קורונה מספר עדכני של חולים בישראל

מצב
הנושא נעול.

סימפטי

משתמש פעיל
אין כאן דרך הטבע!! יש כאן מנהיג לבירה!
אנשים כבר מזמן הפסיקו לשמור מרחק, בקושי לובשים מסכות, לפי הנתונים הטבעיים, המצב היה אמור להיות חמור בהרבה ממה שהוא כיום! אי אפשר להסביר את זה בדרך הטבע כי לפי התחזיות שלהם עפ"י דרך הטבע, אני לא רוצה אפילו לכתוב כאן מה היה אמור להיות היום במדינת ישראל
האמת גם אני חשבתי ככה, אבל עכשיו נראה לי שזה כן בגלל הסגר, הסגר הוריד מאוד את מספר הנדבקים ועכשיו זה עולה מחדש, לפי המחקרים בערך אחד מאלף נדבקים מת, פה במדינה זה כנראה פחות בגלל שיש יותר צעירים ואולי גם החום משפיע, כנראה שאין יותר מכמה אלפים נדבקים בגלל הסגר שהיה, פשוט עושים עכשיו הרבה מאוד בדיקות, וגם הבדיקות מאוד לא מדויקים.
 

שלום רבב

משתמש פעיל
השאלה שלא ענו עליה היא האם הנשאים ללא הסימפטומים עלולים להדביק אחרים ולגרום להם לחלות בצורה הקשה.
בהנחה שכן, אותם אלפי נשאים עלולים חלילה להדביק מבוגרים ובעלי מערכת חיסון חלשה ולהחזיר את המגפה ח"ו.
לא ענו כי התשובה ידועה.
מדביקים ומדביקים.
וכל המצננים והמקררים שיקחו על עצמם את התרחיש שעלול לקרות אם לא ישמרו על ההנחיות ואז כל הגפרורים הקטנים של הקורונה המפוזרים ברחבי א"י יתחברו כולם לאבוקה אחת גדולה
 

MOM

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אולי הפוך?? המספרים עלו בגלל שהחליטו לבדוק את כל המי ומי בלי שום קשר אם יש לו תסמינים או יש סיכוי שהוא נדבק,
אני לא מבינה או האובססיביות של להוכיח כל הזמן כמה המצב קשה ומסוכן, ב"ה רוב הנשאים הם בלי תסמינים כלל, והמונשמים וחולים קשה בירידה - וזה מה שהכי חשוב!
ואני מעתיקה כאן מאמר שהובא ב'חדש במייל' שיחזיר אותנו קצת לשפיות!
שלום רב
להלן מאמר שהופיע היום, 10.6.20, 12:37, מאת פרופ' יצחק בן ישראל ופרופ' דורון לנצט, בו נחשף שקר תעמולת השלטון על כביכול "גידול במספר חולי הקורונה בבני ברק".

המאמר מועתק כאן כלשונו:

בתחילת אפריל 2020, לפני כחודשיים, התרחש במדינת ישראל אירוע קריטי במגפת הקורונה. מספר הנדבקים שהתווסף מדי יום הגיע לשיא של 765 ביום אחד, ואז החל לרדת. כשבועיים אחר כך, באמצע אפריל מספר הנשאים הפעילים שהגיע לשיא של 9,800 החל לרדת אף הוא, עקב הקטנת ההידבקות והתגברות ההחלמה. בשפת האפידמיולוגים, זוהי נקודת הזמן שבה ירד מקדם ההדבקה האפקטיבי ל- 1.0.

בזמן שחלף מאז אירועים אלה, ירד מספר הנשאים הפעילים פי 5, לכ-2,000, ושיעור התוספת היומית ירד מהשיא ל-10 חולים מזוהים חדשים ביום. תהליך זה כולו הוא טבעי, ונחזה על ידי מודלי המגפה המקובלים. האפידמיולוגים מתייחסים אל הנקודה שבה אנו מצויים כעת כאל התקרבות מרשימה לתום המגפה. לא פלא שהממשלה החלה בהליכים משמעותיים של הקלת הסגר, גם אם לא תמיד הובהרו במדויק הקריטריונים להחלטה זו.

בעשרת הימים האחרונים, אנו עדים לתופעה חדשה: מספר הנשאים המתגלה מדי יום גדל לרמה של כ-100 ביום, וכתוצאה, התחזקו הקולות הקוראים לעצור ואף להסיט אחורנית את הקלות הסגר החברתי. האם אכן מדובר בהתפרצות חדשה הנובעת מהסרת הסגר? או אולי מהתרופפות המשמעת של הציבור? האם אנו עדים לגל שני של המגפה? במאמר זה אנו מראים בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, תוך שימוש בנתוני משרד הבריאות עצמם, כי כמעט כל הגידול היומי, הנראה חריג ומאיים, נובע משינוי הדרגתי (בלתי מוכרז ואולי אף לא ממש מכוון) במדיניות הבדיקה של משרד הבריאות.

ספירת חולים דורשת כמובן הגדרת של מי הוא חולה. בכל הארצות, כולל ישראל, מתבססת ההגדרה על שילוב הדוק למדי של הופעת תסמינים (כגון חום, שיעול, כאב גרון וקוצר נשימה) עם תוצאה חיובית בבדיקת נוכחות הנגיף. במשך רוב תקופת הקורונה אכן נטו הרשויות בישראל לאפשר את הבדיקה בעיקר לאנשים בעלי תסמינים, כך שהתוצאה הייתה שבמניין החולים המוכרזים מדי ערב נכללו בעיקר אנשים שעמדו בשני הקריטריונים גם יחד, תסמינים ובדיקה חיובית.

התשובה לשאלת סיבת שינוי הגידול היומי במספר החולים נשענת על ניתוח מעמיק של הנתונים המסופקים על ידי משרד הבריאות. מדובר בבסיס הנתונים הכולל את נתוני כל 460,000 בדיקות הנגיף שבוצעו עד כה בישראל (מעודכן ל-4 יוני). הניתוח מראה ללא עוררין שהתוספת היומית המפחידה של חולים הנצפית בימים אלה היא עורבא פרח - מדובר בנשאים בריאים! על מנת להבין ניתוח זה ומסקנותיו יש להתייחס לתופעה מעניינת בעולם הקורונה – סיפורו של קרחון המחלה.

שיעור התחלואה בקורונה בקרב האוכלוסיות של מדינות העולם מתברר כקטן באופן מפתיע. בישראל חלו כ-0.2% מהאוכלוסייה, וגם בארץ כגון ספרד שהוכתה קשות במגפה מדובר ב-0.5% חולים בלבד. במקביל, מסתבר ש"מתחת למים" מסתתרים פי 5-10 יותר נשאים, כ-2% מהאוכלוסייה בישראל, כלומר כ-200,000 איש ואישה שהווירוס שוכן (או שכן) בהם אך הם חסרי תסמינים לחלוטין. כל עוד לא ביצעו בארץ "בדיקות רוחב" המופנות לאוכלוסיה כללית, הייתה תחתית הקרחון הזה, אותה מכנים הרופאים "נשאים אסימפטומטים", נסתרת מן העין, שהרי כמעט רק בעלי תסמינים זכו לבדיקה המיוחלת.

בשוך המגפה, ובהתמעטות החולים החדשים, המשיך משרד הבריאות לבדוק אלפי אזרחים ליום וכך עבר מבלי משים לאסטרטגיה שונה המגלה בעיקר נשאים חסרי תסמינים. מן המעבר ההדרגתי ביחס בין בעלי תסמינים לחסרי תסמינים ניתן לראות באופן כמותי, לאורך ציר הזמן, את התופעה שעד כה לא נתנו עליה את הדעת. מסתבר שבישראל עברנו ממצב בו רוב הנבדקים החיוביים לנגיף הם סימפטומטים (70%-80%), למצב בו רק 10-20% בכל סט של בדיקות חיוביות לנגיף הם סימפטומטיים.

בסיס הנתונים מאפשר גם לגלות עבור כל נבדק את מספר תסמיני המחלה שדיווח עליהם או שהתגלו. וכך רואים שהר העלייה בתוספת החולים היומית הוליד עכבר. מתגלה שבשבוע המסתיים ב-31 למאי מדווחים בממוצע 117 חולים ליום כנשאי נגיף. מהם 94 חסרי תסמינים לחלוטין, לעוד 19 יש רק תסמין אחד או שניים מתוך חמישה (מקרה תחלואה גבולי) ורק ל-4 נבדקים יש שלושה תסמינים או יותר, תוצאה המצדיקה להגדירם כנגועי קורונה. כלומר קבוצה של יותר מ-100 "חולים" מכילה 80% בריאים, 16% גבוליים ורק 4% חולים של ממש.

מגמה זו הולכת ומתחזקת: למשל ב-4 יוני (היום האחרון עבורו המאגר מעודכן) עלה מספר הבדיקות היומי ל-12,266, ובקבוצת נבדקים ענקית זו אותרו 130 נשאים (1%), מתוכם רק חמישה היו בעלי 3 תסמינים ויותר! בעצם מה שמתגלה על ידי הבדיקות הוא פועל יוצא של קיומם בארץ של 200,000 נשאים ללא תסמינים. הווה אומר, אם ימשיך משרד הבריאות לבצע כמה אלפי בדיקות ביום, הדעת נותנת שבעתיד הנראה לעין יתגלו כל יום עוד כ-100 ואולי 200 נשאים שרובם המכריע חסרי תסמינים, הווה אומר - בריאים.

לסיכום, נראה שהדרישות לחזרה לסגר מתבססות כל כולן על פרשנות שגויה של הנתונים. ספציפית, יש כאן התעלמות משינוי (בלתי מוכרז) של אסטרטגיית הבדיקה מ-"בדוק את מי שרופא מעיד כי הוא חולה" ל-"בדוק את כולם וחפש מי נשא". מסתבר שהעלייה במספר היומי של המוכרזים כחולים מעוגנת אך ורק בשינוי אסטרטגיה זה, ושאחוז גבוה מאוד של "חולים" אלה הם אנשים חסרי תסמינים שאינם מסכנים את סביבתם.

ייאמר, שחשוב מאוד שסוף-סוף מבצעים בדיקות רוחב בישראל לגילוי מתי המעט שאכן חולים ממש ולבודד אותם, אבל חיוני לפענח את התוצאות המתקבלות עקב התפתחות זו באופן רציונלי. קמצוץ של חולים פעילים ששיעורם אינו עולה עם הזמן באופן מעריכי (אקספוננציאלי) על פני ימים רבים, איננו מהווה בשום אופן "גל שני", ואף אינו מבשר אותו. תהיה זאת בכייה לדורות אם תובנה מוטעית, חסרת הצדקה אנליטית-מדעית, תעצור את הרכבות מלנסוע, את התיאטראות מלהיפתח ואת החינוך והכלכלה מלהחלים.

* * *

פרופ' דורון לנצט הוא פרופסור מן המניין במחלקה לגנטיקה מולקולרית במכון ויצמן ברחובות, ראש מרכז קראון לחקר הגנום; פרופ' יצחק בן ישראל הוא פרופסור מן המניין באוניברסיטת תל אביב, ראש סדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון, ראש מרכז הסייבר באוניברסיטה, ויו"ר סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה.

* * *

מדוע חושפת עכשיו המדיה את השקר מיד, בעוד בתחילה שתקה לנוכח השקר האנטישמי שהיהודים החרדים לדבר ה' אחראים ל"מגפה", בעוד לאמיתו של דבר המספר הגדול יותר של חולים בבני ברק נבע, אז כמו עתה, ממספר הבדיקות הגדול יותר בבני ברק, וגם התעלמה (ועדיין מתעלמת) מן העובדה שבגלל הגיל החציוני הנמוך של ציבור החרדים לדבר ה' - מספר החולים קשה והמונשמים לא גדול שם מאשר באוכלוסייה הכללית (ואולי אפילו קטן יותר)?

דומני שהתשובה נעוצה בכך שאז הוטל ממילא סגר על כל המדינה והעוצר הכללי שהוטל על בני ברק (בניגוד לכל המדינה) לא הפריע לאף אחד, אלא אף היה לשביעות רצון ציבור החילונים שטוף המוח מתעמולה רבת שנים של שנאת הדת והדתיים.

אבל עכשיו, משהוסר הסגר על המדינה וחוזרים לחיים נורמליים, חוששים החילונים, שהם שליטי המדיה, מפני סגר נוסף, שיפגע עוד יותר בפרנסתם ובאורח חייהם.

לכן,פורסם במדיה מיד המאמר דלעיל, החושף את השקר.

כל טוב

שמואל קאופמן
בהתייחס לקטע האחרון- מאוד מעניין אם כן למה היו כ"כ הרבה מתים מבני ברק שמהיכרות אישית של חלקם היו יכולים לחיות עוד שנים רבות (כמובן ברצון ה' וללפי ההשתדלות וכו')
לפי"ז הנ"ל קשקוש מוחלט
בפרט שכמות הבדיקות בזמנו בתל אביב היתה כמעט כמו בבני ברק (מי שעקב ראה)
וכאן נמצאת רשימת הנפטרים החרדים
 
נערך לאחרונה ב:

הבית בקצה הכפר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
שמעתי על נפטר חרדי שנפטר בתקופת שיא הקורונה והמדינה ביקשה מהמשפחה לומר שזה מהקורונה אל אף שהוא לא נפטר מזה
בציבור הכללי היו שנפטרו אבל לאף אחד לא בער להכניס אותם לרשימה של הנפטרים מהקורונה.. (ממקור מוסמך- קרובת משפחה של הנפטר)
 

טינטין!

משתמש מקצוען
שמעתי על נפטר חרדי שנפטר בתקופת שיא הקורונה והמדינה ביקשה מהמשפחה לומר שזה מהקורונה אל אף שהוא לא נפטר מזה
בציבור הכללי היו שנפטרו אבל לאף אחד לא בער להכניס אותם לרשימה של הנפטרים מהקורונה.. (ממקור מוסמך- קרובת משפחה של הנפטר)

שמעתי ממקור מוסמך [קרובת משפחה שלי] שכל חולי הקורונה החרדיים בכלל לא נפטרו וזה סתם עלילה של ה'ציויינים'!
 

שג

תג, רב-טקסט
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
השאלה שלא ענו עליה היא האם הנשאים ללא הסימפטומים עלולים להדביק אחרים ולגרום להם לחלות בצורה הקשה.
בהנחה שכן, אותם אלפי נשאים עלולים חלילה להדביק מבוגרים ובעלי מערכת חיסון חלשה ולהחזיר את המגפה ח"ו.
לא ענו כי התשובה ידועה.
מדביקים ומדביקים.
וכל המצננים והמקררים שיקחו על עצמם את התרחיש שעלול לקרות אם לא ישמרו על ההנחיות ואז כל הגפרורים הקטנים של הקורונה המפוזרים ברחבי א"י יתחברו כולם לאבוקה אחת גדולה
הפוך, דעת הרבה רופאים שמי שאין לו תסמינים הוא מדביק הרבה פחות, אם בכלל, (אף שהדבר עדיין לא ברור).
ואין שום עניין בזה להפחיד ולהלחיץ את הציבור, כי זה לבד גורם להרבה יותר נזק מאשר הקורונה עצמה.
 

אפר

סתם מתעניין...
מנוי פרימיום
הפוך, דעת הרבה רופאים שמי שאין לו תסמינים הוא מדביק הרבה פחות, אם בכלל, (אף שהדבר עדיין לא ברור).
ואין שום עניין בזה להפחיד ולהלחיץ את הציבור, כי זה לבד גורם להרבה יותר נזק מאשר הקורונה עצמה.
ארגון הבריאות העולמי פירסם את זה וחזר בו ואמר ש ה 15 אחוז הא-סימפוטמתיים בעולם אחראים ל 40 אחוז מההדבקות
 

שוהם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
המס' הגבוהים חזרו,
עדכון מעכשיו:

182 ביממה
116 בחצי יממה

בדיקות: 8.840
 

גרניטא פקאן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
Screenshot_2020-06-15-19-42-03.jpeg
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
ישי כהן: ‏העליה המדאיגה במגזר החרדי בשבוע האחרון - בני ברק - 89. אלעד - 29. ביתר - 10. רכסים - 16. בית שמש - 9. ערים בהן רוב החולים חרדים. ירושלים - 65. ראשל"צ - 32. פ"ת - 52. נתניה- 24. צפת - 29. טבריה - 9. בכיר חרדי העוסק במאבק בנגיף הקורונה: "המצב מבהיל"
 

מהודר!

סופר מקצוען באינדיזיין!!!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אין כאן דרך הטבע!! יש כאן מנהיג לבירה!
אנשים כבר מזמן הפסיקו לשמור מרחק, בקושי לובשים מסכות, לפי הנתונים הטבעיים, המצב היה אמור להיות חמור בהרבה ממה שהוא כיום! אי אפשר להסביר את זה בדרך הטבע כי לפי התחזיות שלהם עפ"י דרך הטבע, אני לא רוצה אפילו לכתוב כאן מה היה אמור להיות היום במדינת ישראל, ושאף אחד לא ישלה את עצמו ש'כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה' - לא בזכות משרד הבריאות התחזיות לא ממשו את עצמם!!

וישי כהן - שוב אנו חוזרים לאותו נקודה, כל אלה הם לא חולים! הם נשאים חיוביים! ולא רוצים שהם ידביקו עוד מעגלים, אז מפנים אותם.
בד"כ מי שמדבר כך - לא שומר על הכללים...
בתקווה שכאן זה אחרת.... :rolleyes:
 

מרגלית100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
בהתייחס לקטע האחרון- מאוד מעניין אם כן למה היו כ"כ הרבה מתים מבני ברק שמהיכרות אישית של חלקם היו יכולים לחיות עוד שנים רבות (כמובן ברצון ה' וללפי ההשתדלות וכו')
לפי"ז הנ"ל קשקוש מוחלט
בפרט שכמות הבדיקות בזמנו בתל אביב היתה כמעט כמו בבני ברק (מי שעקב ראה)
וכאן נמצאת רשימת הנפטרים החרדים
אני לא יודעת לענות לכם, כי אני לא פרופסור וגם לא תחקירנית, אני רק יודעת שכל המידע שנותנים לנו מסביב לזה הוא מידע מבולבל וסותר את עצמו, אז אני יחליט למי נח לי להקשיב וממי נחמד לי לקבל, ורק מאמת לי את התחושה או יותר נכון את הידיעה שמדובר בהמון פוליטיקה!!

ולמי שדואג אם אני שומרת על הכללים או לא, אני לא באה לתת דו"ח לאף אחד איך, כיצד ולמה אני שומרת איך שאני שומרת ומתנהגת איך שאני מתנהגת, וזה גם חלק מהקטסטרופה שאנשי השלטון הצליחו לגרום בתוך הציבור החרדי בצורה אומנותית וחבל מאוד!
 

מרגלית100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
ישי כהן: ‏העליה המדאיגה במגזר החרדי בשבוע האחרון - בני ברק - 89. אלעד - 29. ביתר - 10. רכסים - 16. בית שמש - 9. ערים בהן רוב החולים חרדים. ירושלים - 65. ראשל"צ - 32. פ"ת - 52. נתניה- 24. צפת - 29. טבריה - 9. בכיר חרדי העוסק במאבק בנגיף הקורונה: "המצב מבהיל"
מי זה ישי כהן הזה שדואג כל הזמן לציבור החרדי??
 

הציירת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
משרד הבריאות 8:00 בבוקר
בדיקות 13,425 ביממה האחרונה
772,074
בדיקות חיוביות ראשונות 196
חולים 19,338
קל 3,470
בינוני 44
קשה 36
מונשמים 27 [עליה]
נפטרו 302
החלימו 15,438
מאושפזים
בית חולים
128
טיפולי בית ומלונית
3,470
 

מצליחה

משתמש מקצוען
לא מבינה למה לא מעדכנים ומורידים אחד מהספירה.
הרי משפחתו של הצעיר בן ה26 שנפטר צועקת בתקשורת שהוא לא נפטר מקורונה.
אז למה מתעקשים להכניס אותו למנין הנפטרים?
להפחיד אותנו? (בן 26 ללא מחלות רקע וכו' וכו')
:(
 

שרית קובל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
ושימו לב
משרד הבריאות מוציא הודעה -
עליה בתחלואה במגזר הערבי
בית החולים איכילוב 11 חולים חדשים

והאתרים החרדים - כל החולים הם חרדים :)
ערבים חרדים עדיין לא הכרתי
 

ריחיים

משתמש פעיל
לא מבינה למה לא מעדכנים ומורידים אחד מהספירה.
הרי משפחתו של הצעיר בן ה26 שנפטר צועקת בתקשורת שהוא לא נפטר מקורונה.
אז למה מתעקשים להכניס אותו למנין הנפטרים?
להפחיד אותנו? (בן 26 ללא מחלות רקע וכו' וכו')
:(

לפי טענת המשפחה הוא לא נפטר כתוצאה מהקורונה אלא מרשלנות רפואית , אבל לא שלא היתה לו קורונה
הרבה אנשים מבוגרים (לדוג' הרב ברוורמן) לא נפטרו מהקורונה אלא מזיקנה ובכל אופן בגלל שהיו עם קורונה הם נספרו
במנין החולים.
 

ayys

משתמש מקצוען
אבל לא שלא היתה לו קורונה
דברי ההורים שהובאו בכתבה בJDN:
לטענת ההורים, הוא כלל לא חלה בקורונה, "זה לא היה קורונה. אנחנו בטוחים. היינו איתו ימים שלמים ולא נדבקנו. אין לנו מסמך אחד שמראה שהוא היה חולה קורונה, באיזשהו שלב הרופא האחראי אמר שאנחנו צריכים להיכנס לשבועיים בידוד כי יש לו קורונה. איך עכשיו יש? 4 בדיקות עשו ולא היה. ביקשנו לראות את הבדיקות, אמרו לנו 'לא יכולים להראות אבל עשינו בדיקה'".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה