יש ליד באר שבע קרקע פרטית בגודל של כמה אלפי דונם שכבר יש הכרזה על הקמת ישוב חדשהוא לא מגלה את אמריקה. זה בדיוק, אבל בדיוק, מה שעושים אחינו החרדלים מזה עשרות שנים, ובאלפים, בהצלחה רבה.
למה אנחנו לא?
מעדיף שהקוראים יענו.
יש ליד באר שבע קרקע פרטית בגודל של כמה אלפי דונם שכבר יש הכרזה על הקמת ישוב חדשהוא לא מגלה את אמריקה. זה בדיוק, אבל בדיוק, מה שעושים אחינו החרדלים מזה עשרות שנים, ובאלפים, בהצלחה רבה.
למה אנחנו לא?
מעדיף שהקוראים יענו.
לא צריך לחפש מתחת האדמה פתרונות מוזרים...יש ליד באר שבע קרקע פרטית בגודל של כמה אלפי דונם שכבר יש הכרזה על הקמת ישוב חדש
עלות של בנייה (בטון פועלים וכו') לדירה היא 800,000. תוסיף רווח יזמי, של 30% והגעת ליותר ממליון מאה.לא צריך לחפש מתחת האדמה פתרונות מוזרים...
אפשר לשווק בהר יונה או בכל מקום דומה 10,000 דירות בפעם אחת (בבית שמש שיווקו יותר מזה באותו זמן)
עם עלות קרקע מנימאלית, עם פיתוח בחינם (אחרי הכל גם למדינה יש שם אינטרס)
אולי יהיה שם קצת גינות לילדים, אבל בוודאי הם יעדיפו את זה מלגור ביח"ד קטנה...
ורוב הדירות יהיו בנות 70 מטר
(כי למה אז זה היה טוב שבנו את ברכפלד שהמחירים היו נמוכים, לא כ"ש שככה צריך לבנות היום??)
או אפילו דירות של 60 מ"ר עם אופציה בצורה של מרפסת בנויה...
ואז הציבור ילך לשם...
דירה בעלות סבירה של 700 אלף
במקום שיש לפחות 10 אלף דירות
זה אומר שיהיה שם תחבורה ציבורית נורמאלית (זה הכי חשוב!!!)
מגוון מוסדות לימוד ליד הבית
וגם מינימום של חנויות/כוללים/בתי כנסיות/תעסוקה
יא יא, מאותה הסיבה איככה אפשר לבקש מהציבור לרדת מהעץ ולהפסיק לדרוש דירות מהוריהם המרוששים כל עוד רה"י והאנשים החשובים שלוש נקודות........בסוף הלחץ החברתי הוא הרבה יותר חזק
ובסוף היחידים שיצליחו להניע כאלה תהליכים
זה רק אם ראשי הציבור מכל מגזר
יבצעו את זה בעצמם
אבל זה לא חכמה למשל להגיד לציבור ללכת לפרייפריה בעוד כל ראשי הישיבות
והאנשים החשובים גרים בדרך כלל במרכז
לא הבנתי את מסכימה עם הדברים או לא?(ה-3- נקודות בלבלו אותי)יא יא, מאותה הסיבה איככה אפשר לבקש מהציבור לרדת מהעץ ולהפסיק לדרוש דירות מהוריהם המרוששים כל עוד רה"י והאנשים החשובים שלוש נקודות........
מתביישת לרגע שנחשדתי בעניין ההסכמה לדברים: ממש ממש לא יכולה להסכים לזה. ממשיכה להצטער כל יום על כך שאין לי השפעה על הציבור, ועל כך שאיני משתייכת לציבור אחר, בו הנורמות שונות בתכלית, וסטטיסטית - שם גם ילקו הרבה פחות בלב...לא הבנתי את מסכימה עם הדברים או לא?(ה-3- נקודות בלבלו אותי)
לא הבנתי.מתביישת לרגע שנחשדתי בעניין ההסכמה לדברים: ממש ממש לא יכולה להסכים לזה. ממשיכה להצטער כל יום על כך שאין לי השפעה על הציבור, ועל כך שאיני משתייכת לציבור אחר, בו הנורמות שונות בתכלית, וסטטיסטית - שם גם ילקו הרבה פחות בלב...
יפה, וזו כוונתי הדלה:לא הבנתי.
ברור שאין בר דעת אחד ששמח מהמצב
הנושא היה על הפיתרון
האם לדעתך יש פיתרון למצב
בו כל החברה פועלת מתוך מניע חברתי ולחץ חברתי
לשם כיוונתי
ועל כך שאיני משתייכת לציבור אחר
נראה לי שהיא מתכוונת לומר למה אצל החסידים לא קונים את החתנים בכסף מלא של 500K עד מיליון ש"ח לאומת המגזרים החרדים האחרים ששם אם ההורים יש רוצים חתן טוב יחסית צריכים לשלם טבין ותקילין כדי להאם לדעתך יש פיתרון למצב
בו כל החברה פועלת מתוך מניע חברתי ולחץ חברתי
ולכן בגלל שכנראה אין פיתרון לבעיה השורשית(אני מניח שאין מישהו שחולק על זה)המון דשים בפתרונות, ואנשים לא בוחלים כבר בכלום... (דיור במבנים יבילים, עד לכאן הגענו!!) כשהבעיה העמוקה והשורשית מטואטאת.... או כמו שכתבת "ברור שאין בר דעת אחד ששמח מהמצב"......
כל הבעיות שלנו כחברה ניזונות מה"מה יגידו" המקודש והמסולאולכן בגלל שכנראה אין פיתרון לבעיה השורשית(אני מניח שאין מישהו שחולק על זה)
לכן הוא מציע הצעות כאלה.
רק הנקודה היא
שיש סתירה מובנית בין הפיתרון לבעיה
כי אם כל הבעיה יושבת על לחץ חברתי
אז הפיתרון לא מתחיל
כאחד שמכיר היטב את התופעה המתוארת (משתייך לציבור הליטאי וחיתנתי בת לפני כשנתיים), לדעתי עיקר הבעיה אינה נובעת מלחץ חברתי, אלא משוק חופשי אכזרי. ואסביר:כל הבעיות שלנו כחברה ניזונות מה"מה יגידו" המקודש והמסולא
לוקחים בחור "שפיץ" מישיבה "איקס" ממשפחת "פיקס" שדורשים מגדל "מיקס" .....
חרוזים מאד חמודים, מציאות - פחד פחדים.... (תשאלו את הזוג מהמגדל לעיל. יש להם פחד גבהים...)
ותוסיף וכפי הנראה לא יקרה כזה דברדהיינו שגדולי הדור וראשי הישבות יאסרו בתקנות ברורות על משפחות להציע הצעות גבוהות בשידוכים (וינהגו כך גם בעצמם...)
גם אצל הליטאים זה תלוי בעיקר בהורים ולא בבחור עצמו. ובכל אופן התהליך ממשיך, כי כמו שכתבתי הטבע האנשוי הוא להעדיף הצעות גבוהות יותר, וכמעט בלתי אפשרי לשנות זאת, כמו שכבר אמרו חז"ל: "לאו עכברא גנב, אלא חורא גנב". ובעניננו, כל זמן שתהיה אפשרות לקבל סכומים גבוהים, יהיה כמעט בלתי אפשרי למנוע את זה.ב. מכיון שאצל החסידיים זה לא הולך שהבחור בוחר לעצמו אלא שההורים בוחרים בשבילו וכשזה מתחיל להיבשל שואלים אותו וע"כ ההורים שמחתנים יותר מודעים לקושי של לסחוט את המחותן וגם שהבחור כמעט ואין לו שום זכות דיבור לגבי התקציב לדירה
ברור שזה קשור ללחץ חברתי.גם אצל הליטאים זה תלוי בעיקר בהורים ולא בבחור עצמו. ובכל אופן התהליך ממשיך, כי כמו שכתבתי הטבע האנשוי הוא להעדיף הצעות גבוהות יותר, וכמעט בלתי אפשרי לשנות זאת, כמו שכבר אמרו חז"ל: "לאו עכברא גנב, אלא חורא גנב". ובעניננו, כל זמן שתהיה אפשרות לקבל סכומים גבוהים, יהיה כמעט בלתי אפשרי למנוע את זה.
מצטער מאד, אבל לדעתי לקחת חתן בן תורה וירא שמים לבת שלך, זה לא ענין של לחץ חברתי, אלא זו שאיפה בסיסית ומוצדקת של ההורים.ברור שזה קשור ללחץ חברתי.
כי כמו שאתה בעצמך אומר
שההורים שאין להם יכולת נגררים לשלם מה שאין להם בגלל ההורים שיש להם יכולת
ועל ההורים האלה מגיעות הטענות
מדוע הורה שהוא לא בעל יכולת מתחייב מעבר למה שהוא יכול?
מתחייב באופן שהוא מזיק לעצמו ולאחרים?
אם כל אחד היה מתחייב רק על מה שהוא יכול
לא היה שום בעיות
השפיצים היו מקבלים סידור מלא
וכל השאר היו מקבלים שידוך נורמלי
מכיוון שלצערי הרב אני מכיר את האנשיםמצטער מאד, אבל לדעתי לקחת חתן בן תורה וירא שמים לבת שלך, זה לא ענין של לחץ חברתי, אלא זו שאיפה בסיסית ומוצדקת של ההורים.
אם הדרך היחידה לעשות זאת היא על ידי התחייבות יותר מכפי יכולתך, אין מה לעשות, אדם נורמלי יעשה זאת בחירוף נפש. הוא אולי לא ילך על השורה הראשונה, אבל הוא כן ירצה מישהו לפחות מהשורה השניה, בפרט אם הבת שלו מוצלחת ומתאימה לבחור רציני. כך שאי אפשר להאשים אותו. אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ע'
קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי: