פוליטי מחר לראשונה יהיה ראש ממשלה חרדי בישראל...

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
F221213YS58-1.jpg

צילום: יונתן סינדל/פלאש 90​

מחר: לראשונה – שר חרדי יהיה ראש ממשלת ישראל בפועל; זאת הסיבה​

ראש הממשלה בנימין נתניהו יעבור מחר בדיקת גסטרו שגרתית, והבדיקה תיערך בטשטוש חלקי לזמן קצר • "במהלך הבדיקה ימלא את מקומו השר אריה דרעי, בהתאם להסכמים הקואליציוניים", נמסר מלשכת נתניהו
  • בנימין ברגר
  • י״ב בטבת ה׳תשפ״ג (ינואר 5, 2023)
  • פורסם: 21:36
  • עודכן: 21:43
  • אין תגובות


היסטוריה במדינת ישראל: מחר (שישי), לראשונה מאז הוקמה המדינה לפני 75 שנים, יהיה אדם חרדי אחראי באופן רשמי על כל המדינה. מדובר יהיה בשר הפנים והבריאות, יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, שלראשונה יהיה ראש ממשלת ישראל בפועל – וכאמור למעשה אף האדם החרדי הראשון שיהיה תחת האחריות העצומה הזאת של ההנהגה, מאז קום המדינה.
הסיבה לאחריות העצומה שיקבל מחר דרעי, היא מאחר ומלבד תפקידיו כשר הפנים והבריאות הוא מכהן אף כממלא מקום ראש הממשלה. ראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, יעבור מחר טיפול רפואי שיצריך הרדמה למשך כחצי שעה. בעקבות כך דרעי יכהן בתפקיד ראש הממשלה בפועל, על כל המשמעויות הנלוות לתפקיד המשמעותי הזה.
מטעם לשכת ראש הממשלה נמסר הלילה על העדכון הזה, בו דרעי יקבל את התפקיד החשוב במדינה. בלשכת נתניהו הדגישו שלא מדובר בטיפול רפואי מסובך מדי: "ראש הממשלה בנימין נתניהו יעבור מחר (ו') בדיקת גסטרו שגרתית. הבדיקה תיערך בטשטוש חלקי לזמן קצר. במהלך הבדיקה ימלא את מקומו השר אריה דרעי, בהתאם להסכמים הקואליציוניים".
האירוניה היא שרק היום 11 שופטי בית המשפט העליון קיימו דיון האם סביר או לא סביר שאריה דרעי יכהן כשר הפנים והבריאות של ישראל, בעקבות עסקת הטיעון עליה חתם עם ביהמ"ש השלום בירושלים. כידוע, מי שקיבל בעבר את ראשות הממשלה למשך תקופה ארוכה הוא אהוד אולמרט, לאחר האירוע הרפואי אליו נקלע ראש הממשלה דאז אריק שרון.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה