כללי ממעמדי ספרים באינדזיין

אביאסף

משתמש רשום
יש לי בעיה אחת קשה כל פעם שאני מקבל מהלקוח את החומר.

בד"כ הטקסט מלא בכל מיני סגנונות/ הדגשות בלי סגנון/ קו תחתי וכו' וכו'

ואני נתקע כל פעם בעבודה עם הוורד. בבקשה תמליצו לי איך לעבוד על הוורד בצורה טובה כך ש
א. שלא יחסר שום 'סגנון' של הלקוח. (למרות שזה לא תמיד 'סגנון')
ב. שאני מייבא לאינדזיין יופיעו לי הסגנונות הנצרכים בלבד.

ובקיצור שאני לא יסתבך כל פעם עם הוורד המעצבן הזה
מקווה שאני מספיק ברור
יכול להיות שיש תשובה מאוד פשוטה, אל תחשבו שאני מתכוון לכל מיני ענינים.

זה יעזור לי מאוד
תודה רבה רבה :) לילה טוב
 

TK

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אתה צריך לבקש מהלקוח שיגיש לך את החומר בצורה מסודרת לדג'
את כל הכותרות הראשיות יצבע בצבע אדום
את כותרות המשנה בצבע כחול
הדגשות -צבע ירוק וכו'
ולמטה יתן לך מקרא צבעים
ואז אתה מיבא לאינדיזיין ולפי הצבעים קובע את הסגנונות
בהצלחה
 

אביאסף

משתמש רשום
כלומר שבאנדיזיין הם עדיין ישארו עם הצבעים?

איך עושים זאת?

תודה רבה רבה
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
מה שאני עושה זה כך:
א. הופכת את כל הטקסט לפונט אחיד בלי לשנות גדלים וסגנונות [נטוי לכולי]. בד"כ אני הופכת לפרנקריהל.
ב. מייבאת לאינדיזיין באופן שכולל את הסגנונות ולא רק טקסט.
ג. מכינה סגנון טקסט רץ בפסקאות.
ד. מכינה סגנון טקסט רץ בסגנון אות, אבל לכל סוג סגנון משל עצמו שמבוסס על הטקסט הרץ.
ה. עושה חפש והחלף דבר ראשון לסגנונות כשבאפשרויות למטה אני עושה חיפוש של הסגנון הקיים ומתחת מגדירה את סגנון הפסקה של הטקסט הרץ וגם את סגנון האות שהגדרתי [נאמר נטוי].
ו. עושה חפש והחלף לטקסט הרץ עם סגנון הפסקה, ואז זה משנה את הכל לטקסט רץ חוץ ממה שהפכתי לטקסט רץ עם סגנון אות [כי סגנון פסקה לא משנה סגנון אות]

אפשר לעשות אותו הדבר עם סגנון אות לשנות צבע או כל דבר אחר

זה בערך הרעיון.
 

אביאסף

משתמש רשום
תודה רבה! הארתם את עיני. עד עכשיו חשבתי שכמה שאני יעבוד בוורד זה יותר טוב. מעכשיו אני יעבוד באינדזיין וזהו.!

תודה על התשובות המפורטות.
 

TK

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כשמיבאים נפתחת תיבה שם צריך להיות מסומן שמור על עיצובים בטקסט... משהו כזה
ואז זה עובר עם הצבע
כשעושים את זה כך זה מאוד פשוט
ואז השלב השני זה לבנות את הסגנונות הרצויים ומחיפוש והחלפה עושים:
חפש צבע אדום -החלף לסגנון...(הרצוי)
 

TK

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י תמנתי;840750:
מה שאני עושה זה כך:
א. הופכת את כל הטקסט לפונט אחיד בלי לשנות גדלים וסגנונות [נטוי לכולי]. בד"כ אני הופכת לפרנקריהל.
ב. מייבאת לאינדיזיין באופן שכולל את הסגנונות ולא רק טקסט.
ג. מכינה סגנון טקסט רץ בפסקאות.
ד. מכינה סגנון טקסט רץ בסגנון אות, אבל לכל סוג סגנון משל עצמו שמבוסס על הטקסט הרץ.
ה. עושה חפש והחלף דבר ראשון לסגנונות כשבאפשרויות למטה אני עושה חיפוש של הסגנון הקיים ומתחת מגדירה את סגנון הפסקה של הטקסט הרץ וגם את סגנון האות שהגדרתי [נאמר נטוי].
ו. עושה חפש והחלף לטקסט הרץ עם סגנון הפסקה, ואז זה משנה את הכל לטקסט רץ חוץ ממה שהפכתי לטקסט רץ עם סגנון אות [כי סגנון פסקה לא משנה סגנון אות]

אפשר לעשות אותו הדבר עם סגנון אות לשנות צבע או כל דבר אחר

זה בערך הרעיון.
מה את עושה אם הלקוח נותן לך בוורד חלק מההדגשות גם בכתב שונה למשל את כל הכותרות הוא כותב בפונט מסויים ואת שאר הטקסט בפונט שונה
במצב כזה את לא יכולה להפוך את הכל לאותו הפונט כי אז לא תדעי מה כותרת?
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
אז אפשר לייבא בלי לשנות קודם את הפונט ולסדר זאת כמו שכתבתי למעלה עם הסגנונות.
בד"כ אם לקוח מביא בכמה פונטים [כמו פונט לטקסט ופונט להערות שוליים] זה לא כל כך משנה אם מחליפים את הכל לאותו הפונט אלא אם כן יש שתי כותרות למשל, שההבדל ביניהן זה בסוג הפונט. זה די נדיר. אפשר לעשות כמו שכתבתי פה בהתחלה.
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
אגב, הסיבה שכתבתי לשנות פונט בוורד, זה כי הרבה פעמים יש בעיה לייבא מוורד לאינדיזיין טקסט שנעשה בפונט שלא מוכר לאינדיזיין או סתם פונט בעייתי מהחינמיים של וורד. כבר נתקלתי בזה וזה הקריס לי את האינדיזיין לא פעם ולא פעמיים. לכן אני משנה בוורד.
יש אפשרות גם לעשות חפש והחלף על הפונט השונה בוורד עצמו, ולשנות נאמר לגודל אחר או משהו אחר שיבדיל אותו מהטקסט הרץ.
 

eliezer

מהנדס בינה מלאכותית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
נכתב ע"י אביאסף;840751:
תודה רבה! הארתם את עיני. עד עכשיו חשבתי שכמה שאני יעבוד בוורד זה יותר טוב. מעכשיו אני יעבוד באינדזיין וזהו.!

תודה על התשובות המפורטות.

זה לא תמיד נכון.
יש דברים שנהרסים בייבוא. כמו הערות סיום.
אני אישית מעדיף בדרך כלל לנקות סגנונות בוורד ואח"כ ליבא חומר כמעט מוכן לאינדזיין. ושם לעשות פיניש לנקיון החומר.

תחשבו למשל על פסקה ממוספרת ואחריה עוד אחת השייכת אליה.
בוורד פשוט מחקו המספר, אך נכניסה נשארה וזה מובן שזה שייך לקודם.

באינדזיין לא תמצא שום דרך לשהות את הפסקה הזו. זה פתח לטעויות.

נ"ב: משום מה החיפוש באינדזיין וגם בוורד מתעלם אצלי מהגדרות כניסת פסקהשהיא מיובאת מוורד. אשמח לדעת למה?
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
אליעזר, אם אתה מייבא עם כל העיצוב, זה לא מייבא לך הערות סיום? משום מה לא נתקלתי אף פעם בבעיות עם הערות שוליים חוץ אולי מבעיה כשהפונט בוורד יכול לעשות בעיות ולהקריס לי תוכנה.
זו פעם ראשונה שאני שומעת על זה.
ובד"כ בייבוא עם כל הסגנונות, זה מייבא גם את המבנה של המשפטים.
החפש והחלף עושה זאת רק לאותיות, לא למבנה הפסוקים
 

eliezer

מהנדס בינה מלאכותית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
נכתב ע"י תמנתי;841181:
אליעזר, אם אתה מייבא עם כל העיצוב, זה לא מייבא לך הערות סיום? משום מה לא נתקלתי אף פעם בבעיות עם הערות שוליים חוץ אולי מבעיה כשהפונט בוורד יכול לעשות בעיות ולהקריס לי תוכנה.
זו פעם ראשונה שאני שומעת על זה.
ובד"כ בייבוא עם כל הסגנונות, זה מייבא גם את המבנה של המשפטים.
החפש והחלף עושה זאת רק לאותיות, לא למבנה הפסוקים

זה הופך את כל הערות הסיום לידניות. מה שמונע,או לפחות מסבך, את היכולת למספר מחדש או פשנות סוג מספור.
אך עיקר העניין משום שסגנונות וורד אינם זהים לאינדזיין וזה לעיתים גורם לתקלות ולאיבוד סגנונות תו מסוימים,ולחילופין סגנונות פסקה מוגדרים כתו...
 

ישראל א

משתמש רשום
לדעתי הרעיון של לעבוד עם צבעים הוא מעולה, גם אני נתקלתי בקבצים שיש בהם הרבה סגנונות ובלי אחידות וכו' ולכן כדאי מאד לתת הדרכה קצרה ללקוחות שלכם ולהסביר להם איך להכין את החומר, צבע נפרד לכל הסגנונות למשל כותרות הדגשות וכו' ושלא יגעו בכלל בעניני עיצוב למשל גופנים גדלים וכו'. (קחו בחשבון שהלקוחות אינם בקיאים בעניני עיצוב ועימוד)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה