מכשיר קטנטון וחמודון

נתנאל10

משתמש רשום
מכשיר קטנטון וחמודון
מכשיר קטנטון וחמודון, חגור אל המותן...
חזית חדשה, חזית חדשה נפתחה, חזית אשר אילצה אותנו לצאת אלי קרב להשיב במיגננה חדשנית, אשר בה נתקל הציבור החרד על נפשו ועל נפש עולליו...
החומה הגבוהה שחצצה בין טומאת הרחוב ובין חצרות ה' כמעט והופלה רח"ל, על ידי טכניקה חדשנית המאפשרת קשר קליל, מיידי, לא מוגבל במקום ובשעה. מכשיר נוח ונגיש, שמקשר בקול ובמראה כל כך בקלות וביעילות...
מתקשר ומקשר בין צדיק לרשע, בין נקי למשעי, ובין סחי המאוס ביותר, הן בדיבור הן בדיוור הן בs.m.s.. ומשוכלל הוא שבעתיים באינטרנט אל-חוטי, את כל עסקאות העולם הוא גומר ברגע, כן, כן, ממש ברגע הן לטוב והן למוטב...

ניגון הרינג - טון
בימינו, יכולה כף יד אחת להכיל עולם ומלואו, בין האצבעות חבוי לו מכשיר קטנטן נייד, אל הכלי הזעיר והחמוד הזה נדחסים קודש וחול יחדיו, טומאה וטהרה, עדינות וגסות, נקיות וזוהמה, צחות וטינוף, מקש מקיש - מוציא לאור, מקש מקושקש - מוציא לחושך...
בין השאר משמש אותו מכשיר גם כטלפון. פעם לפני שנים שימש 'הנייד' כ...טלפון, כן טלפון על כל מעלותיו וחסרונותיו הידועים, פעם היה הטלפון הנייד גדול, כבד, מסורבל, לא כל כך אמין, היחסן הייחודי שזכה לנשאו כמעט ולא זכה להשלים שיחה מושלמה מהחל ועד כלה, עקב ניתוקים תכופים. כבר אז חוו יחסנים, מסעי התנתקות. ולעומת זאת, הקנאה בנושאי אותם המכשירים היתה עזה. אנשים בודדים ומאושרים הפכו כעצת הפרסומת אז 'שעה אבודה - לשעת עבודה'.
היו זמנים, היו זמנים... אך היום, כולם זמינים, האדם התמים אשר מעלתו בדיבורו "ויהי האדם לנפש חיה" - לרוח ממללא, הפך ל'תא-קולי', ממוסמס באס-אם-אס = s.m.s.מתולדות הס"מ וחילותיו... ממוסמר במסמרותיו, ופעמים קופץ כקפיץ, שבוי לניגון הרינג - טון המבעית את חיי הפרט והכלל.
בדיוק, בדיוק, באמצע תפילת העמידה תפילת שמונה-עשרה,אשר בעבר הלא רחוק היתה תפילה זו תפילת השקט והרוגע הנפשי, וכיום המכשיר המחוצף הזה צועק את צעקתו וצוהל את צהלתו ומתחזן כחזן בימים הנוראים בהיכל בית הכנסת ובית המדרש... בכל אירוע בכל הזדמנות הוא שותף פעיל, פעמים מזמזם ופעמים משמיע מיגוון קולות וצלילים, בחופה, בברית, בלוויה ל"ע, בכל מצב...

'שלשה אבות נזיקין'
מכשיר קטן זה, אחד הוא משלושת הפגעים הרעים שנולדו - נפלו עלינו בפרק אחד. זה לא מכבר עקפו בקלילות את משמר הגבול החרדי ששמר בהצלחה רבה על הגדרות מסביב הרחוב במשך אלפי שנים, וזינב בנחשלים פורצי פרצות...
המחשב, האינטרנט, והתקשורת הסלולרית... שלושתם גם יחד העמידונו בפני הצורך להתגונן בדרכים חדשות אשר אין לנו בהם מסורת אבות...
שלושת אלה, הצעירים לימים, עמוסים בחיידקי רעל לרוב, בוירוסים מתעופפים, אשר כל עבירה, כל שינוי באוירה, מייצרת וירוס חדש...
שלושת אבות הנזיקין הללו איימו לחדור לכל בית בישראל, שינו באחת את איסטרטגיית הקרב, אבדו כלי מלחמה ותיקים, והציבור נאלץ לצאת לקרב כבד בתוככי הבית ומעבר לדלת הסגורה...
לא עוד גדרות סביב הרחוב, לא עוד חומת בידוד חרדית כללית חוסמת שיקוצים מרחובותינו, הלא הם - העיתונות החילונית, כתובה בשחור משחור, חומה שמנעה את חדירתם אל בתינו, חומה שהרחיקה מן המחנה כל מי שלא נסע בקרון השמור של הרכבת החרדית הוא ובניו ובנותיו.
*
והנה, לפתע מונח לפתח כל בית בישראל סֶט של שלושה מוקשים חדשים, נוראים זה מזה, לא כתב שונא ישראל, לא שדרן ערמומי מטפטף ארסו, אלא מארז חדש יפהפה וצבעוני נגיש וזמין, ועל כולנה זול במיוחד, מפתה להציץ ולהיפגע ולהיכנס בשקט ובשלוה לתוככי הבית ובית המדרש ולקשקש בכיס בנחת...
מארז, המכיל שלישיית פצצות מתקתקות מתוקות - מלוכלכות, אחת מפיצה גז רעיל מבלבל בין כשר וטרף, אחת מטשטשת מקישה במקשיה, מנטרלת את יכולת האדם להבדיל בין הטמא ובין הטהור, ושלישית מערפלת את יכולתו להבחין בין יפה ומכוער. כל אחד כביכול, כבחירתו, 'אין אונס'...
ואם תאמר 'לך סחור סחור לכרמא לא תקרב', או אז יאמר לך 'והלא המה שרויים מותרים זה מכבר, בביתי ובראשי ובראש מעינותי, תלויים על חשב אפודי ובכיסי הפנימי'...
ובאמת, באמת ובתמים עם הולדת המחשב, בכור השטנים הללו, כבר נדלקו נורות אזהרה, והחלה מלחמה הנמשכת עד היום להעמיד הדת על תילה, לא לתת למחשב לחדור אל בתינו, לא להניח לו לכשף את בני ישראל בפעלוליו ובמעלליו הרעים, השורטים בסרטיהם את נפשותינו בכלל, ואת נפש עוללינו בפרט, וכן נעשה בניתוק הציבור מן האינטרנט, זעקו חמס כל אנשי החינוך וכל גדולי הרבנים, ועמם גם יחד חברו כל אנשי מדע, וכל איש אשר רגש פועם בקרבו, כי חייבים לקחת מסנן, מפני הרעל המסוכן הלזה... ולאחרונה, ממש לאחרונה, אף הבינו זאת כל הגויים וכל האומות בכל העולם, כי חובה להסתנן מפני האינטרנט הפרוץ...
אמנם, כמו במלחמות העבר, נמצאו ונמצאים פרוצי רוח, כפרוצות וכפרצות בתחומים אחרים... אך ככלל, ניצח הציבור השפוי ולא נתן את נגף האינטרנט לבוא אל ביתו, אך עדיין נמשכת מלחמה בעוז כנגד שימוש מופרז בעיקר אצל ילדים ובני נוער גם בחלקי המחשב הכשרים למחצה ולשליש ולרביע אשר לא שמענו...
את המלחמה הזאת מובילים ראשי החינוך ומנהלי 'חדרים', המבקרים בשפה ברורה את נזקי המחשב השונים. [ראויה לציון היא עדות מחנכים, המעידים על פיגור הנפש ופיזור הדעת וחוסר הריכוז הניכר אצל כל הנמשכים אחר המחשב]...

'נקי כפים ובר לבב'
'נקיון כפים' - מושג שקיבל נופך נוסף, מודרני, בימינו, 'נקי כפים, ובר לבב' - ערכים שקיבלו משמעות חדשה וחדשנית...
בתמהון לבב לקתה המלחמה בנגעים הללו ברפיון רוח, בחוסר שימת לב מופגנת, ובתמהון גובר שבעתיים, לנוכח איחוד שלושת המזיקים הנ"ל יחדיו אל המכשירים הקטנים הנחבאים אל הכלים...
אף חלק מהמטהרים את הרחוב מכל סיג ופגם המשקיפים כל ימי שתא בהשקפה נכונה, נרתעו לאחור, מייצרי המכשירים הללו שפכו משאבים רבים, לעוור עיני צדיקים ולסלף דברי צדיקים, ואף כמה מן המשתתפים הקבועים בקרב על טוהר המחנה החרדי, קיבלו לפתע רגליים קרות, ופתאום החלו להישמע זמירות חדשות מוזרות שקיררו את האמבט, וכמעט הביאו לכשלון המערכה...
בגדי המלך החדשים ובגדי המלך הזקן והכסיל תאמו חברו יחדיו, תואמי תקופת שלהי דעקבתא דמשיחא...
*
ובנקיון כפיו הוא טוען: מה איכפת לך מה אני מחזיק בתוך ידי ומה מקשקש לי בכיסי? 'בשלי אני קודח'!!! ולעומתו זועקים כל יושבי הספינה: אנא, אנא, עצור את הקידוח, ברגע אחד שלפני האחרון, לפני שתטבע אתה איתנו ביחד, ואל נא נאבדה כולנו אל שאול תחתית רח"ל...
*
זה אומר: כי לבנו שבישיבה אסור השימוש גם במכשיר הכשר, ואילו הוא ונוות - ביתו הצדקנית חסומים במחסומי פלדה מפני היצר הרע, ולכן להם מותר הכל...
זה אומר: 'לא היו צריכים להגביל למכשיר מסויים'...
זה אומר: 'מה הבעיה ב s.m.s.אינני יכול בלי לשלוח הודעות בכל רגע נתון'...
זה אומר, 'למה ומדוע אסייע לאישיות פלונית, החפצה לעשות מיליונים ומליארדי מליארדים על גבי השחוח'...
זה אומר: 'הרבנים הגדולים פסקו כך, אבל הרבנים הקטנים לא פסקו כך'...
זה אומר: 'שמע נא, המכשיר הזה פשוט פנטסטי, פנטסטי מעבר לכל פנטזיה'...
וחצוף אחד סיכם במשפט קצר את כל הענין: 'לא רוצה, וזהו זה!'...
כן, כן שמעה אזננו...

'מחר יהיה האות הזה...'
ערב יום כיפור היום... ערב יום כיפור....
בחוגים ידועים ובמקומות מסויימים אין איש שם על לב לומר דברים בפומבי, שומה על מי שיכול בכל אמצעי דל שהוא לעטות על עצמו אדרת שאינה הולמתו כל ימי שתא.
אסור, אסור בהחלט לשתוק, כשרואים את הנער צרור וקובה תלויים יחדיו על צווארו, ומה יעשה הבן ולא יחטא... מה יחסום את אצבעך אצבע קטנה אחת, מטיול למחוזות הגועל, את המחיר, אוי המחיר, אתה ואני ואנחנו נשלם, וביוקר...
לכן, אחר בקשת המחילה ואחר עצה טובה של גדולי תלמידי חכמים באנו באמצעינו הדלים להציע בפומבי רחשי - לב של רבים וטובים הדואגים ודואבים מפני הבאות.
*
כמה תזכורות היסטוריניות רבות, חלפו ועברו עלינו בתקופה כל כך קצרה של השנה - שנתיים האחרונות, כמה קרבנות קשים ומרים הקריבה היהדות בכלל, והיהדות החרדית בפרט...
אי, אי, הכל הכל נחתם ביום הכפורים....
כמה זועקים ונוקבים הם דברי גדולי ומאורי הדור שליט"א מכל העדות החוגים והגוונים, כי הם הם יודעים בשל מי הרעה הזאת לנו...
כי כל מי שמחזיק ברשותו מכשיר כזה מכניס את עצמו ואת כל הספינה כולה לסכנה נוראה רחמנא ליצלן...
נאנוד כעטרה מפוארה את דברי ר' ישראל מסלנט אשר היה רגיל לצטט את מאמרו של אותו סנדלר "כל עוד הנר דולק אפשר עוד לתקן"...
היום! היום הזה! כן, כן ממש היום הזה....
ביום הקודם ליום הקדוש והנורא... להתנתק מכל הרעה...
ומחר, מחר, יהיה האות הזה...


(הדברים מבוססים על דברי ספר "אמת על תילה")
 

נתנאל10

משתמש רשום
ארנבת – פון

שונים ורחוקים הם שמרל ויחצל זה מזה, אך לימודם יחד בישיבה בשנות בחרותם הביא אותם לנסיעה משותפת לחתונת חבר בריחוק מקום, שמרל הינו אברך משכמו ומעלה, ספון הוא באוהלה של תורה יומם ולילה, ויראת ד' חופפת עליו בכל תהלוכותיו, ואילו יחצל הינו 'מהחרדים המתקדמים' וכפי שחזותו מוכיחה עליו, פיאותיו הדקיקות טבולות בשמן תינוקות, מזקנקנו הקוצני ניכר שעבר טיפול במכשיר 'הסלייסר' החדשני, ומגופו נודף ריח בניחוח משופר של שום, בצל ואבטיח, בקיצור חברה'מן.

כבר בתחילת הנסיעה מבחין שמרל ששיגו ושיחו של יחצל מנוכרים להחריד ואינם תואמים כלל את דרכינו אנו, וזאת כתוצאה ישירה של חיבור מתמיד להבלי ופתויי הרחוב הפתוח.

תוך כדי נסיעה הוציא יחצל מאמתחתו מגש אוכל מהביל והחל מיד בעבודת האכילה, ניחוחות התבשיל היכו בחוטמו של שמרל והוא מזהה ריח בלתי מוכר, הוא פונה בעדינות ליחצל ושואל אותו מה הוא המאכל הזה? ובטבעיות מעושה עונה לו יחצל: זה ארנבת בגריל!

א-ר-נ-ב-ת ??? נזעק שמרל, קרה לך משהו ??? זחה עליך דעתך ???

שמרל תירגע, עונה לו יחצל באדישות, תן לי להסביר לך בדיוק מה קורה כאן, דבר ראשון המאכל הזה לא כולו ארנבת, הוא מעורב עם פצפוצי געפילטע פיש וחתיכות של גאלע שהם ממש שבת'דיגע מאכלים, כך שזה ממש לא נורא, דבר שני – ממשיך יחצל בנאומו ה'מרתק' – אני חייב לאכול את הארנבת הזו אחרת אני יכול ליפול למשכב, ותקשיב טוב מה שאני אומר לך, לפני כמה חודשים חשתי בסחרחורות וכאבי בטן, הלכתי לרופא וערכו לי סדרת בדיקות מקיפות עד שעלו על הבעיה, ליד מקום העבודה שלי קיימת חוות גידול ארנבות ענקית והן פולטות הרבה חיידקים וזה מה שגרם לי למיחושים אלו, ודרכי הטיפול המומלץ ע"י הרופאים הינו לאכול בשר ארנבות פעמיים ביום על קיבה ריקה, עכשיו אתה מבין אותי שמרל ? תחשוב על זה טוב ותראה שבאמת אין לי ברירה אחרת, הברירה היחידה שיש לי זה לעזוב את העבודה וזה ממש לא בא בחשבון.

הלם וזעזוע מוחלט תפס את שמרל, עד היכן יכול אדם להידרדר ? חושב הוא לעצמו, הוא מבין כי היושב לצידו להוט בתאווה בלתי נשלטת לזלילת ארנבות והוא מרגיע את מצפונו בתירוצים מעוותים וקלוקלים אשר מקורם היישר מ'היכלו' של היצר הרע, אבל בכל זאת הוא מנסה לשאול אותו: יחצל, אם אני מביא לך גדול בישראל שיגיד לך בפירוש שמה שאתה עושה זה איסור גמור מדאורייתא אתה תציית לו?

שמרל, מפטיר לעומתו יחצל בקלילות, תעזוב אותי מהרבנים האלו, אני מבטיח לך שאם הרבנים יטעמו את הטעם המיוחד של הארנבת הם ידברו אחרת, זה לא חכמה לבוא לבן אדם ולהגיד לו שאסור לפני שהוא טועם את זה, וגם אם יהיה רב כזה שטעם מהארנבת ויבוא ויגיד לי שאסור אני לא ישמע לו כי אני בטוח שיש לו מניות באיזה חברה של בשר כשר, עזוב אותך הכל מסחרה (עפ"ל). – - -

שמרל מבין שאין לו עם מי לדבר ובקוצר רוח הוא ממתין לסיום הנסיעה הנוראה הזו.

• • •

בנקודה זו הכל מתחיל, כאן חלה הטעות המחרידה, ישנם החושבים שהאיסור דאורייתא של 'ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם' זה ענין של פרומקייט, או שזה משהו של 'חניוקים', או לכל היותר זה שייך לבחורים בישיבה קטנה בתקופת השובבי"ם… אבל האמת הצרופה היא שאיסור חמור זה לא רק שהוא מפורש בתורה שחור על גבי לבן בדיוק כמו איסור אכילת ארנבת, אלא זה אחד מעיקרי ויסודי הדת אשר כל קומת רוחניות היהודי תלויה בזה!

וא"כ, אדם המחובר למכשירים בעלי תכנים אפלים הרי הוא עובר על איסורים מפורשים מדאורייתא!!!

נורא נוראות!!!

קוראים נכבדים! הבה ונצא מכאן עם מסקנא ברורה: ברור כשמש שאם נדע שבכיתת ילדינו לומדים תלמידים אשר במשפחתם אוכלים בשר ארנבת בארוחת צהריים נעשה כל מה שביכלתינו שצאצאינו לא ישבו תחת קורת גג אחת עם אותם תלמידים, כדי שח"ו לא נראה בעתיד את ילדינו צועדים ברחובה של עיר כשהם מחליקים בשחצנות את אצבעותיהם מעל גבי גזר עם תוכנות…

לכן נתאזר כולנו בעוז ונסיק מסקנות נוקבות למען עתידם הרוחני של ילדינו.
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
שאני אבין:
אם יש משפחה עם אינטרנט חסום כשרב גדול אישר את הענין.
לילדים בבית אין צל של מושג שיש להם את זה בבית. זה גם ארנבת?
 

גיטי 123

משתמש סופר מקצוען
משום מה נראה לי, שצורת הגישה הזו, אינה יעילה למי שנגוע.

אולי היא עוזרת לשמור על אלו שעדיין בפנים, שלא יפלו.

והוספה חשובה- אני בעד התעוררות להזהר מנגעי הטכנולוגיה.
 

מנדי שלום

משתמש פעיל
זה חשוב מאד,
אבל לגבי הילדים יש דרכים למשל כשהילד בלימודים לפתוח את המחשב, או בחדר סגור, לא חסר.
אפשר לגדל ילד בלי מחשב כלל
 

פלספלס

משתמש רשום
זה הרבה יותר מורכב מהמונולוג הארוך הנ"ל.
ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר.
 

shef

משתמש רשום
עיצוב גרפי
אני מ ז ו ע ז ע ת .

תגיד לי נתנאל, אתה נהנה להתעסק בזבל הזה? זבל, זוהמא, רפש, גועל נפש. אני פשוט לא יודעת איך להגדיר את זה. אולי הגולשים הזכים והטהורים בפרוג לא כל כך מבינים. אבל אני הגעתי משם.

תאמין לי אני מקנאה בפרוגיסטים שלנו. הם מסוננים בפילטרים מצויינים. ותאמין לי כשאני אומרת שגם רימון זה פילטר מצוין. מעולה.

רק שכמו באוכל, יש כשרות מהודרת יותר, ויש פחות. למרות שלא נולדתי חרדית מבטן, אבל בבית יהודי דתי נולדתי גם נולדתי וקצת הלכות אני יודעת. יש כאלו שלא יאכלו מבשר שיש עליו שאלה, ויש כאלו שלא יחששו לזה. יש כאלו שאוכלים פת עכו"ם ויש כאלו שכן נזהרים. אבל מי שיאכל בשר שרב פסק עליו שהוא כשר אתה יכול להגיד עליו שהוא אוכל נבילות וטריפות? אתה לא מתבייש? בגלל שהוא לא עומד בסטנדרטים שאתה הצבת לו? אני לא מאמינה שאני שומעת את זה מבן אדם שומר תורה ומצוות. אני פשוט לא מאמינה.


אבל אני בכלל רציתי להגיד לך משהו אחר. אתה מכניס לפרוג מושגים שהפרוגיסטים לא מכירים. אני לא יודעת מי אתה, כי משום מה אתה מתחבא מאחורי איזה ניק. אולי יש סיבה למה אתה מתחבא. ואני לא יודעת, אבל היה פה איזה ניק שקראו לו "כל הלב" או משהו כזה, זה אתה? שינית את השם שלך? יש לך ממה לפחד? גם אז אני זוכרת שהזדעזעתי, אבל לא יכולתי לכתוב תגובות.


עכשיו תקשיב לי. אתה מדבר ברמזים. אני הבנתי את זה מייד. ולכן כל כך הגעילה אותי השפה שלך. יש לך מזל שהנהלת פרוג לא יודעת על מה אתה מדבר. ולמה אתה מרמז. אני כן הבנתי. לצערי, לא גדלתי בבית חרדי, ולכן אני יודעת. ואני אומרת לך, אתה חופר בתוך פך זבל שורץ זבובים ודברים מגעילים.


תקשיב למה שאני אומרת לך, ואף פעם אני לא זוכרת את עצמי ככה כועסת. תקשיב טוב. תעזוב את הנושא הזה לרבנים. אל תתעסק עם זה. אם אתה מכיר את המושגים האלה, ואתה מבין טוב מאד למה אני מתכוונת, (למשל, למה הבאת דוגמא של ארנבת ולא של חזיר?) זה פשוט מגעיל. אני לא רוצה לדבר עליך באופן אישי. אבל לדעתי אתה האחרון שיכול להטיף מוסר לאחרים.


זהו. ערב כיפור, אני לא אכתוב באמת את כל מה שאני חושבת. גם ככה הגזמתי, לדעתי. ואם הנהלת פרוג חושבת שהתגובה הזאתי לא בסדר, אז אפשר למחוק אותה.



חתימה טובה לנו ולכל ישראל,
ושנזכה לגאולה שלימה בגוף ובנפש, עוד השנה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה