טור דעה מזל טוב לשר השיכון ולציבור החרדי: שכונה חדשה (בגודל עיר וחצי) נולדה !

מתתיהו סגל

משתמש חדש
מצרף לכם את אשר כתב ידידינו ע"וד נתן רוזנבלט בJDN:
הקרב הצמוד בקרית גת, בין ראש העיר המכהן (לצרינו ולצערנו) אבירם דהרי הדתי, לבין מתחרהו (החילוני אך האמין) כפיר סויסה. בסיבוב הראשון הפער ביניהם עמד על כמה עשרות קולות ולכאורה הכל פתוח. אך הברוך הוא שהחלק של כפיר כלל את כל החרדים ממילא (נושא שצריך לדבר עליו בנפרד). כך שמי שיכריעו יהיו הקולות של המועמד יקיר שינדלר.
מדובר במתנגד חרדים ידוע (שינלדר המפורסם היה דווקא אוהב אדם, גדול חסידי אומות העולם). בעיקר הוא התפרסם במלחמתו נגד השכונה החרדית המתוכננת. לזכותו ייאמר שהוא לא רק מדבר אלא גם עושה: עתירות, מחאות ופעולות נוספות שעלולות לעכב את החרדים. לשמחתנו הוא לא מעפיל לסיבוב השני, אך קולותיו הרבים יכריעו את הכף, ואת אלו מנסה ראש העיר המכהן (למעלה מעשרים שנה, כמעט כמו גוטרמן) להעביר אליו.
איך מעבירים את הקולות האנטי חרדים למחנה שלך? זה קל. כל מה שצריך זה קמפיין טוב ולהבטיח הבטחות, ובשני אלו דהרי מומחה. מייד לאחר היוודע התוצאות הוא החל במסע מתוזמן תחת הכותרת “האם קריית גת תהפוך לערד?”, כך למשל הוא כותב: “…קריית גת בדרך להיות כמו ערד (שליטה מוחלטת של חסידות גור)…” (הסוגריים במקור, ומטרתן להיבנות על המחלוקת הפנים חרדית שלשמחתנו לא הגיעה לקריית גת – נ.ר.). הסבטקסט הוא שלעומת כפיר, אבירם המושיע הגדול, מתחייב ללכת בדרכו של שינדלר ולסנן את החרדים.
עת צרה היא ליעקב, יותר מכל ההתמודדויות האחרות. משום שבעוד בבית שמש הסכנה הייתה רק על חלק משתי שכונות קטנות, ובצפת וטבריה על דברים עתידיים בעיקר, כאן מדובר על שכונת ענק (בגודל אלעד) שכבר עברה את כל התהליך, ואם ראש העיר מתחייב לעצור את העניין הזה כולנו בצרות.
הוא יודע מה שהוא עושה. ישבתי עם הבחור הזה מספר ישיבות. הוא מתוחכם וערמומי מהסוג שלא מוצאים. ולזכותו ייאמר שכשהוא רוצה להיות טוב הוא יודע גם את זה לעשות עד הסוף.
כך למשל, לפני כחצי שנה ישבנו אתו, קבוצה של כמה עשרות ראשי קהילות, במתנ”ס החרדי. שאלתי שאלה אחת: אם אתה כל כך אוהב חרדים איך ייתכן שבכל השכונה הענקית שנבנתה בזמנך (כרמי גת, עשרת אלפים דירות, יותר מקרית גת המקורית), אין חרדי אחד? הוא לא ממש ענה, כי אין לו מה לענות. כך ישבנו גם אצל גולדקנופף, בישיבה בה אושרו שתי השכונות, החרדית (של בבצ’יק) בתמורה לזו החילונית (של דהרי). גם כאן שאלתי איפה החרדים של כרמי גת, וגם כאן גמגומי גיבובים ותשובה איין. כי זה בדיוק מה שהוא מתכנן לנו גם הפעם: שכונה חילונית ללא חרדים.
רגע לפני שמישהו מהמטה שלו לוקח את האמור כאן על מנת להראות לקהל בוחריו שהוא יילחם בחרדים, ברצוני לסיים כאן עם כמה מילים לתושבי העיר קריית גת היקרים, החרדים ואלו שלא:
בהגרלה האחרונה, זכו להערכתי קרוב לאלפיים משפחות בדירות בקריית גת. בשל השיטה המוזרה של ההגרלות, נוצר מצב שבו אין חלוקה בין השכונות, וכך אלפי הזוכים החרדים מתחלקים רנדומלית בין שתי השכונות. במקביל יזכו גם חילונים רבים בשכונה החרדית.
שיהיה ברור: אין שום סיכוי שאחד מאלפי הזוכים יוותר בטיפשותו על האפשרות לקבלת דירה במיקום מעולה עם חצי מיליון ש”ח הנחה. אין שום דרך לעצור את האלפיים משפחות הללו מלבוא לגור בעיר, לצד שבעת אלפים משפחות אחרות, גם אם בראשות העיר היה עומד מר שינדלר בעצמו ולא רק החקיין החדש שלו. תשאלו את בלוך אם כח עזר לה לעצור את התחרדות רמה ה’ (רוב מוחלט של מצביעים חרדים השבוע, מזל טוב), או את יצחק קשת שעשה הכל לעצור את התחרדות שכונת בצוותא.
השאלה היא רק, האם ייבחר ראש עיר נורמלי שכל מטרתו היא שהתושבים יוכלו לחיות בשלום ובשלווה. במקרה כזה, ניתן להגיע להסדר של החלפת זוכים, כפי שנעשה בבית שמש, והפעם הוא יהיה בהסכמת הרבנים ועידודם. וכך, כל קהילה תחיה לנפשה בשמחה ורוגע.
לעומת זאת, אם ייבחר ראש עיר שהטיקט שלו זה לחלן את מערב קריית גת, לא יהיו כל דיבורים עימו. והתוצאה תהיה בוקה ומבולקה: כאלף חרדים יגורו בשכונה א’ והאלף הנותרים בשכונה ב’. לאיש מהצדדים לא יהיה טוב, רק לאבירם דהרי וסגנו המיועד שינדלר.
כל מי שאוהב את קריית גת רגועה ושלווה, כאשר כל מגזר חי לעצמו ללא כל כפייה, צריך לבחור בראש העיר השפוי ואוהב השלום. ולא בזה המנסה לבנות עצמו על סכסוכים פנימיים בין המגזרים.
 

מירוני

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
קיבלנו במייל: במסגרת תוכנית "דירה בהנחה" זכית בהגרלה מספר 2359 לפרויקט 11 של קבלן בן.ארי. (י.מ.) הנדסת בניין בע"מ , שמ אטיאס - יעוץ והשקעות בע"מ ביישוב קריית גת.
מישהו יודע איפה זה? שווה? אשמח אם יש למישהו מידע בענין.
 

מתתיהו סגל

משתמש חדש
קיבלנו במייל: במסגרת תוכנית "דירה בהנחה" זכית בהגרלה מספר 2359 לפרויקט 11 של קבלן בן.ארי. (י.מ.) הנדסת בניין בע"מ , שמ אטיאס - יעוץ והשקעות בע"מ ביישוב קריית גת.
מישהו יודע איפה זה? שווה? אשמח אם יש למישהו מידע בענין.
לפי מה שראיתי ברשימת הפרויקטים (מצורף קישור https://www.dira.moch.gov.il/74775/2359/ProjectInfo ) נראה שהפרויקט הזה הוא בכרמי גת צפון, שהיא אינה השכונה החרדית המדוברת, אך עדיין דירה שם היא שוה בשוק החופשי כמעט כפול מהמחיר שלה במסגרת 'דירה בהנחה', כך שבודאי שלא כדאי לבטל את הזכיה.
 

צבי1

משתמש פעיל
לפי מה שראיתי ברשימת הפרויקטים (מצורף קישור https://www.dira.moch.gov.il/74775/2359/ProjectInfo ) נראה שהפרויקט הזה הוא בכרמי גת צפון, שהיא אינה השכונה החרדית המדוברת, אך עדיין דירה שם היא שוה בשוק החופשי כמעט כפול מהמחיר שלה במסגרת 'דירה בהנחה', כך שבודאי שלא כדאי לבטל את הזכיה.
רווח יפה
אבל רחוק מלהיות כפול לדוגמא 4 חדרים 100+מרפסת מחסן וחנייה יצא בערך 1,350,000 לאיכלוס עוד 5שנים+-
במקום 1,900,000 לדירה בנויה כזאת, כאן ועכשיו
 
  • תודה
Reactions: szn

מתתיהו סגל

משתמש חדש
ברוך ה', כפיר סויסה נבחר לראשות העיר, כשהוא מביס את אבירם דהרי שכבר שנים רבות תוקע את התקדמות מערב העיר.
מזל טוב קרית גת!
מזל טוב מערב העיר!
מזל טוב לתושבים העתידיים שלה!
מזל טוב לכל היהדות החרדית שתזכה לפתרון מסוים במצוקת הדיור!
 

מתתיהו סגל

משתמש חדש
מה מתקדם עם זה?
יש קהילה ליטאית בקרית גת החדשה?
איפה היא מתרכזת?
כמו שכתב קודמי, כהיום אין קהילה ליטאית פעילה בקרית גת.
אך בשכונת מערב קרית גת שכבר זכו בה מאות משפחות חרדיות - בודאי תהיה גם תהיה קהילה ליטאית, אלא שצריך לגבש את הרוכשים. (יתכן שגם בשכונת כרמי גת צפון יהיו קהילות חרדיות, אך זה מורכב יותר).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה