לא בטוחה שזה כזה 'שמות'.ומחוללת שמות בסדרי המשפחה באופן שמעולם לא היה כמוהו בציבור שומר תורה ומצוות.
מרדכי אמן את אסתר ולא מופיע בחז"ל שום הסתייגות מהרעיון.
כל משפחה ומה שמתאים לה בהתאם לנתוניה, לא חושבת שיש פה מקום לנו נו נו קולקטיבי.
לא בטוחה שזה כזה 'שמות'.ומחוללת שמות בסדרי המשפחה באופן שמעולם לא היה כמוהו בציבור שומר תורה ומצוות.
כל כך הרבה תפיסות מיושנות בתגובה אחת. לא יאומן.בלי להיכנס לסוגיה כמה בעל כזה מסוגל ללמוד אחרי הקרב של הבוקר, ואל תגידו לי שאיך אישה יכולה לעבוד אחרי הקרב, כי נשים בנויות לזה, כך השם ברא אותנו
אני מדברת מהשטח ממש.כל כך הרבה תפיסות מיושנות בתגובה אחת. לא יאומן.
אבל דווקא על זה אגיב. כי זה הכי קל ועובדתי.
את מוזמנת לשלוח שליח לכמה כוללים ליטאיים ולבדוק כמה בעל כזה מסוגל ללמוד אחרי הקרב (?) של הבקר.
יפקחו לך העיניים ויתנפצו לך כמה מיתוסים לגבי איך נשים וגברים בנויים. חבל לחיות חיים שלמים בטעות.
אני אעוות קצת את הפיסוק של המשפט שלך. אני קראתי ככה: להתייחס לשאלה הכואבת של פעוט מוזנח בשל היציאה המוקדמת של האם מהבית כאילו הנתון הזה (של פעוט מוזנח) הוא מחויב המציאות.אז לבוא ולומר שנשים חייבות לצאת מוקדם וחייבות לחזור מאוחר ולהתייחס לשאלה הכואבת של פעוט מוזנח בשל היציאה המוקדמת של האם מהבית כאילו הנתון הזה הוא מחויב המציאות
את לא ממש התכוונת להשוות מקרה שמכורח הנסיבות אדם צריך לגדל אחיינית בודדת שאמה נפטרה, להוצאת גדוד של ילדים כי האמא עובדת.לא בטוחה שזה כזה 'שמות'.
מרדכי אמן את אסתר ולא מופיע בחז"ל שום הסתייגות מהרעיון.
כל משפחה ומה שמתאים לה בהתאם לנתוניה, לא חושבת שיש פה מקום לנו נו נו קולקטיבי.
ברור.אם האם יוצאת מוקדם - הפעוט מוזנח???
סתם תיקון טעות נפוצה, וסליחה על הסטיה מהנושא,את לא ממש התכוונת להשוות מקרה שמכורח הנסיבות אדם צריך לגדל אחיינית בודדת שאמה נפטרה, להוצאת גדוד של ילדים כי האמא עובדת.
אני מעריכה את מנת המשכל שלך בהרבה יותר.
תכל'ס איך שלא נמשוך את המפה היא קצרה מדי.אני מדברת מהשטח ממש.
בכנס של ראשי כוללים עלתה הבעיה הזו וכל אחד ואחד מראשי הכוללים העיד שהוא יכול להצביע במדויק במשך כל סדר הלימוד מי שלח הבוקר את הילדים ומי לא.
מבינה שתגובה כזו מעוררת חוסר נוחות, אבל כבר אמר הרבי מקוצק "האמת כבדה על כן נושאיה מעטים"
יש עוד סוגים של כורח נסיבות, לא רק טרגדיות הרות גורל.את לא ממש התכוונת להשוות מקרה שמכורח הנסיבות אדם צריך לגדל אחיינית בודדת שאמה נפטרה, להוצאת גדוד של ילדים כי האמא עובדת.
אני מעריכה את מנת המשכל שלך בהרבה יותר.
אולי.תכל'ס איך שלא נמשך את המפה היא קצרה מדי.
החלופה מה? שהם יחזרו ל'תפקיד הטבעי' שלהם וילכו לפרנס?
אוקיי, אז תציפי את זה עם המחירים לשני הצדדים ביחד, לא רק נו נו נו ודי.אולי.
יש אכן רבנים שהורו לשואלים שעדיף לעבוד חצי יום וללמוד כמו שצריך חצי יום, מאשר בערך ללמוד יום שלם.
אין לי את היכולת לומר מה לעשות, את זה רק אישיות תורנית יכולה, רק הצפתי את הנקודה שעבודה משש עד מי יודע מתי היא לא ברירת מחדל.
ברור.אוקיי, אז תציפי את זה עם המחירים לשני הצדדים ביחד, לא רק נו נו נו ודי.
נ.ב את מכירה עבודה של חצי יום שאפשר לפרנס ממנה משפחה?
ביקום המקביל שבו אני חיה,התגובה הזו מיועדת לכל הנעלבות והמתרעמות על ההגדרה "בחרה לברוח בשש"
אז אולי המילה לברוח לא ממש מדויקת, אבל ה"בחרה" מדויקת לחלוטין.
לכל אחת יש גבולות אותן היא לעולם לא תחצה.
אשתמש בדוגמאות קיצוניות כדי להסביר: אישה חרדית לעולם לא תלך להיות דוגמנית בטלויזיה, לא משנה כמה ישלמו לה.
אישה חרדית אמא לילדים לעולם לא תעבוד בין השעות חמש אחר הצהריים ועד עשר בלילה ולא משנה כמה היא זקוקה לכסף וכמה בעלה ממית עצמו באהלה של תורה.
בתחומים כאלו של שחור ולבן את תסרבי בקלות רבה להצעת עבודה שכזו.
בשטחים האפורים כל אחת מחליטה לעצה מה הם הגבולות שהיא לעולם לא תעבור.
לאמא אחת לארגן את הילדים בבוקר זה מאסט ולכן מבחינתה עבודה שכרוכה בלצאת בשש מהבית תסורב מיידית בלי נקיפת חרטה.
לאישה אחרת אין בעיה שבעלה יארגן את הילדים בבוקר (בלי להיכנס לסוגיה כמה בעל כזה מסוגל ללמוד אחרי הקרב של הבוקר, ואל תגידו לי שאיך אישה יכולה לעבוד אחרי הקרב, כי נשים בנויות לזה, כך השם ברא אותנו) אבל האישה הזו מבחינתה חופש ביום שישי זה מאסט. היא נורא מכבדת את השבת ולכן תסרב לעבודה שדורשת עבודה בימי שישי.
הכלל שלי, לדוגמה, הוא להיות בבית כשהילדים חוזרים. ויתרתי על הצעות עבודה קוסמות ומנצנצות בשביל הגבול הזה שלי.
אז לבוא ולומר שנשים חייבות לצאת מוקדם וחייבות לחזור מאוחר ולהתייחס לשאלה הכואבת של פעוט מוזנח בשל היציאה המוקדמת של האם מהבית כאילו הנתון הזה הוא מחויב המציאות, זאת שגיאה חמורה שנכנסה לציבור שלנו ומחוללת שמות בסדרי המשפחה באופן שמעולם לא היה כמוהו בציבור שומר תורה ומצוות.
זו לא חצי משרה, אלו שתי חצאי משרות.חמש אלף לחודש מעבודתה כסייעת בבוקר ותופרת בלילה,
כמה שעות הוא עובד?ובעלה (שכמובן גם סוג של חינוך מיוחד) מכניס שש אלף לחודש מעבודתו כמחסנאי.
תרשי לי להניח שהתגובה שלך כה מנותקת ושיפוטית כי את גרה בעיר שבה מקום עבודתך קרוב לבית ופשוט לא מצליחה להבין נשים שבעיר שלהן אין מקומות עבודה שמתאימים למה שלמדו והן נאלצות לנסוע לערים הגדולות בתחבורה ציבורית שאינה מן המשופרות ,באוטובוס מאסף ובפקקים.התגובה הזו מיועדת לכל הנעלבות והמתרעמות על ההגדרה "בחרה לברוח בשש"
אז אולי המילה לברוח לא ממש מדויקת, אבל ה"בחרה" מדויקת לחלוטין.
לכל אחת יש גבולות אותן היא לעולם לא תחצה.
אשתמש בדוגמאות קיצוניות כדי להסביר: אישה חרדית לעולם לא תלך להיות דוגמנית בטלויזיה, לא משנה כמה ישלמו לה.
אישה חרדית אמא לילדים לעולם לא תעבוד בין השעות חמש אחר הצהריים ועד עשר בלילה ולא משנה כמה היא זקוקה לכסף וכמה בעלה ממית עצמו באהלה של תורה.
בתחומים כאלו של שחור ולבן את תסרבי בקלות רבה להצעת עבודה שכזו.
בשטחים האפורים כל אחת מחליטה לעצה מה הם הגבולות שהיא לעולם לא תעבור.
לאמא אחת לארגן את הילדים בבוקר זה מאסט ולכן מבחינתה עבודה שכרוכה בלצאת בשש מהבית תסורב מיידית בלי נקיפת חרטה.
לאישה אחרת אין בעיה שבעלה יארגן את הילדים בבוקר (בלי להיכנס לסוגיה כמה בעל כזה מסוגל ללמוד אחרי הקרב של הבוקר, ואל תגידו לי שאיך אישה יכולה לעבוד אחרי הקרב, כי נשים בנויות לזה, כך השם ברא אותנו) אבל האישה הזו מבחינתה חופש ביום שישי זה מאסט. היא נורא מכבדת את השבת ולכן תסרב לעבודה שדורשת עבודה בימי שישי.
הכלל שלי, לדוגמה, הוא להיות בבית כשהילדים חוזרים. ויתרתי על הצעות עבודה קוסמות ומנצנצות בשביל הגבול הזה שלי.
אז לבוא ולומר שנשים חייבות לצאת מוקדם וחייבות לחזור מאוחר ולהתייחס לשאלה הכואבת של פעוט מוזנח בשל היציאה המוקדמת של האם מהבית כאילו הנתון הזה הוא מחויב המציאות, זאת שגיאה חמורה שנכנסה לציבור שלנו ומחוללת שמות בסדרי המשפחה באופן שמעולם לא היה כמוהו בציבור שומר תורה ומצוות.
איך הגעת מתמטית לחישוב של חצי יום אם בלילה היא עובדת כתופרת?ברור שיש אפשרות לפרנס משפחה בעבודה של שני בני הזוג חצי יום.
זה לא חייב להיות שבעיר שלהן אין משרות.תרשי לי להניח שהתגובה שלך כה מנותקת ושיפוטית כי את גרה בעיר שבה מקום עבודתך קרוב לבית ופשוט לא מצליחה להבין נשים שבעיר שלהן אין מקומות עבודה שמתאימים למה שלמדו והן נאלצות לנסוע לערים הגדולות בתחבורה ציבורית שאינה מן המשופרות ,באוטובוס מאסף ובפקקים.
והן יוצאות מוקדם כדי לחזור מוקדם.
צודקת.זה לא חייב להיות שבעיר שלהן אין משרות.
הן יכולות לגור בירושלים, ולנסוע מרמות/נווה יעקב/הר נוף/ בית וגן לשכונה אחרת....
לגמרי.זה לא חייב להיות שבעיר שלהן אין משרות.
הן יכולות לגור בירושלים, ולנסוע מרמות/נווה יעקב/הר נוף/ בית וגן לשכונה אחרת....
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: