דרוש מידע מקומות מגורים אפשריים לזוצ ליטאי אברכי- לקנייה

710

משתמש פעיל
(משום שאלמלא הנפילה לא היה הפורום הזה נכתב כי לכולם היה דירות)
קצת מוגזם
חריש זה בס"ה 12 אלף דירות
שזה שכונה בבית שמש
ובבית שמש הולכים לבנות כמה עוד כאלה שכונות
אז לדבריך לא אמור להיות מחסור...

ההפסד של חריש לטעמי זה יותר במיקומה האסטרטגי
זה נמצא בנקודת ציון מאד חשובה
של התפר שמחבר בין המרכז לפריפריה...

די מזכיר את קריית גת אבל אם שני הבדלים
הציבור האשכנזי ומתוכם הציבור החסידי במיוחד אוהב מאד את הצפון
ולא כ"כ אוהב את הדרום.
וגם כי בחריש שיווקו קרקעות במחיר אפס
מה שלא יוכל להיות בקריית גת שהיא עיר קיימת והיא לא צמודה לקו הירוק.
 

פשלמה

משתמש רשום
אופקים עונה גם כן על כל הפרמטרים. (אם כי המחירים עולים כל הזמן)
מי שרוצה מידע מפורט אפשר לקבל בשמחה.
משהו מציעה לי לקנות דירה באופקים ב11000 אלף למטר מוכן עוד 3שנים עכשיו רק10אוחז והשאר בקבלת מפתח ויש אפשרות למכור לפני קבלת מפתח אשמח לדעת ההאם זה שווה?????
 
  • תודה
Reactions: 002

z.k.

משתמש פעיל
משהו מציעה לי לקנות דירה באופקים ב11000 אלף למטר מוכן עוד 3שנים עכשיו רק10אוחז והשאר בקבלת מפתח ויש אפשרות למכור לפני קבלת מפתח אשמח לדעת ההאם זה שווה?????
נשמע מעולה, אפשר יותר פרטים על העיסקה ועם מי ליצור קשר?
 

לפעמים

משתמש רשום

תוכניות המנהלת נחשפות: כל יישובי עוטף עזה צפויים להכפיל את גודלם אחרי המלחמה​

זאת באמצעות ועדה מחוזית ייעודית, שתוקם על מנת לקדם תוכניות אך ורק בחבל ארץ זה. עוד נודע למרכז הנדל"ן כי נכון להיום לא ניתן פתרון למפונים שיוכלו בקרוב לשוב לביתם - אך לא יהיו מעוניינים בכך​


מאת רוני ליפשיץ
12.12.23 | 15:30 עודכן לאחרונה: 12.12.23 | 15:38
00:00


04:23
האזינו לכתבה











colbass.com

ראש מנהלת תקומה משה אדרי על רקע שדרות (עמוס בן גרשום/לע״מ, שאטרסטוק)
ראש מנהלת תקומה משה אדרי על רקע שדרות (עמוס בן גרשום/לע״מ, שאטרסטוק)
כל יישובי חבל התקומה (עוטף עזה) שתחת אחריות מינהלת תקומה, צפויים לכפיל את גודלם. זאת באמצעות ועדה מחוזית ייעודית שתוקם אך ורק עבור יישובי החבל. כך נודע למרכז הנדל"ן. עוד נודע כי המדינה צפויה לתקצב באמצעות המנהלת, רכישת ריהוט, מוצרי חשמל מטבח ועוד עבור כל אחד ממשקי הבית המפונים ב-80 אלף שקל לכל משק בית.

כך יוכלו משפחות המפונים שצפויות להשתכן בשבועות הקרובים, מי בפרוייקטים חדשים בקריית גת ותל אביב, ומי בשכונות קראווילות בקיבוצים השונים, לרכוש לעצמ ריהוט מותאם לדירתן הזמנית.

כזכור, השבוע אישרה הממשלה הן את התקציב, בסך 18 מיליארד ל-5 שנים, והן את תוכנית הפעולה, עבור מנהלת תקומה. עכשיו יש למנהלת כעת 100 ימים כדי להניח את התוכניות המפורטות לכל ישוב, ולחבל הארץ בכללותו. במקביל, תוך 45 יוצג תזכיר חוק התקומה, ותוך 60 הוא אמור לעבור בכנסת, ולתת את המעטפת התומכת.

מתוך 18 מיליארד השקלים שאושרו לתקציב, יועבר כבר במהלך 2024 כמעט מחצית מהסכום - 8 מיליארד שקלים. זאת מאחר והכוונה היא ליישב מחדש את הישובים שפונו בשנה זו, דבר שדורש משאבים רבים.

נכון להיום, הוענקו כבר 218 מיליון שקל מהתקציב הראשוני של מיליארד שקל, למועצות ולישובים לטובת הוצאות שוטפות לתושבים כמו ביגוד, דיור וכדומה, ו-270 מיליון שקל הועברו לפתרונות דיור מיידיים. משרד האוצר, שסיכם וחתם על התקציב הכולל מול המנהלת, אמור להציג עד ה-10 בינואר את המקורות התקציביים של התוכנית, שנכון להיום הם לא ידועים, דבר שמעורר ביקורת רבה בקרב ראשי המועצות בעוטף. אם לא יוצגו מקורות תקציביים עד ינואר, תוצג הצעה ייחודית למנהלת מול הכנסת, כדי לקבל את התקציב שלה, או כך לפחות הוסכם.

עבור מי שיוכל לחזור לדירתו ולא יהיה מעוניין בכך – אין כרגע פתרון

עד לחזרתם לישובים, בכוונת המנהלת להעניק מעטפת מלאה לכל הישובים שפונו בעוטף ונכללים תחת אחריותה. עבור תושבים שלא יכולים לחזור לישוביהם, ונדרשים לעבור למגורי ביניים לתקופה שצפויה לעמוד על שנה, כמו למשל תושבי ניר עוז שיעברו בקרוב למתחם בניינים בקריית גת, המנהלת תממן את מלוא השכירות על הדירות לפחות לשנה קדימה, וכן את חשבונות הארנונה, החשמל והמים. בנוסף, המנהלת תרהט על חשבונה את כל הדירות מא' ועד ת', כולל מכשירי חשמל, כלי מטבח וכדומה, כשהתקציב שמוקצה לכך עבור כל משפחה עומד על 80,000 שקל.

תושבים מהישובים האלו שלא ירצו לעבור יחד עם כל הישוב שלהם, ויבחרו לשכור דירה במקום אחר, יקבל את אותו התקציב והסיוע. זה כולל גם את תושבי שדרות, שם יש 55 בתים שאי אפשר לחזור אליהם בשלב זה, ותושביהם יקבלו את המעטפת המלאה עד שיתקבלו בחזרה בקהילה. עם זאת, המנהלת כן עושה הבחנה בין ישובים שפיזית לא ניתן לחזור אליהם, ובין ישובים שיכולים לחזור מחר בבוקר, אבל הקהילה לא מסוגלת לחזור אליהם כרגע, ונדרשת למענה ביניים. הפתרון והסיוע עבורם עדיין נשקל, אך בשלב זה עדיין אין לכך פתרון תקציבי.

כמו כן, כל ישוב שתחת אחריות המנהלת, יקבל באופן אוטומטי תב"ע מורחבת בהתאם ליכולת הקיבולת שלו, על מנת שיוכל לגדול ולהתרחב, כאשר בשנים הראשונות המנהלת תסבסד את ההתרחבות במטרה למשוך תושבים חדשים, בדגש על זוגות צעירים. לשם כך, יש כוונה להקים ועדה מחוזית שתזרז את האישור והתוכניות עבור האזור ותחזק את יכולת התכנון והביצוע של הרשויות המקומיות השונות. בחזון של המנהלת, חבל הארץ הזה בנגב המערבי לא יחזור להיות מה שהיה לפני המלחמה, וזה יתבצע בין היתר על ידי הכפלת מספר התושבים בו והגדלת הצמיחה הדמוגרפית.
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל
@עו"ד נתן רוזנבלט אפילו אם רק חלק מכל הטוב הזה יילך לציבור החרדי, וזה משנה את כל התמונה של מצוקת הדיור החרדית

נתיבות מתעצמת מחדש עם 20,000 דירות בשתי שכונות ענק חדשות​

ראש העיר, יחיאל זוהר: "אני חי כאן מאז שהגעתי לארץ, וכאן גרים ילדיי ונכדיי. החלום שלנו היה לבנות עיר יהודית גדולה ליד רצועת עזה"
זיו גולדפישר 17.12.2023
נתיבות שספגה מכה כואבת בשבת השחורה, צועדת היום בדרך ל-100,000 תושבים: תכנית להקמת שתי שכונות ענקיות בצפון העיר נתיבות, הכוללות 20,000 יח"ד בבינוי של עד 30 קומות, וכן 900,000 מ"ר לתעסוקה, צפויה לעלות בימים הקרובים לדיון ראשון בוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) במסגרת שולחן עגול. מדובר בבנייה שנעשית במסגרת הסכם גג בין עיריית נתיבות למדינה. ראש העיר, יחיאל זוהר, אומר ל"מגדילים" כי חזונו לנתיבות הוא של עיר יהודית גדולה ליד רצועת עזה, שתוכל להתגבר על הבעיות שאיתן מתמודדות ערים אחרות באזור.
נתיבות // צילום: איל תגר וליאור פתאל
נתיבות // צילום: איל תגר וליאור פתאל
ראש העיר, יחיאל זוהר: "אנחנו הולכים להסכם גג שני של 20,000 יח"ד, אחרי שאת הסכם הגג הראשון, שכלל 16,000 יח"ד, שיווקנו ומכרנו בתוך זמן קצר. עד לפני המלחמה השיווקים והמכירות היו ברמה מטורפת. אני מקווה שהמלחמה לא תשנה את הדברים".
אוכלוסיית נתיבות כוללת כיום 54,000 תושבים, ולהערכת זוהר בתוך עשור היא תחצה את סף 100,000 התושבים: "אני חי כאן מאז שהגעתי לארץ, וכאן גרים ילדיי ונכדיי. החלום שלנו היה לבנות עיר יהודית גדולה ליד הרצועה שתוכל לתפקד באופן עצמאי ולהתגבר על חלק מהמחלות שיש ביישובים באזור. התחלנו לקדם את העיר בשני מישורים – בתחום הרפואה, בשיתוף פעולה עם הדסה, ובתחום החינוך בשיתוף מכון ויצמן. אנחנו הולכים להרחיב את הפעילות הזאת זה בצורה משמעותית כדי להגיע להישגים בתחומים האלה".
נתיבות // הדמיה: דרמן-ורבקל אדריכלים
תשריט התוכנית להקמת שתי השכונות החדשות בנתיבות // הדמיה: דרמן-ורבקל אדריכלים
זוהר מציין עוד כי נתיבות עומדת לפתח גם את תחום התיירות: "אני לא הולך לנות רק בתים, כי צריך לחשוב על הכל. יש לנו מלון ראשון שאמור להיבנות בעיר ויש שיווק של קרקע למלונאות בחודש הקרוב. אנחנו ממוקמים בקו האש, 8 ק"מ מהרצועה. אצלנו לא פינו תושבים, אם כי היה אצלנו ניסיון חדירה באותו יום שבת. העיר כיום בתפקוד מלא".
מגדלי מגורים של עד 30 קומות
"תמל/1124 נתיבות" היא תכנית להרחבת שטח הבינוי העירוני בנתיבות ושטחה כ- 4,550 דונם, שהוגשה על ידי עיריית נתיבות ורשות מקרקעי ישראל. התכנית מציעה הקמת שתי שכונות מגורים חדשות בשטחי הרחבת העיר נתיבות מצפון לדרך 25 ומערבה לצד מסילות הרכבת, וכן הקמת אזור תעשייה ותעסוקה. התכנית כוללת שלושה תאי תכנון גדולים (A, B, C) המגדילים את תחום השיפוט העירוני מצפון לציר 25 ועד לנחל, ממערב עד לקו הרכבת ומדרום מזרח עד לנחל שרשרת.
נתיבות // צילום: איל תגר וליאור פתאל
נתיבות // צילום: איל תגר וליאור פתאל
תא שטח A, הממוקם בצפון מזרח העיר, גובל מצפון ומזרח בנחל חנון ודרך 34, ממערב מושב תקומה ומדרום דרך 25. בתא השטח הזה מוצעות 14,500 יח"ד בבינוי הכולל מגדלים של 25-30 קומות, בניינים של 16-18 קומות ובנייה מרקמית של 10 קומות. כמו כן, התכנית מציעה שטחי תעסוקה בהיקף של 200 אלף מ"ר במתחם זה.
תא שטח B, ממוקם במערב העיר וגובל מצפון דרך 25, ממערב קו הרכבת, מדרום ומזרח שכונת נווה שרון. התכנית מציעה בתא שטח זה 5,500 יח"ד בבינוי מגדלי של 25-30 קומות ובנייה מרקמית של 10 קומות. כמו כן, מוצעות במתחם זה 300,000 מ"ר תעסוקה. תא שטח C, כולל כ-400,000 מ"ר תעסוקה. כמו כן, התכנית מציעה הקמת תחנת רכבת חדשה בעיר.
נתיבות // צילום: איל תגר וליאור פתאל
נתיבות // צילום: איל תגר וליאור פתאל
על פי התכנית, תוקם רשת רחובות חדשה המקשרת בין העיר הוותיקה, השכונות החדשות שנבנו בשנים האחרונות ובין השכונות החדשות, שאותן מגדירה התכנית בתור "העיר העתידית": "החזון המניע את התכנון עיקרו בהצבת אלטרנטיבה אורבנית בת קיימא ובת השגה לסביבת מחיה עירונית אינטנסיבית, מגוונת ומעורבת שימושים. לצד העצמת החזון העירוני בגדילת העיר התכנית מציעה מרחב עשיר של שטחים ציבוריים פתוחים בממשק עם נחל חנון ומייצרת טווח רחב של אזורי פנאי, נופש וספורט לאורך הממשק שבין העיר האינטנסיבית ובין הטבע הסמוך העוטף אותה. בין נקודות המפתח אותה מציעה התכנית נמנות תחנת רכבת חדשה, מרכז פנאי וספורט וכמובן רחובות עירוניים ובהם משרדים, מסחר ושירותי ציבור מלאים לשירות התושבים העתידיים ותושבי הסביבה".
העורך ראשי של התכנית הוא אדריכל אליהו אברהם דרמן, ממשרד דרמן-ורבקל אדריכלות.
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
קצת מוגזם
חריש זה בס"ה 12 אלף דירות
שזה שכונה בבית שמש
ובבית שמש הולכים לבנות כמה עוד כאלה שכונות
אז לדבריך לא אמור להיות מחסור...
אכן, אילו הדירות בבית שמש היו במחירים של חריש, יכולנו לסגור את הפורום הזה. לעם ישראל לא חסר דירות אלא כסף, דירות יקרות יש בשפע. לקבלנים היום יש יותר דירות ריקות וקרקעות לבנייה, די מלאי דירות שהמשק צריך .
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
אכן, אילו הדירות בבית שמש היו במחירים של חריש, יכולנו לסגור את הפורום הזה.
לא בטוח. כי גם לפני כמה שנים ספורות כשדירות בבית שמש עלו 1.3 מיליון, היו הרבה אנשים שלא חלמו לשלם את זה וביקשו לקנות בחריש ב800K...
הכל פסיכולוגי. היום 1.3 מיליון נחשב זול כי התרגלנו למחירים יקרים הרבה יותר, ועד לפני 3 שנים זה היה נחשב יקר. המשכורות לא השתנו מאז מי יודע מה, הדבר היחיד שהשתנה זה הפסיכולוגיה...
 

לארג'

משתמש מקצוען
לא בטוח. כי גם לפני כמה שנים ספורות כשדירות בבית שמש עלו 1.3 מיליון, היו הרבה אנשים שלא חלמו לשלם את זה וביקשו לקנות בחריש ב800K...
הכל פסיכולוגי. היום 1.3 מיליון נחשב זול כי התרגלנו למחירים יקרים הרבה יותר, ועד לפני 3 שנים זה היה נחשב יקר. המשכורות לא השתנו מאז מי יודע מה, הדבר היחיד שהשתנה זה הפסיכולוגיה...
לאחר הקמפיין שנעשה ברור שהיו רצים לקנות בבי"ש במחיר של כמה שנים אחורה
 

די

משתמש סופר מקצוען
אכן, אילו הדירות בבית שמש היו במחירים של חריש, יכולנו לסגור את הפורום הזה. לעם ישראל לא חסר דירות אלא כסף, דירות יקרות יש בשפע. לקבלנים היום יש יותר דירות ריקות וקרקעות לבנייה, די מלאי דירות שהמשק צריך .
כמה דירות יש לקבלנים למכירה בבית שמש? 2000 מקסימום. בשנה מתחתנים כ8,000 זו"צים חרדיים. ויש עוד הרבה זו"צים נשואים כמה שנים בלי דירה. כלומר מחסור של כמה עשרות אלפי דירות לחרדים.
 

צחי קרמר

משתמש פעיל
לא בטוח. כי גם לפני כמה שנים ספורות כשדירות בבית שמש עלו 1.3 מיליון, היו הרבה אנשים שלא חלמו לשלם את זה וביקשו לקנות בחריש ב800K...
הכל פסיכולוגי. היום 1.3 מיליון נחשב זול כי התרגלנו למחירים יקרים הרבה יותר, ועד לפני 3 שנים זה היה נחשב יקר. המשכורות לא השתנו מאז מי יודע מה, הדבר היחיד שהשתנה זה הפסיכולוגיה...
המשכורות השתנו בטירוף תבדוק כמה נשים חרדיות בהייטק כמה אדריכליות מרוויחות כתוצאה משינוי נורמה במגזר החרדי
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
המשכורות השתנו בטירוף תבדוק כמה נשים חרדיות בהייטק כמה אדריכליות מרוויחות כתוצאה משינוי נורמה במגזר החרדי
עד כמה שידוע לי גם לפני 3 שנים היו חרדיות בהייטק, עם משכורות לא מאד שונות מהמקובל היום
 
לזוצ ליטאי יש הרבה מקומות:

מבין אלו שהוזכרו כאן:

ק. מלאכי - מיקום נפלא מחיר יקר ביחס לדירה ישנה.
הר יונה - מחיר סביר ביחס לדירה חדשה, אך לא קרוב ומשום מה הליטאים שייסדו את השכונה הם היום מיעוט. אין לי הסבר טבעי אבל זה המצב.
נוף הגליל בתוך העיר - בסדר.
עפולה - אין דירות בגבעת המורה, בעילית הליטאים מיעוט, ובתוך העיר צריך לחשוב פעמיים.
טבריה אופקים ונתיבות - מצויין, בעיקר בחדשות. בישנות המחירים כבר לא זולים.
עמנואל - אין כמעט ליטאים "רגילים".
חיפה, הדר - כלילת השלימות עם מעט חסרונות. נו"ש - רק לבוגרי נאחלאס.


ערים שלא הוזכרו אבל טובות במיוחד:

ירוחם - מחירים של לפני עשור.
בית שאן ודימונה - זול ושווה לשקול.
בית שמש בפנים - מחירים של קריית מלאכי אך עדיין בית שמש.

הבחירה הטובה ביותר שמשקללת את הכל - כמובן לדעתי בלבד:

חריש.

גם קהילות מגובשות, גם דירות חדישות וענקיות, גם מיקום מעולה וגם מחיר שלא יאמן (ביחס למרכז).

אבל לפני שהזוצ מלהיב עצמו לדעת:

קודם שיחשוב אם הוא מוותר על ההגרלות (עומדות להיות הגרלות על עשרות אלפי דירות בשנה הקרובה להערכתי). אני, לילדיי, ייעצתי להמתין. שום דבר לא מתקרב לזה.
כתושב קרית מלאכי, אני רוצה להתייחס לנאמר כאן
כתבת שמחירי בקרית מלאכי יקר ובהמשך גם כתבת שהוא כמו בית שמש בפנים ואז גם המלצת על חריש
אז בא נעשה סדר, מחירי הדירות בחריש הם לפחות 250,000 ש"ח יותר ממחירי הדירות בשכונה המתחרדת בקרית מלאכי (נכון, בקרית מלאכי זה דירות ישנות ובחריש חדשות, אבל עדיין 250,000 ש"ח לזו"צ זה שיקול משמעותי)
בית שמש הישנה יותר יקרה מחריש החדשה כך שההשוואה של בית שמש בפנים לקרית מלאכי ממש ממש לא נכונה

לגבי מרחקי הנסיעה לריכוזים החרדים: אצרף צילומי וויז מעכשיו שעשיתי מהבית שלי ללא כבישי אגרה!!
ק. מלאכי בני ברק 36 דקות חריש בני ברק 41 דקות בתשלום אגרה של 32 ש"ח
ק. מלאכי לירושלים 45 דקות חריש ירושלים שעה ו-8 דקות בתשלום אגרה של 32 ש"ח
ק. מלאכי מו"ע 47 דקות
ק. מלאכי בית שמש 29 דקות
ק. מלאכי אשדוד 15 דקות

דבר נוסף זה אופייה של העיר ותושביה
תושבי העיר בגדול מתחלקים ל: ציבור דתי לאומי גדול, קהילת חב"ד גדולה, הרבה קהילות ספרדיות וותיקות, הקהילה הליטאית, וכמעט כל השאר זה ציבור מסורתי
ניתן גם לבחון את זה לפי התוצאות בבחירות לכנסת
כ-85% מתושבי העיר הצביעו למפלגות גוש הימין
ש"ס ויהדות התורה יחד הגיעו ל-25% מכלל התושבים
וכן הציונות הדתית גם עוד 25%

אשדוד.jpgבית שמש.jpgירושלים.jpgמודיעין עילית.jpgבני ברק.jpg
 

אבי ג -

משתמש פעיל
כתושב קרית מלאכי, אני רוצה להתייחס לנאמר כאן
כתבת שמחירי בקרית מלאכי יקר ובהמשך גם כתבת שהוא כמו בית שמש בפנים ואז גם המלצת על חריש
אז בא נעשה סדר, מחירי הדירות בחריש הם לפחות 250,000 ש"ח יותר ממחירי הדירות בשכונה המתחרדת בקרית מלאכי (נכון, בקרית מלאכי זה דירות ישנות ובחריש חדשות, אבל עדיין 250,000 ש"ח לזו"צ זה שיקול משמעותי)
בחריש דירות 4 חדרים של 100 מ"ר חדשות נמכרות עכשיו במליון ארבע מאות פלוס מינוס (השוק שם צנח בחדות), בקרית מלאכי זה מליון מאה חמישים?
 

pninap

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
יש בחיפה גם דירות חדשות באזור 1.100!
בשכונה החדשה נווה הדר, 3 חדרים, עם נוף שיש רק לחיפה להציע, באזור איכותי
 

יוסף שובל

משתמש חדש
אני קורא את הנאמר בעיקר ממקום של מחפש דירה בעצמי, ולגבי האופציה של מגורים בקרית מלאכי בעיקר היה לי מוזר שבמקום לדבר על בעד או נגד לגור בפריפריה כמו שדשו בזה בכל הפורומים עד היום, מסבירים רק ששוה לגור בפריפריה מסוימת כי היא חצי שעה מי-ם/ב''ב/מו''ע/ב''ש. מה לגבי המקום עצמו - או לגבי השאלה העקרונית האם לגור במקום שהוא לא ירושלים - ב''ב? הדבר היחיד שיש בקרית מלאכי זה הקרבה שלה למקומות שהם לא פריפריה?
 
בחריש דירות 4 חדרים של 100 מ"ר חדשות נמכרות עכשיו במליון ארבע מאות פלוס מינוס (השוק שם צנח בחדות), בקרית מלאכי זה מליון מאה חמישים?
כתבתי מפורש
נכון, בקרית מלאכי זה דירות ישנות ובחריש חדשות, אבל עדיין 250,000 ש"ח לזו"צ זה שיקול משמעותי
בקרית מלאכי דירה ישנה באזור המתחרד 3 חדרים באזור 900,000, דירת 4 חדרים מתחיל במליון
לפי דברך כנארה הפער הוא 400,000 ש"ח ולא כפי שכתבתי 250,000
אני קורא את הנאמר בעיקר ממקום של מחפש דירה בעצמי, ולגבי האופציה של מגורים בקרית מלאכי בעיקר היה לי מוזר שבמקום לדבר על בעד או נגד לגור בפריפריה כמו שדשו בזה בכל הפורומים עד היום, מסבירים רק ששוה לגור בפריפריה מסוימת כי היא חצי שעה מי-ם/ב''ב/מו''ע/ב''ש. מה לגבי המקום עצמו - או לגבי השאלה העקרונית האם לגור במקום שהוא לא ירושלים - ב''ב? הדבר היחיד שיש בקרית מלאכי זה הקרבה שלה למקומות שהם לא פריפריה?
לגבי אופייה הכללי של העיר כן כתבתי ואצטט
תושבי העיר בגדול מתחלקים ל: ציבור דתי לאומי גדול, קהילת חב"ד גדולה, הרבה קהילות ספרדיות וותיקות, הקהילה הליטאית, וכמעט כל השאר זה ציבור מסורתי
ניתן גם לבחון את זה לפי התוצאות בבחירות לכנסת
כ-85% מתושבי העיר הצביעו למפלגות גוש הימין
ש"ס ויהדות התורה יחד הגיעו ל-25% מכלל התושבים
וכן הציונות הדתית גם עוד 25%
ולגבי הקהילה לא הרחבתי כי כבר נכתב באשכול זה
דבר נוסף שלא נאמר כאן זה שבקריית מלאכי 99% מנשות הקהילה מסודרות תעסוקתית בקלות!!!
יש בערך 90 משפחות, הקהילה גדלה כל הזמן, אם כי לא כמו בפרויקטים חרדים כמו אחיסמך, עפולה וכו’, בגלל שהמקום מתחרד ולא הוקם לכתחילה לחרדים.
יש קהילה ליטאית אחת (לא ממש קשורה לישיבה) ומוסדות לימוד יש גנים וחיידר עד כיתה ב’. כל שנה עולים כיתה... בית יעקב עדיין אין.
ולגבי השאלה העקרונית האם לגור במקום שהוא לא בני ברק וירושלים
אני חושב שלזוג צעיר יהיה הכי נחמד לגור במקומות צעירים בפריפריה (בנושא זה, זה לאו דווקא קרית מלאכי), בבני ברק וירושלים הרבה מאד פעמים הזוג יגור בשכונה של מבוגרים
יש גם את הנושא שאם אתה קונה דירה בבני ברק או ירושלים אתה נאלץ להתמודד עם החזרי משכנתא של כמה אלפי שקלים יותר כל חודש, וממש אסור לזלזל בזה! ואין לך את הרווחה הכלכלית של תושבי הפריפריה
אם אתה שואל השקפתית, תעשה שאלת רב, אני בכל אופן עשיתי והרב שלי ממש המליץ לגור בקרית מלאכי

יש כתובת מייל למי שרוצה לפנות לנציגי הקהילה
כתובת המייל היא ayelethashacharkm שטרודל וכו
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה