תעופה נסיעה לאומן לר"ה תשפ"ד

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הבריכה זה במרכז העיר (לפעמים עוברים ליד אם נוסעים לאפי סנטר) במיקום הזה:
השני הכוונה כנראה לנהר אומנקה בצד שקרוב לאיזור העלייה לרגל החסידית.
כאן:
זה לא התשליך.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הנהר אומנקה מגיע מהנהרות פלנקה וצ'וקנקה עובר ליד כמה רחובות (ביניהם "שלום עליכם") ואחרי זה נכנס לתוך מתחם "קריה נאמנה" (שם הם עושים תשליך...) ממשיך כנחל צר (עוברים בגשר מעליו בדרך ל"פעדער") ואז מתרחב לנהר גדול (או אגם) וממשיך כ7 ק"מ כשהוא רחב אחרי זה שוב נהיה צר עם בריכות רחבות מידי פעם.
אם אני מבין נכון הכוונה לאיפה שמתחיל להתרחב (בנהרון מתחת הגשר בדרך ל"פעדער אף אחד לא שוחה...) שמה כל השנה יש השכרת סירות וכו', עם הדגשה שמדובר ליד האיזור של פושקינא (מעבר לכביש של נהר התשליך).
מעניין אם כל הנהר מזוהם או רק האיזור הספיציפי שמצוין (יש דבר כזה שחלק נהר מזוהם וחלק לא?)
נוגע למי ששוהה בקריה נאמנה...
עד לפה זה נקרא אומנקה
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
גורם המעורה בפרטי הפגישה הצהריים אומר: הפגישה בין פרוש לקורניצ'וק נקבעה כבר בשבוע שעבר, דברי השגריר שנאמרו בסוף השבוע על אפשרות של הגבלת העלייה לאומן, נועדו כדי להגיע בעמדת מיקוח לפגישה היום.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

הודעה על פתיחת ה"קיבוץ" בקלויז שברחוב 'קוליקה', ומפת הקיבוץ:

הודעה משמחת פורסמה בשעות האחרונות לקראת הקיבוץ ראש השנה באומן, כי לאחר עמל ויזע רב, למרות הקשיים והמגבלות בעיר אומן שבאוקראינה, הנובעים בעקבות מלחמת רוסיה באוקראינה, יפתח גם השנה הקלויז החדש שבראשות הרבנים גדולי זקני אנ"ש שליט"א השוכן ברחוב 'קוליקה'.

קלויז הקיבוץ הקדוש יתקיים בעזהי"ת ברוב פאר והדר – כמתכונתו בשנים האחרונות באהל המיוחד הנבנה ברחוב קוליקה 2.

מחירי המקומות נעים בין 40$ ל-80$ בלבד למקום ישיבה.

ההרשמה ומכירת המקומות תתקיים בעזהי"ת בזמנים כדלהלן.

  • יום רביעי כ"ז אלול בין השעות 6-9 בערב
  • יום חמיש י כ"ח אלול בין השעות 7-10 בבוקר ו 6-9 בערב
  • יום שישי ערב ר"ה אחרי תפילת שחרית עד השעה 9 בבוקר
פרטים יבואו.

קרדיט: breslevnews
 

קבצים מצורפים

  • קיבוץ-תשפד-•-נפתחה-ההרשמה-לקיבוץ-שברחוב-קוליקה-•-ברסלב-נייעס.pdf
    KB 368.7 · צפיות: 20

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
החל משנת 2024, הכניסה לאיחוד האירופי תהיה כרוכה בתשלום.
כעת גם כאן:

החל משנת 1\1\2024 – למניינם, הכניסה למדינות 'איחוד האירופי' תהיה כרוכה בתשלום | הפרטים:​


בעקבות המלחמה באוקראינה רבים מאנשי שלומנו עושים את דרכם לאומן דרך מדינות שונות, ביניהם גם מדינות החברות באיחוד הארופי (כמו פולין, רומניה, הונגריה ועוד). אך החל מתחילת השנה הלועזית הקרובה תצטרכו לשלם על כך כסף ואף להנפיק אישור מתאים. כל הפרטים בכתבה שלפניכם:

לפני כמה חודשים החליט האיחוד האירופי כי החל מהשנה הבאה, ישראלים כמו גם אזרחים של מדינות אחרות שיש להם משטר ללא ויזה באיחוד האירופי יצטרכו להחזיק באישור נסיעה ולשלם דמי כניסה חובה במסגרת תוכנית "ETIAS"

בתחילת 2024 – למניינם, תחל לפעול באירופה מערכת ETIAS – מערכת הרשאות המידע והנסיעות האירופית, שתשנה את כללי הכניסה לאזור לאזרחי 60 מדינות, כולל ישראלים . ההודעה הרלוונטית כבר פורסמה באתר האינטרנט של האיחוד האירופי.

היום מתפרסם על כך פרטים נוספים, נשתדל לעשות לכם סדר:

מה זה ETIAS?

נכון לעכשיו, לאזרחים של מדינות שאיתן לאיחוד האירופי יש משטר ללא ויזה יש זכות להיכנס רק באמצעות דרכון. במשך 90 יום כל 180 יום יכולים זרים לנסוע למדינות האזור, לבקר חברים, קרובי משפחה ולעסוק בפעילויות אחרות ללא מטרות רווח.

כעת, הנהגת האיחוד האירופי החליטה להנהיג מערכת אלקטרונית לאזרחי מדינות ללא ויזה שתעניק אישורים ותעקוב אחר מבקרים ממדינות שאינן זקוקות לויזה כדי להיכנס לאיחוד. חידוש כזה נועד לצמצם את בעיות הביטחון באירופה ולתרום לפתרון משבר המהגרים.

משנת 2024 – למניינם, אזרחים של 60 מדינות בעולם הנוסעים לאחת מ-30 מדינות אירופה יצטרכו לקבל אישור ETIAS לפני הנסיעה.

ההיתר יצורף לדרכון המטייל ותקף עד שלוש שנים או עד פקיעת תוקף הדרכון, המוקדם מביניהם.

הליך הוצאת אישור ETIAS:

ההרשמה ל-ETIAS תתבצע באופן מקוון – באתר האינטרנט הרשמי של ETIAS או באפליקציה לנייד באותו שם. מתוכנן שמילוי השאלון וקבלת ההיתר לא יארך יותר מ-10 דקות. הישראלים יצטרכו להגיש פרטי דרכון זר ולמלא נתוני שאלון.

מחיר ההיתר 7 יורו. ילדים לא יצטרכו לשלם כל עמלה. התשלום יתקבל ישירות באתר. ניתן לשלם באמצעות חיוב או כרטיס אשראי.

חשוב! האישור יהיה בתוקף ל-3 שנים. כלומר, לאחר תשלום חד פעמי של 7 יורו, יהיה לכם אישור כניסה לשלוש שנים לאיחוד האירופי.

הנוסע יקבל את אישור ה-ETIAS בדואר אלקטרוני.

יש להנפיק את ה-ETIAS לא יאוחר מ-96 שעות לפני מעבר הגבול המתוכנן עם האיחוד האירופי, ללא קשר לסוג התחבורה בה אתם מתכננים להשתמש.

מה שנוגע אלינו: כל זמן שהמרחב האווירי של אוקראינה סגור והנסיעה לשם היא דרך מדינות שגובלות בה, יצטרכו הנוסעים דרך האיחוד האירופי (פולין, רומניה, הונגריה, ועוד) להנפיק את האישור המדובר על מנת שתתאפשר נסיעתו. קרדיט: breslevnews
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
רבה הראשי של אוקראינה הרב יעקב דב בלייך בראיון (אידיש):

שגריר אוקראינה בישראל דורש מערכות הגנה אווירית שיוצבו ליד אומן וליד מזיבוז והוא טוען שהסכנה גדולה מבשנה שעברה,
אכן אף לדעתי המצב היום גרוע יותר, כמעט כל יום יומיים יש שיגורים לעבר מרכז המדינה מה שלא היה שנה שעברה בכאלה הקפים. יש כיום גם שדה תעופה צבאי באומן וזה אכן מטרה מבחינת הרוסים.
הראיון המלא כאן
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
החל מהחודש הקרוב:
ישנם כללים חדשים לטעינת סים סלולרי באוקראינה:

החל מה-1 באוגוסט, הבנק הלאומי של אוקראינה (NBU) מבצע שינויים בנוהל לביצוע עסקאות מזומן באמצעות מסופי תשלום, כולל מילוי חשבונות ניידים.

שירותי העיתונות של מפעילי הסלולר של אוקראינה כבר מדווחות על כך:

Vodafone הודיעה כי בעת מילוי חשבון סלולרי, על המשלם לעבור הליך זיהוי חובה. תהליך זה יתבצע באמצעות שליחת סיסמה חד פעמית למספר הטלפון הנייד שצוין או באמצעות שיחת טלפון עם הודעה על הסיסמה.

"מאוגוסט השנה, כדי לשלם עבור שירותים סלולריים במזומן באמצעות מכשירי תשלום, המשלמים חייבים להיות איתם טלפונים ניידים ולהיות באזור של כיסוי רשת יציב", ציינה וודאפון .
אם השיטה שבה השתמשו בעבר להעברת סיסמאות חד פעמיות לא זמינה עבור המשלם, החברה מתחייבת לסייע באופן אקטיבי לשותפים פיננסיים במציאת שיטות חלופיות להעברת סיסמאות. אפשרויות אפשריות כוללות הודעות במסנג'רים, שיחות טלפון, SMS ואפשרויות אחרות.

"קייבסטאר" פרסמה אף היא הנחיות להעברת שלב הזיהוי הנוסף במסופי החברה:
כדי להטעין כספים, עליך להזין את מספר הטלפון שלך, שיקבל שיחה נכנסת (אם השיחה לא מגיעה, אתה יכול להזמין הודעת SMS שתשלח).
לאישור העסקה יש להזין את ארבע הספרות האחרונות של המספר ממנו מגיעה השיחה (אין צורך להרים טלפון), או קוד מסמס או הודעה במסנג'ר.
לאחר מכן, ניתן להפקיד את הסכום הנדרש למסוף התשלומים.

אם אדם ממלא חשבון נייד של אדם אחר, יש צורך:

הזינו את מספר הטלפון של המנוי שאת חשבונו תרצו להטעין.
במהלך בקשת ההזדהות יש להזין את מספר הטלפון שלך שיקבל שיחה, SMS או הודעה במסנג'ר.
לאחר מכן, עליך להזין את ארבע הספרות האחרונות של המספר שממנו מגיעה השיחה או את הקוד מההודעה בשדה הסיסמה.
הזינו את הסכום שבו תרצו להטעין את חשבון המנוי.
" Kyivstar " ציין כי הוראות אלו רלוונטיות רק בעת טעינה במסופים של חנויות המותג של החברה. לגבי מסופים של חברות אחרות, התהליך עשוי להיות שונה, יש לפעול לפי ההוראות על המסך.

נ.ב. נציין כי כיום כבר אין צורך בסים אוקראיני, ניתן להשיג סים ישראלי כשר לאוקראינה, וכפי שדווחנו לעיל!
 
נערך לאחרונה ב:

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
*האוקראינים מחכים למתפללים* > ההכנות באומן: פועלים למנוע עיכובים וסחיטות של הרשויות | *כל רגע* >> https://www.kore.co.il/viewArticle/136917
מדובר על הראיון שכבר את חלקו הבאנו כאן לעיל (כעת מצוטט הראיון המלא)
נתן צמח מגבאי הציון בראיון:
כמה נקודות מדבריו:

* בפגישה עם ראש עיריית אומן לפני כשבועיים ההתמקדות היתה בעיקר בשלושה נושאים: א. לבטל את הבדיקות שנדרשו שנה שעברה בכניסה לאומן. אין צורך בכך לאחר שנבדקים בכניסה למדינה. ב. לפעול שיהיה לפחות חמישה כניסות לעיר (ולא אחת כמו שנה שעברה) ג. לתת אופציות נוספות לתשלום "מס תייר".
בעירייה הביעו נכונות, ובשבוע הקרוב אנו אמורים לקבל את החלטות העירייה הסופיות.

*שעות העוצר כיום מ12 בלילה ועד 4 נקווה שישאר כך עד ר"ה. ככל שהולכים וקרבים לראש השנה האכיפה על זה מתגברת ומתקיימות ביקורות פתע רבות.

*אף אחד מהמל"ל או כיוצ"ב לא דיבר איתנו לגבי מינוי פרוייקטור, מבחינתינו ומבחינת כל חסידי ברסלב איחוד ברסלב והעומד בראשו הוא הפרוייקטור ולא אף אחד אחר.

*לגבי הדיווחים על צורך בביטוח צבאי (המגן מפני פגיעות מלחמה וכד') בכניסה לאוקראינה, נכון לעכשיו יש על כך דיבורים אך זה לא נכנס לחוק בפועל, אם וכאשר יחייבו בביטוח כזה, כבר ידעו כולם.

ההכנות באומן: פועלים למנוע עיכובים וסחיטות של הרשויות​

בשבועות האחרונים נערכים תיאומים נרחבים עם הרשויות במולדובה כדי לוודא שהמתפללים שמגיעים לאומן יגיעו לציון עם כמה שפחות עיכובים | פגישות בין המעורבים התקיימו ומתקיימים כולל ישיבות עבודה עם עיריית אומן | האוקראינים שמחים לקראת הגעת חסידי ברסלב לאומן בימי ר"ה​

בעוד אנו מתקרבים לראש השנה, והימים עוברים במהירות, חסידי ברסלב בארץ ובעולם נמצאים במתח ורוצים לשמוע. מה קורה באומן איך מתארגנים שם לקראת הגעת רבבות מכל העולם על רק המלחמה באוקראינה.
גבאי ציון רבי נחמן זי"ע הרב נתן צמח, המתגורר באומן כבר 12 שנה שוחח עם 'בחדרי חרדים' על המצב וההכנות: "לפני כשבועיים בערך, התקיים סבב פגישות משמעותי עם הרשויות במולדובה כדי לתאם את סידורי הכניסה של הנוסעים דרך מולדובה. מכיוון שכמו שכולנו יודעים מדובר ברוב הנוסעים לאומן, התארגנו מבעוד מועד וערכנו תיאומים עם כלל הרשויות במולדובה כדי לוודא שמעברי הגבולות יתפקדו כנדרש ושחסידי ברסלב יחצו בצורה חלקה את הגבולות היבשתיים. בס"ד תהיה תוספת של עמדות, יהיה תגבור משמעותי של פקידים ודלפקים כדי למנוע עיכובים. בזמני שגרה מגיעים מעט אנשים, בתקופת ראש השנה מגיעים מאות ואלפי אנשים בבת אחת, וכשיש תוספת כוח אדם בגבולות, זה מקל ומאפשר לעבור בצורה קלה ומהירה את הגבול".
מי השתתף בפגישות הללו?
הרב נתן צמח: בפגישות השתתפו יו"ר איחוד ברסלב באומן והמנהל של הציון הרב נתן בן נון. בנוסף השתתפו גם נציגי משרדי הנסיעות הגדולים נתיבים טורס ודרך צדיקים בגלל שמטבע הדברים הם אחראים על מהלך הנסיעות עצמם. נסגרו דברים חשובים, הגענו להסכמות על הרבה דברים שיהיו בס"ד הרבה יותר טובים וקלים ממה שהיה שנה שעברה".
כל זה בקשר למעברי הגבולות, מה בקשר לאומן עצמה?
הרב נתן צמח: "בשבועיים האחרונים, יומיים אחרי סבב הפגישות במולדובה התקיים מפגש גדול בעירייה בין ראש עיריית אומן להרב נתן בן נון, כשגם בפגישה זו השתתפו נציגי משרדי הנסיעות. במהלך הפגישות דנו איך מקלים על הציבור, שלא יחזרו הבעיות שהיו בשנה שעברה, שחסידי ברסלב היו צריכים לעמוד שעות על גבי שעות בכניסה אחת לכל אזור הרובע היהודי של אומן, שזה בעצם כל האזור של ציון רבי נחמן והרחובות הסמוכים. הם סגרו את כל הכניסות והשאירו רק כניסה אחת והיו בדיקות מפרכות ואנשים עמדו שעות על גבי שעות בגשם ובקור עם ילדים קטנים, לא רוצים לחזור על המראות שהיו בשנה שעברה".
אנחנו רוצים להזכיר ששנה שעברה היו שני מחסומים. מחסום אחד היה בכניסה לאומן, שם גם עמדו הרבה מאוד זמן. אנשים עמדו שעות בקור, ירדו מהטנדרים או מהאוטובוסים ועברו בתוך אוהלי בידוק, ולאחר מכן היה מחסום נוסף בכניסה לאזור היהודי, איפה שהאוטובוסים עוצרים, כדי לשלם את המס תייר.
יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון וגבאי הציון הרב נתן צמח, יחד עם עיתונאים שהגיעו לסקר את אומן
הרב נתן צמח: "אקדים ואומר שעניין המס תייר מעוגן בחוק באוקראינה ובכל עיר העירייה יכולה לקבוע מס שהתיירים חייבים לשלם. לעניין שלנו, על עניין המס תייר ישבו איתם באופן ספציפי, על מנת להגיע איתם להסכמות. קודם כל, לפתוח יותר אפשרויות לשלם את זה מוקדם ומראש, ובנוסף לא להעביר את כולם דרך כניסה אחת ולעכב את כל הציבור במקום אחד עם בדיקות מפרכות ועם כאב ראש גדול והרבה עוגמת נפש כפי שהיה אשתקד. אנחנו רוצים שיפתחו בכל המחסומים והכניסות לאזור היהודי אפשרות לשלם מס תייר".
"עניין נוסף שדיברנו עם העירייה במפורש הוא הבדיקות הביטחוניות בכניסה לאומן. הם אמורים לשלוח לנו בימים הקרובים את הסיכומים וההחלטות הסופיות".
אתה אומר שהם התחייבו שיהיה שינוי?
הרב נתן צמח: "הם התחייבו לשינוי, ישבו איתם והסבירו להם את המצב, שזה לא יכול להתנהל כך בצורה כזאת שכל הציבור הענק הזה מתנקז רק למקום אחד וגם מוסיפים על זה עוד בדיקות ובדיקות מזוודות. דברים שהם בכלל לא קשורים לעניין".
כיצד אתם נערכים מבחינת המלחמה, הרשויות, מה הדרישות שלהם?
הרב נתן צמח: "היו פה בשבוע שעבר סיור של שירותי החילוץ והכיבוי יחד עם המשטרה המקומית ונציגים של השלטון הצבאי לבדוק פה את כל המקלטים שבאזור. הם דורשים שבכל בניין, מלון או בכל מתחם, שיהיה בקומה התחתונה מקלט שעומד בתקנים. הם הגיעו ספציפית אלינו גם כן באותו יום הם עברו פה על קומת המקוואות למטה בקלויז, והיו עוד אמצעי בטיחות שהם דרשו שיארגנו מראש כמו מטפים לכיבוי אש, שלטי הכוונה למקלטים, הקפדה על כללי העוצר ואמצעי בטיחות נוספים, הכל היה מוכן מראש. מתוכננת גם ביקורת נוספת בהמשך בעניין".
הופקו לקחים מההתנהלות של שנה שעברה בעניין המלחמה?
הרב נתן צמח: "כיום שעות העוצר קוצצו משמעותית. מי שזוכר, בשנה שעברה העוצר התחיל בכל יום בשעה 11 והסתיים בחמש לפנות בוקר, וכרגע זה משעה 12 בלילה ועד 4 שזה מאוד משמעותי בימים של ראש השנה. שנה שעברה היה ממש מסובך העניין ליל זכור ברית למשל, שמתחילים בדרך כלל מאוד מוקדם ובשנה שעברה לא התאפשר להתחיל כל כך מוקדם בגלל העוצר".
תהיה אכיפה על העוצר בתקופת ראש השנה?
הרב נתן צמח: "מסתבר שבתקופת ראש השנה תהיה אכיפה מוגברת. כרגע יש בעיקר ביקורות פתע, לפי מה שאנו רואים בשטח ככל שמתחילים להגיע ציבור יותר גדול הם אוכפים את זה בצורה הרבה יותר מחמירה. כמובן שכל אחד צריך להקפיד להסתובב עם מסמכי הזיהוי האישיים כדי שיתאפשר לו להציג דרכון במקרה של ביקורת".
מה קורה עם ההכנסת אורחים של שיינר?
"כבר לפני חודשיים ראיתי שהתחילו להיערך שם, כל הזמן עובדים נכנסים ויוצאים, משאיות נכנסות ויוצאות, מקימים את כל המתחם, כל הזמן רואים שם פעילות".
מה קורה בתקופה האחרונה מבחינת האורחים שמגיעים לאומן, אנשים מגיעים?
הרב נתן צמח: "באופן כללי בתקופת הקיץ מגיעים הרבה יותר. כמידי שנה לקראת ט"ו באב מגיעות כמה מאות נשים ואנחנו בהחלט נערכים לזה בציון. ערכנו שיפוצים בעזרת נשים ותיקונים שנדרשו, כמו תאורה וצביעה, הבאנו כמה עובדות חדשות לרחוותן של המתפללות".
עוד מר: "מעבר לכך בימי בין הזמנים בכל שנה מגיעים הרבה אנשים וכן מתחילים להגיע גורמים כאלו ואחרים שקשורים להתארגנות לראש השנה. בשבת האחרונה כבר היה הרבה יותר מלא מכל השבתות האחרונות. נקווה שנחזור לימים האלו לימים של פעם, שהיו כאן שבתות של לא פחות מכמה מאות איש כל שבת בתקופה הזאת לקראת ראש השנה".
מה קורה עם האזעקות של המלחמה? פעם בכמה זמן יש אזעקה?
הרב נתן צמח: "בכל התקופה האחרונה מורגשת ירידה במספר האזעקות מכיוון שמערכות ההתראה של אוקראינה השתדרגו משמעותית והן הרבה יותר מדויקות מבעבר. המצב הוא כבר לא כמו שכולנו זוכרים שבכל פעם שהיה התראה בטווח של מאות קילומטרים הפעילו התראה בכל הרדיוס מסביב. כרגע זה הרבה יותר מכוון והאזעקה מופעלת יותר באזור הספציפי שיש עליו התראה".
יש התייחסות לאזעקות האלה?
הרב נתן צמח: "המקומיים בדרך כלל יותר רגישים לזה. אלו שמגיעים מארץ ישראל מכירים את זה יותר".

לאחרונה דובר על כך שהאוקראינים רוצים לדרוש מכולם לעשות ביטוח מלחמה ידוע לך על מה מדובר?
הרב נתן צמח: "אנחנו באיחוד ברסלב כמובן שמענו על זה, כרגע אין על זה פרסום רשמי וממילא אין כל הנחיה או חיוב לעשות את זה. כמובן שבמידה והתקנה הזאת תכנס לתוקף זה יפורסם במקומות הרלוונטיים כך שחסידי ברסלב שבאים לראש השנה יוכלו להיערך לזה".
לאחרונה ישנה תחרות בין החברות של המוניות, המחירים ירדו בעקבות זה?
הרב נתן צמח: "שמעתי שהיה משהו בין שתי החברות הגדולות, תחרות כמובן תמיד טובה לכולם. ובסופו של דבר הציבור מרוויח מזה. אני לא יודע הרבה פרטים על מה שהיה, אבל כמו כולם שמתי לב שהיו קצת ירידות מחירים".
השאלה אם זה משפיע גם על ראש השנה?
הרב נתן צמח: "בראש השנה בדרך כלל המחירים גבוהים יותר מאשר בשאר ימות השנה, וכמובן שבשנה הנוכחית שההתארגנות היא מאד מורכבת מכמה בחינות, צריך גם להביא נוסעים מכמה מדינות וגם לא כל הנהגים יכולים לצאת מאוקראינה, רק המבוגרים יותר כי עד גיל 60 חייבים למעשה להיות זמינים לצבא, ומטבע הדברים זה מייקר משמעותית את המחירים. אין הרבה מה לעשות, רק להתפלל שבאמת התחרות תגרום להוזלת המחירים כמה שיותר".
בכל הפגישות שאתם עושים עם בכירים באוקראינה, התרשמתם שהם מעוניינים להגביל את כמות הבאים?
הרב נתן צמח: "ממש ממש לא! הם שמחים מאד שאנחנו מגיעים, אין היום שום תיירות באוקראינה, התיירים היחידים שמגיעים אלו חסידי ברסלב. הם שמחים על זה והם היו מאוד קשובים, הם רוצים להקל, הם רוצים שהאירוע הזה יעבור בצורה חלקה, בצורה נוחה, ושלא יהיו תקלות בדרך. זה בכל אופן מה שהם משדרים בפגישות. ואנחנו מקווים שהם בע"ה, שכולם כולם יעמדו בהסכמים ושלא יהיו אירועים של הרגע האחרון שיפגעו בכל מה שסיכמו איתם. בסופו של דבר הכל זה תפילות. אנחנו עושים את שלנו יושבים, מדברים, מתקדמים וכל מה שאפשר לעשות. אבל בסופו של דבר הכל זה תפילה וסייעתא דשמיא".
לסיום אמר: "אנחנו ממשיכים כאן להתכונן, יש כאן הרבה מאד מה לעשות, ההכנות והעבודות בשטח לראש השנה נמשכות כבר חודשיים שלוש, אנחנו משתדלים להספיק כמה שיותר, שיהיה לכולם יישוב הדעת ושהכל יעבור בשלום".

נ.ב. "משום מה" הושמט מהציטוט החלק בראיון בו מתייחס נתן צמח לעובדה כי המל"ל או מי מטעמו לא פנה ל"איחוד", וכי חסידי ברסלב רואים ב"איחוד" כפרוייקטור הבלעדי ולא אף אחד אחר...
 
נערך לאחרונה ב:

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מגוחך:
כך מסקרים הבוקר באתר "הידברות" את דברי שגריר אוקראינה והסכנה בנסיעה:
"האיום הזה רלוונטי משום שהדרך לאומן עוברת באודסה שהופגזה מספר פעמים." ....
(אולי יש בכך משהו מן האמת לנוסעים דרך גבול מולדובה "פלנקה"...)
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
פרסום ראשון:

ארגון "כנפי נשרים"
המסבסד טיסות לאנשים שמעודם לא היו באומן
(ראה דיווחנו כאן)
יוצא בקמפיין כפול וחסר תקדים
לחלוקת הכרטיסים לציבור ולגיוס תרומות להרחבת הפעילות.
השקת הקמפיין תתקיים שבוע הבא באולמי "מונדיאל" בירושלים.

פרטים יבואו...​
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
יחיאל גלינסקי ("אעופה") בראיון נוסף ב"מערכת ברסלב":

נקודות מדבריו:

גבולות:
*
סירט (-גבול רומניה אוקראינה) יהיה לכאו' הכי מהיר וקל.

* בעז"ה השנה יהיו שיפורים בגבולות בעיקר עם מולדובה, כבר 3 פעמים ישבו שם עם המפקדים בפיקוד הגבוה ביותר וכו' על מנת שהכל יזרום וכן גם בנמל התעופה בקישינב.

רכבות:
* אני לא כ"כ עוסק בזה, יש אנשים שפועלים לעשות מערכות כדי להנגיש את המידע והקניה של הרכבות מחמת שהאתר האוקראיני לא עובד ועוד בעיות נוספות שהאוקראינים מערימים בגלל החשש שלהם לספסרות בכרטיסים,.

* רכבות צ'רטר, כל אחד יכול לעשות. צריך לשלם 70 אלף להלוך חזור דולר ולדאוג למלאות 580 מקומות מפשמישל לויניצה. יש אפשרות גם לרכוש קרון שלם ברכבת קיימת, אם מישהו רוצה לקחת על עצמו כזה פרוייקט יכול לפנות אילי אני ישתדל לעזור לו ככל שאני יכול.

כרטיסי טיסה:
* ברוך ה' יש מסירות נפש של הציבור ואנשי קונים כל הזמן כרטיסים. (נכון להיום בערך כפול 3 מבשנה שעברה)

* רק למולדובה לבד יש כבר כעת בלוח של נתב"ג בימים הסמוכים של ראש השנה 60 טיסות (ממוצע 180 מקומות בטיסה = כ11,000 איש, אמורים להכנס ללוח עוד הרבה טיסות (לי לבד יש עוד 10 טיסות שעדיין לא נכנסו ללוח) לכאו' יגיע לכ15,000 איש ממולדובה בלבד.

* יש עדיין טיסות בזול החל מכ200 דולר בלי מזוודה ועם מזוודה יש החל מכ650 דולר לתאריכים ארוכים
לקישינב עם נסיעות פנים החל מכ750 דולר לתאריכים ארוכים

* בינתיים אין עליות מחירים משמעותיות אנחנו צופים עליות מחירים לקראת חודש אלול.
 

רק רבינו

משתמש פעיל
מולדובה, אפי' שהיא לא האיחוד האירופי, גם מקפידים מאד מאד על סיגריות, ולא שווה להתקל שמה בבעיות.
שנה שעברה נכנסתחי למולדובה דרקך פלאנקה ובדקו מזוודות באופן חפיף והיה אפשרי להשאיר חפצים ותיקים בתוך האוטובוס בלי שיבדקו.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
העסקן ר' הלל כהן בראיון (אידיש):
נקודות מדבריו:
  • לגבי המלחמה אין מה לחשוש מלבוא לאומן, המלחמה כמעט לא מורגשת באיזור, ובנוסף מיום ליום משתפרות כאן מערכות ההגנה האווירית.
  • אני באופן אישי ממליץ שלא ליסוע דרך מולדובה אני חושש שיהיה בגבולות שם תוהו ובוהו, ההמלצה שלי ליסוע דרך פולין.
  • האוקראינים לא רוצים לראות מה שקרה בשעת הקורונה והם בהחלט רוצים לאפשר את הנסיעה, יש אמנם גם קולות באוקראינה שרוצים להגביל, אך ב"ה הצד שרוצה לאפשר גדול וחזק יותר.
  • שר הפנים האוקראיני אומר בפרוש שלא יהיו הגבלות, ומשרדו אף הוציא הודעות לכל הגורמים הרלווטים (כבאות, משטרה וכיוצ"ב) להערך בהתאם.
  • ישנם שתי גורמים שאיתם תמיד יש בעיות. אך צריך לדעת שלשניהם אין כח ואין משמעות לדבריהם: הראשון הוא שגריר אוקראינה בישראל, (שלטענתו אין עזרה מספקת מצד ישראל במלחמה), כבר בשנה שעברה נפגשתי איתו בנושא, וב"ה כולנו ראינו שהכל הסתדר על הצד הטוב ביותר, וגם השנה אמור להתקיים איתו פגישה בשבוע הבא. השני הוא ראש עיריית אומן שבשנה שעברה ערכתי איתה פגישה ארוכה במיוחד וב"ה מאז אין איתה בעיות.
  • אני פועל רבות בענין הרכבות שיהיו רכבות ישירות לאומן, ישנם דברים שלא ניתן לפרט בהם כעת אך אני מקווה שנוכל להביא בשורה לציבור בקרוב.
  • אני מדגיש: לגברים- אין שום סיבה שבעולם ליסוע מוקדם. לנשים – אין שום סיבה לחשוש לשלוח את הבעל והילדים.
הראיון המלא כאן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה