מידע שימושי סיפורים על הרב שטיינמן - זה כאן!!

נירוש

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
כל מי שיש לו סיפורים על הרב שטיינמן - הן בקובץ וורד הן בכתיבה בגוף ההודעה - מוזמן להכניס, לזיכוי הרבים!
מורות, מלמדים, מרצים ומרצות מדריכים ומדריכות וכו' צמאים לחומר כזה, ויישמחו לעשות שימוש בסיפורים הללו והיה זה שכרכם!!

אני לכשעצמי מכל סיפור מתחזקת, ופשוט עומדת נדהמת על מלאך שהתהלך בינינו!
 
נערך לאחרונה ב:

נירוש

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עשית לי "גילה רינה"!
אודה לעוד סיפורים.
[אגב, למי שחושש - אני לא הולכת להוציא ספר, אין לדאוג לזכויות היוצרים...]
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מהידברות:

1. ערכה העצום של כל מצווה ומצווה

מרן הרב שטיינמן חי בצורה מוחשית מאוד את ההכרה בערכה העצום של כל מצווה ומצווה. כאלף עדים מורים על כך משפטים אגביים שהוא מפטיר בהזדמנויות שונות, ומעבר להם – כל צורת התנהלותו ואופן התייחסותו לנושאים שונים.

באחת השנים, באמצע סעודת ליל יום טוב ראשון של סוכות, הרים הרב את ידו ואמר: "אה, עכשיו אפשר לקיים מצווה בכל רגע!" משפט זה בניסוחים שונים נשמע מפיו גם בשנים אחרות בימי חג הסוכות.

כמו כן, בערב סוכות אמר הרב: "היום נפרדים מידיד טוב – מהתפילין. לפני שעליתי ארצה הייתי רגיל להניח תפילין גם בחול המועד".

ובאסרו חג אמר ודמעות בעיניו: "היום צריך לשמוח שיש לנו כזאת מצווה חביבה כמו התפילין. כזאת מצווה חשובה – כמו בן יחיד. שבוע ימים נפרדנו ממנה!".

2. מסירות נפש להחזקת תורה מזכה בישועה מיוחדת

אברך שזקוק היה לישועה גדולה ניגש לשאול את פי מרן הרב שטיינמן מה ביכולתו לעשות כדי לזכות בישועת ה'. ענה לו מרן הרב שטיינמן: "אם תסייע במסירות מיוחדת להחזקת תורה תזכה לישועה מיוחדת. ואם אין לך משלך, תקיים 'גדול המעשה יותר מן העושה'". (כלומר: מי שעוזר בהחזקת תורה ומרבה תורה זוכה לשכר עצום).

3. הרב מפוניבז': "רבי אהרן לייב צומח להיות אדם גדול מאוד"

לפני עשרות שנים, הזמין הרב מפוניבז' את מרן הרב שטיינמן, אז אברך צעיר לימים, לעמוד בראשות 'כולל פוניבז''. "אני הולך למנות את רבי אהרן-לייב לראש הכולל. הוא צומח להיות אדם גדול מאוד'', אמר לתלמידים.

הגאון הצדיק רבי דן סגל למד אז בכולל ומעיד: "כשמינה הרב מפוניבז' זצ"ל את רבנו לעמוד בראשות הכולל, הוא פנה לאברכים ואמר להם: 'הבאתי לכם ראש כולל שיענה לכם בכל התורה כולה; ולא רק בזה, אלא תוכלו להתייעץ עמו בכל ענייני החיים, בדיני נפשות ובחינוך הילדים'".

4. מה הוא יעשה ברחוב?

פעמים רבות, כאשר התייעצו עם הרב שטיינמן בנוגע לסילוקו של בחור מהישיבה, ברובם ככולם של המקרים הוא משמיע את דעתו ברורה ויצוקה: "לזרוק בחור מהישיבה – זה רק מקלקל יותר! וכי מה הוא יעשה ברחוב חודש ימים?".

עוד שגור בפיו של רבנו: "אם מסלקים בחור מהישיבה פשוט הורגים אותו! החפץ חיים לא היה נותן לסלק בחור מהישיבה בשום אופן!".

ופעם השיב לשאלה מתי יש לסלק תלמיד מהחיידר: "אינני יודע, אולי כשעושה אלף עבירות ביום...".

5. השגחה פרטית מופלאה בשידוכים

מרן הרב שטיינמן האריך לדבר בעניין ההשגחה הפרטית המופלאה בענייני שידוכים: "הקדוש ברוך הוא מגלגל את העניינים בכל מיני אופנים כך שייווצרו שידוכים, הנה יוסף הצדיק – כל המעשה שהיה עמו נתגלגל כדי שיישא את בת פוטיפר לאישה. לפעמים הקדוש ברוך הוא מסדר שלאחד לא יהיה כסף, ועל ידי כך הוא משתדך עם משפחה שמתאימה לו".

לאחר מכן, הצביע רבנו על ההשגחה הפרטית המופלאה שליוותה אותו וגרמה לו לנסוע לשווייץ טרום מלחמת העולם השניה: "היו לי הרבה סיבות להישאר בבריסק", אמר, "אבי רצה שאלמד אצל הרב. אבל פשוט התביישתי להיות הצעיר שבחבורה... אילו הייתי נכנס לשיעור אפילו פעם אחת כבר לא הייתי עוזב. והנה, בסופו של דבר, כל מי שנשאר בבריסק נספה בשואה הנוראה, ולא נשאר איש מכל הקהילה".

6. הימנעות שמימוש בחשמל בשבת, וסיעתא דשמיא מיוחדת לכך

מרן הגראי"ל שטיינמן מקפיד שלא להשתמש בחשמל המיוצר בשבת על ידי יהודים, ועל כן החשמל בביתו מעובר מדי ערב שבת למערכת 'גנרטור', המנותקת מחברת החשמל. בשבת אחת, בטעות, נשאר החיבור למערכת החשמל הרגילה.

בני ביתו של מרן שלא לספר לו על כך, כדי למנוע ממנו צער גדול. בליל שבת, שמו לב בני הבית לתופעה מעניינת: עם תום הסעודה נפלה על מרן הגראי"ל עייפות גדולה שלא כהרגלו, והוא התנמנם על הסטנדר במהלך לימודו, כך יצא שהוא לא קרא לאור החשמל באותו ליל שבת.

לאחר מעשה, סיפרו את הדברים למרן הגר"ח והוא הגיב: "בוודאי מן השמים הביאו על הגראי"ל את העייפות הגדולה, כדי למנוע ממנו שימוש בחשמל שאינו כשר".

עוד ציין מרן שר התורה כי מה שמבקשים בכל שמונה עשרה בברכת על הצדיקים "ועל זקני עמך בית ישראל" אין הכוונה לזקנים סתם, אלא לזקני הדור, שהם גדולי ישראל בכל דור, שעליהם אנו מבקשים באופן מיוחד בכל תפילה. עוד ציין מרן הגר"ח כי "מובא במדרש שהצדיקים הקב"ה מוסיף להם ימים, ולכן תמיד אפשר לבקש עבורם שיאריכו ימים אי"ה".
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ועוד כמה:

מעשה ביורד ישראלי, אדם מוכשר שפתח מרפאה גדולה - בית רופאים בלונדון. נתן תנאים טובים למטופלים, מחירים הוגנים. הרופאים נתנו לאנשים יחס חם, הוא היה מחייך לכולם. האנגלים אהבו את זה, והמרפאה שלו הפכה לסיפור הצלחה. העתיד היה נראה ורוד, אלא שבאותו איזור כבר היתה מרפאה גדולה של רשת מרפאות רצינית בלונדון. אט אט קליינטים של המרפאה הזו עברו אליו.

בעליה של הרשת העבירו אליו מסרים תקיפים שכדאי לו לסגור. איומים במשפטים וכדומה. בתחילה הוא לא התייחס אליהם. כדרכם של ישראלים, אמר "סמוך, יהיה בסדר..." גם סמך על ידידים בעלי השפעה בפרלמנט וברשויות.

כאשר בעלי הרשת ראו שהוא לא נכנע, החלו להשתמש ב"תותחים כבדים". הגישו נגדו תביעה בבית משפט, ופתחו במסע תקשורתי נגדו. העסק החל להראות רציני ומסובך מאד.

לאותו בעל מרפאה יש חבר מסורתי. הציע לו ללכת לבקש עצה מרב גדול שהוא מכיר בארץ ישראל, מה איכפת לך, כדאי לך, הוא חכם מופלא, צדיק גדול. שכנע אותו.

כך יום אחד נכנסו לביתו של מרן הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן שני יהודים עם כיפה לבנה יפה. בעל המרפאה וחברו. סיפר האיש את השתלשלות הדברים. שאלו רבי אהרן לייב: "למה שלא תצטרף אליהם?" השיב בעל המרפאה: "הם לא רוצים, הם לא צריכים אותי, יש להם כבר מרפאות באיזור".

שאלו רבינו: "אז מה הם רוצים?" ענה האיש: "שאני אסגור את המרפאה שלי". שאלו רבינו: "ולמה באמת לא תסגור את המרפאה?" נדהם האיש: "מה הרב מתכוון?! עבדתי קשה להקים את המרפאה, מאמצי על, זו הפרנסה שלי". השיבו רבינו: "יש פרנסות אחרות". "אבל זה בלתי אפשרי, יש לי חוזה שכירות על הבנין. יש חוזים עם הרופאים. אני אצטרך לשלם פיצויים לכולם".

"וכמה זה יוצא? כמה זה יעלה לך?" החל היהודי מחשב, ורבי אהרן לייב ממתין... סיים לחשב באומרו: "הסכום הינו שבעים אלף יורו פיצויים. סכום מאד גדול!"



"לאלוקים אין שבעים אלף יורו לתת לך?!"

אמר לו רבינו: "לאלוקים אין שבעים אלף יורו לתת לך?!" הסתכל עליו היהודי בתדהמה באומרו: "ומה פתאום אלוקים יתן לי שבעים אלף יורו?!" אמר רבי אהרן לייב: "מי שמוותר בשביל השלום לא מפסיד, נער הייתי גם זקנתי, ראיתי הרבה בחיי, אני יכול להעיד, ראיתי מקרים רבים, לא מפסידים אם מוותרים בשביל שלום!"

"הרב יכול להיות אחראי ערב על הסכום הזה?" "לא" השיב רבי אהרן לייב "אין לי אפילו עשירית מן הסכום הזה..."

"אז מי יתן לי סכום כזה?" "אתה צריך שאני אתן לך? חסר לאלוקים כסף לתת לך?! דע, חמישים שנה אני מייעץ לאנשים ואף פעם לא יעצתי עצה שחשבתי שהיא רעה, אני מבטיח לך שזו עצה טובה!"

"אם אקבל את העצה של הרב, אני הולך לאבד את הפרנסה שלי, הרב יכול להבטיח לי פרנסה אחרת?" אמר רבינו: "מי שמוותר מרוויח, פרנסה אני לא יכול להבטיח, אבל להפסיד לא מפסידים!"

עמד היהודי נבוך, לא ידע מה לעשות. כאן התערב בשיחה חברו שבא עמו, באומרו: "אל תהיה טיפש, אתה לא מאמין לרב? תעשה מה שהרב אומר". "טוב אני מסכים. כאשר אחזור ללונדון אדבר איתם, אודיע להם את החלטתי".

אמר רבינו: "לא, דבר איתם עכשיו, אין לך את מה שמדברים איתו... והראה בידו תנועת שיחה בטלפון... "תתקשר עכשיו אליהם לאנגליה ותודיע על החלטתך לסגור את המרפאה".

"אבל הם יצחקו ממני, במשך זמן אני נלחם איתם, רב איתם ופתאום אני מוריד את הראש". אמר האיש. "ומה תפסיד מזה? קצת כבוד..." ענהו רבינו, "אני אדם זקן ולא צריך כבוד, אתה אדם צעיר, כבוד אתה לא צריך, אתה צריך כסף, רווחים, פרנסה!"

יצאו החוצה, האיש בישר למתחריו בלונדון על החלטתו. תדהמה שררה בצידו של הקו. הלם, לא הבינו מה מסתתר מאחורי החלטתו.



אחד השותפים נכנס לשגרירות האנגלית ובירר: "מי זה רבאיי שטיינמן?"

בלונדון הוא נפגש עם בעלי רשת המרפאות, וסיפר על החלטתו. הם בתגובה שאלוהו "מה אתה מבשל לנו?" חשדו שהוא מארגן להם בור, מארב פיננסי מתוחכם - היו בטוחים בזה. אמר להם שזה מה שהרבי אמר לו לעשות. "אני עושה כפי עצתו". תמהו: "מה לך ולרבאיי?! מה הוא נותן לך? איזה עסקים יש לך איתו?"

השיב להם: "זה לא סתם רב, זה צ'יף רבאיי..." לא האמינו לו... הדבר היה נראה להם לא מציאותי, כל ההסכמה הזו לפתע - "איך הוא יורד מהעץ" - אחרי כל המלחמה והכוח שהפעיל נגדם? החליטו לברר את הענין לעומק.

שלחו לארץ את אחד השותפים. דבר ראשון הוא נכנס לשגרירות האנגלית. שאל, בירר, מי זה רבאיי שטיינמן? אמרו לו זה אדם חשוב, שקול, חכם, אפשר לסמוך עליו.

הגיע איש אנגלי, הדור לבוש לבית מרן. הכניסוהו פנימה. הוא הסתכל בתדהמה על הקירות... כמו סביבון הסתכל לכל הצדדים, לא דיבר מילה, הוא היה בטוח שהגיע לצ'יף רבאיי והנה בית של עניים... היכן הרב מטמין את כל הכסף שהוא מרוויח...

נתנו לו כסא לשבת, כסא פלסטיק. הסתכל עליהם נדהם. כנראה חשב בלבו על זה אתם רוצים שאני אשב... בחדר המתנה במרפאות שלנו לא מושיבים אנשים על כאלה כסאות...

כאשר ראה על מה רבי אהרן לייב יושב, הבין שלא התכוונו להעליבו. התיישב והציג את עצמו. עברית הוא לא דיבר, אבל נמצא מישהו שיתרגם את דבריו.

"באתי בענין המרפאות בלונדון. מה הרב התכוון בעצתו לסגור את המרפאה? מה אתם רוצים להרוויח על חשבוננו? ומי ישלם לו את ההפסד?" השיבו רבי אהרן לייב: "אלוקים ישלם לו!"

המשיך השותף האנגלי והקשה: "למה הרב מורה לו לעשות את זה, כזה דבר טיפשי, את מי הרב מתכוון להפיל פה? הרב מתכוון לסדר אותנו באיזה דרך. הרב יגיד לי דוגרי, זה הרי ברור שמשהו מסתתר פה. אני שמעתי שהרב אדם חכם. מה מסתתר פה במהלך הזה. אנחנו מוכנים אולי להתפשר".



"התורה אומרת לנו שהוא צריך לוותר, היא אומרת שאסור לאדם לרדת לאומנות חברו"

רבי אהרן לייב הראה על הגמרא ואמר: "התורה אומרת לנו שהוא צריך לוותר, היא אומרת שאסור לאדם לרדת לאומנות חברו. הוא לא היה צריך לקבוע את המרפאה שלו לידכם".

האיש נדהם "ומי ישלם לו את זה, את כל ההפסדים שלו?" רבי אהרן לייב השיבו: "זה על חשבונו, אלוקים אומר שצריך לעשות את זה. זו לא שאלה של הפסד ורווח, זה מוטל עליו לעשות!"

"הבנתי" אמר האיש והמשיך "זה הרב יעץ למתחרה שלנו, ומה הרב מייעץ לנו? הרי יש לו קשרים עם אנשים בעלי השפעה, אנשים חשובים. מה יגידו אנשים, פתחו מרפאה מצליחה ואנחנו מורידים אותה, עלולים להיות לנו יחסי ציבור גרועים, זה יראה מלוכלך בתקשורת. אף אחד לא יאמין שהוא עזב מרצונו בגלל עצת הרב, זה לא טוב..."

רבי אהרן לייב הרהר קמעא והשיב בשאלה: "היכן יש לכם סניפים באנגליה?" "בלונדון", השיב האיש. "יש עוד ערים באנגליה, במנצ'סטר יש לכם סניף? תפתחו שם סניף, ותתנו לו להיות מנהל". "אבל הוא לא יסכים לעבוד תחתינו", השיב האנגלי.

"תעשו אותו שותף, אתם רואים שהוא אדם מוכשר, בעל יכולות, שיכל להילחם בגוף גדול כמו שלכם".

"כבוד הרב, אני יכול לדבר על זה עם השותפים שלי?", ביקש רשות להתקשר. דיבר עם השותפים בלונדון. סיכמו ביניהם שהרעיון מוצא חן בעיניהם.

עתה הוציא האיש מכיסו שלושת אלפים יורו והניחם על השולחן... "מה זה?" תמה רבי אהרן לייב, "זה דמי יעוץ", השיב, "שעת יעוץ עולה כסף, הרב יעץ לי, אני משלם כמו שנהוג".

אמר לו רבי אהרן לייב: "תיקח מכאן מיד את הכסף חזרה, אל תשאיר פה כלום!"

התפלא האיש ואמר: "אני לא מבין, ככה הולך בכל מקום. אני לא מסכים להיות נצלן על הזמן שהרב הקדיש לי, לא מתאים לי לא לשלם את מה שמגיע לרב בצדק".

אמר לו רבינו: "אותם שלוקחים דמי יעוץ הם למדו בשביל הכסף. הכסף הזה עוזר להם לתת יעוץ טוב, הכסף נותן להם חכמה, רצון לייעץ טוב. אבל אני לא למדתי לייעץ. אני אומר לפי מה שאני מבין מהתורה - החווה על הגמרא - וזה לא הולך עם כסף, אם אקח כסף לא יהיה לי שכל לייעץ!"

סופו של סיפור - לאחר זמן סיפר האיש: "סגרתי את המרפאה בלונדון, שילמתי פיצויים לכל הרופאים ובעלי הנכס. חודשיים אחר כך כבר פתחנו את המרפאה במנצ'סטר - ההבטחה התקיימה כל כך מהר!"
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
דרשו:

"לא ראו איש את אחיו ולא קמו איש מתחתיו" (י, כ"ג)

פסוק זה דרשו אותו בעלי המוסר בעניין העבודה על המידות ובפרט בין אדם לחברו.
לא פעם סובלים האנשים צרות צרורות. כיהודים מאמינים שהקב"ה מייסר את האדם כדי לפשפש במעשיו, לפיכך עושים חשבון נפש, ומגלים עד כמה זלזלו וחטאו בענייני בין אדם לחברו. כשהם מתחזקים בכך, ומבקשים את סליחתם של אותם בני אדם, הם זוכים להסיר את מידת הדין המתוחה מעליהם.

פעמים רבות, בוחרים האנשים לתקן דווקא עניינים של בין אדם למקום, מחזקים את שמירת השבת שלהם, מחליפים תפילין, מקפידים להתפלל את כל התפילות במניין, ושולחים את המזוזות לבדיקה. אבל את התחום של בין אדם לחברו שוכחים ומזניחים.
זהו שנאמר בפסוק "ולא קמו איש מתחתיו" (שמות י, כג)- מפני מה לא הצליחו לקום? משום ש"לא ראו איש את אחיו", כשהאדם לא רואה את אחיו ואינו מתחשב בו, הריהו עלול להביא על ראשו צרות וייסורים.

עד כמה נזהרו גדולי ישראל בענייני בין אדם לחברו, נוכל ללמוד מן ההנהגה המופלאה הבאה:
לפני פסח הגיע לביתו של הרב אהרון לייב שטיינמן שליט"א יהודי, שהבחין בחבית מלאה מים על גדותיה. "מה פשר החבית הזו?" התעניין, והרב השיב כי ישנה חומרה שלא להשתמש במים מן הברז בפסח, משום שבחג עצמו אין ביטול חמץ אפילו באלף.
לשמע תשובתו של הרב הקשה אותו יהודי, "אבל כל שנה בערב פסח אני מגיע, ומעולם לא ראיתי את הרב נוהג בחומרה זו, מה קרה השנה?".
השיב הרב: "באמת הייתי נוהג תמיד את אותה חומרה, רק שפעם אחת השתמשה הרבנית בטעות במים מהברז, וכשהבחינה בטעות נבהלה כל כך וקראה: 'הכנסתי חמץ הביתה'. ניסיתי להרגיע אותה ולומר לה כי זו רק חומרה, אך לא נרגעה, לכן הפסקתי את החומרה הזו כליל כדי להוכיח לה, שאכן זו חומרה ולא מעיקר הדין".

כעת, הבין אותו יהודי את מה שלא נאמר, שאותה שנה לאחר שהרבנית הלכה לעולמה ונפטרה, שוב חזר הרב לאותה חומרה.
זהו פרק של מוסר בקביעת סדר העדיפויות הנכון בחיים ובהליכות בין אדם לחברו, שבהם האדם נותן את כל אשר לו, ובלבד שזולתו יחוש טוב יותר.
 

הצלם יוסי

משתמש פעיל
הדרשן זעק: "מרן הגראי"ל נפטר והם רקדו - 3 ילדים נפטרו" •
הדרשן רבי מנשה רייזמן נשא דברים חריפים על התנהגותם המזעזעת של הקיצונים בבית שמש ביום פטירת מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל: "בפטירת הצדיק שרו ורקדו ר"ל. 3 ילדים נפטרו. למה לא מתעוררים? מה הם לא מבינים אחרי שלושת הטרגדיות?"
יוסף גליק - בחדרי חרדים
הדרשן המפורסם רבי מנשה רייזמן עורר היום - עשרה בטבת - בדרשתו בדברים חריפים על כך שלמרות הטרגדיות הקשות בעיר בית שמש בשכונת הקנאים, בה הלכו לעולמם באופן טראגי שלושה פעוטות בזה אחר זה.
בדרשתו בבית המדרש בית יהושע ברחוב מנחת יצחק המועברת בשידור חי ויהודים רבים צופים בה, מחה הרב רייזמן על התנהגותם המזעזעת של הקיצונים בבית שמש שביום הסתלקות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, רקדו וחילקו סופגניות לבניהם הקטנים לאות שמחה.
"דם יהודי אינו הפקר", זעק הרב רייזמן כנגד האנשים שאינם שמים אל ליבם. "נפטר עוד ילד? נו אז נפטר. עוד ילד נפטר ממקרה שלא דרך הטבע, שולחן שנפל על תינוק. הקב"ה יעזור. זה תינוק שלא טעם טעם חטא. לא לעשות חשבונות שמיים? כן לעשות. הרמב"ם אומר שכן לעשות.
"צריך לעשות שני חשבונות, חשבון כללי וחשבון פרטי. היות ובאותו מקום היה ריקודים בזמן שהרב שטיינמן נפטר, על ידי רשעים ארורים שרקדו ושמחו כשהרב הצדיק נפטר. כתוב בגמרא שהקב"ה לא שותק בביזוי תלמיד חכם. הם הגיעו לחיידר - ואני בוכה כשאני נזכר בזה - תינוקות של בית רבן, והתייצבו שם רשעים ארורים וחילקו סופגניות, ושרו "וכל קרני רשעים אגדע". ותלו שלט שבו נכתב "באבוד רשעים רינה". ילדים קטנים אכלו סופגניות של רשעות.
"אין לנו השגות מה יכול לקרות כשטועמים אוכל שכזה. מי יודע אם הם ישארו יהודים יראי שמים הילדים האלה. השם ישמור על משחקים ילדים שלא טעמו טעם חטא, והכניסו אותם לתוך הדבר הזה, ואנשים שם שתקו. חייבים למחות בדיוק כמו נגד חילול שבת. מיד אחר כך שלושה ילדים נפטרו. תלמיד חכם נפטר.
"אז יש להם דעות אחרות, אבל להביא את התינוקות האלה לתוך זה ולחלק סופגניות ולשיר? ואז עושים שם אסיפות, ומדברים שם על סמארטפונים וצניעות. זה רשעות. ואחד שם עמד ונאם ואמר שהאסונות הללו כי לא רקדו מספיק בזמן הלוויה, כי מחו קצת מדי נגד בעל ה'איילת השחר', לכן היה אסון. ואז הם דורשים שצריך להמשיך לבזות את מרן, ואנשים שם עוד מגיבים שהנואם מדבר דברים של טעם.
"כל אחד צריך לעשות את החשבונות שלו, אבל יש חשבון של הכלל. אצל אלו שכן עושים 'חשבונות' יש שני נוסחאות - נוסח אחד. לא עושים חשבונות שמים, נוסח אחר. עושים חשבון פרטי, חרון אף הגיע אלינו אז צריך לבדוק, מחכים שהקב"ה ימשיך להסביר לנו יותר ברור? מה הם לא מבינים עם שלושת הנפטרים?
"הקב"ה בעצמו אמר להם, רבנים עומדים מאחוריהם, ככה מתווכחים בין חרדים, תמיד היו ויכוחים בין יהודים, ובין גדולי ישראל, לכאורה דברים כאלו לא היו בעבר, אולי בזמן התנ"ך, במיוחד שכל הטענות נגד הרב שטיינמן התבררו כמופרכות.
"הוא היה יהודי כל כך עניו, לא הזיז לרב מה אמרו עליו, השמיצו אותו מול כל העולם, ולכן החילונים אמרו שהרב היה פשרן, הרי הרב צעק נגד אקדמיה וצבא בלי סוף, אבל הם דממו, ואז החילונים קוראים לרב "פשרן", הרצחת וגם ירשת? הרי אתם השמצתם אותו בשקרים נגדו, אז עכשיו אתם מצטטים את החילונים? הרי זה דברים שאתם המצאתם.
"פירודי לבבות זה חורבן, היום בעשרה בטבת זה פירוד לבבות, לשמוח כשיהודי קדוש נפטר? ככה מתנהגים? חייבים למחות ולהרהר בתשובה, ולאהוב את כל היהודים" סיים הרב את דבריו הנוקבים.
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
שמעתי מחמי שהיה מקורב לרב שטיינמן זצוק"ל:
נכנס אל הרב יהודי שפתח בביתו גמ"ח לשמלות כלה וביקש מהרב ברכה להצלחה וברכה בביתו..
הרב ברך אותו ועודדו על מעשה חסד זה.
וכשבא לצאת קרא לו הרב ואמר לו: רק תדאגו שלא לתת שמלת כלה שהולבשה כבר שלוש פעמים כי זה כבר לא נראה יפה...

ענק שבענקים שידע לרדת אל תוך תוכנו עד לנקודות הקטנות ממש.
 

שמחו

משתמש מקצוען
מרן מימיו, כלומר 104 שנים, לא טעם גלידה, לא שוקולד, ולא שום דבר מתיקה. בסדר, עד כאן ידוע.

יום קייצי אחד מרן נסע נסיעה ארוכה לצפון, הוא היה מהבוקר עד הערב, במעלות, נהריה, כרמיאל, מירון, בכל מקום דרשות, וכו'. לנסיעה התלוו כמה ממקורבי מרן. בכל מהלך הנסיעה מרן לא טעם כלום, לא כוס מים, לא שום דבר, כדרכו.
עד כאן גם אין שום חידוש.

אבל כאן מגיע הקאוטש.
בדרך חזור, פונה מרן ואומר למלווים: רגע, עוד לא אכלתם היום. הוא מבקש מהנהג הרב רוזנגרטן לעצור במקום הראשון בו יש אוכל, ושיקנה לכל הנוסעים ברכב... גלידה.

את זה סיפר לי היום אחד המשתתפים באותה נסיעה, שזוכר עד היום איך שכולם יושבים ואוכלים גלידה, כשמרן יושב וממתין באוטו.

אותו אחד, שמימיו לא אכל גלידה ולא שום דבר מתיקה, שמימיו לא אכל ולא טעם מחוץ לבית כלום, יודע אבל להבין את הצרכים של כל הסובבים, ומתנהג עמם לפי רמתם הם.
 

פרספכתיבה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
מההספדים שהתקיימו אצלינו ב"חניכי הישיבות" ברכפלד:
1. אחרי מה שקרה לפני שלוש שנים כשאיזה משוגע ניסה לתקוף את הרב בביתו, הוחלט להתקין לו יציאת חירום בבית שתשמש גם ככניסה נוספת שלא יווצר מצב מסוכן שאפשר ללכוד את הרב בבית ואיש לא יוכל להיכנס.
ואז באמת בנו פתח נוסף וכיבדו את הגר"ח בקביעת מזוזה.
כשהגר"ח הגיע מישהו מהמקורבים אמר לרב שטיינמן שזה זכות מיוחדת לשמירה שהראשון שנכנס בדלת החדשה הזו זה הגר"ח.
אז הרב שטיינמן פלט: לא נכון...זה לא הראשון. אליהו הנביא נכנס כבר לפניו....

(הרב שטיינמן עבד כל חייו להסתיר את עצמו ואת גדלותו ומסר נפש על כך, אך לעת זיקנותו לפעמים היו נפלטים לו דברים -רסיסים קטנים מגדול וענק שזכינו רק להציץ בשולי השוליים של אדרתו הגדולה).

2. רופא השיניים שלו מעיד: היה צורך בשנים האחרונות לעשות לרב טיפול שורש מורכב-נשארו לו 4 שיניים בלבד כי לא הסכים להשתלות אמר שזה מספיק לו.
לפני הטיפול הרופא קירב אליו את המזרק של ההרדמה והרב שטיינמן דחף לו חזרה את היד לאחור ושאל: מה זה?
הרופא ענה שזה הרדמה ששמים לפני הטיפול.
הרב שאל למה צריך את זה?
והרופא ענה שזה כאבים איומים של חיתוך בבשר חי ואף אדם לא מסוגל לעמוד בהם בלי הרדמה.
אז הרב אמר תתחיל בטיפול אני לא צריך הרדמה.
הרופא הסביר לו שוב שזה כאבים לא נסבלים והרב בשלו: לא צריך. והוסיף שאסור לאדם לבקש ייסורים אבל אם מגיעים אליו ייסורים-זן ברכה ומתנה ולא להרדים את זה.
בלית ברירה הרופא טיפל בו ככה ומספר שהרב לא הניע שום איבר. שכב דומם כאילו מורדם לא נאנח ולא כלום כך עד שהטיפול הסתיים.
גם בדיקת אונדוסקופיה שנערכת בד"כ בהרדמה כללית הרב שטיינמן עשה ללא כל הרדמה וטען ששמע שהרדמה כללית משפיעה מעט גם על המוח ומפחד שישכח את תלמודו...

2. ילדיו של הרב שטיינמן מספרים שמגיל 0 הם כל הזמן שמעו את הוריהם מדברים בלי סוף וחוזרים כל הזמן על משפט אחד: "מה יגידו למעלה".
שנים רבות הם היו מביטים שוב ושוב לקומה שמעליהם לבדוק מי זה השכן מלמעלה שההורים כל כך לחוצים מה ידברו שם...
לימים הם הבינו שזכו לגדול במחיצת אנשים גדולים שכל שיגם ושיחם היה בעולם הנצח.

3. הרב שטיינמן ואשתו זצ"ל עשו בינהם הסכם סודי שאף אחד מהם לא מגלה סיפורים ומעשיות על השני לא בחייהם ולא אחרי פטירת אחד מהם. וכך היה. בשבעה על הרבנית ישב הרב שטיינמן ושתק כל השבוע, לא סיפר כלום שומר את הבטחתו שמלוא השכר יינתן לה למעלה ולא יירדו לה זכויות על כבוד בעולם הזה. (ולמרות זאת חלק מהסיפורים כן דלפו החוצה... בחסד ד' עלינו שנדע מה איבדנו ולאן לשאוף).

4. כשהרב שטיינמן הלך לפגישת השידוכין עם אשתו, היה כולו חרד וירא מאוד כי שמירת העיניים שלו היתה משהו שאין לשער, היה מקפיד בזה בכל כוחו. ולכן לקח עימו אל הפגישה חבר חסיד שלא הסכים להגיע עד שהרב שטיינמן ממש התחנן אליו שילווה אותו לעזור לו.
כשהם הגיעו לבנין הרב שטיינמן הוציא מטפחת לבנה מכיסו וביקשה מחברו לקשור לו אותה חזק על עיניו כיון שאסור להסתכל על אישה שלא למטרת קידושין והוא עדיין איננו יודע אם אכן יישאנה ולכן אין לו שום היתר..
וכך נכנס אל הפגישה....
לאחר כמה דקות של שיחה הבין הרב שהמשודכת אכן חכמה נבונה יראת ד' וכלילת המעלות ומתאימה לשאיפותיו ורק אז הסיר מעיניו את המטפחת.

5. מקורבו מספר ששנים רבות הרב שטיינמן מבקש ממנו לבוא לביתו בהבדלה ולברך במקומו על הבשמים.
אותו מקורב חשב שחוש הריח של הרב נחלש בגלל זקנותו.
עד שגילה את הסיפור האמיתי...שסיפרה לו הרבנית.
מה שקרה זה שבאחד מביקוריו של הרב בשוויץ מולדתו-כשהיה בן 40. עבר באיזה רחוב שם והריח ריח של קטורת לע"ז. והוא ממש חלה מרוב צער שנכשל בכזה דבר והשתמש בחוש רוחני להריח ריח עבירה כזו חמורה והיה בצער גדול.
הוא החליט להתפלל לקב"ה שיטול ממנו את חוש הריח כדי שלא ייכשל שוב בדברים כאלו. והתפלל על כך בדמעות יום וליל. באחד הימים הגיע מהתפילה כולו זורח ומאושר ואמר לרבנית" ב"ה! משמים קיבלו אתתפילתי! אינני מריח דבר!!
וכך מגיל 40 אין לו חוש ריח.

6. הבוז שחש כלפי העולם הזה והנאותיו היה ידוע ומפורסם ולא הסכים ליהנות מהעולם הזה כמלוא נימה בשום דבר שאינו קריטי ממש לקיום החיים. ולכן לא חידש רהיטים ולא תיקן מה שנשבר ולא אכל ולא שתה כמעט כלום חוץ מהמינימום הנדרש לחיים.
כיון שלא הסכים לשום שיפוץ בביתו הצטבר עובש ורטיבות על הקירות והרבנית ביקשה שיצבעו את ויסיידו את הקירות כי זה כבר ממש נראה גרוע בעיני כל מי שנכנס.
הרב שטיינמן שאל למה צריך וענתה לו בגלל העובש שמסכן את הבריאות.
אמר לה אם כך שיצבעו רק על כתמי העובש ולא מ"מ אחד יותר...וכך עשו.

7. בשנים האחרונות ממש דיברו איתו בלימוד והוא אמר שיש ראיה לדברים מגמרא מסוימת -בעמ' מסוים בתוספות השלישי בעמוד. בדקו וראו שזה כתוב בתוס' השלישי ולא הרביעי והרב שטיינמן נאנח והצטער: הזקנתי...פעם הייתי יודע בדיוק איפה מופיעה כל מילה במפרשים בלי טעויות... - לא רק שידע הכל בע"פ גם זכר בדיוק באיזה מקום בעמוד מופיע כל דבר....

8. פעם הגיעו אליו אב ובן, האב רצה לבקש ממנו שישתתף בהכנסת ספר תורה שהם עורכים. תוך כדי שהאבא מדבר הרב שטיינמן עוצר אותו ומבקש מהבן שיגיד במקומו מה האבא רוצה...
כולם התפלאו אבל הבן דיבר ואמר שאביו עושה הכנסת ספר תורה ורוצה מאוד שהרב יבוא. אז הרב שטיינמן ענה שאינו יכול להגיע והשניים יצאו.
המקורבים שאלו מיד את הרב מה קרה פה ולמה עצר את האבא?
והוא ענה בפשטות: אינני יכול לומר לאבא "לא" ליד בנו! לא אומרים לאבא לא ליד הילד... זה נגד כיבוד הורים...
ולכן ביקש שהילד יגיד ולילד אמר את הלא.

9. סיפרו לו על אחד מגדולי הדורות הקודמים שהיה מחכה להשתתף בבריתות בכדי לפגוש את אליהו הנביא ולשאול אותו קושיות שנתקשה בהם.
והרב שטיינמן התבטא ואמר: ואני מכיר היום אנשים בבני ברק שלומדים מדי לילה עם אליהו הנביא...
 

תמי פ

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
תיקון:הרב שטיינמן לא אמר אליהו הנביא הקדים אלא, מישהו הקדים אותו.
ובעלי גם היה בהספד
 

חנון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדרשן זעק: "מרן הגראי"ל נפטר והם רקדו - 3 ילדים נפטרו" •
הדרשן רבי מנשה רייזמן נשא דברים חריפים על התנהגותם המזעזעת של הקיצונים בבית שמש ביום פטירת מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל: "בפטירת הצדיק שרו ורקדו ר"ל. 3 ילדים נפטרו. למה לא מתעוררים? מה הם לא מבינים אחרי שלושת הטרגדיות?"
יוסף גליק - בחדרי חרדים
הדרשן המפורסם רבי מנשה רייזמן עורר היום - עשרה בטבת - בדרשתו בדברים חריפים על כך שלמרות הטרגדיות הקשות בעיר בית שמש בשכונת הקנאים, בה הלכו לעולמם באופן טראגי שלושה פעוטות בזה אחר זה.
בדרשתו בבית המדרש בית יהושע ברחוב מנחת יצחק המועברת בשידור חי ויהודים רבים צופים בה, מחה הרב רייזמן על התנהגותם המזעזעת של הקיצונים בבית שמש שביום הסתלקות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, רקדו וחילקו סופגניות לבניהם הקטנים לאות שמחה.
"דם יהודי אינו הפקר", זעק הרב רייזמן כנגד האנשים שאינם שמים אל ליבם. "נפטר עוד ילד? נו אז נפטר. עוד ילד נפטר ממקרה שלא דרך הטבע, שולחן שנפל על תינוק. הקב"ה יעזור. זה תינוק שלא טעם טעם חטא. לא לעשות חשבונות שמיים? כן לעשות. הרמב"ם אומר שכן לעשות.
"צריך לעשות שני חשבונות, חשבון כללי וחשבון פרטי. היות ובאותו מקום היה ריקודים בזמן שהרב שטיינמן נפטר, על ידי רשעים ארורים שרקדו ושמחו כשהרב הצדיק נפטר. כתוב בגמרא שהקב"ה לא שותק בביזוי תלמיד חכם. הם הגיעו לחיידר - ואני בוכה כשאני נזכר בזה - תינוקות של בית רבן, והתייצבו שם רשעים ארורים וחילקו סופגניות, ושרו "וכל קרני רשעים אגדע". ותלו שלט שבו נכתב "באבוד רשעים רינה". ילדים קטנים אכלו סופגניות של רשעות.
"אין לנו השגות מה יכול לקרות כשטועמים אוכל שכזה. מי יודע אם הם ישארו יהודים יראי שמים הילדים האלה. השם ישמור על משחקים ילדים שלא טעמו טעם חטא, והכניסו אותם לתוך הדבר הזה, ואנשים שם שתקו. חייבים למחות בדיוק כמו נגד חילול שבת. מיד אחר כך שלושה ילדים נפטרו. תלמיד חכם נפטר.
"אז יש להם דעות אחרות, אבל להביא את התינוקות האלה לתוך זה ולחלק סופגניות ולשיר? ואז עושים שם אסיפות, ומדברים שם על סמארטפונים וצניעות. זה רשעות. ואחד שם עמד ונאם ואמר שהאסונות הללו כי לא רקדו מספיק בזמן הלוויה, כי מחו קצת מדי נגד בעל ה'איילת השחר', לכן היה אסון. ואז הם דורשים שצריך להמשיך לבזות את מרן, ואנשים שם עוד מגיבים שהנואם מדבר דברים של טעם.
"כל אחד צריך לעשות את החשבונות שלו, אבל יש חשבון של הכלל. אצל אלו שכן עושים 'חשבונות' יש שני נוסחאות - נוסח אחד. לא עושים חשבונות שמים, נוסח אחר. עושים חשבון פרטי, חרון אף הגיע אלינו אז צריך לבדוק, מחכים שהקב"ה ימשיך להסביר לנו יותר ברור? מה הם לא מבינים עם שלושת הנפטרים?
"הקב"ה בעצמו אמר להם, רבנים עומדים מאחוריהם, ככה מתווכחים בין חרדים, תמיד היו ויכוחים בין יהודים, ובין גדולי ישראל, לכאורה דברים כאלו לא היו בעבר, אולי בזמן התנ"ך, במיוחד שכל הטענות נגד הרב שטיינמן התבררו כמופרכות.
"הוא היה יהודי כל כך עניו, לא הזיז לרב מה אמרו עליו, השמיצו אותו מול כל העולם, ולכן החילונים אמרו שהרב היה פשרן, הרי הרב צעק נגד אקדמיה וצבא בלי סוף, אבל הם דממו, ואז החילונים קוראים לרב "פשרן", הרצחת וגם ירשת? הרי אתם השמצתם אותו בשקרים נגדו, אז עכשיו אתם מצטטים את החילונים? הרי זה דברים שאתם המצאתם.
"פירודי לבבות זה חורבן, היום בעשרה בטבת זה פירוד לבבות, לשמוח כשיהודי קדוש נפטר? ככה מתנהגים? חייבים למחות ולהרהר בתשובה, ולאהוב את כל היהודים" סיים הרב את דבריו הנוקבים.
רח"ל עם האנשים האלו שקוראים לעצמם יהודים חרדים
גם בירושלים חגגו, "זכיתי" לראות פשקוילים מזעזעים נגדו אחרי שנפטר ומפני כבודו לא אצטט לכם את תוכנם, בטוח שהג"ע שלו עוד יותר גדול!

לפני 7 שנים בעל מכולת שם לב שחסרים לו מדי יום מצרכים, הוא התקין מצלמות וראה אברך גונב מצרכים
בא להתייעץ עם הרב שטיינמן מה לעשות, בכה הרב עוד מעט אעלה למעלה ויראו לי את הוידיאו שלי מה עשיתי ומה גנבתי מהרבש"ע על כל הטוב שגמל איתי, מה אעשה אז?!
 

נ. ה.

משתמש מקצוען
נער הייתי גם זקנתי, ראיתי הרבה בחיי, אני יכול להעיד, ראיתי מקרים רבים, לא מפסידים אם מוותרים בשביל שלום!"
סליחה על ההקפצה...
יש לך אולי את ההסרטה המפורסמת שהוא אומר זאת? ("נער הייתי גם זקנתי ולא ראיתי מוותר מפסיד")

תודה רבה!
 

רבקי רוזנטלר

משתמש צעיר
עיצוב ואדריכלות פנים
יש את הספר "חכימא דיהודאי" מומלץ מאוד, במיוחד למחנכים!
כמה חכמה היה לו בכל משפט!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה