דרוש מידע מי יודע? דרוש מידע בדחיפות! מי היה פרנסיס דרייק, ואיך הוא קשור לעוקץ הראשון בהסטוריה?

Moriah's dreams

משתמש חדש
פרנסיס דרייק היה חוקר, טוראי וקצין ימי אנגלי שחי במהלך המאה ה-16. הוא ידוע בעיקר בשל מסעות החקר שלו ומעורבותו בסכסוכים ימיים שונים, במיוחד נגד ציים ספרדיים.

דרייק מזוהה באופן מפורסם עם ההקפת הראשונה של כדור הארץ. עם זאת, הוא עצמו לא השלים את המסע ההיסטורי הזה. את ההקפת המוצלחת הראשונה של העולם הוביל החוקר הפורטוגלי פרדיננד מגלן, שמשלחתו החלה ב-1519.

ציו של מגלן כלל בתחילה מחמש ספינות, אך לאחר שורה של אתגרים ותלאות, רק ספינה אחת, "ויקטוריה", השלימה את ההקפת בשנת 1522. מגלן עצמו לא חי עד לסיום המסע, שכן הוא נהרג בפיליפינים במהלך המשלחת.

מהר קדימה לתקופתו של פרנסיס דרייק בסוף המאה ה-16, הוא יצא למסע עם צי של חמש ספינות בשנת 1577. מסע זה הפך למשמעותי כאשר דרייק הפך לאדם השני שהוביל משלחת שהקיפה את העולם בהצלחה.

במהלך מסעו, דרייק חקר את החוף המערבי של דרום אמריקה, ערך פשיטות על יישובים ספרדיים, ולכד אוצרות ספרדיים יקרי ערך, מה שזיכה אותו בתואר פרייבט. הוא גם הרחיק צפונה לאורך החוף של קליפורניה של ימינו והגיע בפוטנציה עד לאורגון של ימינו.

לאחר שחצתה את האוקיינוס השקט, הספינה של דרייק, הגולדן הינד, הגיעה למולוקות, איי התבלינים, והמשיכה במסעה על פני האוקיינוס ההודי, סביב כף התקווה הטובה של אפריקה, ובחזרה לאנגליה בשנת 1580. במהלך שלב זה של המסע השלים דרייק את ההקפת.

הקיפת העולם של דרייק הייתה הישג משמעותי בעידן החקר והביאה לו תהילה ועושר רב. הוא הפך לאנגלי הראשון שהקיף את העולם, והפשיטה המוצלחת שלו על מושבות ספרד ותפיסת עושרן חיזקו את מעמדה של אנגליה כמעצמה ימית והזינו את המתיחות בין אנגליה לספרד.

מאת הchat JBT
 

Moriah's dreams

משתמש חדש
אבל איך כל זה קשור לעוקץ כספי?

אני מתנצל, אבל נראה שיש בלבול בשאלתך. נכון לעדכון האחרון שלי בספטמבר 2021, אין מידע או רשומות היסטוריות המקשרות את פרנסיס דרייק ל"עוקץ הפיננסי הראשון בהיסטוריה". ייתכן שאתה מתכוון לדמות או אירוע היסטורי אחר, או שיש אי הבנה בשאלה.

פרנסיס דרייק היה חוקר, טוראי וקצין ימי אנגלי שחי במהלך המאה ה-16. הוא ידוע בעיקר במסעות החקר שלו, במעורבותו בסכסוכים ימיים והקפת העולם. דרייק היה דמות בולטת בעידן החקר ומילא תפקיד משמעותי במסעות הצי האנגלי נגד הספרדים.

אם תוכל לספק הקשר נוסף או להבהיר את שאלתך, אשמח לסייע לך בהמשך.



זה מה שהוא כתב בהתחלה ואז חשבתי שזה עוקף, ולא עוקץ....סליחה על הבלבול
 

פלפלית עם עט

משתמש חדש
1690297637740.png

זה מה שנכתב כאן, באשכול הזה:

ואני מנסה להבין מה הקשר, זה ממש חשוב לי.
 

Moriah's dreams

משתמש חדש
אני באמת לא יודעת גרוש על זה ...
מאת הchat JBT
נכון לעדכון האחרון שלי בספטמבר 2021, אין תיעוד היסטורי או עדות ל"ירושה אגדי" הקשורה לסר פרנסיס דרייק מלפני 570 שנה. חשוב לציין שסר פרנסיס דרייק חי במהלך המאה ה-16, ולא לפני 570 שנה.

סר פרנסיס דרייק נולד בסביבות 1540 ונפטר ב-1596, מה שהפך את חייו לפני כ-480 שנים, לא לפני 570 שנים.

בעוד שסר פרנסיס דרייק היה דמות מפורסמת בהיסטוריה, הידועה בהקפת העולם ובתפקידו כפרייבט בשירותה של המלכה אליזבת הראשונה מאנגליה, אין ירושה אגדית מוכרת הקשורה אליו ישירות מאותה תקופה.

ייתכן שאתה מתכוון לדמות או אירוע היסטורי אחר, או שיש ערבוב של תאריכים או מידע. אם יש לך פרטים או הקשר ספציפיים יותר, אשמח לנסות ולסייע לך בהמשך.
 

פלפלית עם עט

משתמש חדש
מישהו יכול אולי לשאול את הצ'אט הנ"ל מה האגדה סביב הירושה של סר פרנסיס דרייק?
תודה רבה!
 

Moriah's dreams

משתמש חדש
מישהו יכול אולי לשאול את הצ'אט הנ"ל מה האגדה סביב הירושה של סר פרנסיס דרייק?
תודה רבה!
אני מתנצל על כל בלבול בתגובותיי הקודמות. למיטב ידיעתי, אין אגדה ספציפית או סיפור ידוע סביב הירושה של סר פרנסיס דרייק. פרנסיס דרייק לא היה ידוע בכך שירש ירושה או אוצר אגדי מסוים.

הסיפורים והאגדות העיקריים הקשורים לסר פרנסיס דרייק סובבים סביב מסעות החקירה שלו, פעילויותיו הפרטיות נגד הספרדים והקפתו ההיסטורית של העולם. הקפת העולם המוצלחת של דרייק בין השנים 1577 ל-1580 הביאה לו תהילה גדולה והפכה אותו לאנגלי הראשון שהגיע להישג שכזה.

במהלך מסעותיו, הוא השתתף במספר מפגשים צבאיים, ובעיקר השתתפותו בהבסת הארמדה הספרדית ב-1588, מה שהגביר משמעותית את מעמדה של אנגליה כמעצמה ימית.

בעוד שדרייק היה ידוע כצבר עושר ואוצרות מהפשיטות שלו על ספינות והתנחלויות ספרדיות, אין ירושה או ירושה אגדית ספציפית המיוחסת לו באופן נרחב ברישומים או בחשבונות היסטוריים.

ייתכן שיהיו כמה סיפורי פולקלור פחות מוכרים או אגדות מקומיות המקשרות אותו לאוצרות שונים, אבל אלה לא יזכו להכרה רחבה או מתועדת במקורות היסטוריים מיינסטרים. כמו בדמויות היסטוריות רבות, הגבול בין עובדה לאגדה יכול לפעמים להיטשטש עם הזמן.

הוא לא חכם בהרבה...
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
פשוט מאוד...
ב150 שנה האחרונות מנסים למכור חלקים מהירושה שלו שכוללים בין השאר זהב/יהלומים/כתרים/כמה מדינות/ועוד ככל יד הדמיון...
(מה שמפורסם כיום בשם "העוקץ הניגרי" או הסיפור על עו"ד שרוצה להעביר לך חלק בירושה של קרוב משפחה לא ידוע)
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
GPT טוב בשביל לכתוב סיפורים, פחות בשביל למצוא מידע - בשביל זה יש את גוגל

אוסקר מריל הרטצל (1876–1943) היה רמאי אמריקאי שניהל תרמית אמון על ידי טענה לבעלות חוקית על אחוזתו של סר פרנסיס דרייק. בסך הכל, הרצל רימה לפחות 2 מיליון דולר, מ-70,000 ל-80,000 איש.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
מתוך ויקיפדיה האנגלית -

הונאת העיזבון של סר פרנסיס דרייק​

הרצל יצר קשר עם רבים מתושבי איווה שנשאו את שם המשפחה דרייק. הוא טען שהוא קרוב משפחה רחוק וגילה שעיזבונו של סר פרנסיס דרייק מעולם לא שולם ליורשיו, שהוא צבר ריבית ב-300 השנים האחרונות ושווה כעת 100 מיליארד דולר. הרצל הזמין את כל המשפחות הללו להשקיע בקמפיין שלו לתבוע את ממשלת בריטניה על הכסף והבטיח להם שכולם ירוויחו 500 דולר על כל דולר שישקיעו. הירושה תכלול את כל העיר פלימות' באנגליה.

עשרות אלפי אמריקאים נתנו לו חסות, לפעמים עם כל הכסף שהיה להם. מאוחר יותר הרחיב הרצל את ההונאה שלו לאנשים ללא שם המשפחה דרייק ומחוץ לאיווה.

בסביבות 1917 נסע הרצל ללונדון כדי להיפגש עם יורש אחוזת דרייק. בסופו של דבר הוא נשאר, וחי אורח חיים מפואר. הוא המשיך לספר למשפחות שהשקיעו ב"מערכה" שהוא מנהל משא ומתן עם הממשלה הבריטית וזקוק לעוד כסף להוצאות. סוכניו במערב התיכון, שחלקם האמינו בתוכנית בעצמם, אספו את הכסף.

ב-9 באוגוסט 1922 הודיע משרד הפנים הבריטי לשגרירות האמריקנית כי אין אחוזה של סר פרנסיס דרייק ללא דורש. הרצל הסביר כי האחוזה אינה ללא דורש מכיוון שהיא שייכת לדרקסל דרייק (קולונל לא קיים) ולכן להרצל.

מכיוון שהרצל לא הפר שום חוק בריטי, המשטרה הבריטית לא יכלה לעצור אותו. ה-FBI חקר והודיע כי אשתו של דרייק ירשה את עזבונו כדין בשנת 1597. המידע הזה לא עצר את התרומות. כאשר אד סמית', מזכיר המדינה של איווה, ניסה לשכנע את בית המחוקקים של המדינה לפעול, הציבור ותומכיו של הרצל מחו ואמרו שהם יכולים לתרום למי שהם רוצים ולכן המחוקק לא עשה דבר.

לאחר קריסת וול סטריט ב-1929 ובתקופת השפל הגדול, נראה היה שחסידיו של הרצל נואשים עוד יותר והמשיכו לשלוח לו כסף.

ב-11 באוקטובר 1930, ג'ון מיינרד קיינס, במאמר בעד הוצאות גירעוניות כדי להקל על השפל הכלכלי, הזכיר שהמלכה אליזבת השקיעה את השלל של דרייק - שדרייק נתן לכתר - לטובת המדינה. הרצל ניצל זאת כהוכחה לטענותיו וסוכניו בארה"ב הפיצו עותקים של המאמר לחסידיו.

בסופו של דבר פקח שירות הדואר של ארצות הברית, ג'ון ספארקס, בסיוע המשטרה הבריטית, תפס כמה מסוכניו של הרצל ואילץ אותם לחשוף את התרמית. במקביל עצר הסקוטלנד יארד כמה ממקורביו הבריטים של הרצל. בריטניה גירשה את הרצל לארצות הברית והוא נשלח לאיווה למשפט ב-1933. בשלב זה, על פי גורמים אמריקאים, הארטצל אסף 800 אלף דולר מההונאה. [000][3]

הרצל נשפט בסו סיטי, איווה בשנת 1933. חסידיו שלחו לו סכום כולל של 68,000 דולר להגנתו. הוא הורשע בהונאה בנובמבר 1933, נידון לעשר שנות מאסר ונקנס ב-2,000 דולר. [5] עד אז, הוא ניהל את ההונאה שלו במשך יותר מ-15 שנה. הוא נשלח לבית הסוהר ליבנוורת'. גם לאחר גזר דינו, אספו כמה מסוכניו תרומות נוספות – 500 אלף דולר לשנה שלאחר מכן.

בסופו של דבר נקבע כי הרצל אינו שפוי, והועבר למרכז הרפואי לאסירים פדרליים. הוא נפטר שם בשנת 1943.
 

פלפלית עם עט

משתמש חדש
תודה רבה לכל העוזרים!!!
תבורכו בכל הטוב שבעולם,
לא מתארים לעצמכם עד כמה עזרתם.
זה היה דחוף, וכבר הרמתי ידיים אחרי שלא מצאתי קצה חוט,
אבל כבר אמר מי שאמר-
אין על פרוג :)
 
  • תודה
Reactions: ynf

מוטי שרון

משתמש רשום
תודה רבה לכל העוזרים!!!
תבורכו בכל הטוב שבעולם,
לא מתארים לעצמכם עד כמה עזרתם.
זה היה דחוף, וכבר הרמתי ידיים אחרי שלא מצאתי קצה חוט,
אבל כבר אמר מי שאמר-
אין על פרוג :)
האם הסתדרת כבר עם דירה לבין הזמנים?
כי אם לא אני יכול לעזור
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה