מדריך מי ראה את הסנדלים של טיטוס (או מי צריך הסטוריה)

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
כאשר סופר כותב ספר וצייר מצייר. הדיוק ההיסטורי חשוב מאוד! והוא לא בא על חשבון שום דבר. כי אם לדוג':
כתבו פה שאנחנו רוצים שהילד יראה יהודים כמו שהם נראו היום,תזה לא רלוונטי כי פעם לבשו ביגוד שונה הביגוד לא היה ביגוד גויי, כי בכול דור היה ביגוד שונה ליהודים אמנם יכול להיות שילדים היום לא יכולים להבחין בשוני זו הבעיה אבל היא רק גדלה כאשר אנחנו לא נותנים את העובדות המדויקות.(בכלל הלבוש היהודי כיום הוא ברובו נראה כך בגלל גזרת הלבוש ולא. אז מה אנחנו נחליט מה יותר יהודי.) בביגוד של יהודי יש כללים מסוימים וזה צריך להיות באיור כי חשוב לנו שהילדים שלנו יראו וידעו את ההבדל בין גוי ליהודי במשך כל הדורות.
דוג' נוספת:
יצא לי לפתוח קומיקס מסוים בנושא היסטורי האיורים היו מצוינים. אבל הנתונים ההיסטורים היו פשוט בושה!. לא יכולתי להרשות לאף אחד לקרא את הספר הזה. כי כשאנחנו קוראים רואים משהו זה נחרט והדבר האחרון שאנחנו רוצים זה כל מיני סילופים למען מטרות למינהם. אין צורך לסף מהאמת היא יפה כמו שהיא ולא היא המפריעה להעברת המסרים הרצויים.
לדוגמא,
ראיתי קומיקס על ילד שנשבה בשבי הצדוקים (למרות שלא זכור לי אי-פעם שנטען כנגדם שהם חוטפי ילדים), ולאורך כל הסיפור התיאורים היו של מתיוונים, כאילו שזה אותו דבר
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לדוגמא,
ראיתי קומיקס על ילד שנשבה בשבי הצדוקים (למרות שלא זכור לי אי-פעם שנטען כנגדם שהם חוטפי ילדים), ולאורך כל הסיפור התיאורים היו של מתיוונים, כאילו שזה אותו דבר
רבי יצחק אייזיק הלוי ב'דורות הראשונים' טוען שהצדוקים היו מתייוונים שבתור 'עלה תאנה' סיפרו להמונים שהם מאמינים רק בתורה שבכתב. כמדומני שגם ברמב"ם יש אזכור מעין זה.
המחקר לא ממש תומך בסברה זו, אע"פ שבתקופות מאוחרות של המלכים ההלניסטים לבית חשמונאי היה קשר ביניהם לבין הצדוקים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה