התייעצות מישהו נתקל בתוכנית טיפול שכזאת?

פערי וויס

משתמש רשום
יש לכם להציע שמות של מטפלים רגשים מוסמכים לכלל הנושאים והגילים
לתועלת כולם
תודה
 

אבי חיל

משתמש פעיל
אני גם מצטרף לכל הדברים שנאמרו-
אם לא מדובר בפסיכולוגית מקצועית (שמוכרת בפנקס הפסיכולוגים) ומיומנת-
חבל לבזבז זמן יקר וכסף,
אז קודם כל תנסו להיכנס לפנקס הפסיכולוגים ותחפשו אותה..(פשוט רושמים בגוגל פנקס הפסיכולוגים ומחפשים את האדם,) וגם אם מצאתם, תבררו את שם השיטה שהיא עובדת איתה ותבדקו האם זו שיטה מקצועית ואמינה כמו שהיא מציגה או שלא,
בכל אופן שיהיה בהצלחה.
 

חסידויסית

משתמש מקצוען
אין טעם בטיפול בלי אבחון פסיכולוגי מסודר.
יכול להיות שזה יושב על קושי נפשי
יכול להיות שעבר פגיעה
יכול להיות בעיה התנהגותית
ועוד כמה וכמה אפשרויות. שום טיפול לא יהיה יעיל בלי אבחון של איש מקצוע.

אחרי אבחון, הולכים למטפל מוסמך. עם תואר אקדמי והמלצות.
כל מילה!!!!
צריך לכתוב באותיות קידוש לבנה!
 

מלכי אורן

משתמש פעיל
מצטרפת להנ"ל... קראת לה מטפלת רגשית אז היא לא פסיכולוגית, איזו תעודה יש לה???
וההוראה לעשות גם אם לא מבינים מסוכנת מאוד, אפשר לעשות דברים נוראים במחשבה שזה עוזר ולא מבינים, ממש לסגור את השכל והלב...
 

ברכה ברלב

משתמש רשום
התיאור של הבעיה הוא כואב, אבל מצוי!! מה קרה בטיפול הרגשי בעבר? סיימתם? הפסקתם? טיפול חלקי הוא גרוע מאד, הנפש נשארת עם הבעיה שעוברת לבעיה אחרת.
היום יש שיטות רבות חדשות, מידע שלי המטפלת צריכה להתאמן טוב טוב כדי להעביר שיטה, ולא רק ידע ולימודים. המילה חו"ל לא קונה. הטיפול המוצא לכם כנראה מוגדר בשם , תחפשו בגוגל מה ידוע עליו, המליצו על הטיפול, מי המליץ?
איבחון פסיכולוגי, לא תמיד נצרך. מטפלת רגשית טובה שמה לב לדברים, הילד מביא את הקושי דרך השלכה על אוביקטים אחרים. כן צריך אמון של ההורים במטפלת ובטיפול
ושוב חוזרת על מה שכתבתי שאם לא נראה לך שתעמדי בשיטה אל תלכי ע"ז. מטפלת רגשית טובה אמורה לעזור בע"ה.
 

חדוי לינד

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@רבקה ק.
אחרי שנים של התמודדות עם בת שלי שיש לה קשיים.
כל עוד היא לא הייתה מוחזקת בטיפול אצל עו"סית קלינית המומחית לילדים בתחומים ספציפיים, כמה שקיבלנו הדרכות הורים וניסינו, לא עזר כלום.
אם זה היה כרוך בפחות משאבים מבחינה כלכלית וכל מאמץ שהוא, אני הטיפוס שהייתי הולכת כדי לשמוע ולאו דווקא כדי לקבל.
לפעמים מתוך שיטה שלימה ששללתי כי הבנתי שהיא לא מתואמת ילד, מציאות ומקצועיות, עדיין היו כמה דברים שעזרו.
אבל אני מדברת לדוג' על הדרכות בשפ"ח מפסיכולוגית חינוכית וכדו, אצלנו בעיר, בשעות שהיו לי נוחות.
ברור שילד צריך לקבל גבולות, והוא רוצה את הגבולות כדי שישמרו עליו.
זה לא סותר את זה שיהיה לו מאד קשה להרגיש הורים שקשוחים אליו, גם אם בפנים הוא מבין שזה מה שצריך.
בדיוק כמו שדיאטה היא משהו טוב אבל זה לא סותר את זה שזה קשוח, מתיש וקשה. (לכן יש לזה כל כך הרבה קבוצות תמיכה.)
לפעמים הדרכת הורים טובה עם חונך טיפולי גם מאד יכול לעזור. (במיוחד שללכת לחונך זה משהו שפחות מעורר התנגדות. בגיל 12 יכולה להיות התנגדות ללכת לטיפול. יש היום חונכים שמקבלים הדרכה מאנשי טיפול וזה יוצר לעתים משהו יותר מוצלח מטיפול.)
מסייגת שאי אפשר באמת לדעת כשזה בלי להכיר ולהבין.
לכן הכי טוב להתייעץ.
לבדוק יותר.
לא מחייב שחייבים כאן אבחון מעמיק. למרות שברור שזה יכול לדייק ולעזור.
הבנה עמוקה יותר עם הצוות, לפעמים להשיג אפילו איש מקצוע שיבוא לראות את הילד בהפסקה ובשיעורים. (יש את אורי כהן לדוג' עושה את זה, הוא איש מקצוע מעולה.) אבל שוב, זה רק כיוון נוסף של חשיבה בלי לדעת מה באמת יהיה נכון לכם ולילד.

ותנסי לסמוך על תחושת הבטן שלך, כמו להבין שהיועצת/מטפלת ההיא, למרות הכריזמה שלה והשכנוע הבנת שלא בטוח שזה מה שבאמת יהיה יעיל.
ויש היום ארגונים שיכולים לכוון.
אני אישית מכירה את 'רב להושיע' של הרב בלוי והרב פינק. הם שומעים ומכוונים לכתובות הנכונות.

המון, המון הצלחה וס"ד.
 

צרצרית

משתמש מקצוען
אני לא מבינה גדולה בטיפול, אבל זה נשמע רע מאד. יותר גרוע אפילו משפר.
יש לכם התנגדות עקרונית ללכת למישהו עם הסמכה אקדמאית? כי אם לא, למה לא ללכת לעו"סית / פסיכולוגית שמתמחה בזה?
לא בטוח אפילו שזה הרבה יותר יקר...
 

פרודקשיין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לא מכירה מספיק טיפולים
אבל זה נשמע ממש לא טוב
לפי מה שכתבתם זה נשמע כמשהו שיכול להיות קשור לוויסות חושי ממליצה מאוד לבדוק את הנושא
ואם מדובר בזה אז הצורך הוא שונה וניתן לקבל טיפול בקופה
ממליצה לך לנסות להשיג את הספר הילד הלא מתואם זה יתן לך המון מידע ואם אולי זה קשור לזה ויש שם המו מידע איך לעזור לילד
אין את הספר בחנויות אבל ניתן להשיג בספריות בחלק מהערים להשאלה
 

מלכה שליסל

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
@רבקה ק. , קודם כל את אימא מדהימה
נשמע שאתם עוברים אתגרים משמעותיים עם הילד
ומההודעה שלך משתקפים מסירות והשקעה גדולים בו
וגם ראיית טובתו מעל הכל ("יותר מאובדן זמן וכסף"! וואו!!!)

הייתי רוצה להתייחס לכמה נקודות בשאלה שלך (וסליחה על האורך מראש ;) )
אדגיש: אני לא מדברת על המטפלת הזו/ או הילד שלך באופן אישי.
אין לי מושג מי היא ומי את ומי הוא.
אלא יש כאן הצעה לנקודות מבט כלליות שעולות מתוך תיאור המקרה הספציפי הזה

1.
בגדול, את מתארת אותה כ"מטפלת רגשית", עם זאת ההדרכה שהיא מציעה לך
(עוד בלי להיכנס לעניין של האם היא טובה או לא)
נשמעת לקוחה יותר מתחום הטיפול ההתנהגותי / עיצוב התנהגות.
מתאים לי יותר שמנתחת התנהגות תציע כזה מהלך.
טיפול התנהגותי הוא לא דבר רע. הוא צריך להתאים למקרה.
ובמקרה הצורך (וזה ברוב המקרים) לבוא במקביל לעבודה רגשית טובה.
וחשוב שהוא ייעשה / יודרך על ידי דמות מקצועית שזו ההכשרה וההתמחות שלה.
(וגם אז, שימי לב לנקודות הבאות)

2.
האם יש הגיון בשיטה שלה?
נתת כמה דוגמאות להנחיות מצידה.
בגדול, יש בבסיסן הגיון.
מבחינה ההתנהגותית יש מושגים כמו הקניית הרגלים באמצעות התניה
(הקשר בין גורם לתוצאה / תגמול חיובי או שלילי.
אם אתה זז הצידה כשמישהו מבקש ממך - אז אתה מתוגמל במחמאה.
אם אתה מרביץ - אז אתה מתוגמל בנוכחות צמודה לידך למשך חצי שעה.)
יש אכן שיטות מוכחות כמו ABA שעובדות על בסיס ההיגיון הזה.
(אפשר לדון ביעילות של השיטה הזו, אבל היגיון ותמיכה במחקר ובשטח - יש לה!)
השיטה הזו מאד מקובלת כטיפול בילדים עם אוטיזם, למשל.
שימי לב, היא לא עושה הרבה כבוד לבן אדם.
במובן מסוים יש בה היבט של אילוף ("הקניית הרגלים מאפס"...)
אגיד את זה קצת יותר בוטה: היא תעבוד גם על בעלי חיים.

(ואם המילה 'התנהגותי' מזכיר לך C.B.T
אז את ממש בכיוון הנכון
אבל, וכן בא האבל הגדול, זה קוגניטיבי+התנהגותי ולא רק התנהגותי
ובאמת, מבחינה כרונולוגית, זו גישה שהתפתחה מאוחר יותר על בסיס...)


היבט נוסף והגיוני שמשתקף בהנחיות שלה
הוא מה שמכונה "גישה אדלריאנית"
(נובעים ממנה גישות של הדרכת הורים: שפר, הגישה המטרתית...)
בסיס הגישה הזו מדגיש את חופש האדם לבחור
במקביל לאחריותו האישית לתוצאות של הבחירות אותן יקבל
(זה מתחבר להיבט ההתנהגותי, סיבה ותוצאה).
יש כמה הנחיות שציטטת מפיה שמזכירות את הגישה הזו:
"להאמין לו לגמרי/לעשות אותו בוגר/ סומכים עליו/נותנים לו אחריות"
שימי לב שייעוץ הורי בגישת אדלר
אמור להיות מבוסס ולשים דגש על כבוד הדדי בין ההורים לילדיהם
ועל הבנת הצרכים הפסיכולוגיים, הרגשיים והחברתיים שלהם.
ואמורים להילמד בה דרכים לשיפור התקשורת ועידוד לשיתוף פעולה.
כלומר, פה אנחנו כבר רואים את "מותר האדם מן הבהמה"...
(אממההה, הרבה מהגישות שהתפתחו על בסיס הרעיונות המקוריים של אדלר,
קצת שכחו מעניין הכבוד ההדדי ולקחו את השיטה בצורה קיצונית משהו,
ואז עלול להיות בהם סיכון גדול, שנזקו רב על שכרו.

לכן קמו גם הרבה מתנגדים לגישות החד משמעיות האלו.
אבל בזה אפשר עוד לדון...
שאלת אם יש הגיון - אז יש.)


3.
אז נניח שהיא לקחה כמה גישות מקובלות והגיוניות,
והן אלו שעומדות בבסיס ה'שיטות הייחודיות והמקוריות' שיש לה.
עדיין נותרת השאלה האם היא מוסמכת להנחות בהן,
והם היא משתמשת בהן בצורה טובה.

ספיציפית בדוגמאות שלך, התעוררה לי תמיהה לגבי הסתירה הפנימית שיש בהנחיות.
אנשים ציינו פה נקודה חשובה ולא מופרכת
שחלק מההנחיות עלולות להיות משפילות ממש (שזה דבר גרוע מאד, כמובן)
מצד שני ה"לסמוך ולהאמין" מבוסס על כבוד.
אז לא ברור לי עם איזה מסר הילד אמור לצאת.

[ואם תשאלי, רגע, אז איך משתמשים בABA לילדים עם אוטיזם?
מה, אותם לא צריך לכבד ? הם לא ראויים לכבוד?!
אז זו שאלה טובה, שגם עליה אפשר לפתוח פוסט נפרד.
בשתי מילים: יש פה הפרעה נוירולוגית התפתחותית.
ובמקרה הזה, יש סבורים שהיתרון שב"אילוף" גובר על הסיכון של "תחושת ההשפלה".
וכמובן שגם בעבודה עם ילדים כאלו, הנקודה הפנימית של המטפל
אמורה לבוא מתוך הרבהההה כבוד למטופל. נקודה.

זה א' ב' ! או אם תרצי A.B. גם אם יש אחר כך עוד A :sneaky:]

4.
עכשיו, הנתונים שאת מתארת: ילד בן 12, (ואם הוא) בהתפתחות תקינה,
ולא מאובחן בהפרעה התפתחותית או נפשית מסויימים
(שאז, כאמור, ייתכן מאד שמתאים ונכון במידה רבה, לשים דגש על גישה התנהגותית)
אז אני תוהה אם נכון להנחות בצורה כזו.

5.
וכאן אני מתחברת למה שמדגישים לך פה חזור והדגש:
קודם כל אבחון.
אבחנה מבדלת.
לפגוש את הילד עצמו.
לאתר את מוקד הקושי אצלו.
("בשנתיים האחרונות היו לו כמה אתגרים רגשיים וחברתיים"
מה היה קודם? איך ההתפתחות שלו משחר הינקות?
האם היה משהו בולט באזור גיל 10 שאפשר לחשוב עליו כגורם?
או שהיו גם קודם קשיים שבגיל צעיר הם פחות מפריעים ונוטים להיות סלחניים,
אבל בגיל גדול הפער כבר בולט ובלתי ניתן להתעלמות?
ועוד הרבה שאלות טובות שמתייחסות גם לילד עצמו, וגם למרחבים בהם הוא גדל...)


6. חשוב מאד:
דרישה ל"שיתוף פעולה מלא גם כשישנן תהיות והנחיות לא ברורות" = אור אדום.
אפשר לא לתת מראש אמון מלא בתוצאות, זה בסדר להיות סקפטיים -
זה מצד המטופל או האפוטרופוסים עליו.
לפעמים אנחנו באים מיואשים ו/ או לא מרגישים יכולים להיות בטוחים שנראה תוצאות
(ומי שמבטיח לכם ב-100 אחוז. תתרחקו ממנו!)
יחד עם זאת, בעיני, חובה על המטפל לעשות כל מאמץ
לפשט, להסביר את ההיגיון, להזמין לשאול שאלות ולקבל הסברים.
להדגיש להורים ש"בכל מקרה שמתעוררת לכם תמיהה, תרגישו בנוח להביע אותה בפני.
אתם זכאים וראויים להרגיש ביטחון, ואני אעשה ככל שביכולתי להסביר לכם,
ואם בכל אופן תחליטו שבשל כך שזה לא ברור לכם עד הסוף,
אתם מעדיפים לא לגשת לטיפול מסוג כזה / להפסיק אותו - אני אכבד את זה לגמרי!"
סוג כזה של מסר.
בתפיסה שלי, שיתוף פעולה של לקוח הוא אכן חיוני.
מוכנה גם לחשוב על שיתוף פעולה מלא.
אבל עוד יותר חיוני שגם נותן השירות ישתף פעולה באופן מלא
עם הצורך של הלקוח להבין ולברר, להרגיש בטוח ונעים.

7.
והכי חשוב! הלב שלך אימא❣️והמשאבים שלך
זכותך לקבל מידע ולברר אותו
(ללמוד ממך איך את משקיעה בזה! הרי כל האשכול הוא בשביל זה:))
חיוני שתרגישי בהירות ונעימות.
(נכון, זה לא אמור להיות 'נורא מבלבל'!)
חיוני שתהיי בטוחה שאת מסוגלת אכן לעמוד בטיפול
(אם את לא, אז תרגישי בנוח עם זה.
יש רצוי ויש מצוי. ואם אין בנמצא. ואין מצב. אז אין
תרשי לי להעריך שהקב"ה לא יבוא בטרוניה אליך על כך.


אחרי שהבסיס הזה ברור לנו, ואנחנו בשלום איתו,
ועדיין אנחנו מבקשים לבדוק אפשרות של יצירת יש" מ"אין"
אפשר לדבר גם על כיוון כזה
אבל זה, איך אמרתי פעם :LOL:
נושא לפוסט נפרד...
)

8.
מאחלת שה' ינחה אתכם בעצה טובה מלפניו
ושתגיעו בקלות וביעילות אל השליח הנכון לילד שלכם, ולכם.
שתרגישו שלימות הלב בהשתדלות שלכם
ושבס"ד תקטפו את פירות עמלכם ברינה.
יברככם ה' וישם לכם שלום!
 
נערך לאחרונה ב:

מירי עוס

משתמש מקצוען
כמו שכתו לפניי, ללכת לפי כללי השיטה גם כשיש תהיות, משמע לוותר על המצפן הפנימי, תחושת הבטן והלב וההגיון, ומבחינתי זהו אכן אור אדום.

תחילת טיפול מקצועי מתחילה באינטייק, תהליך שמטרתו לקבל מידע על קשיי הילד בהווה- מה בדיוק הקושי, ממתי התחיל, היכן קורה ועוד, תהליך התפתחותו(הריון, לידה, אבני התפתחות, קשיי בעבר שלו וועוד), הבנה על המערכת המשפחתית וההורית ועוד.
כך מקבלים יחד עם ההורים תמונה רחבה, כמן מפת דרכים, המנתבת אותנו בבחירת מטרות לטיפול, סוג הטיפול ועוד. בדבל זה לפעמים נחשוב יחד שמה שצריך זה קודם כל אבחון ואז להמשיך.
כשיש קושי במספר תחומים, לתת תוכנית טיפול לאחר פגישה אחת, פחות מקצועי בעייני. לציין שבדבר נקודתי- כמו מעבר לכתה א', גמילה וכו לעתים אפשר להסתפק בפחות זמן, הרבה פעמים דרך הדרכה קצרה להורים.

שיטות טיפול מקצועיות נחקרו. שתגיד לך את שם הטיפול, ואז נוכל לבדוק אותו..

נשמע שיש בטיפול הזה הרבה אחריות על הילד, אך גם הרבה השפלה. מהשפלה לא יוצא דבר טוב(או שאולי יצא שינוי, אך במחירים כואבים. המטרה אינה מקדשת את האמצעים..). כשקראתי את התיאורים שלך על הטיפול, התכווצה לי הבטן..

בכל אופן, שד' ידריך אתכם בעצה טובה, ויתן הרבה כח. מרגישים את הלב, האהבה והמסירות לילד שלכם.
 

רבקה ק.

משתמש פעיל
עדכון:
הייתה לנו שיחה ארוכה עם המטפלת.
מביאה את עיקרי הדברים:
קודם אמרה שבכוונה תחילה לא הכניסה אותנו למונחים מקצועיים כדי לא לבלבל ופישטה לנו את הנושא.
אמרה שהיא זמינה ופתוחה לכל שאלה והיא גם מבקשת שנשאל כל דבר.
לגבי מה שאמרה שגם אם יש תהיות צריכים לתת אמון, היא התכוננה לפני הילד. שכלפי הילד אנחנו חייבים להראות שאנחנו עם הטיפול ללא ספקות לולא סייג ואם לא עדיף לא לעשות כזה טיפול. שכל שאלה נשאל אותה.

מדובר בגישה טיפולית של טיפול רגשי משולב עם טיפול התנהגותי, בדגש על ההתנהגותי (אחרי ניתוח התנהגותי (ABA).
פרטי השיטה שהציעה הם לא סוף פסוק וזה בהתאם למפגשים עם הילד, היא לא מתחילה את הטיפול עד אחרי מס' שיחות.
השיטה בנויה על 70-80 אחוז חיזוקים חיוביים ורק מעט על התניה קלאסית והתניה אופרנטית שחלק מאותן התניות בנויות על גם חיזוקים שליליים.

רוצה לציין שבגוגל מצאנו מעט מאוד אזכורים עליה וכל ההמלצות הן מאנשים
כשהעלנו תהיות מולה היא לא ניסתה כלל לשכנע בצדקת דרכה או בטובת הטיפול אלא אמרה זה שיקול שלכם תעשו מה שנראה לכם הכי נכון.
אין לי מושג אם זה קצת חלק משרלטנות או שהיא באמת מטפלת טובה מאוד, לפעמים הגבול בין זה לזה יכול להיות מבלבל
לכן שאלתי מלכתחילה אם מישהו מכיר את השיטה.

אני חושבת שאולי נלך ל2 מפגשים נוספים *טרום תחילת הטיפול* ונקבל החלטה מושכלת יותר.

תודה לכולם
 

פרודקשיין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
ילד בן 12 לבד עם אישה בחדר זה לא בעיה של איחוד?
מה שידוע לי יש עם זה בעיה
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
עדכון:
הייתה לנו שיחה ארוכה עם המטפלת.
מביאה את עיקרי הדברים:
קודם אמרה שבכוונה תחילה לא הכניסה אותנו למונחים מקצועיים כדי לא לבלבל ופישטה לנו את הנושא.
אמרה שהיא זמינה ופתוחה לכל שאלה והיא גם מבקשת שנשאל כל דבר.
לגבי מה שאמרה שגם אם יש תהיות צריכים לתת אמון, היא התכוננה לפני הילד. שכלפי הילד אנחנו חייבים להראות שאנחנו עם הטיפול ללא ספקות לולא סייג ואם לא עדיף לא לעשות כזה טיפול. שכל שאלה נשאל אותה.

מדובר בגישה טיפולית של טיפול רגשי משולב עם טיפול התנהגותי, בדגש על ההתנהגותי (אחרי ניתוח התנהגותי (ABA).
פרטי השיטה שהציעה הם לא סוף פסוק וזה בהתאם למפגשים עם הילד, היא לא מתחילה את הטיפול עד אחרי מס' שיחות.
השיטה בנויה על 70-80 אחוז חיזוקים חיוביים ורק מעט על התניה קלאסית והתניה אופרנטית שחלק מאותן התניות בנויות על גם חיזוקים שליליים.

רוצה לציין שבגוגל מצאנו מעט מאוד אזכורים עליה וכל ההמלצות הן מאנשים
כשהעלנו תהיות מולה היא לא ניסתה כלל לשכנע בצדקת דרכה או בטובת הטיפול אלא אמרה זה שיקול שלכם תעשו מה שנראה לכם הכי נכון.
אין לי מושג אם זה קצת חלק משרלטנות או שהיא באמת מטפלת טובה מאוד, לפעמים הגבול בין זה לזה יכול להיות מבלבל
לכן שאלתי מלכתחילה אם מישהו מכיר את השיטה.

אני חושבת שאולי נלך ל2 מפגשים נוספים *טרום תחילת הטיפול* ונקבל החלטה מושכלת יותר.

תודה לכולם
עדיין לא הבנתי מה השם של השיטה.
ולדעתי נחוץ מאד לדעת מהי השיטה או שילוב השיטות ולבדוק על אודותיהן
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
כמו שכתבה מלכה שליסל ABA הינה שיטת טיפול התנהגותית המיועדת במקורה לילדים על הספקטרום
ילדים אשר אורגנית מתקשים וצריכים עזרה ברכישת דפוסי התנהגות ותקשורת
גם לילדים על הספקטרום השיטה יעילה יותר בגילאים צעירים(פחות בגיל 12)
אני לא מתמחה באוטיזם, אבל ממה שגגלתי קצת על ABA לא מצאתי שם השפלה להכחדת התנהגות שלילית.
השיטה בנויה על 70-80 אחוז חיזוקים חיוביים ורק מעט על התניה קלאסית והתניה אופרנטית שחלק מאותן התניות בנויות על גם חיזוקים שליליים.
לפי מה שכתבת בהודעה הראשונה, כמות החיזוקים השליליים לעומת החיוביים תלויה בהתנהגות הילד. כיצד אפשר להצהיר מראש על אחוזים?

חזרתי שוב לקרוא את התיאור שלך את הילד. נראה שהוא סובל, שהוא במצוקה רגשית. יתכן שמטפלים מז'אנר אחר משלי, לא יסכימו איתי, אך אני חושבת שצריך להתמקד בעיקר בטיפול רגשי, פחות עיצוב התנהגות...
להבין לעומק מה מפריע לו, מה מרגיש בפנים, מתי הקשיים החלו- מה קרה אז, מה היה כשהיה צעיר יותר ועוד.
חיזוק התנהגות חיובית, זה תמיד טוב, ומסייע בהכחדת התנהגות שלילית, לכל ילד..(כלומר, הייתי מוותרת על החלק של ההשפלה)

ונקודה נוספת, אני לא מכירה אתכם, את הילד שלכם, אך חשבו האם ירגיש בנוח עם אישה מטפלת..ולא גבר.
 
נערך לאחרונה ב:

רבקה ק.

משתמש פעיל
כמו שכתבה מלכה שליסל ABA הינה שיטת טיפול התנהגותית המיועדת במקורה לילדים על הספקטרום
ילדים אשר אורגנית מתקשים וצריכים עזרה ברכישת דפוסי התנהגות ותקשורת
גם לילדים על הספקטרום השיטה יעילה יותר בגילאים צעירים(פחות בגיל 12)
אני לא מתמחה באוטיזם, אבל ממה שגגלתי קצת על ABA לא מצאתי שם השפלה להכחדת התנהגות שלילית.

לפי מה שכתבת בהודעה הראשונה, כמות החיזוקים השליליים לעומת החיוביים תלויה בהתנהגות הילד. כיצד אפשר להצהיר מראש על אחוזים?

חזרתי שוב לקרוא את התיאור שלך את הילד. נראה שהוא סובל, שהוא במצוקה רגשית. יתכן שמטפלים מז'אנר אחר משלי, לא יסכימו איתי, אך אני חושבת שטיפול צריך להתמקד בעיקר בטיפול רגשי, פחות עיצוב התנהגות...
להבין לעומק מה מפריע לו, מה מרגיש בפנים, מתי הקשיים החלו- מה קרה אז, מה היה כשהיה צעיר יותר ועוד.
חיזוק התנהגות חיובית, זה תמיד טוב, ומסייע בהכחדת התנהגות שלילית, לכל ילד..(כלומר, הייתי מוותרת על החלק של ההשפלה)

ונקודה נוספת, אני לא מכירה אתכם, את הילד שלכם, אך חשבו האם ירגיש בנוח עם אישה מטפלת..ולא גבר.
בגלל שמדובר על שילוב של כמה שיטות מוכרות אי אפשר לסתור ביניהן ABA זה לא רק לילדים על הספקטרום. (בדרכ כן אבל לא תמיד)
אבל ממה שגגלתי קצת על ABA לא מצאתי שם השפלה להכחדת התנהגות שלילית.
כי אין קשר בין שלב הטיפול ההתנייתי לשלב של הABA.
אני חושבת שצריך להתמקד בעיקר בטיפול רגשי, פחות עיצוב התנהגות.
נשאל אותה לגבי זה. תודה

כמות החיזוקים השליליים לעומת החיוביים תלויה בהתנהגות הילד. כיצד אפשר להצהיר מראש על אחוזים?
נקודה נכונה. הכוונה היא ששימת הדגש בדברים החיוביים שלו ובתגמול, היא על כל דבר פיצפון.
לעומת הדברים השליליים ששם רק על מעשים חמורים ממש ממש כמו אלימות ישנה התייחסות, היא אמרה שמהנסיון שלה במשך הטיפול הילד חווה פי כמה וכמה חיזוקים חיוביים משליליים.

חשבו האם ירגיש בנוח עם אישה מטפלת..ולא גבר
אם היינו מוצאים המלצות על גבר היינו מעדיפים כנראה אבל לא ראינו בזה חשיבות קריטית (גם המטפלת רגשית הקודמת הייתה אישה אומנם היה צעיר יותר אבל לא היווה מכשול)


תודה רבה על התשובה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה