ניקוד בברכות השחר

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
זה סידור ר' אליהו ובנו ר' עזריאל מק"ק וילנא. נחשב לאחד היותר מדוייקים. עי' עליו בהקדמה לסידור אזור אליהו. בד"כ דקדוקים כאלו הם מדעתם או ע"פ סידור ר' שבתי סופר.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
הסידור נקרא דרך שיח השדה, נדפס בפעם הראשונה בפרנקפורט בשנת תס"ד.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא מסתבר שתיבת נח התכוין לסידורים שהזכרתם שניכם, כי וילנא ופרנקפורט הן ערים ידועות מכדי שהוא ישכח את שמותיהן מפאת ארכם.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
ר' עזריאל ור' אליהו היו תלמידיהם של ר' דוד מאופנהיים והסכמתו מתנוססת על סידורם.
הסידורים המדוייקים מאותה תקופה לא היו רבים (כמו שגם היום אין רבים מדוייקים), מה שידוע לי מסידורים מדוייקים דאז, הם: סידור ר' שבתי, שהוא כנראה הראשון אחר סידור מהרש"ל שקיבל הסכמה גורפת מצד גדולי ישראל, סידור ר' עזריאל ור' אליהו, סידוריו של הרז"ה, סידור ר' יעקב עמדן (להבדיל מסידור בית יעקב), אחריהם באו סידורו של יצחק סאטאנוב (מדקדק גדול, משכיל ושינה רבות מנוסח התפלה, אולם בתקופתו קבלוה רביםו כמדוייק), סידור הרב בעל התניא, סידוריו של ר' וולף הידנהיים שעליו סמך החת"ס את ידיו בתחום הדקדוק והמסורה.
[יצויין כי סידור ר' שבתי שנדפס במשך השנים, אין לסמוך על דיוק הנקודות, ורק הדינים והביאורים הם מר' שבתי, ופעמים שר' שבתי מעיד על נוסח מסוים, ובגוף הסידור הנוסח שונה.
בתשמ"ב (כמדומני) נדפס מחדש על פי הכת"י בלונדון].
אם למישהו מכם ידוע על עוד סידורים מדויקים, אשמח אם יעלהו פה לזכרון.
 

תיבת נח

משתמש רשום
א. הסידור שעליו אני מדבר אינו מוילנא, אלא משהו כמו ווילדשטהורף [משהו בסגנון הזה, אני מפורש לא מדייק באיות של מקום הדפוס כי כאמור לא קלטתי בשעת מעשה את השם הארוך והמוזר].
חיפשתי כמובן בין באוצה"ח ובין בהיברובוקס ואין שם את הסידור הנ"ל, הגם שההוצאה שאותה ראיתי הוציאה אותו במהדורת צילום ולא במהדורה מחודשת
ב. סידור ר' שבתי סופר, הוציא אותו לאור לפני כמה שנים שוב במהדורה מחודשת הר"ר בצלאל סץ, ידוע כדייקן מדופלם, ולכן אני מתפלא אם באמת יש שינוי בין הנוסח בטקסט לנוסח שהעיר בהערותיו ר' שבתי עצמו, קשה לי להאמין אלא א"כ גוועלדיג מדבר על מהדורה אחרת [מהדורה זו יצאה לבנתיים בשני כרכים כרך א' עד תפילת שבת כמדו' וכרך שני אינני זוכר, אבל עדיין לא סיימו את מלאכתם].
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
מהדורה זו אליה הנך מתייחס, אכן הדפיסה את הכת"י לונדון ממש, וכפי שכתבתי בתגובתי הקודמת, כל האמור אינו אלא בנוגע מהדורות קודמות.
עוד זאת יש לציין, שהמהדורות הקודמות הדפיסו את סידור ר' שבתי (דהיינו הביאורים וההערות של ר' שבתי), אולם לא הדפיסו את ההקדמה כללית והקדמה פרטית שערך לסידור. ההקדמות נדפסו עפ"י הכת"י בזמן מאוחר כחטיבה בפני עצמן, ע"י ר' אברהם ברלינר.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
מצאתי, הסידור אליו תיבת נח מתכוין הוא אכן מר' עזריאל ור' אליהו מוילנא ופראג, שם הסידור "סדר תפילות מראשית השנה ועד אחרית השנה", נדפס בפעם הראשונה בפרנקפורט דמיין תס"ד, שניה -ברלין תע"ג, שלישית, ווילמרשדארף תפ"א.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
תכל'ס, היוצא מדבריכם - "עשָני" או "עשַני"? דחוף לפני מחר בבוקר...
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
אם לא יהיה לך תשובה עד מחר, תתפלל במוסאיוף...
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
סידורים מדוייקים בני ימינו - אשכנז:
אזור אליהו (המדוייק מכולם).
עליות אליהו.
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בעבודה קשה ושקדנית, ע"פ סידורים ישנים וכו'
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
יעויין בהקדמות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה