התייעצות משפחתון - ילד שמגיע לפני 8

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
ומחוללת שמות בסדרי המשפחה באופן שמעולם לא היה כמוהו בציבור שומר תורה ומצוות.
לא בטוחה שזה כזה 'שמות'.
מרדכי אמן את אסתר ולא מופיע בחז"ל שום הסתייגות מהרעיון.
כל משפחה ומה שמתאים לה בהתאם לנתוניה, לא חושבת שיש פה מקום לנו נו נו קולקטיבי.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
בלי להיכנס לסוגיה כמה בעל כזה מסוגל ללמוד אחרי הקרב של הבוקר, ואל תגידו לי שאיך אישה יכולה לעבוד אחרי הקרב, כי נשים בנויות לזה, כך השם ברא אותנו
כל כך הרבה תפיסות מיושנות בתגובה אחת. לא יאומן.
אבל דווקא על זה אגיב. כי זה הכי קל ועובדתי.
את מוזמנת לשלוח שליח לכמה כוללים ליטאיים ולבדוק כמה בעל כזה מסוגל ללמוד אחרי הקרב (?) של הבקר.
יפקחו לך העיניים ויתנפצו לך כמה מיתוסים לגבי איך נשים וגברים בנויים. חבל לחיות חיים שלמים בטעות.
 

ששונית

משתמש מקצוען
כל כך הרבה תפיסות מיושנות בתגובה אחת. לא יאומן.
אבל דווקא על זה אגיב. כי זה הכי קל ועובדתי.
את מוזמנת לשלוח שליח לכמה כוללים ליטאיים ולבדוק כמה בעל כזה מסוגל ללמוד אחרי הקרב (?) של הבקר.
יפקחו לך העיניים ויתנפצו לך כמה מיתוסים לגבי איך נשים וגברים בנויים. חבל לחיות חיים שלמים בטעות.
אני מדברת מהשטח ממש.
בכנס של ראשי כוללים עלתה הבעיה הזו וכל אחד ואחד מראשי הכוללים העיד שהוא יכול להצביע במדויק במשך כל סדר הלימוד מי שלח הבוקר את הילדים ומי לא.
מבינה שתגובה כזו מעוררת חוסר נוחות, אבל כבר אמר הרבי מקוצק "האמת כבדה על כן נושאיה מעטים"
 

במבה נוגט

משתמש סופר מקצוען
אז לבוא ולומר שנשים חייבות לצאת מוקדם וחייבות לחזור מאוחר ולהתייחס לשאלה הכואבת של פעוט מוזנח בשל היציאה המוקדמת של האם מהבית כאילו הנתון הזה הוא מחויב המציאות
אני אעוות קצת את הפיסוק של המשפט שלך. אני קראתי ככה: להתייחס לשאלה הכואבת של פעוט מוזנח בשל היציאה המוקדמת של האם מהבית כאילו הנתון הזה (של פעוט מוזנח) הוא מחויב המציאות.
אם האם יוצאת מוקדם - הפעוט מוזנח???
 

ששונית

משתמש מקצוען
לא בטוחה שזה כזה 'שמות'.
מרדכי אמן את אסתר ולא מופיע בחז"ל שום הסתייגות מהרעיון.
כל משפחה ומה שמתאים לה בהתאם לנתוניה, לא חושבת שיש פה מקום לנו נו נו קולקטיבי.
את לא ממש התכוונת להשוות מקרה שמכורח הנסיבות אדם צריך לגדל אחיינית בודדת שאמה נפטרה, להוצאת גדוד של ילדים כי האמא עובדת.
אני מעריכה את מנת המשכל שלך בהרבה יותר.
 

במבה נוגט

משתמש סופר מקצוען
את לא ממש התכוונת להשוות מקרה שמכורח הנסיבות אדם צריך לגדל אחיינית בודדת שאמה נפטרה, להוצאת גדוד של ילדים כי האמא עובדת.
אני מעריכה את מנת המשכל שלך בהרבה יותר.
סתם תיקון טעות נפוצה, וסליחה על הסטיה מהנושא,
מרדכי ואסתר היו בני דודים.
"ויהי אמן את הדסה היא אסתר בת דדו כי אין לה אב ואם" אסתר ב', ז'.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
אני מדברת מהשטח ממש.
בכנס של ראשי כוללים עלתה הבעיה הזו וכל אחד ואחד מראשי הכוללים העיד שהוא יכול להצביע במדויק במשך כל סדר הלימוד מי שלח הבוקר את הילדים ומי לא.
מבינה שתגובה כזו מעוררת חוסר נוחות, אבל כבר אמר הרבי מקוצק "האמת כבדה על כן נושאיה מעטים"
תכל'ס איך שלא נמשוך את המפה היא קצרה מדי.
החלופה מה? שהם יחזרו ל'תפקיד הטבעי' שלהם וילכו לפרנס?
שראשי הכוללים יתנו להם מלגה בסדר גודל של משכורת? (מאיפה בדיוק...)
 
נערך לאחרונה ב:

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
את לא ממש התכוונת להשוות מקרה שמכורח הנסיבות אדם צריך לגדל אחיינית בודדת שאמה נפטרה, להוצאת גדוד של ילדים כי האמא עובדת.
אני מעריכה את מנת המשכל שלך בהרבה יותר.
יש עוד סוגים של כורח נסיבות, לא רק טרגדיות הרות גורל.
התכוונתי להצביע על כך שהתגמשות בהתאם לנדרש היא לא 'לחולל שמות', אלא בסך הכל מילוי תפקידנו כיהודים בדור מאתגר.


ואניוואי, תודה על המחמאה הנוגעת לרמת המשכל שלי.
 
נערך לאחרונה ב:

ששונית

משתמש מקצוען
תכל'ס איך שלא נמשך את המפה היא קצרה מדי.
החלופה מה? שהם יחזרו ל'תפקיד הטבעי' שלהם וילכו לפרנס?
אולי.
יש אכן רבנים שהורו לשואלים שעדיף לעבוד חצי יום וללמוד כמו שצריך חצי יום, מאשר בערך ללמוד יום שלם.
אין לי את היכולת לומר מה לעשות, את זה רק אישיות תורנית יכולה, רק הצפתי את הנקודה שעבודה משש עד מי יודע מתי היא לא ברירת מחדל.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
אולי.
יש אכן רבנים שהורו לשואלים שעדיף לעבוד חצי יום וללמוד כמו שצריך חצי יום, מאשר בערך ללמוד יום שלם.
אין לי את היכולת לומר מה לעשות, את זה רק אישיות תורנית יכולה, רק הצפתי את הנקודה שעבודה משש עד מי יודע מתי היא לא ברירת מחדל.
אוקיי, אז תציפי את זה עם המחירים לשני הצדדים ביחד, לא רק נו נו נו ודי.

נ.ב את מכירה עבודה של חצי יום שאפשר לפרנס ממנה משפחה?
 

ששונית

משתמש מקצוען
אוקיי, אז תציפי את זה עם המחירים לשני הצדדים ביחד, לא רק נו נו נו ודי.

נ.ב את מכירה עבודה של חצי יום שאפשר לפרנס ממנה משפחה?
ברור.
אספר לך משהו שלימד אותי הרבה על הנושא המורכב הזה.
בגן של בתי יש סיעת שבהגדרה המדוברת היא "לא ממש נורמלית". סוג של חינוך מיוחד.
היא נשואה ואמא מסורה ואוהבת לכמה ילדים.
כששוחחנו פעם היא שחה לפי תומה שהיא מכניסה חמש אלף לחודש מעבודתה כסייעת בבוקר ותופרת בלילה, ובעלה (שכמובן גם סוג של חינוך מיוחד) מכניס שש אלף לחודש מעבודתו כמחסנאי.
זה המם אותי כשקלטתי שהם מכניסים כפול ממה שבעלי ואני הכנסנו בגילם, עם כל התארים שלי.
אז בתשובה לשאלתך ברור שיש אפשרות לפרנס משפחה בעבודה של שני בני הזוג חצי יום.
מי שהשם פתח לו שערי סיעתא דשמיא יכול לפרנס הרבה יותר טוב מזוג שעובד עד כלות הנשמה.
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
התגובה הזו מיועדת לכל הנעלבות והמתרעמות על ההגדרה "בחרה לברוח בשש"
אז אולי המילה לברוח לא ממש מדויקת, אבל ה"בחרה" מדויקת לחלוטין.
לכל אחת יש גבולות אותן היא לעולם לא תחצה.
אשתמש בדוגמאות קיצוניות כדי להסביר: אישה חרדית לעולם לא תלך להיות דוגמנית בטלויזיה, לא משנה כמה ישלמו לה.
אישה חרדית אמא לילדים לעולם לא תעבוד בין השעות חמש אחר הצהריים ועד עשר בלילה ולא משנה כמה היא זקוקה לכסף וכמה בעלה ממית עצמו באהלה של תורה.
בתחומים כאלו של שחור ולבן את תסרבי בקלות רבה להצעת עבודה שכזו.
בשטחים האפורים כל אחת מחליטה לעצה מה הם הגבולות שהיא לעולם לא תעבור.
לאמא אחת לארגן את הילדים בבוקר זה מאסט ולכן מבחינתה עבודה שכרוכה בלצאת בשש מהבית תסורב מיידית בלי נקיפת חרטה.
לאישה אחרת אין בעיה שבעלה יארגן את הילדים בבוקר (בלי להיכנס לסוגיה כמה בעל כזה מסוגל ללמוד אחרי הקרב של הבוקר, ואל תגידו לי שאיך אישה יכולה לעבוד אחרי הקרב, כי נשים בנויות לזה, כך השם ברא אותנו) אבל האישה הזו מבחינתה חופש ביום שישי זה מאסט. היא נורא מכבדת את השבת ולכן תסרב לעבודה שדורשת עבודה בימי שישי.
הכלל שלי, לדוגמה, הוא להיות בבית כשהילדים חוזרים. ויתרתי על הצעות עבודה קוסמות ומנצנצות בשביל הגבול הזה שלי.
אז לבוא ולומר שנשים חייבות לצאת מוקדם וחייבות לחזור מאוחר ולהתייחס לשאלה הכואבת של פעוט מוזנח בשל היציאה המוקדמת של האם מהבית כאילו הנתון הזה הוא מחויב המציאות, זאת שגיאה חמורה שנכנסה לציבור שלנו ומחוללת שמות בסדרי המשפחה באופן שמעולם לא היה כמוהו בציבור שומר תורה ומצוות.
ביקום המקביל שבו אני חיה,
מורות עובדות בשכונות מרוחקות משכונות מגוריהן ונאלצות לצאת מהבית ב7:15 כדי להיות בבית הספר מספיק זמן לפני תחילת הלימודים ב8, כך שגם שם הן לא תמיד מוציאות את הילדים.
למישהו כואב שבין 6 ל7 פלוס כשהבעל והילדים ישנים אני לא בבית?
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
הרשי לי לדייק אותך.
חמש אלף לחודש מעבודתה כסייעת בבוקר ותופרת בלילה,
זו לא חצי משרה, אלו שתי חצאי משרות.
ובעלה (שכמובן גם סוג של חינוך מיוחד) מכניס שש אלף לחודש מעבודתו כמחסנאי.
כמה שעות הוא עובד?

ואגב, עם המשכורות האלו הם ימשיכו עד 120
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
התגובה הזו מיועדת לכל הנעלבות והמתרעמות על ההגדרה "בחרה לברוח בשש"
אז אולי המילה לברוח לא ממש מדויקת, אבל ה"בחרה" מדויקת לחלוטין.
לכל אחת יש גבולות אותן היא לעולם לא תחצה.
אשתמש בדוגמאות קיצוניות כדי להסביר: אישה חרדית לעולם לא תלך להיות דוגמנית בטלויזיה, לא משנה כמה ישלמו לה.
אישה חרדית אמא לילדים לעולם לא תעבוד בין השעות חמש אחר הצהריים ועד עשר בלילה ולא משנה כמה היא זקוקה לכסף וכמה בעלה ממית עצמו באהלה של תורה.
בתחומים כאלו של שחור ולבן את תסרבי בקלות רבה להצעת עבודה שכזו.
בשטחים האפורים כל אחת מחליטה לעצה מה הם הגבולות שהיא לעולם לא תעבור.
לאמא אחת לארגן את הילדים בבוקר זה מאסט ולכן מבחינתה עבודה שכרוכה בלצאת בשש מהבית תסורב מיידית בלי נקיפת חרטה.
לאישה אחרת אין בעיה שבעלה יארגן את הילדים בבוקר (בלי להיכנס לסוגיה כמה בעל כזה מסוגל ללמוד אחרי הקרב של הבוקר, ואל תגידו לי שאיך אישה יכולה לעבוד אחרי הקרב, כי נשים בנויות לזה, כך השם ברא אותנו) אבל האישה הזו מבחינתה חופש ביום שישי זה מאסט. היא נורא מכבדת את השבת ולכן תסרב לעבודה שדורשת עבודה בימי שישי.
הכלל שלי, לדוגמה, הוא להיות בבית כשהילדים חוזרים. ויתרתי על הצעות עבודה קוסמות ומנצנצות בשביל הגבול הזה שלי.
אז לבוא ולומר שנשים חייבות לצאת מוקדם וחייבות לחזור מאוחר ולהתייחס לשאלה הכואבת של פעוט מוזנח בשל היציאה המוקדמת של האם מהבית כאילו הנתון הזה הוא מחויב המציאות, זאת שגיאה חמורה שנכנסה לציבור שלנו ומחוללת שמות בסדרי המשפחה באופן שמעולם לא היה כמוהו בציבור שומר תורה ומצוות.
תרשי לי להניח שהתגובה שלך כה מנותקת ושיפוטית כי את גרה בעיר שבה מקום עבודתך קרוב לבית ופשוט לא מצליחה להבין נשים שבעיר שלהן אין מקומות עבודה שמתאימים למה שלמדו והן נאלצות לנסוע לערים הגדולות בתחבורה ציבורית שאינה מן המשופרות ,באוטובוס מאסף ובפקקים.
והן יוצאות מוקדם כדי לחזור מוקדם.
 

Rochit

משתמש מקצוען
אני לא יכולה ולהכליל למה כל המטפלות מפסיקות לעבוד עם משרד הכלכלה אבל אני מכירה שלוש שאמרו לי את הסיבה, שניים בגלל שהיה להם קשה הבלגן בבית והעדיפו לעבוד מחוץ לבית, והשלישית בכלל כי רצתה עבודה עד אחת.
לא בגלל שההורים ציפו שיעמדו בכללים.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
תרשי לי להניח שהתגובה שלך כה מנותקת ושיפוטית כי את גרה בעיר שבה מקום עבודתך קרוב לבית ופשוט לא מצליחה להבין נשים שבעיר שלהן אין מקומות עבודה שמתאימים למה שלמדו והן נאלצות לנסוע לערים הגדולות בתחבורה ציבורית שאינה מן המשופרות ,באוטובוס מאסף ובפקקים.
והן יוצאות מוקדם כדי לחזור מוקדם.
זה לא חייב להיות שבעיר שלהן אין משרות.
הן יכולות לגור בירושלים, ולנסוע מרמות/נווה יעקב/הר נוף/ בית וגן לשכונה אחרת....
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
זה לא חייב להיות שבעיר שלהן אין משרות.
הן יכולות לגור בירושלים, ולנסוע מרמות/נווה יעקב/הר נוף/ בית וגן לשכונה אחרת....
צודקת.
וסטטיסטית, רוב התגובות המנותקות מונפקות מסקטור עובדים מסוים מאד שכנראה חי ביקום מקביל.
 
נערך לאחרונה ב:

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
זה לא חייב להיות שבעיר שלהן אין משרות.
הן יכולות לגור בירושלים, ולנסוע מרמות/נווה יעקב/הר נוף/ בית וגן לשכונה אחרת....
לגמרי.
אפילו לעבור את ירמיהו-בר אילן יכול לקח מעל 20 דקות בשעות העמוסות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה