אני חושבת שבלימודי מקצוע, לכל הדעות המטרה של הציון הוא לשקף ידע.
הרבה פעמים מדובר בגליון ציונים שמציגים אותו אחר כך בראיון עבודה.
אם ככה, באמת צריך לתת את הגבוה ביותר.
כלומר-
מי שהציונים שלה גבוהים- שתקבל גבוה.
מי שהם נמוכים אבל היא מתאמצת מאד- שתקבל לפי המאמץ בשקלול.
למה?
כי אם מדובר בציונים שמשפיעים על העבודה, אני מאמינה שבת שיש לה מוטיבציה להשקיע, גם אם התוצאה בהתחלה לא משהו, הרי היא תצליח בע"ה במבחן החיים.
ואם אני הורסת לה את העתיד והסיכוי רק כי הציון עצמו לא היה גבוה,
אני פשוט נותנת מדדים מוטעים למקום העבודה.
והורסת לאותה בת את הסיכויים.
בכלל, אני חושבת שמכיוון שתעודה אינה באמת מדד אמיתי, הרי שהנכון הוא לתת את הציון הכי גבוה שאפשר. לנסות להתייחס לכל מה שגבוה. אפילו אם תלמידה מזלזלת בלימודים, הורדת ציון בתעודה היא מוצא אחרון.
אפשר אולי לחלק לבנות האחרות משהו ממש שווה על המאמצים, והיא לא תקבל, אבל תעודה, היא מסמך שמשפיע גם על נפש הילד.
וראינו מספיק ילדים שיכלו לצאת יותר, אבל ההשגים וצוות ההוראה הצליח לדכא להם את היצירתיות.
אספר לך שני דברים:
1. שאלתי את הבת שלי (בת 10) למה הציון שלה בבוחן הוא 8.
היא ענתה לי: מה את רוצה, זו לא אשמתי. אני לא ידעתי כלום.
הילדה שיושבת לידי ענתה ככה...
(כלומר אם הילדה היושבת לידה היתה יודעת מאה, גם הבת שלי היתה מקבלת מאה. כמובן הטעמתי לה דברי מוסר על העתקות, והדבר נכתב לה במחברת החוכמות שאני כותבת לילדים, אבל ו דוגמא כמה תעודה אכן משקפת).
2. הייתי בהרצאה של עופר בן דור. את יכולה לגגל עליו. הוא בן אדם שיש לו מלא חברות, יועץ מס באיגוד רואי החשבון או לא יודעת מה. טייטלים מכובדים. מרוויח מליונים לשנה.
בהיותו ילד הוא ידע לרוץ טוב, אבל נכשל בחשבון.
המורה אמרה לו: זה כי השכל שלך ברגליים. משהו כזה.
לאחר שנים כשהוא הפך למנכל אחת החברות, באה מרואיינת, לאחר מכן היא מסרה לו דש מאמא שלה. המורה שלו מהכיתה. היא סיפרה שאמא שלו אומרת שהוא היה תלמיד חרוץ וחכם..
הוא הצליח למרות זאת, אבל איםה כל אותם הילדים שהחליטו לתת להם ציון משקף בתעודה והיום הם נמצאים בשולי החברה?
כי לא לכל אחד יש כוח להתמודד נגד ולהראות לעולם שלמרות התעודה המבישה, יש לו פוטנציאל.
זהו.
לכן אני חושבת שמצידי שיתנו 100 בתעודה לכל הילדים בלי להתייחס להשגים.
נכון שאני מקצינה, ותגידי לי מליון טענות נגד, ואסכים עם רובן, אבל זה בגדול.