נוגע ללב - כדאי לקרוא

מירי איצקוביץ

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מבוסס על עדות אמיתית בשינויים מתבקשים כמובן.
לקרוא, ולא לגמור להודות.


דמעות בעינים. כן, דמעות. אני, הגבר הקשוח. מעולם לא הוזלתי את הטיפה המלוחה הזו, עכשיו כן.

14 שנים וחצי. 14 שנים וחצי של ציפיה אין סופית, מענה ומתמשכת. רגעי יאוש בכל פעם מחדש יחד עם רגעי קרבת אלוקים, שרק אנשים כמונו יכולים להרגיש.

היא שפכה תמיד נהרות דמעה ואני לא. כפיתי על עצמי להיות אטום. לא לחשוב. להמשיך הלאה. גם כשבני משפחותינו לא עצרו כמונו בתחנות החיים, ועקפו אותנו מכל הכיוונים. גם כשחשבנו שהנה הנה... ובסוף לא היה.

ועכשיו אני בוכה. שמחה טהורה, פשוטה, עד אין קץ מציפה את כל ישותי. היצור הטהור, הזך המלאכי ביותר עלי אדמות מכורבל בזרועותיי.

***

בשבת עשינו קידוש ענק. כ-ל המתפללים עלו לברך ולאחל. כולם שמחו איתנו. מאפיה שלמה רוקנו - אני ואבי בערב שבת. סוף-כל-סוף, גם מוישי (זה אני) חוגג, אה, ברוך ה'.

אבל את דרשת הרב לא אשכח לעולם.

"בא אלי אברך, שנה לאחר החתונה, ובישר שנולדה לו בת למזל"ט. התעניינתי מתי הקידוש והוא ענה לי: הרב, אני לא יודע אם נעשה משהו רציני. בסך הכל היא נולדה שנה אחרי החתונה...

"הרמתי את קולי", הרעים הרב בקולו, "אינני מבין! וכי ילדה שנולדת לאחר שנה מהחתונה זה לא ניסי ומופלא כמו ילדה שנולדת לאחר 15 שנים? ואני טוען שזה נס יותר גדול!!!

הרמתי אותה, את ילדת הנס שלנו.

אין בהם טבע, הכל ניסים. נכון שאלו שחיכו חמישה עשר שנים מרגישים יותר בעוצמת הנס. אבל גם אתם, שזכיתם, ולא עברתם את מסלול הציפיה שלנו. אל תראו בזה טבע ראו בזה זכות. ונס.
 

אלישבע10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה