חדשות בעולם משטרת שוודיה אישרה שריפת ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
שר המשפטים של שבדיה מבטיח במכתב לרב מנחם מרגולין, כי ממשלת שוודיה תבדוק אפשרויות משפטיות בנוגע לחילול ספרי קודש יהודיים. השר הדגיש כי בעוד שבשבדיה הרשויות ובתי המשפט מחליטים בבקשות מסוג זה, אין זה אומר שכל מה שחוקי פירושו שהוא גם ראוי. "חילול ספרי קודש הוא מעשה פוגעני המהווה פרובוקציה בוטה".
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
הרב מרדכי נויגרשל שליט"א

הציבור החרדי עשה כל מאמץ להישאר מחוץ להמולה הממלאת את רחובות ערי המדינה וכלי תקשורתה ולהראות שהגם שנציגי הציבור החרדי שותפים בקואליציה, אין החרדים מתעסקים ב”מהפכה המשפטית” שעוררה כביכול את הזעם העממי.
למרות זאת לא נפקד מקומה של ההסתה הרגילה נגד הציבור החרדי ולעתים אף ביתר שאת.
המוסלמי שעורר את כל העולם כאילו עומד הוא לשרוף תנ”ך מול שגרירות ישראל, והתברר, לפחות לדבריו, שלא התכוון לכך מעולם אך רצה לחדד את הצורך בסובלנות ובכבוד לכתבי קודש של כל הדתות, עורר שלא במתכוון נקודה חשובה ביותר.
כשחשב העולם שהנה עומד הוא באמת לשרוף את התנ”ך, נענו השוודים לאתגר והודיעו שבשם חופש הדיבור מותר לשרוף מה שרוצים...
ואצלינו החלו הצעקות על אנטישמיות וכו’, היו כאלה שהעלו זיכרונות מהתנהגותם האצילית של השוודים כלפי יהודים הנרדפים עת פתחו שעריהם וקיבלו יהודים מכל הסוגים תוך כדי ואחרי ההשמדה הגדולה של מלחמת העולם השניה.
וכך כתב לכבודם נתן אלתרמן בשיר שנקרא “הלשון השוודית”:
מדינות בעולם יש גדולות שבעתים
ומקום בהן רב למַ חְ סֶה וּמָ לון
אך לפני הצילן איש-טובע ממים
אוהבות הן תמיד להביט בַּמִ לון.
יען שפת מִ לּוֹנָן ססגונית כַּפּרפר היא -
יש “קצה-גבול-של-יכולת”, או “כושר קליטה”.
רק בשוֶדיה עוד חי המנהג הברברי
להציע לַהֵלֶך כוס תה וּמִ טָּה.
ולכן הגדרות היא איננה בוררת
ואיננה מרבה דקדוקי מנגָנון,
היא כותבת פשוט: “הַכְּנִיסָה מֻ תֶּ רֶ ת”...
ויסלח לה הק-ל על דלוּת הסגנון.
ויאמַ ר לה הק-ל בדמעה: שוֶדיה, שוֶדיה,
שתי מלים נשכחות את כָּתַ בְתְּ על פתחים.
ְ אך שוות הן טרקטַטים ואנציקלופדיה,
כן... אפילו בריטניקה... כל הכרכים.
ְ ואזי מלאכים בלחישה ימַ לֵּלוּ
ואָמרו זה לזה: מָ ה רבָּה התהום,
אם שתי המלים הפשוטות האלו
הולידו דמעה בעיני מָ רוֹם.

האמנם הפכה אותה שוודיה את עורה והיתה לעוד מדינה אנטישמית?
כמדומה, שבמקרה זה האכזבה, ההפתעה וזעקות השבר כנגד אנטישמיות מתחדשת, מחטיאים את הנקודה. לא מדובר
באנטישמיות, מדובר במשהו אחר. משהו שעלול להתגלות כגרוע יותר, אך משהו אחר. משהו אוניברסלי. מדובר בליברליות הגובלת בניהליזם מוחלט.
ערכי העולם המערבי כיום מראים עד כמה צדקו גדולי ישראל שהזהירו לבל ילך אדם באישון ליל חשוך בחברת נוצרי שאינו מצטלב. כי, אמרו אותם חכמים, אף אם נכון הדבר שהנצרות הסבה לנו צער רב ושחיטות נוראות, אדם, שאינו מאמין כלל, מסוכן עוד יותר.
הדת המודרנית, שהסוותה עצמה תחת מעטה הליבליזם המזויף, היא דתם של ההֶדוניסטים, אלה שהטיפו לחיי תאווה חסרי רסן. ל”אכול ושתה כי מחר נמות”.
העולם עדיין סובל מרסיסי המוסר הישן ולכן מאמץ כל מיני כינויים לשאיפתו להפקרות מוחלטת ש”ליברליזם” הוא רק אחד מהם, אך אנו קוראים לילד בשמו.
אמר הרב הוטנר. שהמאפיין את ההפקרות של דורנו הוא, שאף כי תמיד היו חוטאים, ותמיד היו בעלי תאווה שעשו כל תועבה למלא את תשוקותיהם, מכל מקום ידעו שזה חטא, שזה מכוער וירוד, והיו להם אי אלו נקיפות מצפון. בדורנו הפכו את כל התועבה, שהייתה מאז ומעולם, לאידיאולוגיה, וממילא הוסיפו כהנה וכהנה, ואף גזלו מבני האדם את הזכות לנקיפות מצפון...
כשהשוודים התירו לשרוף, הם לא עשו זאת מתוך אנטישמיות דווקא, הם לא עשו זאת משנאת יהודים אלא מאהבת עצמם, מאהבת ההפקרות, מהקביעה ש”הכל מותר” והרי זה זמן ארוך מהוות מדינות סקנדינביה מדינות מקור לכל פריקת עול ולכל תועבה.
התנהגותם של השוודים מאירה באור בהיר את התנהגותם של מחוללי המהומות בארצנו אלה המכונים אצלינו אנרכיסטים”. אלה ששנים הטיפו לנו על “הרוב המקודש”, על הדמוקרטיה המחפה על כל פשעים, וניסו באמצעות תרגילי אקרובטיקה לשוניים, תקשורתיים ומשפטיים, להראות כאילו כל מה שנעשה בשמה של הדמוקרטיה ומטעמה, קדוש ייאמר לו, שינו לפתע את טעמם כש”הרוב הקדוש” הפסיק משום מה להבין את מה שכל ילד הבין בעבר – שעליו לדגול בדרכם הם ובשיטתם... ומשכך הפסיק “הרוב” להיות קדוש.
בבת אחת מתברר ש”הרוב” לא היה מקודש מעולם. “הרוב” לא היווה מטרה, הוא היה אמצעי. אמצעי לחיי הפקר, אמצעי להכשיר כל תועבה, אמצעי לחיים של “איש הישר בעיניו יעשה” וגם מה שאינו ישר בעיניו, אבל ממלא את צרכיו ואת תשוקותיו האפלות ביותר, גם ייעשה.
יודעים אנו אפוא מול מה אנו עומדים.

• • •

חז”ל הרבו לתאר את צורת הפולחן של בעל-פעור, יותר מפולחנים אחרים של דתות אחרות ושל אלילים אחרים. וזאת למרות עדינותם ונקיות לשונם ורצונם להתרחק מכל ביטוי של כיעור.
מה היתה עבודתו של אליל זה?
אמרו רבותינו שבית פולחנו היה בסך הכל שירותים ציבוריים ללא מחיצות וכל אחד היה בא ומזהם את האליל ואת ביתו...
מה משמעות עבודה זרה זו ומדוע הרבו חז”ל לתאר את פולחנה המזעזע בכיעורו?

עבודת בעל פעור, אמר הגאון ר”ח שמואלביץ זצ”ל, היתה הניהליזם המוחלט. שבירת כל הערכים. ביטול כל חשיבות וביזוי המושג “קדושה”. הדבר בא לידי ביטוי שהם עצמם ביזו את האליל שלהם באופן המחפיר ביותר.
אנו עומדים משתאים למראה עינינו, איך אותם כהני העבודה הזרה של “שלטון העם” או “שלטון הרוב” עומדים ומטנפים את אלילם הם. מפגינים נגדו ומשתוללים לעומתו. אבל אין כאן תופעה חדשה, זו התנהגותם של כל ההדוניסטים מאז ומעולם של כל חובבי ההפקרות.
ומכאן יובן מה פשר גרירת ההתנגדות הישנה לחרדים, לקלחת זו.
– הם פשוט מבינים שהחרדים מהווים מטרד בדרך אל מילוי שאיפות חיי ההפקר בהם הם דוגלים.
ויודגש – אין הכוונה בדברים לומר שכל הצועקים והמפגינים והתומכים חיים חיי הפקר, אין ספק שרבים מהם מתנהגים בצורה נורמטיבית אבל גם הם מעוניינים בפריקת גדרי המוסר, כי “אינו דומה מי שיש לו פת בסלו למי שאין לו” ורבים הם המסתפקים ב”פת בסלו” גם אם הם עצמם אינם רעבים... ברגע זה...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה