דרוש מידע סיום מסכת ביצה- רעיונות

מחזיק מפתחות

משתמש מקצוען
הבו לי רעיונות מה לעשות לבעלי לרגל סיום מסכת ביצה בשבת הקרובה
חשבתי על קינוחי כוסות בצורת ביצה-
אשמח לרעיון במה למלא את הקינוחים וכן פונט של כתב שמזכיר חותמת של ביצה. (אולי כתב שנראה כתוב במכונת כתיבה של פעם?)

וכן עוד רעיונות שיכולים להיות קשורים.
תודה רבה!
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
וכן פונט של כתב שמזכיר חותמת של ביצה. (אולי כתב שנראה כתוב במכונת כתיבה של פעם?)
רק שימי לב, שכתב על גבי עוגה וכדומה יכול להיות בצורה מסיומת בעיה של מוחק אם חותכים אותם
כדאי לשי לב לזה
 
רק שימי לב, שכתב על גבי עוגה וכדומה יכול להיות בצורה מסיומת בעיה של מוחק אם חותכים אותם
כדאי לשי לב לזה
מותר לחתוך בין האותיות. רק לשים לב לעשות בצורה שהאותיות לא יהיו מחוברות כדי שניתן יהיה לחתוך בשבת.
אגב אפשר גם להכין סלט ביצים לרגל הארוע...
 

בכיוון הנכון

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מותר לחתוך בין האותיות. רק לשים לב לעשות בצורה שהאותיות לא יהיו מחוברות כדי שניתן יהיה לחתוך בשבת.
אגב אפשר גם להכין סלט ביצים לרגל הארוע...
מאמין שאצל רוב הציבור שלנו
ההפתעה תהיה אם לא יכינו לשבת סלט ביצים...
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים

*מתחזקת*

משתמש פעיל
רק שימי לב, שכתב על גבי עוגה וכדומה יכול להיות בצורה מסיומת בעיה של מוחק אם חותכים אותם
כדאי לשי לב לזה
מותר לחתוך בין האותיות. רק לשים לב לעשות בצורה שהאותיות לא יהיו מחוברות כדי שניתן יהיה לחתוך בשבת.
אגב אפשר גם להכין סלט ביצים לרגל הארוע...
נראה לי שלספרדים מותר חופשי
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
אולי מנה ראשונה יותר מיוחדת? חביתיות (בלינצ'עס) ממולאות בכבד/ ירקות?
אפשר גם ליצור מהחביתיה מעין שק ולקשור אותו מלמעלה, במקום הצורה הרגילה.
 

מחזיק מפתחות

משתמש מקצוען
אולי מנה ראשונה יותר מיוחדת? חביתיות (בלינצ'עס) ממולאות בכבד/ ירקות?
אפשר גם ליצור מהחביתיה מעין שק ולקשור אותו מלמעלה, במקום הצורה הרגילה.
רק בעלי יצטרך הסבר איך בלינצ'ס קשור למסכת ביצה.... בכל אופן הוא גבר..........
 

*מתחזקת*

משתמש פעיל
עוגות שיש עליהן אותיות
82.png


שאלה: האם מותר לאכול "עוגת יום הולדת" או ביסקויט שיש עליהם אותיות בשבת?
תשובה: בענין זה דנו באריכות רבותינו האחרונים, שהרי אחת המלאכות האסורה בשבת היא מלאכת "מוחק", ובמקרה שלנו, מי שאוכל עוגה שיש עליה אותיות, מוחק את הכתב שהיה עליה, ולכן לכאורה יש לאסור לאכול בשבת עוגות או עוגיות שיש עליהן אותיות. וכן פסק הרמ"א (בסימן שמ), "ואסור לשבר עוגה שכתוב עליה כמין אותיות, שהרי זה מוחק".
אולם הרוקח (סימן רצו) כתב, "מנהג אבותינו שמושיבים את התינוק ללמוד בחג השבועות, משום שבשבועות ניתנה התורה, והתינוק יושב בחיקו של הרב, ומביאים לוח שכתוב עליו א' ב' ג' ד', וכן פסוק תורה ציוה לנו משה, וקורא הרב את הפסוקים, והתינוק קורא אחריו, ונותן על הלוח מעט דבש, והתינוק אוכל את הדבש. ואחר כך מביאים עוגה שנילושה בדבש, וכתוב עליה, ה' אלוקים נתן לי לשון לימודים, ואחר כך מאכילים את התינוק את העוגה". ומבואר לכאורה בדברי הרוקח שמותר לאכול בשבת עוגה כזו שיש עליה אותיות. וכן הוכיח להקל הגאון מהר"ש הלוי (סימן כו).
אולם יש שדחו את הראיה מדברי הרוקח, וכתבו שעדיין יש בזה איסור מדרבנן, שאף על פי שהתורה אסרה למחוק רק "על מנת לכתוב", וכאן המחיקה אינה מיועדת לכתיבה אחרת, שהרי העוגה נאכלת, בכל זאת יש בזה איסור מדרבנן. כן כתב בפירוש המרדכי (בפרק כלל גדול שסט), שיש בזה איסור מדרבנן.
והטורי זהב (סימן שמ) כתב, שלדעתו יש להקל בדבר. משום שאכילת העוגה היא צורה של אכילה, ולא צורה של עשיית מלאכה. ולעומתו כמה אחרונים, ובכללם הגאון החזון איש (דיני שבת סימן סא) כתבו שאפילו בצורה של אכילה יש איסור בעשיית מלאכה, (מלבד מלאכת בורר וטוחן, שמותרות בצורה של אכילה, כפי שלמדנו בהלכות בורר ובהלכות טוחן).
והגאון מהר"ש הלוי כתב עוד, שלדעתו לא שייך איסור באכילת האותיות, אלא כאשר האותיות כתובות על גבי העוגה בצבע (כמו צבע מאכל, או קרם מיוחד לאותיות), אבל כאשר האותיות עשויות מגוף העוגה, לא שייך בכלל איסור מחיקה בשבת. והאחרונים האריכו בהסבר הדברים, והביאו ראיות רבות בזה. גם הגאון היעב"ץ (במור וקציעה סימן שמ) הוכיח כדברי המהר"ש הלוי, שהרי היו אוכלים במקדש את לחם הפנים, ובלחם הפנים היו צורות מכל צד (כמבואר במנחות צו.), ומרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל דחה את ראייתו, כי באמת לא היו על לחם הפנים צורות של אותיות ממש, והוכיח כן מדברי הראשונים.
ולמעשה כתב מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל (חזון עובדיה ח"ה עמוד רכה), שאם הכתב שעל גבי העוגה עשוי מגוף העיסה של העוגה, כמו בביסקויט "פתי בר", אין ספק שיש להקל לאכול מהעוגות הללו בשבת, שלא שייך בזה איסור מחיקה בכלל. וגם כאשר האותיות כתובות על גבי העוגה באמצעות קרם או צבע מאכל, המיקל לאכול ממנה בשבת ולקלקל את האותיות, יש לו על מה שיסמוך. ובפרט כאשר עושים כן בדרך האכילה, ולא בשבירת האותיות ביד, שאז יש להקל בזה יותר בפשיטות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה