סגרו חלונות: מחר צפוי אובך בכל רחבי הארץ

ירקרק

משתמש צעיר
סגרו חלונות: מחר צפוי אובך בכל רחבי הארץ

לאחר יומיים של שמש, מערכת חורפית בדרך אלינו: מחר צפוי אובך בכל רחבי הארץ - שיתחיל מהצפון ויתפשט דרומה לכל רחבי ישראל. בנוסף, רוחות חזקות צפויות לנשוב מחר ולבשר על הגשמים, שיפקדו את ישראל החל מיום רביעי ואילך.
לדברי החזאי הבכיר אורי בץ, אפיק ים סוף יביא אתו רוחות חזקות שינשבו לאורך מישור החוף ובצפון-מזרח הארץ. האפיק עולה מים סוף בלחץ נמוך ומתנהג כמו שקע ברומטרי, והרוחות שבו נושבות נגד כיוון השעון. אפיק כזה יכול לגרום לסופות רעמים או למזג אוויר בהיר – חם ויבש (בניגוד לשקע שמביא אתו גשם, ד"מ). הרוחות המכונות "א-שרקייה" תהיינה עזות – בין 40-50 קמ"ש - ויהיו גם משבים שיגיעו לכ-70 קמ"ש.

בתחילה, כאמור, יתכן אובך בעיקר בצפון הארץ ולא צפויה ירידה בטמפרטורות, אבל הרוחות יגרמו לתחושת קור. בצפון הן תחלשנה החל ממחר אחר הצהריים אבל אז הן תתחזקנה במישור החוף.

ביום רביעי עדיין ינשבו רוחות חזקות שיגרמו לסערה בכנרת. הרוחות בכנרת נושבות בדרך כלל ממערב למזרח, אולם הפעם הכיוון יהיה הפוך – מהגולן מערבה. יחד עם הרוחות יגיע גם הגשם, אולם הוא יירד באופן לא מסודר - במקומות שונים כשעיקר הגשם ירד במישור החוף, אבל גם בצפון ובמרכז ואולי גם בדרום. הגשם יהיה מלווה בסופות רעמים, וצפויות הצפות. כדאי להתכונן לקראתן.

ביום חמישי ימשיך לרדת גשם, שיהיה מרוכז במישור החוף הדרומי וייתכן שגם בהרים. גם הפעם הוא יהיה מלווה בסופות רעמים. לא מן הנמנע שנקודתית יירד גשם חזק, מה שמצביע על סכנה להצפות – לתשומת לבם של האחראים על מערכות הניקוז העירוניות. במקומות אחרים עשוי לרדת טפטוף בלבד. "זה אופיו של אפיק ים סוף, הוא לא צפוי - או שיורד גשם חזק או שלא יורד בכלל. הוא בלתי יציב ולא ניתן לחיזוי מדויק. לכן החזאים לא אוהבים אותו", הסביר בץ.

באשר לרוחות – הן צפויות רק בימים שלישי ורביעי, כאשר ביום חמישי משעות הצהריים הן תיחלשנה.
ביום שישי ימשיך לרדת גשם במישור החוף, בהרי הצפון והמרכז וייתכן גם בצפון הנגב. אי לכך, קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

גם ביום ששי יירד גשם והוא צפוי להיות חזק – יותר מהימים הקודמים, בעיקר במישור החוף ובצפון הארץ וייתכן שגם בהרים. הגשם יימשך גם בשבת – אולם רק בשעות הבוקר - וכפי שמסתמן עתה, גם במהלך השבוע הבא.

הטמפרטורות צפויות לרדת בהדרגה. בין הימים שלישי לרביעי – בשתי מעלות, ובין חמישי לשבת – בעוד שלוש מעלות. בשבת כבר יהיה קריר מהרגיל לעונה וצפוי יום חורפי וסגרירי.

ואם אתם דואגים לגשמים שצפויים לרדת השבוע בישראל, ועלולים, אולי, לגרום להצפות, הרי שבתימן עומד להתרחש אירוע חמור מכך ונדיר הרבה יותר: סופת ציקלון עושה את דרכה מזרחית לעיר הנמל עדן – אל תוך תימן, אליה תכנס, ככל הנראה ביום שלישי. הציקלון ששמו "צ'אפאלה" ייכנס לעיר הנמל מוקאלה שבתימן ועם הכניסה ליבשה - הרוחות צפויות להיחלש.
מקור
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה