מר חשוון

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
תשמעו חבר'ה, סחפתם אותי. במקום לעבוד אני יושב לכתוב...

מר חשוון

אדון תשרי, נעים להכיר
עשיר הכפר הנו
שמחה עושה, תיכף נזכיר
לבתו "כנסת" וחתנו

הנה הגיעה עת כלולות
לבתו נאה וחסודה
עם חתן כליל מעלות
שלם בכל מידה

את כל בני הכפר הזמין
אל אולם "סוכות"
איש אשה כל מין ומין
עת לשמוח לא לבכות

מר חשוון, שואב המים
עת שמעו אוזניו
שמחת עשיר בעוד יומיים
צהלו מיד פניו

אמכור שם מים לכל דורש
זהו עסק טוב
אחזור אשאב אם יידרש
והיה כגן רטוב

שעת חופה הנה זה באה
מה רבה היא השמחה
כלה לבושה שמלה נאה
סביבה כל המשפחה

צועדים יחד ברון ושיר
קול דממה הופר
זקן וטף עני עשיר
כל בני הכפר

אב, אלול, כסלו רמוז
טבת, שבט, אדר
ניסן, אייר, סיון, תמוז
איש לא נעדר

מר חשוון - הלוא מיודעינו
אץ מיד אל הבאר
כלים רבים נשא הימנו
בבגדים ללא פאר

חיש מילא כליו רוב מים
עולים על גדותיהם
לא חשב אז פעמיים
אם יטנף את בגדיהם

עמד הכן בפתח האולם
מטונף בטיט ורפש
חשב עתה ישמחו כולם
לא תצמא כל נפש

אדון תשרי נשא עיניו אליו
והיה כראותו
נפשו יצאה אז מכליו
טרם נטרפה דעתו

הסתלק מפה תיכף ומיד
צעק בקול ניחר
פן ארים עליך יד
אז יהיה מאוחר

החפץ הנך לטנף היכלי
ולהעיב שמחת כלה
לא סימן טוב הוא לי
ייחשב לי לקללה

על נפשו נס ברח החוצה
מר חשוון האומלל
כבודו לעפר הושפל ארצה
נשפך דמו אז כחלל

נשא הוא על שפיים קינה
בקול נהי ואמר
אוי לי על מזלי כי פנה
מר לי מר.


נ"ב, שלא יישמע איזה זלזול בחודש חשוון חלילה, נולדתי בו. (מתנות אח"כ...:))
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
שיר מעניין.
עוד אתעמק בו בהמשך.

רק אציין על הדרך שאף אנוכי הקטן נולדתי במרחשון.
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
לבקשת החברים כאן, אפרט תוכן ענין השיר:
א. ידוע הוא שחודש תשרי הוא העשיר שבחודשים - מצד רוב המועדות שבו.
לעומת זאת, חודש מר חשון, הוא העני שבחודשים - כי לא נזכר בו שום מאורע שהוא, ומכאן שמו - מר חשון.
ב. כנסת ישראל נמשלה לכלה, וחג הסוכות נמשל לאולם בו הכלה נכנסת [לא בדיוק, אבל מה זה משנה...;)].
ג. חודש מר חשון, בו מתחילים לבקש על הגשמים, וכביכול הוא הגורם לגשמים [ומכאן "שואב המים"].
אך גשמים בחג הסוכות סימן קללה הם, ולכן לא מבקשים על הגשמים בחג הסוכות, אלא דוחים זאת עד מר חשון.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מקסים!

בקשר לתגובות... כמו כל דבר בחיים, לוקח זמן להכנס לשוק…

אל תתן לעניין לגרום לך להפסיק לכתוב!!!!
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מזל טוב.
השיר מעלה ניחוחות של פיוטים מתקופת הראשונים,
האנשת גורמי זמן ומזלות וכו היא משהו שפחות רואים היום. מעשה חושב. נפלא.
לגבי התגובתיות, הפרום, כמו שידוע לך, נמצא על סיפו של החלטה גורלית. בעזרת השם יבואו זמנים אשר יכלו שפתותינו לומר די לתגובות.
המשך.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
לבקשת החברים כאן, אפרט תוכן ענין השיר:
א. ידוע הוא שחודש תשרי הוא העשיר שבחודשים - מצד רוב המועדות שבו.
לעומת זאת, חודש מר חשון, הוא העני שבחודשים - כי לא נזכר בו שום מאורע שהוא, ומכאן שמו - מר חשון.
ב. כנסת ישראל נמשלה לכלה, וחג הסוכות נמשל לאולם בו הכלה נכנסת [לא בדיוק, אבל מה זה משנה...;)].
ג. חודש מר חשון, בו מתחילים לבקש על הגשמים, וכביכול הוא הגורם לגשמים [ומכאן "שואב המים"].
אך גשמים בחג הסוכות סימן קללה הם, ולכן לא מבקשים על הגשמים בחג הסוכות, אלא דוחים זאת עד מר חשון.

את כל זה הבנתי בקריאה הראשונה, עכשיו מחפש עומק נוסף.

(וזה אחרי שהתגובה הקודמת שלי כאן קיבלה את הכינוי "תגובה בקושי")
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
לגבי התגובתיות, הפרום, כמו שידוע לך, נמצא על סיפו של החלטה גורלית. בעזרת השם יבואו זמנים אשר יכלו שפתותינו לומר די לתגובות.
המשך.
אפשר אולי כבר קצת להסיר את הלוט מעל ההחלטה הגורלית הצפויה לנו?
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
לבי כעת חוגג, על תגובותיכם מתמוגג
מי יתן ויגדל זה האשכול, יעלה א-ר-ו-כ-ה מרוב כל

בעז"ה [ובל"נ כמובן]
אפתח בקרוב אשכול נוסף, שם אשתפכם בסוד עריכת שירותיי
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  36  פעמים

לוח מודעות

למעלה