דרוש מידע מישהו יודע מה ההבדלים בין "אושר בכבוד" ל"גמ"ח המרכזי"?

מטב

משתמש מקצוען
בדקתי את זה פעם, אבל לא זוכר במדוייק.
אאל"ט, באושר וכבוד אתה משאיר אצלם 50% מההפקדה, ומקבל הלוואה בתנאים נוחים יותר מהגמ"ח המרכזי שבו אתה משאיר אצלם משהו כמו 25-30% מההפקדה.
 

דסי גרינברגרר

משתמש רשום
בדקתי את זה פעם, אבל לא זוכר במדוייק.
אאל"ט, באושר וכבוד אתה משאיר אצלם 50% מההפקדה, ומקבל הלוואה בתנאים נוחים יותר מהגמ"ח המרכזי שבו אתה משאיר אצלם משהו כמו 25-30% מההפקדה.
לא נכון!!
יש כרגע תוכנית חדשה עשיתי שיעורי בית על שתי הגמחים יצא לי שאושר בכבוד זול יותר בהרבה ויש פריסה יותר נוחה שם
 

מטב

משתמש מקצוען
לא נכון!!
יש כרגע תוכנית חדשה עשיתי שיעורי בית על שתי הגמחים יצא לי שאושר בכבוד זול יותר בהרבה ויש פריסה יותר נוחה שם
לגבי הגמ"ח המרכזי, אני עומד על דעתי. בגמ"ח המרכזי יש אפשרות שרק שליש מההפקדה תיחשב לתרומה, והשאר יוחזר.
לגבי אושר וכבוד, אמרו לי את הנתון הזה בטלפון... לא נראה שהיה להם עניין לגרום לי לא להצטרף אליהם...
 

ר.א.א

משתמש פעיל
לא הבנתי למה לא לחסוך את כל הסכום הזה בנפרד כל חודש. (בלי הגמחים)
במקום לתת לגמחים האלה, ולקבל רק זכאות להלוואה.
הטענה של האנשים (והגמחים) היא שלגמחים אפשר לתת את הכספי מעשרות
ואני עכשיו בימים אלה במסע בירור ההלכה אם אני לא יכול לעשות את מהמעשרות! בעצמי! ולצבור רביות למששל בהפקדה בבנק ללא סיכונים.
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
הטענה של האנשים (והגמחים) היא שלגמחים אפשר לתת את הכספי מעשרות
ואני עכשיו בימים אלה במסע בירור ההלכה אם אני לא יכול לעשות את מהמעשרות! בעצמי! ולצבור רביות למששל בהפקדה בבנק ללא סיכונים.
אבל הטענה הזו היא סוג של דרך להצליח "להתחמק" מלתת מעשרות
נכון שיש רבנים שאומרים שזה מותר
אבל הרבה רבנים גם אומרים שאפשר להוריד ממעשרות את כל הוצאות לימודי הבנים בתתים וישיבות וכן עלויות של מזון בסיסי והוצאות נסיעה ללימודי תורה, ואם הכולל לא שילם ועוד כהנה וכהנה
אז למשפחה אברכית ממוצעת כבר לא ממש נשאר חיוב של לתת מעשרות בסכום של 500 שקל לחודש כפול מספר הילדים
(מה גם שבשביל להגיע לסכום גבוה בגמח המרכזי זה יוצא 500 לחודש כפול ממוצע של 7 ילדים למשפחה= רווח של 35K נטו לחודש כדי שזה יצא סכום המעשרות...)
וכמובן שכל אחד יעשה כהבנתו
 
נערך לאחרונה ב:

ר.א.א

משתמש פעיל
אבל הטענה הזו היא סוג של דרך להצליח "להתחמק" מלתת מעשרות
נכון שיש רבנים שאומרים שזה מותר
אבל הרבה רבנים גם אומרים שאפשר להוריד ממעשרות את כל הוצאות לימודי הבנים בתתים וישיבות וכן עלויות של מזון בסיסי והוצאות נסיעה ללימודי תורה, ואם הכולל לא שילם ועוד כהנה וכהנה
אז למשפחה אברכית ממוצעת כבר לא ממש נשאר חיוב של לתת מעשרות בסכום של 500 שקל לחודש כפול מספר הילדים
אז גם ה"תירוץ" הזה כבר לא ממש קיים...
טחנו את הנושא דק דק באשכול מקביל שנקרא "מעשרות באופן כלכלי" השורה התחתונה היא שכל אחד שרוצה לצאת מהקופסא של הלקוחות שבויים של הגמחים האלו צריך לשאול את רבותיו כשהתנאי הוא שהם מכירים את המצב הכלכלי לאשורו
בכל מקרה אם אני יחפש מישהו מפרוג שיכול להגיד לי מה נקרא להתחמק ומה לא אז אני ידע שאני יכול לפנות אליך תודה רבה
 

לילי 1

משתמש מקצוען
בזכות כמה שירשורים פה בפרוג משכנו את הכסף שהפקדנו
כרגע בודקים אפשרויות מה לעשות איתו..
דבר ראשון! עד שתחליטי, תפקידי בקרן כספית שיקלית (כשרה או ללא קונצרני). שהכסף לא יאבד ערך. אח"כ תחליטו ואפשר למשוך מהרגע לעכשיו
 

שיויתי השם

משתמש חדש
אבל הטענה הזו היא סוג של דרך להצליח "להתחמק" מלתת מעשרות
נכון שיש רבנים שאומרים שזה מותר
אבל הרבה רבנים גם אומרים שאפשר להוריד ממעשרות את כל הוצאות לימודי הבנים בתתים וישיבות וכן עלויות של מזון בסיסי והוצאות נסיעה ללימודי תורה, ואם הכולל לא שילם ועוד כהנה וכהנה
אז למשפחה אברכית ממוצעת כבר לא ממש נשאר חיוב של לתת מעשרות בסכום של 500 שקל לחודש כפול מספר הילדים
(מה גם שבשביל להגיע לסכום גבוה בגמח המרכזי זה יוצא 500 לחודש כפול ממוצע של 7 ילדים למשפחה= רווח של 35K נטו לחודש כדי שזה יצא סכום המעשרות...)
וכמובן שכל אחד יעשה כהבנתו
דווקא אני מכירה אנשים שהפקידו כל חודש בנפרד לגמח שהם מכירים ואחרי 20-30 שנה משכו את הכסף שלהם לחתן את הילדים.
הרבה יותר יעיל
ומותר לכתחילה מכספי מעשרות
 

דסי גרינברגרר

משתמש רשום
לגבי הגמ"ח המרכזי, אני עומד על דעתי. בגמ"ח המרכזי יש אפשרות שרק שליש מההפקדה תיחשב לתרומה, והשאר יוחזר.
לגבי אושר וכבוד, אמרו לי את הנתון הזה בטלפון... לא נראה שהיה להם עניין לגרום לי לא להצטרף אליהם...
אני הצטרפתי לאושר בכבוד ויש אפשרות ש 70% מההפקדה יוחזר בסיום התכנית בנוסף הפריסה של 180 תשלומים לא מצאתי במקום אחר
 

תחצ

משתמש פעיל
דומה לגמח המרכזי
אנחנו עושים דרכם כי בסופו של דבר הם מחזירים את כל הכסף ולא רק חלק

בזכות כמה שירשורים פה בפרוג משכנו את הכסף שהפקדנו
כרגע בודקים אפשרויות מה לעשות איתו..
סליחה על החפירה,
אבל כתבת בעבר שאתם בגמח הארצי ושם מחזירים את כל הכסף.
 

תחצ

משתמש פעיל
אבל הטענה הזו היא סוג של דרך להצליח "להתחמק" מלתת מעשרות
נכון שיש רבנים שאומרים שזה מותר
אבל הרבה רבנים גם אומרים שאפשר להוריד ממעשרות את כל הוצאות לימודי הבנים בתתים וישיבות וכן עלויות של מזון בסיסי והוצאות נסיעה ללימודי תורה, ואם הכולל לא שילם ועוד כהנה וכהנה
אז למשפחה אברכית ממוצעת כבר לא ממש נשאר חיוב של לתת מעשרות בסכום של 500 שקל לחודש כפול מספר הילדים
(מה גם שבשביל להגיע לסכום גבוה בגמח המרכזי זה יוצא 500 לחודש כפול ממוצע של 7 ילדים למשפחה= רווח של 35K נטו לחודש כדי שזה יצא סכום המעשרות...)
וכמובן שכל אחד יעשה כהבנתו
לא כ"כ קשור לאשכול,
אבל מצחירק לכתוב "הרבה רבנים" וכו', כתוב בשו"ע בהל' צדקה שהצדקה המהודרת ביותר היא לתת למלמד שילמד את בנו תורה, ואדם חייב לתת לזה לפני דברים אחרים.
אז שלא ישמע שיש איזה "היתר" שרבנים אומרים שאפשר להוריד את זה ממעשרות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה