מורות ויועצות, איך גורמים לבת לקחת אחריות על לימודיה?

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
ממליצה להגדיר זמן מתי ללמוד
ולנסות למצוא חברותא ללמידה (בימים אלו אני לא מרשה...)
אבל לפני שבועיים כן.
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
הבעיה שהיא אוטוטו בתיכון (התעודה חשובה ברישום). ושם יש חיים קשים באמת!
והיא -לא יודעת לקחת אחריות מספיק ותפקידי כאמא להוביל אותה לשם. אבל, איך? לא יודעת!
הגעתי עד ההודעה הזו...
אני לא חושבת שמתפקידך כאמא להוביל אותה ללמידה זה התפקיד של המורה שלה.
המקסימום שאת יכולה לעשות ואמרו את זה לפני, תפסי אותה לשיחה ותגידי לה מרגע זה ואילך אני לא מתערבת לך בלימודים. תלמדי לא תלמדי תתקבלי לתיכון טוב או לא תוציאי תעודת בגרות או לא.. זה בעיה שלך. אני יכולה להבין שמעצבן ללמוד דברים שלא יעזרו בחיים אבל זה לא שיש לך ברירה זה או שאת עכשו תופסת את עצמך ולומדת גם אם לא את הכל אז לפחות מתמטיקה ועוד מקצו שתיים שבא לך עליהם ובשאר המקצועות לפחות משתדלת או שאת נהנית עכשיו מהחיים ומוצאת את עצמך עוד כמה שנים מנקה או קופאית בסופר...
אני אישית מסוג הבנות שלא היו ממש לומדות משמע, היה מבחן?? לומדים חצי מהחומר בבית וחצי מהחומר בשיעורים לפני המבחן באותו יום. ש.ב?? מסיימים בכיתה באותו שיעור או בשיעורים משעממים אחרים, היא לא ילדה בכיתה א או ב שאת חייבץ לשבת לה על הראש שתעשה שיעורים והכל בבוקר או בצהריים, תשחררי שתקשיב לקו גם באחד בלילה אם זה מה שהיא רוצה..
 
D

Deleted 66182

אורח
אני כן חושבת שעלי כהורה ללוות למידה.
לא לבקר ולא לנדנד אלא ללוות, להתעניין להיות גב.
הייתי יושבת איתה בנעימות מלב אל לב
המון אמפטיה כנה למצב
ומנסה לשאול מה הכי קשה בלמידה:
ההאזנה? הכתיבה? חוסר המסגרת? חוסר חברה? חסר במקום שקט קושי במבחנים בטל'? וכו'.
מנסיון -מאד עוזר למקד את הקושי
ואז ניתן לנסות לתת מענה ממוקד:
ללמוד בועידה עם חברה
אולי היא זקוקה להתאמות (ביתי ב"ה כשרונית מאד לא הצליחה להבין את המבחן באנגלית שנערך בטלפון- הלכה למורה וקבלה מבחן כתוב...קבלה 100..)
כן לשוחח על ההשלכות (למה לא אמרתם לי??)
אנחנו לא יודעים מתי זה יגמר..ויום שעובר לא חוזר..
אפשר גם מורה פרטית
מכיוון שבגיל זה החברה מאד משפיעה ייתכן וזה הלך הרוח אצל חברותיה הקרובות,
אם כך אפשר לרתום אותן לקבוצת ללמידה-חברותות ועידות מפגשים אם אפשרי
ופעם בשבוע לתת לה/עם חברות התאווררות-אפיה משותפת/סדנא/פיצה...
למצוא את כפתור המוטיבציה אצלה-אחת מונעת מהישגים אחת מהערכה פומבית אחת מבונוסים שווים אחת מבגד/טילון...
אך בודאי לא לקחת את האחריות על לימודיה אלינו, אפילו שזה קשה...
חשבי את כאמא מה תחומי העזרה שאת יכולה להציע לה ממקום מכיל ולא דורש/כועס
היא גם תוכל לחשוב איך לעזור לעצמה/לבקש עזרה
במקביל-
כדאי לחזק את הקשר האישי-הליכות משותפות, פינוק מכתבים חמודים ועוד
זה תמיד טוב...
אולי כדאי גם לחזק כשרון/תחביב במקביל.
הצלחות!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם:
נקרא  15  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה