כבישים עבודות בכביש 446 למודיעין עילית

מצב
הנושא נעול.

ynf

משתמש פעיל
מחר יש ישיבה במועצת התכנון של יו"ש על כביש 4431 [הכביש החלפי למודיעין עילית] https://www.calcalist.co.il/real-estate/article/bkkbx411jc
קישור לכתבה של הזבלים שמתנגדים בכלכליסט

בס"ד





מאות התנגדויות לכביש שמאיים על עדרי הצבאים ליד מודיעין: "יש חלופות"

כביש 4431, שאורכו 4.2 ק"מ, נועד לחבר את מודיעין עילית עם כביש 443. יוזמי הכביש וראש העירייה טוענים כי הוא קריטי כדי למנוע פקקים,

אך המתנגדים טוענים כי מדובר בפגיעה בטבע: "אין הצדקה להרס נרחב של שטח פתוח כה ערכי לטובת כביש שיש לו חלופות שיכולות לתת מענה מספק"



ועדת ההתנגדויות של הוועדה המחוזית יהודה ושומרון תקיים מחר (ה') דיון נוסף ב-600 ההתנגדויות לכביש 4431. הכביש השנוי במחלוקת, שהתוכנית שלו הופקדה במאי 2022, הוא יוזמה של מועצת התכנון העליונה,

הגוף המתכנן בשטחי יהודה ושומרון, ומקודמת ע"י רמ"י (רשות מקרקעי ישראל). אורך התוואי של הכביש הוא 4.2 ק"מ, כאשר מחציתו נמצאת מעבר לקו הירוק. תפקידו הוא לחבר את העיר החרדית מודיעין עילית עם כביש 443.

יוזמת הכביש מתגלגלת במוסדות התכנון כבר 20 שנה, ונדחתה בעבר מסיבות שונות.



בישיבת הפקדת התוכנית במאי 2022, הסביר שמעון פרהנג' מחברת לנדיוז, מתכנן הכביש, את ההיגיון שבהקמתו: "במודיעין עילית 100 אלף תושבים שלא יכולים לחיות עם כניסה אחת.

בשעות השיא זה לא יעבוד, גם אם נשים רמזור הכי טוב שיש. לכן, אין ברירה לעשות מערכת שמפזרת את התנועה". עוד הוא הוסיף: "על פי מה שהולך ב-446 (כביש הגישה היחיד למודיעין עילית - ג"נ),

האוכלוסייה הזו יכולה לסבול עוד 5–10 שנים ללא מענה. לכן, חובה עלינו לתת מענה למצוקה של מודיעין עילית, של מטה בנימין. אנו יודעים שהמדינה סובלת מחוסר יחידות דיור, ונוכל לתת מענה גם לזה".



ד"ר אייל אשבל מחברת PGL, שעשה עבור צוות התכנון את הבדיקה התנועתית של הכביש המוצע, אמר באותו הדיון כי הצפי הוא שבלי הפרויקט יהיה ב-2030 "תור" של 1.5 ק"מ בשעות הבוקר בין מעבר חשמונאים (מסוף מעבר משטחי יהודה ושומרון לשטח ישראל שבגבולות הקו הירוק, על כביש 446) לצומת חשמונאים.

אשבל הדגיש שהכביש החדש יביא לחיסכון של כ-11 אלף "שעות רכב או שעות אדם" בתקופת שיא בוקר, ושמדובר בחיסכון של עשרות אם לא מאות מיליוני שקלים בשנה.



יעקב אשר גוטרמן, ראש עיריית מודיעין עילית שהשתתף אף הוא בישיבה בלשכת התכנון יו"ש, ניסה להדגיש בהסבריו את הדחיפות בצורך הקמת הכביש לעירו: "רק אתמול בלילה קיבלנו הודעה מהצבא לסגור את כביש הכניסה כדי לבדוק את המעבר שהיהלמחבלים מאלעד. זה קורה כי יש רק כניסה אחת לעיר,

וכשעושים רק בקרה לנכנסים ויוצאים ממודיעין עילית, תוך שניות הבקרה הופכת לחסימה ונוצר פקק עד צומת שילת. אנחנו נמצאים במציאות של פיקוח נפש, ביטחוני ובטיחותי.

שיהיה ברור לכל הנוגעים בדבר ולכל מי שדואג לטבע ובעלי חיים, אני הראשון שרוצה לדאוג לערכי הטבע ולבעלי החיים, אבל צריך גם לדאוג לבעלי החיים ההולכים על שתיים, אלה אנשים שסובלים יום יום".



בחברה להגנת הטבע מתנגדים לסלילת הכביש מחשש לפגיעה לא הפיכה בשטח טבעי המחובר באופן רציף וקבוע אל המסדרון האקולוגי הארצי במזרח ישראל. במקביל לכביש מקודמות גם תוכניות להרחבת היישוב כפר אורנים, אזור תעסוקה חדש למודיעין עילית ובית עלמין. לטענתם, הכביש המדובר עובר בלב המסדרון האקולוגי, ממזרח לכפר אורנים וממזרח ומדרום לכפר רות, שם מצויים עדרי צבאים בסכנת הכחדה: "אזור זה הינו בעל איכויות יוצאות דופן וברמה הגבוהה ביותר באזור מרכז הארץ המצטופף, וראיה לאיכותו וחשיבותו הם עדרי צבאים עם עשרות פרטים החיים בו. נזכיר כי הצבי הארץ ישראלי, אשר הינו מין בסכנת הכחדה עולמית, מאוים כל העת בשל איומי חורבן והרס על אזורי המחיה שלו, בדיוק כפי שמוצע על ידי כביש זה".



גדי אברהם ממודיעין-מכבים-רעות, אחד ממאות החותמים על נוסח התנגדות פופולרי ליוזמת הכביש, התייחס גם הוא לעניין שימור הנוף: "סלילת הכביש תפתח את הפתח לפיתוח נוסף של האזור, ובסופו של דבר, במקום אזור שהינו נכס טבע, נקבל אוסף של כבישים, בתי עלמין, אזורי תעשייה ובנייה מסוגים שונים. אוכלוסיית מודיעין עילית מתרבה בקצב מהיר ואכן יש לתת לה מענה תחבורתי, אך אין הצדקה להרס נרחב של שטח פתוח כה ערכי לטובת כביש שיש לו חלופות שיכולות לתת מענה מספק".



ציפורת איזנברג יגיל ממודיעין הציעה בהתנגדות שעליה היא חתומה אלטרנטיבה תחבורתית: "כרגע מבוצע מהלך של הרחבת כביש 446 שייתן מענה לצרכי התחבורה של האזור שנים רבות קדימה. ניתן ליצור כניסה נוספת לעיר מודיעין עילית דרך כביש 446 ולתת מענה לכביש חירום למודיעין עילית באמצעות כביש המערכת ומספר דרכי משנה הקיימים כבר כיום".



מוטי קפלן, בכיר המתכננים בישראל, שחתום בין היתר על תמ"א 1, התוכנית המתכללת של תוכניות המתאר הארציות, וסייע במקרה הזה למטה להצלת הצבאים של עמק מודיעין,

הבהיר בדבריו בדיון במאי 2022 כי מעבר לפגיעה בחיות הבר, מהווה הכביש סכנה למקורות המים של מדינת ישראל: "את אקוויפר (מאגר מי תהום - ג"נ) החוף זיהמנו לחלוטין, כך שלא משתמשים בו יותר לשתייה.

אנו נמצאים על אזור ההזנה, דרכו חודרים המים ומעשירים את האקוויפר. סלילה של כביש, מרכז תעסוקתי, בתים, לא משנה מה, חוסמת את האקוויפר מפני העשרה ומזהמת אותו.

כבר היום יש לנו עדשות באזורים באקוויפר ההר שמזוהמים כבר ואי אפשר להשתמש בהם. בואו לא נמשיך את התהליך הזה הלאה. זה הרציונל של אותה שמירה קפדנית שהמדינה מבקשת לשמור עכשיו את אקוויפר ההר.

לצערי הרב, מה שאנו מתכוונים לעשות כאן יכול לפגוע פגיעה אנושה באותו אזור של האקוויפר ולסכן את מי השתייה של מדינת ישראל".
 

חרישאי

משתמש מקצוען
אכן זבלים, אבל מדוע באמת לא חשבו על חיבור למודיעין עילית דרך הואדי באמצע הירידה מחשמונאים?
 

avi++

משתמש מקצוען
אכן זבלים, אבל מדוע באמת לא חשבו על חיבור למודיעין עילית דרך הואדי באמצע הירידה מחשמונאים?
מה זה יעזור? בסוף זה מגיע לאותו כביש בעייתי, כידוע, כל הנחלים זורמים לים, אבל אנחנו צריכים אוקיינוס
 

יד2

משתמש מקצוען
גם מי שגר בעיר אין לו זכות דיבור
מודיעין עילית-יאוש
מחכה למודעת ברכה לראש העיר היקר והאהוב ירום הודו על שדרוג הרחוב
והפיכתו לפקק תנועה אינסופי

1711556745810.png
 

ynf

משתמש פעיל
חמש
מבית העלמין
משילת
ממכבים רעות
431
לטרון
ברור שמגיע להם 5 כניסות
תראו את ההבדל במס' התושבים של מודיעין לעומת מודיעין עילית

מודיעין מספר תושבים בלעה"ר כ"י לתחילת תשפ''ד

85,501 תושבים במודיעין​

מודיעין עילית לתחילת תשפ''ד בלעה''ר כ"י​

86,158 במודיעין עילית

 

שלג קל

משתמש מקצוען
גם מי שגר בעיר אין לו זכות דיבור
מודיעין עילית-יאוש
מחכה למודעת ברכה לראש העיר היקר והאהוב ירום הודו על שדרוג הרחוב
והפיכתו לפקק תנועה אינסופי

צפה בקובץ המצורף 1609893
מישהו הבין מה ההגיון בלהרחיב את המדרכה שליד התחנות,
האם זה לא אומר שכל אוטובוס שעוצר בתחנה עוצר גם את כל התנועה מאחוריו?
נראה לי שמישהו שם נרדם על ההגה.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
מישהו הבין מה ההגיון בלהרחיב את המדרכה שליד התחנות,
האם זה לא אומר שכל אוטובוס שעוצר בתחנה עוצר גם את כל התנועה מאחוריו?
נראה לי שמישהו שם נרדם על ההגה.
כי אם רוצים אוטובוס מפרקי, זה האפשרות היחידה שיוכל לעצור כמו שצריך ולפתוח את כל הדלתות.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
ברור שמגיע להם 5 כניסות
תראו את ההבדל במס' התושבים של מודיעין לעומת מודיעין עילית

מודיעין מספר תושבים בלעה"ר כ"י לתחילת תשפ''ד

85,501 תושבים במודיעין​

מודיעין עילית לתחילת תשפ''ד בלעה''ר כ"י​

86,158 במודיעין עילית

מהיכן הנתונים?

בכל אופן אני כן מבין שמודיעין היא עיר ענקית ויש צפי ואפשרות לעוד עשרות אלפי יחידות דיור.

אבל עדיין מגיע למודיעין עילית עוד יציאה נכבדת.
 

avi++

משתמש מקצוען
מישהו הבין מה ההגיון בלהרחיב את המדרכה שליד התחנות,
האם זה לא אומר שכל אוטובוס שעוצר בתחנה עוצר גם את כל התנועה מאחוריו?
נראה לי שמישהו שם נרדם על ההגה.
אם הכבישים חסומים וגם התחבורה הציבורית על הפנים, לפחות שיהיה נוח ללכת ברגל...
אולי החליטו שם להעניש את ה20% ששמו פתק ירוק?!
 

avi++

משתמש מקצוען
כי אם רוצים אוטובוס מפרקי, זה האפשרות היחידה שיוכל לעצור כמו שצריך ולפתוח את כל הדלתות.
האוטובוס המפרקי המדובר אמור להיות רק בקו 7 ז''ל שעובר רק ברחובות ראשיים כי בכיכרות הרגילות הוא לא מצליח להסתובב
בקיצור, לא רלוונטי לרחובות שאנשים נוהגים לגור בהם
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
האוטובוס המפרקי המדובר אמור להיות רק בקו 7 ז''ל שעובר רק ברחובות ראשיים כי בכיכרות הרגילות הוא לא מצליח להסתובב
בקיצור, לא רלוונטי לרחובות שאנשים נוהגים לגור בהם
קו 7 אמור לעבור ברחוב רשב"י
וכבר עבר אוטובוס לבדיקה
 

בוסו

משתמש מקצוען
מי שלא גר בעיר ולא סובל את הפקקים הנוראיים אין לו זכות דיבור. שימשיכו לצרצר ממודיעין שיש לה שתי כניסות וכבישים עם שתים שלוש נתיבים. יומיים הם יתקעו בפקק בדרך לעבודה ונראה אותם מדברים
למה 2 לפחות 4
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה