דרוש מידע מחסור בחלב???

Kenyonit

משתמש מקצוען
נראה לי שחטו מדי הרבה פרות בשביל הבשר ולא נשאר מי שיביא חלב;)
זהו.. שאצלנו אין שקיות חלב רק קרטונים אז יש מצב שייצרו מידי הרבה מפות ניילון לשולחן לכבוד החג עד שלא נשאר לשקיות?!?!:D;)
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה

sth

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
יש לי בבית חמאה 200 גר'!
פותחת כאן מכרז, מוכרת למציע את הסכום הגבוה ביותר!!:)
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
למה אין לנו חמאה בחנויות?
מתחילת השנה מורגש מחסור בחמאה: תנובה מאשימה את משרד הכלכלה, משרד הכלכלה את המכסות, וטרה אומרת שהיא בכלל לא שחקן
גיא עיני|24/04/2019 14:00

מתחילת 2019 מורגש מחסור של חמאה בחנויות. למשל ברשת חצי חינם, לא ניתן להשיג חמאה זמן רב, וניתן להשיג רק ממרח חמאה של לורפק, הנחשב למוצר פחות איכותי לעומת החמאה. ברשת שופרסל ניתן להשיג חמאה לסירוגין, בסניפים מסויימים. וברשתות האחרות מציעים את המחאמה (מרגרינה למעשה) במדפי החמאה (בתמונה).

rsz_615_346_WhatsApp%20Image%202019-04-15%20at%2014.01.10.jpeg


מי שולט בשוק?
החמאה - כמו הלחם האחיד כהה, לחם לבן, מלח, ביצים וגבינה צהובה מסוג עמק - נחשבת למוצר בפיקוח. לפי תקנות משרד הכלכלה ומשרד החקלאות החמאה מוגבלת למחיר של 3.8 שקלים לאריזה בת 100 גרם. שוק החמאה בפיקוח מתחלק בין שלוש שחקניות עיקריות כשהבולטת בהן היא תנובה. על פי נתוני סטורנקסט, בדצמבר 2018 המחלבה הגדולה בישראל, ספקה לקמעונאיות המזון כמעט 410 טון חמאה, כאשר חברת טרה מכרה כ-4.9 טון, לעומת זאת, בדצמבר 2017 מכרה תנובה כ-325.7 טון חמאה לעומת טרה שמכרה כ-44 טון חמאה לקמעונאיות, כלומר טרה צמצמה את מכירת החמאה לקמעונאים בכ-90%.
השאלה העיקרית היא לאן נעלמה החמאה מהמדפים ומה גורם למחסור שמורגש ברשתות השיווק. אם נשאל את תנובה, מנהלי החברה מסבירים את המחסור במכונה שנכנסה לעבודות תחזוקה ולכן הם מתקשים לעמוד בביקוש. הסבר זה נמסר על ידי תנובה כבר לפני כשלושה חודשים. האם עד כה לא הצליחו בחברה לתקן את המכונה? בתנובה טוענים כי המכונה נכנסת לטיפול אחת למספר שבועות.

מעדיפים למכור לשוק המוסדי
בטרה טוענים כי הם שחקן קטן בלבד ושהם מוכרים למוסדיים ולחנוית פרטיות ולא לרשתות השיווק. שחקן נוסף ומעניין הוא ויליפוד שקיבל היתר ייבוא של חמאה פטורה ממס מאירופה אך בשל עלויות גבוהות יותר משל החמאה בארץ גם הוא ניתב את המכירות לשוק המוסדי. חשוב לציין כי על פי מכס ישראל ויליפוד ניצלה כמעט את כל המכסה שאושרה לה לייבוא ללא תשלום מכס בשנת 2018 ובינואר 2019 הפטור אושר בשנית.
בשבוע שעבר הודיע משרד החקלאות על "פתיחת מכסה וולנטרית נוספת ליבוא חמאה" כלשון ההודעה או במילים פשוטות: הייבואנים יוכלו לייבוא עוד חמאה מעבר למה שהותר להם בתחילת השנה.

על פי החוזר שהפיץ המשרד תאושר כמות של 1,658 טון חמאה, כמות שאמורה להביא לפתרון בעיית החמאה שפוקדת את ישראל אם נקח בחשבון גם את הכמות שמיוצרת בארץ. אחד מתנאי הסף לקבלת ההיתר הוא ייבוא כמות מינימום של 50 טון לכל ייבואן היא לשם קבלת הפטור.
הסיבה האמיתית: פיקוח מחירים
מלבד תירוצים נראה כי הסיבה האמיתית לחוסר החמאה הוא הפיקוח על המחירים. תנובה, טרה ושאר המחלבות טוענות כבר זמן רב כי ייצור החמאה ושיווקה במחיר של 3.8 שקל לחמאה רגילה במשקל 100 גרם אינו כלכלי עבורן וזהו מחיר שבו הן מפסידות כסף . החברות דורשות משר האוצר משה כחלון לעדכן את מחיר החמאה שבפיקוח על מנת שהייצור יהיה כלכלי עבורן. במילים אחרות המחסור בחמאה משמש בעיקר לצורך כיפופי ידיים בין חברות המזון לכחלון.


תגיות: חמאה טרה תנובה


© כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ
 

P.R.

משתמש מקצוען
לכל המעונין, באשדוד יש חמאה בצרכניית גור.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה