מטרה שמקדשת את האמצעים

מיכל וובר

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
או - - -
מה אתם אומרים על זה שמנסים לדחוף לציבור החרדי כלמיני מוצרים
ע"י הכנסת ערכי יהדות - - -

(קשור או בד"כ לא קשור, אבל זה מה עושים)

למשל המודעה הבאה - - - >
 

קבצים מצורפים

  • tandu.jpg
    KB 47 · צפיות: 20

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
אני לא סובל את זה.
לדוגמא, פרסומת לאבקת כביסה, חולצה לבנה בחוץ בעת קידוש לבנה וכדומה. זה נראה שזה מגיע מהבורות של הפרסומאים החילוניים בהבנת האופי של הציבור החרדי.

הם חושבים שאם יכניסו פסוק או ערך מקודש בתוך פרסומת לאבקות כביסה או קוקה קולה או מה שלא יהיה, זה ישכנע את הציבור לקנות. הם פשוט לא יודעים שהיום, הציבור החרדי יודע היטב מה הוא רוצה, וכשהוא מחפש מוצר, הוא צריך שהמוצר יענה על הדרישות ויהיה במחיר נמוך. גם אלו שמוכנים לשלם עבור מוצר טוב, רוצים מוצר איכותי והקישור המלאכותי לערכים מקודשים יוצרים בהרבה מקרים אנטגוניזם בקרב הציבור.

בקבוצות מיקוד שנערכות מדי פעם בציבור החרדי הם נוכחים לראות את התגובות הכעוסות של המשתתפים כאשר מנסים למכור מוצר ע"י הדבקה של פסוק מסויים או ערך דתי למודעת הפרסום.

לאט לאט הם קולטים שהציבור לא כ"כ טיפש, וגם אם אני חרדי, כשאני מחפש נגן Mp3 אני מעוניין שיהיה בו סאונד איכותי, ושיהיה מחברה מוכרת ואמינה, ולא רק 'לשמוע את השיעור באוטובוס'... או "להקליט את הרב בשעת השיעור". יש הרבה מודעות פרסום של מוצרים הנמכרים בציבור הכללי שיכולות מאוד להתאים גם לציבור החרדי, כמובן בתנאי שאין במודעה מסרים או תמונות לא צנועות וכדומה. אבל מעבר לכך, לא תמיד צריך 'לגייר' את הפרסום כדי שהציבור יפנים את המסר.

זה נכון שיש למקד את הפרסום לקהל היעד ולהכניס מוטיבים המוכרים לו מסביבת הקרובה, כדי שיחוש הזדהות עם המוצר וש'ירגיש בבית', אבל הרבה מאוד פעמים הם עושים את זה בצורה גסה מדי ומלאכותית, ואז מאבדים את המטרה, כי הציבור מרגיש שפוגעים באינטליגנציה שלו.
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אני חושבת שזה תלוי מה...
יש פרסומות שזה מאוד צורם. בעצם, ברובן זה מאוד צורם...
אהבתי דווקא את הפרסומת של אבקת כביסה, לא קידוש לבנה אלא מסיבת חומש (או סידור?). זה בהחלט הי'ה ממוקד לאמהות שרוצות שהילד יהי'ה הכי הכי, מושגים מעולם המושגים של הציבור שלנו.

למכור בנק עם פסוק, לדעתי זה מגוחך.
אני מסכימה עם גרף, זה נובע מבורות של פרסומאים שלא מכירים את החברה החרדית.
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
לפעמים אפשר לראות שאלו המתיימרים ליחצן את הציבור החרדי האותנטי, הם כאלו שבעבר היו בפנים והיום הם יותר פרסומאים מאשר חרדים... ומרוב שהם כל כך עמוק בתוך המדיה וכו' הם הולכים ומתרחקים מעולם המושגים החרדי האותנטי מבלי לשים לב. הסביבה משפיעה על האדם יותר ממה שהוא חושב.

למה אני חותר?

אותם אלו, מייצגים אצל הפרסומאים מהציבור הכללי את החרדי האותנטי, ולדאבוננו הם כבר רחוקים מאוד מהאותנטיות ואפילו הספיקו לשכוח כמה מושגים ועל אחת כמה וכמה רגישויות שונות...

והתוצאות בשטח...
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
אני לא מבין ולא רוצה להבין למי אתה מתכוון, בפרט לא בפורום, וזה לא מפריע לי להבין מה שכתבת! מה שאתה כותב נכון מאוד! (אם כי כשאתה מכניס את הרגש בדבר, כמו ילד בין ילדים אחרים עם חולצה לבנה בוהקת, שאז הקטע זה לא המסיבת חומש, רק "אתה רואה את הילד עם החולצה הלבנה, זה הבן שלי"...)

בקשר למודעה של בלה בלה, דווקא אהבתי.
אבל אלו שמעוניינות בריקודים כאלו, בדרך כלל לא מבינות את האימרה...
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
בפרסומת עם המסיבת חומש דווקא כן נהניתי.
מהסיבה שכתבת.
אני התכוונתי לפרסומת אחרת שהעלו כהצעה בקבוצת מיקוד. נראה לי שבסוף הם אכן לא השתמשו בזה עקב הלגלוג מצד המשתתפים בקבוצה...
 

זעליג_GP

משתמש צעיר
אני יודע שרבים יתווכחו על מה שאני הולך לכתוב, ואולי חלק מהמפרסמים בעצמם לא התכוונו לזה, אבל אני כותב בסה"כ את דעתי..
לפני כן כתוספת לדברי גרף, פרסום כזה לפעמים אינו יעיל, היות ולדאבונינו לחלק גדול מהציבור פשוט לא מתאים שמתייחסים אליו כשונה. כן, אני אפילו אקרא לזה נחיתות, פשוט בא לך להגיד להם: אתה, אל תנסה לקנות אותי...

אבל...

למי שקרא היטב את המאמר הקודם בענין אסוציאציות
(http://www.prog.co.il/showthread.php?t=4416)
יגלה שלפעמים (אני מדגיש, לפעמים) כשמוכרים לך משהו עם פרסומת בסגנון זה, נכון שאתה לא אוהב את הפרסומת, אבל ביום שתעמוד בחנות אחרי כמה חודשים מהפרסום, תפגוש שני מוצרים, באותה רמת איכות ורמת מחיר, אינסטינקטיבית תימשך למוצר שלך שנקשר היכן שהוא למשהו שמתאים לחיים שלך, ללא שתזכור בכלל את הפרסומת ההיא.

אל תשכחו אוסוציאציה זה הכלי העוצמתי ביותר הקיים בפרסום, כשמשתמשים בו נכון.
זו דעתי בכ"א.
 

zevUP

משתמש פעיל
גם אני חושב כמו גרף שזה לא נכון לערבב פסוקים בתוך פרסומת למוצר, וזה גם לא מגדיל את קניית המוצר בגלל זה, אני רוצה לקנות מוצר, אני רוצה לדעת ת'כלס האם זה עונה לצרכים שלי או לא

והפרסומת שהובאה כאן לדעתי בכלל על הפנים לערבב אימרות של צדיקי עולם בריקודים, לי זה נראה שטותי, ואני לא קונה את זה
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
זעליג,
בכוונה כתבתי על בנקים, כי באמת מדובר בקמפיין שלא עבד.
לא זוכרת כבר מי, אולי בנק הפועלים? שניסה לדחוף את עצמו חזק לציבור החרדי עם מודעות "יהודיות" וזה לא הצליח.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה