מי ירים את הכפפה?

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
חברי פורום ציור יקרים ומוכשרים,
רציתי לשתפכם בתופעה מצערת ומתסכלת, ששותף לה כל הורה לבנים ב"חידר". מידי יום שישי מביאים הדרדקים, ציורים צבועים בחן כיד הכשרון הטובה עליהם. אבל אהה, במקום להינות מכשרון הילד, אני מתחלחלת מהציור עצמו בכל פעם מחדש. מילא, אם היה מדובר ברמת הציור... ניחא. (זוועה, אם אתם מתעקשים לדעת) אבל אותם ציורים שבמאגר החיידר מכילים המחשות כמו:מלאכים עולים ויורדים על סולמו של יעקב- ודמות להם כמין ראשי כרוב עם כנפיים, רחמנא ליצלן. או הסנה שאיננו אוכל. שלא לדבר על עיוותים כמו אברהם אבינו בן השלוש במדורתו של נמרוד, וחזותו כמו סב עטור זקן היורד על מידותיו. ועוד כהנה וכהנה. (ישנן דוגמאות רבות לאין ספור) ואיניי נכנסת לשאלה אם מותר וראוי לצייר דמות פני גדולי האומה.
רציתי להציע לציירים המוכשרים, למי שיוכל להרים את הכפפה, ולערוך פרויקט של ציור פרשיות השבוע לתועלת ילדי ישראל, והכל בצמידות למפרשים ולדעת תורה. אני מקווה שפרוייקט כזה יהיה ריווחי ולא יהיה סופו כדיסק ציוריו של הצייר יוני, שהופץ ללא רשות וללא תמלוגים לצייר.
-בכל מקרה רווח יהודי/רוחני ודאי יהיה.
 

מוטי הלר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
אני בדרך כלל בפרוייקטים שציירתי הן של פרשת השבוע והן של תנך אני מקפיד לצייר את הצדיק מאחור (אם תשימי לב לציורים האחרונים שהעליתי כאן לפני יומיים ) ומאוד צודק הטענה הזאת של ציור פני צדיק לא כראוי
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נשמע באמת שהר' הלר עובד כרגע על ענין כזה, לא?
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
אני מתכוונת לאיורים בשחור לבן, לא עבודה אמנתית כמו שהוצגה על ידי מוטי הלר.
מסוג שה"רבס" נותנים לילדים לצבוע. ילדי הביאו, ומביאים, כחמש דפים לערך לשבוע. אשמח אם צייר (אמיתי, לא חובבן) שיקח את הפרוקט ליידיו, ויפיק משהו שיוכל להתאים ל"שיעורי צביעה" או איך שלא קוראים לזה ב"מכינה" ובכיתות הנמוכות.
אולי כדאי לבקש ברכת גדולים, שינחו את התתי"ם שהם בברכת/ הכוונת הגדולים, שימליצו להשתמש בחומר המחשה ראוי, ולא כמו מה שמקבלים ילדינו.
אני מתארת לעצמי שזו לא בעיה נקודתית בת"ת שבו לומדים ילדינו. כי נתקלתי בדפים המצולמים האלו בתיקיות של אחיינים ושכנים.
-אין לי מושג מי המשרבט, זה נראה חומר עתיק שעובר מדור לדור...
 

לו יצוייר

משתמש סופר מקצוען
מצטרפת גם אני לבקשה,
וסתם סיפור חמוד בצד, כשהבן שלי התחיל ללמוד בחיידר, הוא חזר בשבוע הראשון עם ציור מזעזע כדוגמת אלו שהוזכרו פה, הוא היה שקוע בקליקס כשאמרתי לבעלי שחבל שמביאים כאלו ציורים, ביום ראשון הוא חוזר מהת"ת בחיוך מאושר ומספר בעונג שהוא אמר לרבה ש"אמא שלו אמרה שבחיידר יש ציורים לא יפים והרבה אמר שהשבוע יהיו ציורים מאד יפים..."
בכל אופן- הצייר שעושה זאת, ברכת הדרך שלוחה!
 

צבי י

משתמש רשום
א. חוששתני שבדורנו, כשבכל בנין בן שש דיירים לשבע מהם יש מכונת צילום / סורק / מדפסת, לא כדאי להשקיע עבודה בפרויקט גדול כזה, אלא אם יש מי שרוצה לשם מצוה, להגדיל תורה ולהאדירה.
ב. לדעתי יש אנשים שהם אנאלפבתים בציור (הם לא אשמים). הם לא יבינו על מה אנחנו מדברים ואולי אף ימצאו חסרונות בסדרה חדשה, אם תצא לאור. תשאלו את העורב מה דעתו על זמרת הזמיר...
 

תרצה

משתמש מקצוען
לדעתי, אם מכינים כזה דבר בשביל לשווקו באופן ישיר לת"תים וגננות, בתוספת הזהרה ברורה על זכויות ואיסור העתקה/צילום וכו' לכל צורך שהוא, אני מאמינה שהציבור שלנו לא יגנוב. ובזה תפתר בעיה א' שהצגתם.
לגבי ב' - רוב הציבור נהנה מציורים איכותיים, במיוחד כשהיום יש תנופה בנושא זה בספרי הילדים (שמעתי בעצמי דיון של אמהות [פרלמנט הגינה] שטענו שתעדפנה ספר עם ציורים ברמה גבוהה יותר מאשר ספר שבו הציורים בינוניים ומטה) וכאשר הציבור נחשף לציור איכותי - הוא מרגיש זאת, ומוכן לשלם על זה.
 

RacheliArt

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
גננות מצלמות אחת מהשניה ואחת מהשלישית ואין שליטה על זה כי לפעמים מוישלה או אברימלה מביאים הביתה ציור שלא בא להם לצבוע ואז אמא שלהם שאף היא גננת מנצלת את המצב ו"משאילה" את הדף לצלם לגן שלה. וההמשך ידוע.
לכן אני כנראה לעת עתה לא ארים את הכפפה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ג

א מִזְמוֹר לְדָוִד בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אַבְשָׁלוֹם בְּנוֹ:ב יְהוָה מָה רַבּוּ צָרָי רַבִּים קָמִים עָלָי:ג רַבִּים אֹמְרִים לְנַפְשִׁי אֵין יְשׁוּעָתָה לּוֹ בֵאלֹהִים סֶלָה:ד וְאַתָּה יְהוָה מָגֵן בַּעֲדִי כְּבוֹדִי וּמֵרִים רֹאשִׁי:ה קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶקְרָא וַיַּעֲנֵנִי מֵהַר קָדְשׁוֹ סֶלָה:ו אֲנִי שָׁכַבְתִּי וָאִישָׁנָה הֱקִיצוֹתִי כִּי יְהוָה יִסְמְכֵנִי:ז לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי:ח קוּמָה יְהוָה הוֹשִׁיעֵנִי אֱלֹהַי כִּי הִכִּיתָ אֶת כָּל אֹיְבַי לֶחִי שִׁנֵּי רְשָׁעִים שִׁבַּרְתָּ:ט לַיהוָה הַיְשׁוּעָה עַל עַמְּךָ בִרְכָתֶךָ סֶּלָה:
נקרא  33  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה