מזעזע,מקרה הדברה בי-ם

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
אני מצאתי בשיר הנ"ל שיקוף לרגשות שלי בימים האחרונים.
בכל פעם שהתפללתי לרפואת הילדים, הוספתי אחוזים על ההורים שלבי אתם, ועוד כמה אחוזים קטנים על עצמי ועל כל מי שקיבל את הניעור המטלטל הזה, שהוא לא יהיה לשווא.
שנבין טוב מה ה' רוצה מאתנו ונצליח לעשות רצונו.
 

וויני פו

משתמש פעיל
כדאי להמשיך להתפלל כמה שאפשר, גם על ההורים שהקב"ה ירפא למכתם וייתן להם כח להחזיק מעמד.
החזית הקשה מתחילה עכשו.
 

נחמי

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
ע'-ע"ו [זה הכי מועיל]

אגב,גמני התחברתי למילות השיר
 

450

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י רותי12;1191372:
אין שום דרך של עצבות בעבודת ה'!

עצבות זו עבירה
מייאש, מפיל, ולא גורם לשום עשייה

אבל יש לב נשבר
שזה כל מה שמחזק אותך בעבודת ה' וגורם לך להמשיך ולהתקדם
 

EC

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בס"ד
יום חמישי ו' אדר א' תשע"ד
א. אסור לספר בגנות חבירו אפילו דבר שהוא אמת, והוא הנקרא בפי חז"ל 'לשון הרע', ואם יש בדבר תערובת שקר הרי הוא 'מוציא שם רע', שעוונו חמור יותר, והמספר עובר על 'לא תלך רכיל בעמך'.
ב. מלבד לאו זה, שהוא מיוחד ללשון הרע ורכילות, עובר המספר באיסורים רבים נוספים, כפי שהתבאר בפתיחה.
ג. איסור לשון הרע הוא אפילו בדרך מקרה, ואילו אותם שרגילים לכך בקביעות נקראים 'בעלי לשון הרע', ועונשם גדול יותר.
ד. ועל אותם אנשים שהורגלו בעוון זה ואינם מקבלים על עצמם להישמר ממנו, אמרו חז"ל שנפרעים מהאדם בעולם הזה, ואין לו חלק לעולם הבא.

* * *
פירוט ההלכה היומית: א. אסור לספר בגנות חבירו, אפילו בדבר שהוא אמת גמורה, וזה נקרא בפי חז"ל בכל מקום 'לשון הרע'. [אבל אם יש בסיפור שלו תערובות של שקר, ומחמת שקר זה נתגנה חבירו יותר, הרי הוא בכלל 'מוציא שם רע', ועוונו גדול הרבה יותר]. והמספר עובר באיסור 'לא תעשה', שנאמר (ויקרא יט טז) 'לא תלך רכיל בעמך', וגם לשון הרע בכלל רכילות הוא.
ב. איסור לא תעשה זה, של 'לא תלך רכיל בעמך', הוא מה שכתבה התורה בפירוש מיוחד לאיסור זה של לשון הרע ורכילות, אבל מלבד זאת יש עוד הרבה מצוות לא תעשה ומצוות עשה שהמספר לשון הרע עובר עליהם על ידי סיפור הרע הזה, כמבואר בפתיחה.
ג. איסור לשון הרע ורכילות הוא אפילו אם סיפר במקרה גנות על חבירו, אבל אם חס ושלום הורגל בעוון זה בתמידות, כמו אלו שרגילים תמיד לשבת ולספר 'כך וכך הם מעשיו של פלוני, כך וכך עשו אבותיו, כך וכך שמעתי עליו', וכדומה, והם דברים של גנאי, אנשים כאלו נקראים בפי חז"ל בשם 'בעלי לשון הרע', ועונשם הרבה יותר גדול, מאחר שבשאט נפשם וזדון ליבם עוברים על תורת ה', ונעשה דבר זה אצלם כהפקר, כמבואר בפתיחה, ועליהם נאמר בתהילים (יב ד) 'יכרת ה' כל שפתי חלקות, לשון מדברת גדולות'.
ד. אמרו חז"ל, על שלש עבירות נפרעים מן האדם בעולם הזה, ואין לו חלק לעולם הבא, ואלו הן, עבודה זרה, וגלוי עריות, ושפיכות דמים, ולשון הרע כנגד כולן. והביאו חז"ל על זה ראיה מהכתובים. ופירשו הראשונים שהכוונה היא על אותם בני אדם שהתרגלו בעוון זה בתמידות, ואינם מקבלים על עצמם להישמר ממנו, מפני שנעשה הדבר אצלם כהיתר.
 

EC

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
שבועיים לטרגדיה • "הקדוש ברוך הוא החזיר לנו את הילדים"
בצלאל קאהן ו׳ באדר א׳ תשע״ד 06/02/201420:10 אין תגובות
זה קרה לפני שבועיים. בני משפחת גרוס חשו ברע ופונו כעבור כמה שעות לבי החולים שערי צדק, לאחר שהורעלו מחומר הדברה רעיל. היום נעצר המדביר פעם נוספת לאחר ששב לעסוק בעסקי ההדברה, בניגוד להחלטת בית המשפט.

שבועיים אחרי – ביקר היום בצלאל קאהן במחלקת לב במרכז הרפואי שניידר בפתח תקווה. הוא שוחח עם הורים מלאי אמונה ותקווה, ונפגש עם שני ילדים, חמודים ומתוקים שקיבלו מתנת חיים – את החיים בחזרה.
להאזנה-
http://www.93fm.co.il/radio/94386/
 

dk

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
"לרופאים אין הסברים, הכל בזכות התהילים שצעקתם"
אביהם של יצחק ומיכאל גרוס, נשא נאום מרגש בפני עשרות ילדים, והודה על התפילות שנשאו לרפואת ילדיו: "לאף אחד מהרופאים אין הסבר. אנחנו יודעים את התשובה - הכל בזכות ה"שיר למעלות" שצעקתם" • "פנינו להגר"ח קנייבסקי. והוא אמר: להתפלל ולהמשיך להתפלל, הוא לא רצה להוסיף" • תיעוד מרגש (חדשות, חרדים)

התאוששות ילדי משפחת גרוס: הר' שמעון גרוס, אביהם של הילדים מיכאל ויצחק גרוס שנפגעו באסון ההרעלה ועברו תהליך התאוששות מדהים, נשא הערב (מוצאי שבת) דברים בפני עשרות ילדים בכנס "עמלינו" בפתח תקווה.

"כשיצאתי מבית החולים" סיפר, "ניגש אליי ילד והביא לי דף, בו הוא סימן 1000 פעמים - סימון על כל פעם שהוא ענה אמן. אלף אמנים בתוך יומיים". גרוס פנה ישירות לילדים בקהל: "ילדים יקרים, הרגשנו שהיו עשרות אלפי ילדים בכל הגילאים כמו הילד הזה".

"כשהגענו לבית החולים", שיחזר האב "ראינו את חיים מיכאל שלמה ורפאל יצחק אייזיק שוכבים, מלמעלה ועד למטה הם היו מחוברים לצינורות ומכשירים שהפעילו את כל האיברים בגוף. הלב לא עבד". הוא סיפר על שיחותיו עם הרופאים: "שאלנו אותם אם יש איזו שהיא רפואה, אמרו לנו - אין שום ידיעה רפואית שידועה לנו".

"אני אגלה לכם סוד" סיפר האב. "יהודי ששומע כזה דבר ישר הולך לרבנים. שלחנו לר' חיים קנייבסקי. התשובה שלו הייתה: להתפלל להתפלל ולהמשיך להתפלל. הוא לא רצה להוסיף".

"ילדים יקרים, יש לכם כוח ביד, אין לכם מושג עד כמה הקב"ה הפך את הדין למידת הרחמים. והכל - בזכות התפילות והחיזוקים שכל אחד קיבל על עצמו; בזכות ה"שיר למעלות" שצעקתם - חמישה ימים לאחר מכן ניתקו את רפאל יצחק ולאחר מכן את רפאל שלמה".

"השיקום מדהים, רפאל יצחק כבר מסתובב במחלקה. אפילו עם אופניים" סיפר האב. "תמשיכו להתפלל עד שבעזרת השם הם ייצאו בריאים ושלמים לגמרי". ר' שמעון גרוס הוסיף בהתרגשות: "לאף אחד מהרופאים אין הסבר. אנחנו יודעים את התשובה, בזכות הכוח והתפילה של תינוקות של בית רבן".

"יש לכם כוח" אמר לקראת סיום דבריו, "תמשיכו ותתפללו".

כזכור, בנותיו של הר' שמעון גרוס, יעל ואביגיל, לא הצליחו להינצל מההרעלה, שנגרמה בעקבות הדברה שנעשתה בבית המשפחה. הן הובאו למנוחות בלוויה עצובה, ואביהן ספד להן.

גם בשעת הלוויה, נשאו אלפי יהודים מרחבי העולם תפילות לרפואתם של האחים מיכאל ויצחק, שנאבקו באותם שעות על חייהם. בניגוד לרוב ההערכות, כבר בשבוע שעבר האחים גרוס שוחררו ממחלקת טיפול נמרץ ב"שניידר", וצולמו כשהם משתתפים בתרפיה במוסיקה בבית החולים.
 

אך

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
יש לילדים האלו עוד הרבה זכויות שהקב"ה יודע אבל ההורים לא נחשפו אליהם, למשל- במקום העבודה של הבת שלי עובדות גם נשים שלא שומרות תומ"צ, אחת מהן סיפרה לבת שלי שהשבת (תצווה)היא שומרת שבת פעם ראשונה בחייה מפני שהיא קיבלה על עצמה שאם אחד מהילדים יתעורר היא תשמור שבת אחת. שוו בנפשכם, אשה חילונית קיבלה על עצמה לשמור שבת לזכות ילד שהיא כלל לא מכירה!
 

avi media

משתמש מקצוען
נכתב ע"י רותי12;1191372:
אין שום דרך של עצבות בעבודת ה'!
וזה מוזכר בפרשת השבוע פרשת תצווה
'כתית למאור ולא כתית למנחות'
מתוך ספרו של הרב לוינשטיין ומתוק האור:
צריך אדם להיות כתית ושבור לב, אולם אסור ששברון הלב שלו יביא אותו לידי עצבות ואזלת יד, משום שאדם המרגיש כך, עלול לחוש בין כה וכה אין למעשיו שום ערך, ולפיכך הוא יבחר לשבת בחיבוק ידיים ולא לעשות מאומה, אלא שברון לב וכניעה אמורים לעורר בליבו של אדם רצון לפעול ולעשות.
וזהו שאומר הכתוב: "כתית למאור ולא כתית למנחות" עליו להיות כתית ושבור כדי להגיע לידי מאור, ולא לשקוע במנוחה ובעצבות מתוך אזלת יד,
בענין זה פרש היהודי הקדוש בפשיסחא את הכתוב (תהילים קמז, ג): "הרופא לשבורי לב ומחבש לעצבותם" באמרו שהקב"ה ירפא את שבורי הלב, לבל יבואו עקב שברון ליבם לידי עצבות, שכן במידת העצבות אין כל תועלת והיא רק מביאה את האדם לחוסר מעש.
רבי יחאל מאלכסנדר באר לקח נוסף הנלמד מהלכה זו: "כתית למאור" - כאשר מבקשים להטיף לאדם מוסר, לכתת ולשבור את ליבו, יש להתכוון למאור, דהיינו לעשות זאת מתוך הארת פנים, תוך שמראים לו את הדרך הישרה ומעודדים אותו לצעוד בה, "ולא למנחות" - יש להזהר לא להנחיתו ולהשפילו.
 

- Dassi -

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
קיבלתי במייל.... מדהים כמה שזה נכון...
גם אני
קראתי את השיר של מוישה גוטמן
קיבלתי במייל את התמונות המרטיטות
וישבתי בשקט בוהה מול המסך

גם אני
מיהרתי להעביר הלאה למכותבים
השארתי את הקבצים בשולחן העבודה
ונשכתי שוב את השפתיים

גם אני
קיבלתי את השבת כמה דקות לפני
קראתי תהילים כמה פרקים יותר
וניסיתי להתלונן קצת פחות

גם אני
אמרתי: "אי אפשר להכיל את האסון"
ניגבתי כמה דמעות בהיחבא
וניערתי חזק- חזק את הראש

גם אני
קראתי את הכתבות העוצמתיות
את הראיונות עם ההורים שמעון מיכל
ונשפתי אוויר בהערצה

גם אני
בלמתי בלי לדבר על ה"מדביר" ההוא
חשבתי אם ללכת לשניידר
ועוד אנחה נקרעה מתוכי

גם אני
רציתי להפוך את העולם
מול הפרצופים הקורנים של הילדות האלה
שהחיוך שלהן צובט לי את הלב
ורודף אותי בדרך לעבודה וגם שם וגם בחזור

גם אני
כשעם ישראל התעורר ושאג והתפלל וזעק
הרגשתי שמשהו קורה לנו
כשכולנו עצרנו את הנשימה כדי לשמוע מה שלום
חיים מיכאל שלמה בן מיכל
ורפאל יצחק אייזיק בן מיכל
הבנתי שהמוות המר החזיר אותנו לחיים

כשאייפון נשבר! וחצאית התארכה! שפקסים עם קבלות! מעיין של תפילות!
ילדות, החייתן את הדור הזה...

הר' שמעון אמר: "אתם תראו, יהיו פה ניסים"
עוד מעט
הילדים יחזרו לתפקוד מלא וישתחררו הביתה
הנס הזה יקרה ותהיה שמחה גדולה בעם

כולנו נחייך וכולנו נשמח
---
ו-
ונשכח?

אני אשאיר את התמונות של משפחת גרוס בשולחן העבודה
באמצע המסך, מול העיניים
רק לא לשכוח

כשאנחנו נמשיך בשגרה, עוד מעט, עוד קצת...
הילדות האלה יישארו מאחור
קורבן על הדור
בעוון הדור

אני-
אני אשים אותם מקדימה
שהפנים היפות שלהן יזכירו לי להתחזק
יזכירו לי את הימים המזעזעים האלה
-את הימים של עכשיו-
את הלב שלי שסוף סוף זז

השם בבקשה
המחיר הזה גבוה מידי בשביל שנשכח אותו
תעזור לנו לזכור את זה לבד
שלא נצטרך עוד תזכורות בצבע דם

---
בבוקר של העתיד הרחוק
כשאפתח את המחשב
ופתאום
אביגיל ויעל יחייכו את החיוך היפה שקפא
משהו בי יתחמם לרגע אחד
לפרק תהילים אחד
או מטבע צדקה אחד
אפילו רק לרגע אחד

לזכותן
לזכותם
לזכותנו

בבקשה
אל תמחקו את התמונות האלה
ותראו שנראה ניסים
 

EC

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בס"ד
יום ראשון ט' אדר א' תשע"ד
א. אסור לספר לשון הרע אפילו ליחיד, וכל שכן לרבים, שהרי מגנה את חבירו בפני רבים, וגם מכשיל את הרבים בעוון לשון הרע.
ב. מה שהתירו לספר לשון הרע בפני שלשה, זהו רק בדבר שאינו גנאי גמור, אלא יכול להתפרש לשני פנים, וסמכו על כך שכשמספר בפני שלשה יודע שבודאי חבירו ישמע על כך, ולכן הוא מספר באופן שאינו מתפרש לגנאי. אבל אם אומר באופן שמתפרש לגנאי, אסור אפילו בפני שלשה.

* * *
פירוט ההלכה היומית: א. אסור לדבר לשון הרע על חבירו, אף שהוא דבר אמת, ואפילו בפני יחיד. וכל שכן שאסור לספר בפני רבים, וככל שיתרבו השומעים יתרבה עוון המספר, מפני שחבירו מתגנה יותר על ידי זה שמתפרסמת גנותו בפני כמה אנשים. ועוד, שעל ידי זה מכשיל המספר כמה אנשים באיסור שמיעת לשון הרע.
ב. מה שנמצא היתר בדברי חז"ל לומר לשון הרע בפני שלשה, זהו רק בדבר שאינו גנות גמורה, ואפשר להבין את סיפורו בשני אופנים, וענין כזה תלוי לפי צורת הדיבור של המספר בעת סיפורו, והטעם שהתירו לספר זאת בפני שלשה, כיון שבאופן כזה יודע המספר בודאי שיבואו הדברים לאוזניו של אותו אדם שסיפר עליו, ולכן הוא שומר את עצמו בעת הסיפור לומר באופן שלא יהיה ניכר בלשונו דיבור של גנאי. אבל לספר באופן שמתפרש לגנאי, אסור אפילו בפני שלשה. [ודוגמא לדבר: כששואלים אדם 'היכן נמצא אש?', והוא משיב 'בבית פלוני, שמבשלים תמיד בשר ודגים', דיבור זה יכול להתפרש כדבר שאין בו גנאי, כגון שיש לאותו אדם בני בית מרובים וממון רב, או שהוא מכניס אורחים וכדומה, ואמירה זו מותרת. אך דיבור זה יכול להתפרש כגנאי, שעל ידי קולו ותנועותיו ניכר שהוא מתכוין שאותו אדם מרבה תמיד בסעודות מרעים, ולכן תמיד מבשלים בביתו, ואף שגם זה איננו גנאי גמור, מכל מקום זהו אבק לשון הרע, ואסרו חז"ל לומר כן אפילו בפני שלשה, באופן שניכר שכוונתו לגנאי].
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י avi media;1193389:
וזה מוזכר בפרשת השבוע פרשת תצווה
'כתית למאור ולא כתית למנחות'
מתוך ספרו של הרב לוינשטיין ומתוק האור:
צריך אדם להיות כתית ושבור לב, אולם אסור ששברון הלב שלו יביא אותו לידי עצבות ואזלת יד, משום שאדם המרגיש כך, עלול לחוש בין כה וכה אין למעשיו שום ערך, ולפיכך הוא יבחר לשבת בחיבוק ידיים ולא לעשות מאומה, אלא שברון לב וכניעה אמורים לעורר בליבו של אדם רצון לפעול ולעשות.
וזהו שאומר הכתוב: "כתית למאור ולא כתית למנחות" עליו להיות כתית ושבור כדי להגיע לידי מאור, ולא לשקוע במנוחה ובעצבות מתוך אזלת יד,
בענין זה פרש היהודי הקדוש בפשיסחא את הכתוב (תהילים קמז, ג): "הרופא לשבורי לב ומחבש לעצבותם" באמרו שהקב"ה ירפא את שבורי הלב, לבל יבואו עקב שברון ליבם לידי עצבות, שכן במידת העצבות אין כל תועלת והיא רק מביאה את האדם לחוסר מעש.
רבי יחאל מאלכסנדר באר לקח נוסף הנלמד מהלכה זו: "כתית למאור" - כאשר מבקשים להטיף לאדם מוסר, לכתת ולשבור את ליבו, יש להתכוון למאור, דהיינו לעשות זאת מתוך הארת פנים, תוך שמראים לו את הדרך הישרה ומעודדים אותו לצעוד בה, "ולא למנחות" - יש להזהר לא להנחיתו ולהשפילו.
אתה מחזק את דברי! תודה...
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י אילה לב;1193522:
קיבלתי במייל.... מדהים כמה שזה נכון...

אני אשאיר את התמונות של משפחת גרוס בשולחן העבודה
באמצע המסך, מול העיניים
רק לא לשכוח

כשאנחנו נמשיך בשגרה, עוד מעט, עוד קצת...
הילדות האלה יישארו מאחור
קורבן על הדור
בעוון הדור

אני-
אני אשים אותם מקדימה
שהפנים היפות שלהן יזכירו לי להתחזק
יזכירו לי את הימים המזעזעים האלה
-את הימים של עכשיו-
את הלב שלי שסוף סוף זז

השם בבקשה
המחיר הזה גבוה מידי בשביל שנשכח אותו
תעזור לנו לזכור את זה לבד
שלא נצטרך עוד תזכורות בצבע דם

---
בבוקר של העתיד הרחוק
כשאפתח את המחשב
ופתאום
אביגיל ויעל יחייכו את החיוך היפה שקפא
משהו בי יתחמם לרגע אחד
לפרק תהילים אחד
או מטבע צדקה אחד
אפילו רק לרגע אחד

לזכותן
לזכותם
לזכותנו

בבקשה
אל תמחקו את התמונות האלה
ותראו שנראה ניסים

גזרתי את כל הקטע שכולנו מסכימות איתו!
השארתי את הקטע הבעייתי מבחינתי ומבחינת היהדות!
אנחנו לא רוצים לראות את תמונות הילדות היפות שחיוכן קפא כדי להתחזק!!
כי לראות חיוך קפוא רח"ל זה לא גורם לחיזוק- רק לעצבות ולפחד ("כדי שלי זה לא יקרה מהר אקרא פרק תהילים")
אנחנו לא נתחזק מהפחד! אלא מאהבת ה' ומהבנה שזו הדרך שבחרנו,
שהקב"ה מנהל את העולם
שאנחנו מאמינים בו תמיד לפני האסון ואחרי האסון
ואולי נשים על שומר המסך שלנו תמונות של הרבה תינוקות שנולדו,
של ארועים משמחים שהיו לנו ונודה לה' על כך
נעבוד את ה' מתוך שמחה! ולא מתוך עצבות
נכון שליבנו נשבר כשקורות טרגדיות ואז מצווים לפשפש במעשינו ולחזור בתשובה
אבל להשאר בתוך זה?
להשאיר את התמונות מול עיננו תמיד??
לא היתי בוחרת בכאלה תמונות...
והלוואי ונשמע רק בשורות טובות ונלמד להתחזק כשטוב לנו
שלא נצטרך חלילה זעזועים
ונזכה לביאת גואל במהרה
נ.ב אינני משתייכת לזרם הברסלבי,אם כי לכל יהודי יש מה ללמוד והרבה מהם!!!
ואת השמחה אפשר ללמוד מהם!
 

שוצי

משתמש פעיל
D I G I T A L
נכתב ע"י רותי12;1194483:
גזרתי את כל הקטע שכולנו מסכימות איתו!
השארתי את הקטע הבעייתי מבחינתי ומבחינת היהדות!
אנחנו לא רוצים לראות את תמונות הילדות היפות שחיוכן קפא כדי להתחזק!!
כי לראות חיוך קפוא רח"ל זה לא גורם לחיזוק- רק לעצבות ולפחד ("כדי שלי זה לא יקרה מהר אקרא פרק תהילים")
אנחנו לא נתחזק מהפחד! אלא מאהבת ה' ומהבנה שזו הדרך שבחרנו,
שהקב"ה מנהל את העולם
שאנחנו מאמינים בו תמיד לפני האסון ואחרי האסון
ואולי נשים על שומר המסך שלנו תמונות של הרבה תינוקות שנולדו,
של ארועים משמחים שהיו לנו ונודה לה' על כך
נעבוד את ה' מתוך שמחה! ולא מתוך עצבות
נכון שליבנו נשבר כשקורות טרגדיות ואז מצווים לפשפש במעשינו ולחזור בתשובה
אבל להשאר בתוך זה?
להשאיר את התמונות מול עיננו תמיד??
לא היתי בוחרת בכאלה תמונות...
והלוואי ונשמע רק בשורות טובות ונלמד להתחזק כשטוב לנו
שלא נצטרך חלילה זעזועים
ונזכה לביאת גואל במהרה
נ.ב אינני משתייכת לזרם הברסלבי,אם כי לכל יהודי יש מה ללמוד והרבה מהם!!!
ואת השמחה אפשר ללמוד מהם!
ממש לקחת לי את המילים!!
צודקת בכל מילה,
לא לשכוח להודות על כל רגע
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה