הרעיון שלי כשרוצים לעשות דבר כזה מדפיסים את האשכול לפידיאף ואחר כך מעלים את הפידיאף.חבל...
זה היה משאיר פה הרבה אנשים עם פה פעור
מכל הצדדים...
אחשוב על הרעיון
הרעיון שלי כשרוצים לעשות דבר כזה מדפיסים את האשכול לפידיאף ואחר כך מעלים את הפידיאף.חבל...
זה היה משאיר פה הרבה אנשים עם פה פעור
מכל הצדדים...
סתם שאלה: האם יכול להיות כאן רובוטים שמצביעים? (כמו שעושים בצפיות יוטיוב או בלייקים של פייסבוק) או שיש רשימה גלויה של המצביעים.רוב האתרים סגורים לי בבית, אבל זה מה שפתוח.
צפה בקובץ המצורף 725905
למרות שאני מציבור ששומר, וכן רואה מסכות סביבי - אני טוענת שסגר לא יחזיק מים (אם כי אין לי מושג בבתי כנסת....)הציבור שסביבי לא ממש.
לפני כמה ימים נכנסתי לשטיבלך השכונתי, (כמעט פעם ראשונה מאז אדר)
קבלת הפנים הראשונה שקיבלתי שם הייתה איש בלי מסיכה מתעטש בלי לכסות את פיו.
ברחתי משם כל עוד נפשי בי.
התפללתי בחוץ כמה ימים, ואז ראיתי את אותו מחזה גם בחוץ. איש עם מסיכה מוריד את המסיכה זורק שני "אפצ'י" לאוויר ומחזיר את המסיכה...
אני רואה מהחלונות וגם את אלו שנכנסים - המון בלי מסיכות.
וזה בהרבה בתי כנסיות יש כאלו שיש בהם יותר ויש כאלו עם פחות, כמעט לא ראיתי בית כנסת שכולם יושבים עם מסיכה.
ואותו דבר בכל שטחי החיים, באוטובוסים בחנויות במרפאות ובכל מקום אחר שהייתי.
משטרה לא ראיתי כמעט בכלל בכל החודשים האחרונים. אולי פעם בשבועיים רואים איזה ניידת תועה עוברת בשכונה.
מסכים במאה אחוז.למרות שאני מציבור ששומר, וכן רואה מסכות סביבי - אני טוענת שסגר לא יחזיק מים (אם כי אין לי מושג בבתי כנסת....)
אם אפילו להכניס לציבור את המסכות, שכמו שכתבתי - המחיר שלו לא בשמים - לא מצליחים
אז סגר כן יעבוד? איך ולמה?
הנקודה שלי זה לא הסגר בדווקא.אם כל אחד שמאמין בצורך בסגר
הסופר בחשבון נפש: מחיתם על הפגיעה בגר"ח - אך הטחתם ביקורת באחריםאפשר בבקשה לצטט את הכתבה לטובת החסומים?
אני תוהה באמת למה את חושבת שהסביבה שלך תחליט כאיש אחד לא לציית ולמה היא מדגם מייצג.גם בהיסטריה של פסח אנשים הפרו את ההוראות
בודדים אומנם, אבל היו.
הם הוקעו אל עמוד הקלון, צרחו עליהם, וחסמו אותם מפרוג
והם הפרו
היום הפרה של הסגר היא כבר כמעט לגיטימית, לא מדברת על פרוג בלבד, על הלך הרוח ברחוב
אפשר לומר 1000 פעם שהלגיטימציה הזו גורמת שיפרו יותר, לא חולקת על זה
יש לכם דרך לשנות את המצב? הצעה קונטרקטית?
לחנך את הציבור אתם לא מצליחים משום מה....
כיון שהביאו אני יגיבהסופר בחשבון נפש: מחיתם על הפגיעה בגר"ח - אך הטחתם ביקורת באחרים
אלול הוא זמן של חשבון נפש. הדברים שאכתוב כאן, ייכתבו בצורה עמומה משהו. אבל הם ייכתבו!
במהלך החודשים האחרונים, מצאתי את עצמי, נגד רצוני, מגן בפורומים רבים על התנהגות קהילתית מסוימת. למרות שעד היום אני חושב שכל קהילה שמתנהלת בידי דעת תורה צרופה, אין לה שום צורך לבוא ולהתנצל או להסביר את עצמה. שבעים פנים לתורה, וברוב המקרים, אין פרצופיהם שווים. ומכל מקום - לכולם יש מקום.
פתאום יש שמתקשים להסביר היכן בדיוק עובר הגבול בין היצמדות לכל ההנחיות - אף שלפעמים יש מקום לחשוד שהמניע של חלקם הוא לא טהור ותורתי (כמו למשל הסגרים הדרקוניים שאיכשהו תמיד מכוונים נגד אוכלוסיות חרדיות), לבין יציאה חוצץ נגד תקנות שבאות מאותם גורמים בדיוק. לא ממש ברור מתי הן מתקבלות מסיבות ענייניות טהורות, ומתי מדיף מהן ריח באוש של שנאת הדת. בדיוק לשם כך יש לנו את גדולי ישראל, נהרא נהרא ופשטיה.
יש לנו רק לשמוח על כך, שהקב"ה נתן את ביתו לשומרים האמיתיים של הדור הזה, המצוידים בסייעתא דשמיא הנכונה ובדעת התורה הצרופה, כדי לשקול את מכלול השיקולים העומדים על הפרק, כדי להורות את העם את המעשה אשר יעשון ואת הדרך אשר ילכו בה. מתי להתייחס להוראות הממשלתיות כנתינתן, ומתי לפקפק בהן מעט. מתי ליישם את כל מה שהצטווינו רק בגלל שכך ציוו לנו, ומתי להפעיל את השכל הישר ולהקיש מהנתונים והתוצאות המגיעים מהשטח.
עד כאן ברמז. מי שרצה להבין, הבין. ומי שלא, זה כבר לא יעזור. אבל דבר אחד ברור יכול להיכתב מפורשות: כל זמן שרשויות הבריאות, האמונות על שיקולי בריאות נטו, מצהירות שבעיניהן אין בהתאספות של עשרות אלפי איש, בצפיפות ובהתפרקות מכל הנחיות הבריאות, רק כדי לקדש את המטרה העליונה בעיניהן שהיא הזכות למחות ולהפגין - שלא ימכרו לנו סיפורים על דאגה כנה לבריאות העם.
ההפגנות הללו רק מוכיחות לנו, עד כמה קשה לפעמים לסמוך על השיקולים המקצועיים, כביכול, של אותם גורמים חילונים, שהם לכל הדעות חסרי רגישות לדת היהודית, חסרי כל ידע בקשר לכשלים הרוחניים החמורים של אותן תקנות, וחסרי הבנה בסיסית במציאות האבסולוטית של כוח עליון בכל מה שקורה בעולם.
טוב עשו מי שמחו בכל תוקף נגד הפגיעה במרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, רק בגלל ש'העז' להורות אחרת מאשר אותם 'מבינים'. רק חבל שמתוך אלו שמחו, ישנם כאלה שרק אתמול מתחו את אותן ביקורות באותו סגנון ובאותן סיטואציות. כנראה, מה שלא מבינים משם, מבינים מפה.
ובכל זאת, טוב מאוחר, מאף פעם לא!
אפשר לשאול מי זה הסופר הזה?הסופר בחשבון נפש: מחיתם על הפגיעה בגר"ח - אך הטחתם ביקורת באחרים
אלול הוא זמן של חשבון נפש. הדברים שאכתוב כאן, ייכתבו בצורה עמומה משהו. אבל הם ייכתבו!
במהלך החודשים האחרונים, מצאתי את עצמי, נגד רצוני, מגן בפורומים רבים על התנהגות קהילתית מסוימת. למרות שעד היום אני חושב שכל קהילה שמתנהלת בידי דעת תורה צרופה, אין לה שום צורך לבוא ולהתנצל או להסביר את עצמה. שבעים פנים לתורה, וברוב המקרים, אין פרצופיהם שווים. ומכל מקום - לכולם יש מקום.
פתאום יש שמתקשים להסביר היכן בדיוק עובר הגבול בין היצמדות לכל ההנחיות - אף שלפעמים יש מקום לחשוד שהמניע של חלקם הוא לא טהור ותורתי (כמו למשל הסגרים הדרקוניים שאיכשהו תמיד מכוונים נגד אוכלוסיות חרדיות), לבין יציאה חוצץ נגד תקנות שבאות מאותם גורמים בדיוק. לא ממש ברור מתי הן מתקבלות מסיבות ענייניות טהורות, ומתי מדיף מהן ריח באוש של שנאת הדת. בדיוק לשם כך יש לנו את גדולי ישראל, נהרא נהרא ופשטיה.
יש לנו רק לשמוח על כך, שהקב"ה נתן את ביתו לשומרים האמיתיים של הדור הזה, המצוידים בסייעתא דשמיא הנכונה ובדעת התורה הצרופה, כדי לשקול את מכלול השיקולים העומדים על הפרק, כדי להורות את העם את המעשה אשר יעשון ואת הדרך אשר ילכו בה. מתי להתייחס להוראות הממשלתיות כנתינתן, ומתי לפקפק בהן מעט. מתי ליישם את כל מה שהצטווינו רק בגלל שכך ציוו לנו, ומתי להפעיל את השכל הישר ולהקיש מהנתונים והתוצאות המגיעים מהשטח.
עד כאן ברמז. מי שרצה להבין, הבין. ומי שלא, זה כבר לא יעזור. אבל דבר אחד ברור יכול להיכתב מפורשות: כל זמן שרשויות הבריאות, האמונות על שיקולי בריאות נטו, מצהירות שבעיניהן אין בהתאספות של עשרות אלפי איש, בצפיפות ובהתפרקות מכל הנחיות הבריאות, רק כדי לקדש את המטרה העליונה בעיניהן שהיא הזכות למחות ולהפגין - שלא ימכרו לנו סיפורים על דאגה כנה לבריאות העם.
ההפגנות הללו רק מוכיחות לנו, עד כמה קשה לפעמים לסמוך על השיקולים המקצועיים, כביכול, של אותם גורמים חילונים, שהם לכל הדעות חסרי רגישות לדת היהודית, חסרי כל ידע בקשר לכשלים הרוחניים החמורים של אותן תקנות, וחסרי הבנה בסיסית במציאות האבסולוטית של כוח עליון בכל מה שקורה בעולם.
טוב עשו מי שמחו בכל תוקף נגד הפגיעה במרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, רק בגלל ש'העז' להורות אחרת מאשר אותם 'מבינים'. רק חבל שמתוך אלו שמחו, ישנם כאלה שרק אתמול מתחו את אותן ביקורות באותו סגנון ובאותן סיטואציות. כנראה, מה שלא מבינים משם, מבינים מפה.
ובכל זאת, טוב מאוחר, מאף פעם לא!
הציבור הכללי לא יתנגד?בפרט שהביאו פה סקר מהציבור הכללי שגם מלמד שלא תהיה התנגדות (לא יודעת גם איך בדיוק אפשר להתנגד).
הסופר דוד דמן בטורו השבועי בעיתון 'משפחהאפשר לשאול מי זה הסופר הזה?
רוב הגדולים החסידים ינהגו כמו כל שנה את חגי תשרי.אני תוהה באמת למה את חושבת שהסביבה שלך תחליט כאיש אחד לא לציית ולמה היא מדגם מייצג.
מאיפה הגיע לכאן 'קדושת המדינה'??על 'קדושת המדינה'
בהחלט.ודי, תפסיקו להתפלל במקומות של קהילות אחרות.
דוד דמן, חסיד בעלזא.אפשר לשאול מי זה הסופר הזה?
אף אחד לא מקדש את המדינה, אלא את מצות 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם', שעל פי התורה שבעל פה מדברת על שמירת הגוף.דיברתי על קידוש 'המדינה או חלקה - משה"ב' על חשבון מצוות אחרות מן התורה או איסורים מפורשים.
איזה איסור נעשה כאן בפורום?אין מציאות של רב שמתיר את מה שקורה כאן בפורום! (תביאו, תביאו. אני מחפשת לדון לכף זכות)
כמו ה-G5 וההרעבות המכוונות בבתי החולים?סיפורים דימיוניים נוסח הפרוטוקולים של זקני ציון
וקידוש הנוחות האישית על חשבון רצח חפים מפשע?קידוש הוראות משה"ב על חשבון פגיעה בגדולי ישראל אחרים
ומי שרבו לא הורה לו איסור על עטיית מסיכה, הרחקת 2 מטר ושמירת הוראות הבידוד, שיבדוק שהוא לא עובר על 'לא תרצח' מתוך הרצון לנוחות והצורך 'להיראות כמו כולם'.מי שלא שם, וזה מפריע לו שיבדוק שלא התגלש לשם בטעות. מתוך צער ומצוקה ותבהלת מטורפת. זה הכל.
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: