קורונה סגר!!!!!!!!!

מצב
הנושא נעול.

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
חבל...
זה היה משאיר פה הרבה אנשים עם פה פעור
מכל הצדדים...
הרעיון שלי כשרוצים לעשות דבר כזה מדפיסים את האשכול לפידיאף ואחר כך מעלים את הפידיאף.
אחשוב על הרעיון
 

UU

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
הציבור שסביבי לא ממש.
לפני כמה ימים נכנסתי לשטיבלך השכונתי, (כמעט פעם ראשונה מאז אדר)
קבלת הפנים הראשונה שקיבלתי שם הייתה איש בלי מסיכה מתעטש בלי לכסות את פיו.
ברחתי משם כל עוד נפשי בי.
התפללתי בחוץ כמה ימים, ואז ראיתי את אותו מחזה גם בחוץ. איש עם מסיכה מוריד את המסיכה זורק שני "אפצ'י" לאוויר ומחזיר את המסיכה...
אני רואה מהחלונות וגם את אלו שנכנסים - המון בלי מסיכות.
וזה בהרבה בתי כנסיות יש כאלו שיש בהם יותר ויש כאלו עם פחות, כמעט לא ראיתי בית כנסת שכולם יושבים עם מסיכה.
ואותו דבר בכל שטחי החיים, באוטובוסים בחנויות במרפאות ובכל מקום אחר שהייתי.
משטרה לא ראיתי כמעט בכלל בכל החודשים האחרונים. אולי פעם בשבועיים רואים איזה ניידת תועה עוברת בשכונה.
למרות שאני מציבור ששומר, וכן רואה מסכות סביבי - אני טוענת שסגר לא יחזיק מים (אם כי אין לי מושג בבתי כנסת....)
אם אפילו להכניס לציבור את המסכות, שכמו שכתבתי - המחיר שלו לא בשמים - לא מצליחים
אז סגר כן יעבוד? איך ולמה?
 

ELO

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אצל גיסתי בעבודה (מקום חילוני) אישה חרדית הדביקה 4 אנשי צוות.
וגיסתי מספרת שממש ממש כועסים על אותה אישה בעבודה, היא ספרה לכולם שהיא הלכה לחתונה וכמה ימים אח"כ קבלה קורונה.
אותה אשה נסעה למלונית ושלחה לכולם תמונות איך היא נהנת שם עם הילדים...
אמממה, אנשי הצוות שקיבלו את הקורונה קיבלו את זה בצורה קשה וגם חודש אח"כ הם סובלים מתסמינים קשים.
אחת סובלת מעייפות יתר, השניה מפגיעה נוירולוגית של זיכרון והשאר דווקא בסדר...
אז מה, הנזקים האלו כן בסדר???
קורונה משאירה הרבה פעמים נזקים כבדים, גם לאלו שלכאורה נמצאים במצב קל, זה לא סתם משחק.
 
נערך לאחרונה ב:

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
ו
למרות שאני מציבור ששומר, וכן רואה מסכות סביבי - אני טוענת שסגר לא יחזיק מים (אם כי אין לי מושג בבתי כנסת....)
אם אפילו להכניס לציבור את המסכות, שכמו שכתבתי - המחיר שלו לא בשמים - לא מצליחים
אז סגר כן יעבוד? איך ולמה?
מסכים במאה אחוז.
לא אכפו את המסיכות בכלל (800 דוחות ליום זה אפילו לא בדיחה, לדעתי יש יותר מ 800,000 עברייני מסיכה).
את הסגר יהיה יותר קשה לאכוף.
לדעתי באמת יהיה יותר קל לפני שמנסים את הסגר - פשוט להתחיל לאכוף.
לתת סמכות לכל פקחי העיריות ויתחילו לתת קנסות מטורפים לכל אחד שנמצא בהתקהלות או בלי מסיכה.
עירייה שלא תשתף פעולה תקבל סנקציות (כמו סגר למשל) עד שתחזור בה.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אם כל אחד שמאמין בצורך בסגר
הנקודה שלי זה לא הסגר בדווקא.
אלא שהציבור ידע את המצב לאשורו, כפי שהוא נראה בדרך הטבע לפי מחקרים ונתונים ומומחים מכל העולם, שמתמחים שנים רבות בנושאים האלה.
ושלא ימציאו נתונים ותיאוריות שלא מבוססות על כלום.
יש כאן ניקים שמעידים עצמם שלא קוראים כמעט ולא שומעים. אבל יש להם משנה סדורה.

הייתי רוצה שיפנימו שאנחנו במאבק בקורונה. וגם הממשלה, עם כל הטיותיה וטעויותיה, היא בגדול רוצה להילחם בקורונה.
אם הינו כולנו לוקחים אחריות ולא מאמצים דרך של אופוזיציה, שמתנגדת לכל מה שזז - אולי לא היה צריך סגר גם עכשיו.
אולי לא היה צריך בכלל, אלא רק הגבלות. ואולי היה מספיק סגר חלקי.

הבעיה שאם המצב כמו שהוא, אולי גם סגר מלא לא יועיל, אלא אם כן תהיה אכיפה אגרסיבית.
ולא, לא הייתי רוצה שנגיע לזה.
הייתי רוצה שכולם יתגייסו למאבק בקורנה בלי אמצעים דרסטיים. כדי למנוע את אותם צעדים דרסטיים, וכדי למתן בסופו של דבר את ההדבקה.

איך אומרים - לו יהי...
 
נערך לאחרונה ב:

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
באופן כללי קשה לי להבין את הטענה לפיה 'נמאס לאנשים מהסגר, והם לא ישמעו לו'.
רוב ההשלכות של הסגר אינן על האדם הפרטי, אלא על העסקים והמערכות הציבוריות.
עיקר הסגר הוא "סגירת מערכת החינוך, סגירת פעילות המגזר הפרטי והציבורי למעט עבודות חיוניות, סגירה מלאה של המסעדות, וכן בתי העסק, פנאי ומלונות".
באיזה נושא כאן הציות של האדם הפרטי אמור 'להרוס את הסגר'?
האם בעל מסעדה ישאיר אותה פתוחה ויסתכן בקנסות עצומים, רק בגלל ש'נמאס לו מהסגר'?
 
נערך לאחרונה ב:

גויבה

משתמש פעיל
אפשר בבקשה לצטט את הכתבה לטובת החסומים?
הסופר בחשבון נפש: מחיתם על הפגיעה בגר"ח - אך הטחתם ביקורת באחרים

אלול הוא זמן של חשבון נפש. הדברים שאכתוב כאן, ייכתבו בצורה עמומה משהו. אבל הם ייכתבו!
במהלך החודשים האחרונים, מצאתי את עצמי, נגד רצוני, מגן בפורומים רבים על התנהגות קהילתית מסוימת. למרות שעד היום אני חושב שכל קהילה שמתנהלת בידי דעת תורה צרופה, אין לה שום צורך לבוא ולהתנצל או להסביר את עצמה. שבעים פנים לתורה, וברוב המקרים, אין פרצופיהם שווים. ומכל מקום - לכולם יש מקום.
פתאום יש שמתקשים להסביר היכן בדיוק עובר הגבול בין היצמדות לכל ההנחיות - אף שלפעמים יש מקום לחשוד שהמניע של חלקם הוא לא טהור ותורתי (כמו למשל הסגרים הדרקוניים שאיכשהו תמיד מכוונים נגד אוכלוסיות חרדיות), לבין יציאה חוצץ נגד תקנות שבאות מאותם גורמים בדיוק. לא ממש ברור מתי הן מתקבלות מסיבות ענייניות טהורות, ומתי מדיף מהן ריח באוש של שנאת הדת. בדיוק לשם כך יש לנו את גדולי ישראל, נהרא נהרא ופשטיה.
יש לנו רק לשמוח על כך, שהקב"ה נתן את ביתו לשומרים האמיתיים של הדור הזה, המצוידים בסייעתא דשמיא הנכונה ובדעת התורה הצרופה, כדי לשקול את מכלול השיקולים העומדים על הפרק, כדי להורות את העם את המעשה אשר יעשון ואת הדרך אשר ילכו בה. מתי להתייחס להוראות הממשלתיות כנתינתן, ומתי לפקפק בהן מעט. מתי ליישם את כל מה שהצטווינו רק בגלל שכך ציוו לנו, ומתי להפעיל את השכל הישר ולהקיש מהנתונים והתוצאות המגיעים מהשטח.
עד כאן ברמז. מי שרצה להבין, הבין. ומי שלא, זה כבר לא יעזור. אבל דבר אחד ברור יכול להיכתב מפורשות: כל זמן שרשויות הבריאות, האמונות על שיקולי בריאות נטו, מצהירות שבעיניהן אין בהתאספות של עשרות אלפי איש, בצפיפות ובהתפרקות מכל הנחיות הבריאות, רק כדי לקדש את המטרה העליונה בעיניהן שהיא הזכות למחות ולהפגין - שלא ימכרו לנו סיפורים על דאגה כנה לבריאות העם.
ההפגנות הללו רק מוכיחות לנו, עד כמה קשה לפעמים לסמוך על השיקולים המקצועיים, כביכול, של אותם גורמים חילונים, שהם לכל הדעות חסרי רגישות לדת היהודית, חסרי כל ידע בקשר לכשלים הרוחניים החמורים של אותן תקנות, וחסרי הבנה בסיסית במציאות האבסולוטית של כוח עליון בכל מה שקורה בעולם.
טוב עשו מי שמחו בכל תוקף נגד הפגיעה במרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, רק בגלל ש'העז' להורות אחרת מאשר אותם 'מבינים'. רק חבל שמתוך אלו שמחו, ישנם כאלה שרק אתמול מתחו את אותן ביקורות באותו סגנון ובאותן סיטואציות. כנראה, מה שלא מבינים משם, מבינים מפה.
ובכל זאת, טוב מאוחר, מאף פעם לא!
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
גם בהיסטריה של פסח אנשים הפרו את ההוראות
בודדים אומנם, אבל היו.
הם הוקעו אל עמוד הקלון, צרחו עליהם, וחסמו אותם מפרוג
והם הפרו
היום הפרה של הסגר היא כבר כמעט לגיטימית, לא מדברת על פרוג בלבד, על הלך הרוח ברחוב
אפשר לומר 1000 פעם שהלגיטימציה הזו גורמת שיפרו יותר, לא חולקת על זה
יש לכם דרך לשנות את המצב? הצעה קונטרקטית?
לחנך את הציבור אתם לא מצליחים משום מה....
אני תוהה באמת למה את חושבת שהסביבה שלך תחליט כאיש אחד לא לציית ולמה היא מדגם מייצג.
אני שמעתי מסביבי (במשפחה, בשכונה, בכולל של בעלי, בעבודה) אנחות, תסכול, לחץ מהתארגנות אבל שום כוונה לסרב.
בפרט שהביאו פה סקר מהציבור הכללי שגם מלמד שלא תהיה התנגדות (לא יודעת גם איך בדיוק אפשר להתנגד).
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
נתניהו כבר מצא תירוץ טוב למה לא יצטרך בידוד בחזרתו לארץ מארה"ב
הוא יפגש בארה"ב עם כל העולם ואשתו, יאיר ואבנר יצאו לבלות, אבל יש כבר תירוץ מצויין
דין אחד לנתניהו ודין אחר לאזרח הפשוט.

מנגד:
‏שלושת ערוצי הטלויזיה הודיעו הערב ללשכת רה״מ שהם לא יצטרפו לנסיעה לוושינגטון בשבוע הבא.
מבינים למה ?!
 
נערך לאחרונה ב:

אני וביתי

משתמש מקצוען
הסופר בחשבון נפש: מחיתם על הפגיעה בגר"ח - אך הטחתם ביקורת באחרים

אלול הוא זמן של חשבון נפש. הדברים שאכתוב כאן, ייכתבו בצורה עמומה משהו. אבל הם ייכתבו!
במהלך החודשים האחרונים, מצאתי את עצמי, נגד רצוני, מגן בפורומים רבים על התנהגות קהילתית מסוימת. למרות שעד היום אני חושב שכל קהילה שמתנהלת בידי דעת תורה צרופה, אין לה שום צורך לבוא ולהתנצל או להסביר את עצמה. שבעים פנים לתורה, וברוב המקרים, אין פרצופיהם שווים. ומכל מקום - לכולם יש מקום.
פתאום יש שמתקשים להסביר היכן בדיוק עובר הגבול בין היצמדות לכל ההנחיות - אף שלפעמים יש מקום לחשוד שהמניע של חלקם הוא לא טהור ותורתי (כמו למשל הסגרים הדרקוניים שאיכשהו תמיד מכוונים נגד אוכלוסיות חרדיות), לבין יציאה חוצץ נגד תקנות שבאות מאותם גורמים בדיוק. לא ממש ברור מתי הן מתקבלות מסיבות ענייניות טהורות, ומתי מדיף מהן ריח באוש של שנאת הדת. בדיוק לשם כך יש לנו את גדולי ישראל, נהרא נהרא ופשטיה.
יש לנו רק לשמוח על כך, שהקב"ה נתן את ביתו לשומרים האמיתיים של הדור הזה, המצוידים בסייעתא דשמיא הנכונה ובדעת התורה הצרופה, כדי לשקול את מכלול השיקולים העומדים על הפרק, כדי להורות את העם את המעשה אשר יעשון ואת הדרך אשר ילכו בה. מתי להתייחס להוראות הממשלתיות כנתינתן, ומתי לפקפק בהן מעט. מתי ליישם את כל מה שהצטווינו רק בגלל שכך ציוו לנו, ומתי להפעיל את השכל הישר ולהקיש מהנתונים והתוצאות המגיעים מהשטח.
עד כאן ברמז. מי שרצה להבין, הבין. ומי שלא, זה כבר לא יעזור. אבל דבר אחד ברור יכול להיכתב מפורשות: כל זמן שרשויות הבריאות, האמונות על שיקולי בריאות נטו, מצהירות שבעיניהן אין בהתאספות של עשרות אלפי איש, בצפיפות ובהתפרקות מכל הנחיות הבריאות, רק כדי לקדש את המטרה העליונה בעיניהן שהיא הזכות למחות ולהפגין - שלא ימכרו לנו סיפורים על דאגה כנה לבריאות העם.
ההפגנות הללו רק מוכיחות לנו, עד כמה קשה לפעמים לסמוך על השיקולים המקצועיים, כביכול, של אותם גורמים חילונים, שהם לכל הדעות חסרי רגישות לדת היהודית, חסרי כל ידע בקשר לכשלים הרוחניים החמורים של אותן תקנות, וחסרי הבנה בסיסית במציאות האבסולוטית של כוח עליון בכל מה שקורה בעולם.
טוב עשו מי שמחו בכל תוקף נגד הפגיעה במרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, רק בגלל ש'העז' להורות אחרת מאשר אותם 'מבינים'. רק חבל שמתוך אלו שמחו, ישנם כאלה שרק אתמול מתחו את אותן ביקורות באותו סגנון ובאותן סיטואציות. כנראה, מה שלא מבינים משם, מבינים מפה.
ובכל זאת, טוב מאוחר, מאף פעם לא!
כיון שהביאו אני יגיב
א.לדעתי החצופים העיקריים בנושא דעת הגרח בבדיקות הם אלו שהפיצו את דבריו מסולפים כאילו אמר לא לעשות בדיקות בכלל.
ב.יש הבדל גם בין אין קורונה ליש רק שנותנים הוראות בנושאים מסויימים אחרת(אם אני יביא את הכתבה שכתב אותו אחד לפני חודשיים תבינו מה אני מתכוון.)
 

אקסיומה

משתמש פעיל
הסופר בחשבון נפש: מחיתם על הפגיעה בגר"ח - אך הטחתם ביקורת באחרים

אלול הוא זמן של חשבון נפש. הדברים שאכתוב כאן, ייכתבו בצורה עמומה משהו. אבל הם ייכתבו!
במהלך החודשים האחרונים, מצאתי את עצמי, נגד רצוני, מגן בפורומים רבים על התנהגות קהילתית מסוימת. למרות שעד היום אני חושב שכל קהילה שמתנהלת בידי דעת תורה צרופה, אין לה שום צורך לבוא ולהתנצל או להסביר את עצמה. שבעים פנים לתורה, וברוב המקרים, אין פרצופיהם שווים. ומכל מקום - לכולם יש מקום.
פתאום יש שמתקשים להסביר היכן בדיוק עובר הגבול בין היצמדות לכל ההנחיות - אף שלפעמים יש מקום לחשוד שהמניע של חלקם הוא לא טהור ותורתי (כמו למשל הסגרים הדרקוניים שאיכשהו תמיד מכוונים נגד אוכלוסיות חרדיות), לבין יציאה חוצץ נגד תקנות שבאות מאותם גורמים בדיוק. לא ממש ברור מתי הן מתקבלות מסיבות ענייניות טהורות, ומתי מדיף מהן ריח באוש של שנאת הדת. בדיוק לשם כך יש לנו את גדולי ישראל, נהרא נהרא ופשטיה.
יש לנו רק לשמוח על כך, שהקב"ה נתן את ביתו לשומרים האמיתיים של הדור הזה, המצוידים בסייעתא דשמיא הנכונה ובדעת התורה הצרופה, כדי לשקול את מכלול השיקולים העומדים על הפרק, כדי להורות את העם את המעשה אשר יעשון ואת הדרך אשר ילכו בה. מתי להתייחס להוראות הממשלתיות כנתינתן, ומתי לפקפק בהן מעט. מתי ליישם את כל מה שהצטווינו רק בגלל שכך ציוו לנו, ומתי להפעיל את השכל הישר ולהקיש מהנתונים והתוצאות המגיעים מהשטח.
עד כאן ברמז. מי שרצה להבין, הבין. ומי שלא, זה כבר לא יעזור. אבל דבר אחד ברור יכול להיכתב מפורשות: כל זמן שרשויות הבריאות, האמונות על שיקולי בריאות נטו, מצהירות שבעיניהן אין בהתאספות של עשרות אלפי איש, בצפיפות ובהתפרקות מכל הנחיות הבריאות, רק כדי לקדש את המטרה העליונה בעיניהן שהיא הזכות למחות ולהפגין - שלא ימכרו לנו סיפורים על דאגה כנה לבריאות העם.
ההפגנות הללו רק מוכיחות לנו, עד כמה קשה לפעמים לסמוך על השיקולים המקצועיים, כביכול, של אותם גורמים חילונים, שהם לכל הדעות חסרי רגישות לדת היהודית, חסרי כל ידע בקשר לכשלים הרוחניים החמורים של אותן תקנות, וחסרי הבנה בסיסית במציאות האבסולוטית של כוח עליון בכל מה שקורה בעולם.
טוב עשו מי שמחו בכל תוקף נגד הפגיעה במרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, רק בגלל ש'העז' להורות אחרת מאשר אותם 'מבינים'. רק חבל שמתוך אלו שמחו, ישנם כאלה שרק אתמול מתחו את אותן ביקורות באותו סגנון ובאותן סיטואציות. כנראה, מה שלא מבינים משם, מבינים מפה.
ובכל זאת, טוב מאוחר, מאף פעם לא!
אפשר לשאול מי זה הסופר הזה?
 

נחמה רובין

ביצועיסטית בנשמה.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
בפרט שהביאו פה סקר מהציבור הכללי שגם מלמד שלא תהיה התנגדות (לא יודעת גם איך בדיוק אפשר להתנגד).
הציבור הכללי לא יתנגד?
ברור! גם היום הם לא מתנגדים לזה שחייבים לשים מסכה, צריך להגביל הופעות וכו'
אבל הם גם מקיימים?
עיין ערך הפעה בחולון, מסיבה בחיפה, הפגנות בבלפור ולא חסר עוד דוגמאות
אז תודה רבה להם...
רק נזכיר בסגר הקודם, כשאנחנו ישבנו בבית כמו דגים הם הסתובבו חופשי, יצאו לחופים יצאו לטייל ...
 

יעלישקה

משתמש מקצוען
[QUOTE="נחמה רובין, post: 8240055, member: 18
רק נזכיר בסגר הקודם, כשאנחנו ישבנו בבית כמו דגים הם הסתובבו חופשי, יצאו לחופים יצאו לטייל ...
[/QUOTE]
כן אבל הם לא נדבקים או שלא נבדקים.... ודי למבין
 

כתומה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אני תוהה באמת למה את חושבת שהסביבה שלך תחליט כאיש אחד לא לציית ולמה היא מדגם מייצג.
רוב הגדולים החסידים ינהגו כמו כל שנה את חגי תשרי.
הציבור החסידי יסעו למרכזי החסידות ויתפללו ביחד.
זה נקרא סגר?
 

UU

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
עכשיו ממש אכפת לי!!
הממשלה לא עושה הרבה כדי לעזור לאנשים בסיכון
לא עושה הרבה כדי לתת לציבור לחיות תוך כדי בידודים וסגרים
באים אנשים פרטיים טובי לב ומנסים לארגן לבד משהו כזה, בצורה די חכמה יש לציין, על בסיס מתנדבים שהחלימו מקורונה באופן וודאי לאחרונה.
ומה - זה לא חוקי!!! אז אסור להם לעזור
הנה האשכול:
הסגר של הממשלה הוא מהלך נכון וברור וחכם וצודק ואסור לחלוק עליו אפילו לא לרבנים (לא לדעתי כמובן)
אבל מערך עזרה הדדית הוא סכנה לשלום הציבור
נורא ואיום ובושה למדינה יהודית!
 

מרחבית

משתמש מקצוען
על 'קדושת המדינה'
מאיפה הגיע לכאן 'קדושת המדינה'??
יש כאן קורונה. כאן ובכל העולם.
והיא לא מקודשת - לא הקורנה ולא המדינה ולא העולם.
(או שברובד מסוים, אם תרצי - הכל מקודש, טוב? - זה כבר דיון אחר...)
ודי, תפסיקו להתפלל במקומות של קהילות אחרות.
בהחלט.
ושאנשים מקהילות אחרות יפסיקו להגיע לשטיבלאך ציבוריים שכוללים את כל הסוגים, או לבתי כנסת של אחרים.
את יודעת מה עצוב פה כל-כך?
שלכאורה אין מנוס מלהיפרד, לפי איך שהדברים מתנהלים.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אפשר לשאול מי זה הסופר הזה?
דוד דמן, חסיד בעלזא.
דיברתי על קידוש 'המדינה או חלקה - משה"ב' על חשבון מצוות אחרות מן התורה או איסורים מפורשים.
אף אחד לא מקדש את המדינה, אלא את מצות 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם', שעל פי התורה שבעל פה מדברת על שמירת הגוף.
אין מציאות של רב שמתיר את מה שקורה כאן בפורום! (תביאו, תביאו. אני מחפשת לדון לכף זכות)
איזה איסור נעשה כאן בפורום?
להציל נפשות זה איסור?
או שהכוונה היא ל'היכי דמי חסיד שוטה, כגון דקא טבעה איתתא בנהרא, ואמר: לאו אורח ארעא לאיסתכולי בה ואצולה'?!
סיפורים דימיוניים נוסח הפרוטוקולים של זקני ציון
כמו ה-G5 וההרעבות המכוונות בבתי החולים?
קידוש הוראות משה"ב על חשבון פגיעה בגדולי ישראל אחרים
וקידוש הנוחות האישית על חשבון רצח חפים מפשע?
מי שלא שם, וזה מפריע לו שיבדוק שלא התגלש לשם בטעות. מתוך צער ומצוקה ותבהלת מטורפת. זה הכל.
ומי שרבו לא הורה לו איסור על עטיית מסיכה, הרחקת 2 מטר ושמירת הוראות הבידוד, שיבדוק שהוא לא עובר על 'לא תרצח' מתוך הרצון לנוחות והצורך 'להיראות כמו כולם'.

באופן עקרוני אני אכן סבור שמי שלא מקיים את הוראות משרד הבריאות בשל הוראות רבו, לא יכול לבוא בטענות כשאחרים לא מקיימים אף הם.

אבל הייתי מצפה מכל הניקים כאן, מכל הצדדים, לדון אך ורק בגוף הטענות, וכמו שאומרים - 'לא לערב הורים'.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה