש המוצר)
- כמה העלויות שלך (כולל חומרי גלם ופרסום)
- כמה המוצר שלך שווה ללקוחות שלך (וכמה עולים התחליפים האחרים שיכולים למלא את מקומו)
ועוד משהו חשוב: כמה לקוחות את צופה שתוכלי להשיג בחודש. כי אנחנו חייבים לדוג לא רק שתכסי את עלות השעה, אלא גם שתוכלי להתפרנס. (זו הסיבה שלמשל הרצאות ושעות סיפור וכדומה עולות הרבה כסף, פשוט כדי שאנשים יוכלו להתפרנס מזה... )
לגבי פרסום -
אני צריכה שתדייקי לך (ולנו...) מה בדיוק המוצר שאת מוכרת ולמה הוא מיועד.
ואז ננסה ביחד לחשוב איך אפשר להגיע ללקוחות הספציפיים האלה במינימום כסף.
למשל, אם את רוצה לפנות לגננות ננסה לחשוב איך אפשר, נניח, לשכנע מישהי שעושה מכירות של מוצרים בתחילת שנה, לתת לכל לקוחה שלה דף פרסומת שלך. ואיך לדבר עם מישהי שמוכרת תוכניות לריתמיקאיות שתספר להם שאת יכולה לעזור להן עם התפאורה שלהן; ואם את רוצה לצרף את הפרחים שלך לעיצובי מתנות לכלות, לבדוק איך אפשר לעשות שיתוף פעולה בינך לבין חנות כלי כסף, למשל, שתצרף פרחים שלך לפמוטים שהם מוכרים וכו'.
אם יש לך (ולאחרות) שאלות נוספות, אשתדל בלי נדר לענות.
שיהיה בהצלחה!