יש לנו נכס למכירה
הציעו לנו תיווך בבלעדיות
לי מרגיש שככל שהנכס יהיה יותר מוכר - שאפרסם אותו לכמה שיותר מתווכים
כך יהיו יותר מתעניינים
אמרה לי מתווכת אחת שזה לא נכון
תפסת מרובה לא תפסת
ואם הנכס מפורסם בהרבה מקומות אז משהו פה לא נראה טוב
אשמח לשמוע את דעתכם
תודה!
אם אתם שואלים האם לתת בלעדיות או לא, כנראה שהבנתם כבר שצריך מתווך וכפי הנראה הוא יעשה את העבודה יותר טוב ממכם.
עכשיו, האם אתם רוצים שהוא יוכל לעשות את העבודה שלו כמו שצריך וידאג לאינטרסים שלכם?
או שכל הזמן הוא יחשוש שהוא מבזבז כסף על פרסום ואנרגיות יקרות,
בזמן שבסוף יכול לבוא מישהו ולסגור את העסקה
והוא נשאר רק עם ההוצאות בלי תשלום על עבודתו, מה שיגרום לו לא להשקיע בצורה הטובה ביותר ,
מה שיגרום לכם להפסיד.
כדי להבין מה זה בלעדיות צריך קודם להבין מה תפקידו של המתווך בעסקה:
האם תפקידו של המתווך רק לפרסם את הנכס?
זה גם אתם יכולים.
האם תפקידו של המתווך רק להביא לקוחות?
הם הרי יכולים לבוא גם לבד.
האם תפקידו של המתווך רק להראות את הנכס?
את זה אפילו השוכר בדירה יכול לעשות.
האם תפקידו של המתווך רק לגזור עמלה וללכת?
הרבה חושבים ככה
את זה כל שכן טוב וחבר קרוב רוצה
ומנסה לעשות.
אז מה בכל זאת התפקיד של המתווך???
תפקיד המתווך הוא בראש ובראשונה להיות צד שלישי בעסקה:
מישהו שלא מחובר רגשית לדירה/לשכנים /לאזור
או אפילו למטבח ששיפצתם והשקעתם בו לפני כמה שנים, שילמתם עליו הרבה כסף
ואז באה קונה ומסננת בשקט "איזה מטבח לא עדכני..."
אתם נעלבים - ובצדק
תפקידו פשוט להיות אובייקטיבי.
הוא יכול להמליץ לכם על פי הניסיון שלו וההיכרות עם השטח
כמה אפשר לבקש על הבית מבלי לעוף על המחיר, או להתרסק עליו...
כאשר המתווך מפרסם את הדירה, הוא יודע לאיזה קהל יעד לפנות ובאיזו צורה.
ואין בעיה שהוא מפרסם את הנכס בכמה מקומות, זה לא אומר שהוא לחוץ,
זה חלק מהעבודה שלו, מה שלא קורה אצל מוכר שאם יפרסם תחת כל עץ רענן
הוא יעשה רושם של מוכר לחוץ, מה שיגרום לו להיות לחיץ במחיר.
המתווך מביא לקוחות שעומדים בתקציב הנדרש, ומסנן את כל הלא רלוונטיים (ויש הרבה)
ואחרי שהמתווך יודע מה הקונים מחפשים, הוא יודע איך להראות להם את הדירה,
על מה לשים דגש ועל מה להציע פתרון.
כמו כן, אם יש משהו שמפריע לקונים, יש להם עם מי להתייעץ בנושא,
מה שלא קורה אם אין מתווך בשטח
(רק אומרים "אם זה יהיה רלוונטי נתקשר חזרה, סליחה על ההפרעה ותודה")
מתווך מבצע מעקב על קונים שראו את הבית ובודק את השטח,
האם רוצים להתקדם, או לא, מה שלא קורה כמעט כשאין מתווך.
כי איזו פרשנות נותן קונה אם המוכר יתקשר לשאול אותו אחרי שבוע האם רוצה לקנות?
ניחשתם נכון - לחוץ המוכר אה! אז תוריד לי 100,000 ש''ח ונסגור סיפור!
וכשמתווך עושה את זה , זו העבודה שלו, מה שמתקבל כנורמלי לחלוטין.
את כל זה יכול לעשות מתווך רק שהוא האחראי היחיד על תהליך המכירה,
כך הוא מכיר את כל ההצעות שהציעו על הנכס
והוא יודע מי ראה ולמי לחזור ומתי לחזור אליו
מבלי לפגוע בתנאים הטובים של העסקה
(וזה לא רק כסף, כן יש עוד כמה תנאים,
אבל גם כך זה תשובה ארוכה מדי
אולי מתי שהוא)
ואם תשאלו מה עם כל הקונים שפונים למתווכים אחרים?
שאלה מצוינת , בשביל זה המציאו את המילה
שת''פ,
כן, בדיוק כמו שזה נשמע: שיתוף פעולה עם מתווכים אחרים
שיש להם לקוחות שלמתווך הספציפי הזה אין.
כמו כן, אם המתווך עשה פרסום בצורה הנכונה, מן הסתם הקונים הפוטנציאלים יגיעו גם אליו.
תודה ששרדתם עד לכאן
מקווה שעזרתי
בהצלחה