חדשות בעולם משטרת שוודיה אישרה שריפת ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

כלי תקשורת בשבדיה מדווחים כי המשטרה במדינה אישרה שריפת ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם. שריפת הספר צפויה להיערך מחר. במשרד החוץ ובשגרירות ישראל בשוודיה פועלים למנוע את המעשה המביש.​


בשבדיה מדווחים כי המשטרה במדינה אישרה שריפת ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם. שריפת הספר צפויה להיערך מחר. האישור מגיע בהמשך לפולמוס שריפת ספרי הקוראן במדינה. בשנה האחרונה אישרה משטרת שבדיה הצתה של ספרי קוראן בכמה הזדמנויות, הספרים נשרפו והמהלכים עוררו זעם גדול ברחבי העולם המוסלמי.

בינואר אישרה המשטרה בקשה לשריפת ספר תנ"ך, אך דווקא בלחץ הקהילה המוסלמית בשבדיה המהלך נמנע. אם אכן יישרף מחר ספר התנ"ך, זו תהיה הפעם הראשונה שבה יוצא אל הפועל מהלך כזה באישור הרשויות השבדיות.

שגריר ישראל בשוודיה, זיו נבו קולמן פרסם גינוי חריף בטוויטר: "מגנה לחלוטין שריפה של ספרי קודש מכל דת שהיא. זהו צעד של שנאה וחוסר כבוד שאין דבר בינו לבין חופש הביטוי" • גורם במשרד החוץ ל'כאן חדשות': "במשרד החוץ ובשגרירות ישראל בשוודיה פועלים למנוע את המעשה המביש".

יואב זהבי מדווח, כי האדם שצפוי לשרוף את ספר התנ"ך הוא גבר בשנות ה-30 לחייו. הוא יעשה זאת בתגובה לשריפת הקוראן מחוץ למסגד בשטוקהולם בחודש שעבר. בבקשה שהגיש למשטרה כינה את המפגן: "התכנסות סמלית למען חופש הביטוי".
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
זעזוע בשוודיה: המשטרה במדינה אישרה שריפת ספר תנ״ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם. שריפת הספר צפויה להיערך מחר!
השר יואב בן צור - ״אני מגנה בתוקף את משטרת שוודיה על החלטה הפוגענית והנבזית להתיר שריפת ספר התנ״ך רח״ל הקדוש לעם היהודי. שריפת ספרי דת מחזירה אותנו לימים אפלים וחשוכים בהיסטוריה בהם העם היהודי עבר פוגרומים ורדיפה בגלל אמונתו, אני קורא לממשלת שוודיה לבטל את הטקס האנטישימי״.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
ח"כ גפני על אישור שריפת התנ"ך בשטוקהולם: "מעשה מביש ואסור לנו לאפשר זאת. שוחחתי עם שר החוץ אלי כהן וביקשתי ממנו להיכנס לעובי הקורה. כולי תקווה שנצליח למנוע זאת".
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
שגריר ישראל בשוודיה פרסום הודעת גינוי לאישור שריפת התנ"ך והגדיר זאת "צעד של שנאה". גורם במשרד החוץ ל'כאן': "פועלים למנוע את המעשה המביש".
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
יו״ר ש״ס אריה דרעי: ״הלב נחרד מכוונת משטרת שוודיה להתיר מחזה מזעזע של שריפת ספר הספרים היהודי הקדוש. בשם הליברליות ׳הנאורה׳ מתירים פשע שנאה כלפי מליוני יהודים בעולם שהובילה בימים עברו לשפיכות דמים נוראה. עוד לא מאוחר לעצור את האיוולת הזו ולחזור לנהוג בכבוד כלפי כל הדתות״.

שר הדתות מיכאל מלכיאלי: ״מגבה ומחזק את שר החוץ אלי כהן עמו שוחחתי בשעות האחרונות אשר פועל באופן נמרץ מול הממשל בשבדיה בכדי למנוע את פשע שריפת התנ״ך, על ממשלת שבדיה לחזור בה מההחלטה השעורייתית בדיוק כפי שבישראל הממשלה לא הייתה מאפשרת מעשה זה נגד כל דת שהיא״.

נשיא המדינה הרצוג: ״אני מגנה בתוקף את העובדה שבשבדיה מאפשרים שריפת ספרי קודש. כנשיא מדינת ישראל, גיניתי את שריפת הקוראן המקודש למוסלמים בכל העולם, שהתרחשה בשבדיה, וליבי נחרד כעת מהכוונה לשרוף שם את התנ״ך - ספר הספרים הנצחי של העם היהודי״.

רה״מ נתניהו: ״אני מגנה בתוקף את החלטת הרשויות בשבדיה לאפשר שריפת ספר תנ״ך מול שגרירות ישראל במדינה. מדינת ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה המבישה הזאת שפוגעת בקודש הקודשים של העם היהודי. יש לכבד את הספרים המקודשים לכל הדתות״.

סגן שר החקלאות ח״כ משה אבוטבול: ״לב כל יהודי, מלא זעזוע עם החלטת משטרת שוודיה להתיר שריפת ספר תנ״ך ח״ו. ההחלטה לפגוע ולבזות ספר שהוא סמל העם היהודי בעולם כולו, זו שנאה ואנטישימות ששייכים להיסטוריה של עם ישראל. כולי תקוה שממשלת שוודיה יתעשתו ויבטלו את החלטה הקשה והפוגעת״.

סגה״ש מקלב על החלטת שבדיה לאפשר שריפת התנ״ך: ״שריפת התנ״ך מזכירה ימים אפלים - מדינות שאפשרו את שריפת התנ״ך בסופו של דבר שרפו בני אדם חיים, זאת החלטה מבישה ומזעזעת, שריפת ספר הספרים היא פגיעה ברגשות ובנפש של כל העם היהודי, מי שמאפשר זאת היא מדינה מסוכנת, בהחלטה זו שבדיה נכנסת לרשימה השחורה של מדינות בהם נעשו לאחר מכן מעשים אכזריים ביותר״.

כל רגע
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
WhatsApp-Image-2023-07-14-at-12.15.50-1-724x1024.jpeg
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
27.7.2023 22:22
אריאל כהנא: הגברת שמאיימת לשרוף מחר את התורה בשבדיה, איננה בריאה בנפשה, למיטב הבנתי. ככל שתקבל יותר תשומת לב, כך גדלים הסיכויים לפרובוקציה. כך שהמשכיל בעת ההיא - יידום.

27.7.2023 22:22
השר אלי כהן: ״‏אני מזועזע מהאיום הנוסף לשרוף ספר תורה בשבדיה. יש לשים סוף לאיומים בפגיעה בספרי קודש ובספרי תורה. אשוחח בקרוב עם שר החוץ של שבדיה ואבהיר לו כי אנחנו מצפים ממשלת שבדיה למנוע אירועים כאלה, אשר עלולים לפגוע ביחסים בין המדינות״.
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "יש לפעול למנוע בכל דרך את שריפת התנ"ך מחר בשוודיה, וכן להבהיר לממשלת שוודיה כי המשך המצב החוקי המאפשר שריפת ספרי קודש אינו מתקבל על הדעת. מדינה נאורה לא מאפשרת חילול נוראי של הדברים הכי קדושים". השר פרוש אף שוחח בשעה האחרונה עם שר החוץ, אלי כהן והתעדכן על פעילותו בכדי לבטל את האישור של המשטרה השוודית לשרוף רח"ל תנ"ך במהלך אירוע מחאה מחר.

גם רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ' הצטרף לגינויים ואמר: "תדהמה וזעזוע לאחר שמשטרת שטוקהולם אישרה בפעם השניה לשרוף את ספר התנ"ך. השלטונות השוודים בידיים רפות, וממלמלים מילים ריקות על חירות, שמתגמדות נוכח המעשים הנוראים – זה שנעשה וזה שייעשה. כך לא נראית חירות, כך נראה אובדן דרך".

הרב רבינוביץ' הוסיף וקרא "לשלטונות שוודיה ולכל מי שחופש הביטוי של האדם יקר לו – עוד לא מאוחר מדי. לא למען כתבי הקודש אני מבקש. אלה נשרפו כבר רבבות פעמים בידי שונאי ישראל אך שום כוח בעולם לא יכול היה להם. למענכם אני מבקש. למען נשמתכם ולמען תרבותכם. כבו את האש."

המחדש
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית

ראש ממשלת שוודיה מודאג מאוד משריפת הקוראן​

ראש ממשלת שוודיה אמר כי הוא מודאג מאד מכיוון שיותר אנשים רוצים את הקוראן. הוא אמר: "יש סיכון ברור שמשהו חמור יקרה" על רקע הכעס המוסלמי הגובר בגין שריפה של הספר הקדוש של האיסלאם בטענה לחופש ביטוי​

ראש ממשלת שבדיה, אולף קריסטרסון, אמר כי הוא מודאג מאוד מההשלכות אם יתקיימו הפגנות נוספות שבהן יחולל הקוראן, על רקע הכעס המוסלמי הגובר על סדרת התקפות על הספר הקדוש לאיסלאם.

התקפות על הקוראן בשוודיה ובדנמרק פגעו במדינות מוסלמיות רבות, כולל טורקיה, ששוודיה צריכה אישור שלה להצטרף לנאט"ו.

קריסטרסון אמר לסוכנות הידיעות השבדית TT כי בקשות נוספות הוגשו למשטרה לקבלת אישור לקיים הפגנות שבהן מתוכנן שוב שריפת הקוראן.

"אם הם יתקבלו, אנחנו עומדים להתמודד עם ימים מסוימים שבהם יש סיכון ברור שיקרה משהו רציני", אמר. "אני מאוד מודאג ממה שזה יכול להוביל".

שגרירות שוודיה בבגדד הוצתה ב-20 ביולי על ידי מפגינים עיראקים שכעסו על שריפת קוראן שתוכננה.

ראש הממשלה אמר כי ההחלטה אם לתת אישור להפגנות בידי המשטרה. דנמרק ושוודיה פרסמו כי הן מתנצלות על שריפת הקוראן, אך אינן יכולות למנוע זאת במסגרת כללים המגינים על חופש הביטוי.

"במדינות מסוימות יש תפיסה שהמדינה השוודית עומדת מאחורי זה, אנחנו לא", אמר שר החוץ השוודי, טוביאס בילסטרום. "אלה מעשים שבוצעו על ידי יחידים, אבל הם עושים זאת במסגרת חוקי חופש הביטוי", אמר.

בילסטרום אמר כי הוא בקשר עם שרי החוץ של איראן, עיראק, אלג'יריה ולבנון, בין היתר, וכן עם מזכ"ל האו"ם בנוגע למשבר הנוכחי. הוא אמר שהוא ידבר בקרוב עם המזכיר הכללי של הארגון הרב לאומי לשיתוף פעולה איסלאמי.

"אנחנו נדון בנושאים האלה וחשוב להדגיש שמדובר בבעיה ארוכת טווח אין פתרונות מהירים", אמר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  33  פעמים

לוח מודעות

למעלה