מורה בהתמחויות בכיתות י"ג י"ד?

רפ

משתמש סופר מקצוען
דבר שני מבחן לא אומר כלום, יכול להיות שהיא הצליח לה להתכוננן להמבחן, השאלות הנכונות הגיעו לידה וכד'
תלמידה ברת מזל כזאת שפעם אחר פעם הצליח לה להתכונן למבחן, השאלות הנכונות בדיוק הגיעו לידה וכו', אממ... בואי נאמין שהמזל שלה לא יעזוב אותה גם בעבודה.
ועל זה נאמר - אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות.
 

יוגורט

משתמש מקצוען
נקודה למחשבה -
אם הבוחן שבו קיבלה התלמידה 82 היה נניח מבחן מגן, באיזה ציון היית מעבירה אותה לבגרות? גם 98? אני חושבת שזו האינדיקציה.
אם את חושבת שהיא באמת יודעת אבל נכשלה נקודתית, תתני לה איזה ציון שאת חושבת.
אבל אם היא לא יודעת אבל מאוד התאמצה - באיזו הצדקה אפשר להעלות לה ציון?
וודאי שאני מתחשבת גם ביכולות הלימודיות, הציון מורכב בעיקר מידע והכישורים, עם באמת אלו יהיו הציונים שלה במשך השנה היא תקבל תוספת קטנה לציון הסופי לדוגמא אעגל לה מ85 ל90.
אבל תלמידה שחוגגת כל השיעורים גם אם היא תקבל 100 אני אוריד לה ל92. זה פורפוציונאלי. אני נותנת ציון על השיעורים וגם על המבחן.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
הציון הוא שיקלול של כל מה שקרה סביב המקצוע במסגרת הלימודים
מטלות, מבחנים, תיפקוד בשיעור, ידע וציונים
וכן- השגים והתרשמות כללית מהרמה של התלמידה.

נוכחות מבחינתי היא לא קשורה לציון- שהסמינר יתמודד בכל דרך הנראית לו אם הענין, זה לא קשור לציון,
רק מה, תלמידה שלא נמצאת בשיעור באופן סדיר - אין סיכוי שתהיה בעניינים בשיעור למעט גאוניות או קוסמות.

ובפירוש- כשרונות ומקצועיות חייבים לבוא לידי ביטוי בציון לפחות בגרפיקה ובמקצועות שיש פרמטרים שהם מעבר לידע נטו. (כמו גרפיקה...)
 

צפריר

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
את הפרמטרים לקביעת הציון הסופי אני נוהגת להשחיל איך שהוא במהלך השנה לבנות.
הן צריכות להיות מודעות ש---כן. גם תפקוד טוב בשעור (גרפיקה) הוא חלק ממרכיבי הציון.

בודדות הן הבנות שמחסירות, לא עובדות וכו והתוצרים יהיו משובחים! מנסיון.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
בודדות הן הבנות שמחסירות, לא עובדות וכו והתוצרים יהיו משובחים! מנסיון.
אז תני להם ציון על התוצרים הלא משובחים שקרו כתוצאה מהחיסורים והזלזול. לא על החיסורים וההתייחסות הלא רצינית.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
מה המטרה של התעודה?
אםן המטרה שלה היא לשקף ידע- אז הציונים יקבעו בהתאם לרמת הידע. קרי- תוצאות המבחן.
אם היא באה לתת לתלמידה הערכה לעצמה- הציון יקבע לפי מכלול נתונים קבוע.
רמת השתתפות: רמת הקשבה: רמת הידע במבחן: וכו.
אם המטרה היא לעודד את התלמידה ללמידה, ציונים נמוכים מעולם לא עודדות למידה אלא להפך.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
מה המטרה של התעודה?
אםן המטרה שלה היא לשקף ידע- אז הציונים יקבעו בהתאם לרמת הידע. קרי- תוצאות המבחן.
אם היא באה לתת לתלמידה הערכה לעצמה- הציון יקבע לפי מכלול נתונים קבוע.
רמת השתתפות: רמת הקשבה: רמת הידע במבחן: וכו.
אם המטרה היא לעודד את התלמידה ללמידה, ציונים נמוכים מעולם לא עודדות למידה אלא להפך.
אני חושבת שבלימודי מקצוע, לכל הדעות המטרה של הציון הוא לשקף ידע.
הרבה פעמים מדובר בגליון ציונים שמציגים אותו אחר כך בראיון עבודה.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אני חושבת שבלימודי מקצוע, לכל הדעות המטרה של הציון הוא לשקף ידע.
הרבה פעמים מדובר בגליון ציונים שמציגים אותו אחר כך בראיון עבודה.
אם ככה, באמת צריך לתת את הגבוה ביותר.
כלומר-
מי שהציונים שלה גבוהים- שתקבל גבוה.
מי שהם נמוכים אבל היא מתאמצת מאד- שתקבל לפי המאמץ בשקלול.

למה?
כי אם מדובר בציונים שמשפיעים על העבודה, אני מאמינה שבת שיש לה מוטיבציה להשקיע, גם אם התוצאה בהתחלה לא משהו, הרי היא תצליח בע"ה במבחן החיים.
ואם אני הורסת לה את העתיד והסיכוי רק כי הציון עצמו לא היה גבוה,
אני פשוט נותנת מדדים מוטעים למקום העבודה.
והורסת לאותה בת את הסיכויים.

בכלל, אני חושבת שמכיוון שתעודה אינה באמת מדד אמיתי, הרי שהנכון הוא לתת את הציון הכי גבוה שאפשר. לנסות להתייחס לכל מה שגבוה. אפילו אם תלמידה מזלזלת בלימודים, הורדת ציון בתעודה היא מוצא אחרון.
אפשר אולי לחלק לבנות האחרות משהו ממש שווה על המאמצים, והיא לא תקבל, אבל תעודה, היא מסמך שמשפיע גם על נפש הילד.

וראינו מספיק ילדים שיכלו לצאת יותר, אבל ההשגים וצוות ההוראה הצליח לדכא להם את היצירתיות.

אספר לך שני דברים:
1. שאלתי את הבת שלי (בת 10) למה הציון שלה בבוחן הוא 8.
היא ענתה לי: מה את רוצה, זו לא אשמתי. אני לא ידעתי כלום.
הילדה שיושבת לידי ענתה ככה...

(כלומר אם הילדה היושבת לידה היתה יודעת מאה, גם הבת שלי היתה מקבלת מאה. כמובן הטעמתי לה דברי מוסר על העתקות, והדבר נכתב לה במחברת החוכמות שאני כותבת לילדים, אבל ו דוגמא כמה תעודה אכן משקפת).

2. הייתי בהרצאה של עופר בן דור. את יכולה לגגל עליו. הוא בן אדם שיש לו מלא חברות, יועץ מס באיגוד רואי החשבון או לא יודעת מה. טייטלים מכובדים. מרוויח מליונים לשנה.
בהיותו ילד הוא ידע לרוץ טוב, אבל נכשל בחשבון.
המורה אמרה לו: זה כי השכל שלך ברגליים. משהו כזה.
לאחר שנים כשהוא הפך למנכל אחת החברות, באה מרואיינת, לאחר מכן היא מסרה לו דש מאמא שלה. המורה שלו מהכיתה. היא סיפרה שאמא שלו אומרת שהוא היה תלמיד חרוץ וחכם..

הוא הצליח למרות זאת, אבל איםה כל אותם הילדים שהחליטו לתת להם ציון משקף בתעודה והיום הם נמצאים בשולי החברה?
כי לא לכל אחד יש כוח להתמודד נגד ולהראות לעולם שלמרות התעודה המבישה, יש לו פוטנציאל.

זהו.
לכן אני חושבת שמצידי שיתנו 100 בתעודה לכל הילדים בלי להתייחס להשגים.
נכון שאני מקצינה, ותגידי לי מליון טענות נגד, ואסכים עם רובן, אבל זה בגדול.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
@מלפפון דברייך כרגיל מובאים בטוב טעם.
תרשי לי כמה הערות:
כי אם מדובר בציונים שמשיעים על העבודה, אני מאמינה שבת שיש לה מוטיבציה להשקיע, גם אם התוצאה בהתחלה לא משהו, הרי היא תצליח בע"ה במבחן החיים.
נניח שזה נכון (אני אישית לא בטוחה בכך).
המעסיק אמור לברר על שני הסעיפים האלו - של מוטיבציה וידע, בנפרד.
גיליון ציונים מבחינת המעסיק (אני באה מתחום התיכנות), אמור לשקף את הידע שיש לעובדת הפוטנציאלית. את המוטיבציה וההשקעה וכו' הוא יכול לבדוק בדרכים אחרות.
לא חושבת שזה הוגן מצד מורה להחליט שמכיון שלמעסיק העובדת הזאת אולי תהיה יותר שווה לטווח רחוק, היא תשפיע על ההחלטה שלו באמצעות השינוי של הציון.
בכלל, אני חושבת שמכיוון שתעודה אינה באמת מדד אמיתי, הרי שהנכון הוא לתת את הציון הכי גבוה שאפשר. לנסות להתייחס לכל מה שגבוה. אפילו אם תלמידה מזלזלת בלימודים, הורדת ציון בתעודה היא מוצא אחרון.
אפשר אולי לחלק לבנות האחרות משהו ממש שווה על המאמצים, והיא לא תקבל, אבל תעודה, היא מסמך שמשפיע גם על נפש הילד.
הנושא כאן הוא תעודה של התמחות בכיתה י"ג י"ד. אני חושבת שיותר מדויק לקרוא לו גליון ציונים. גם הבנות עצמן יודעות היטב שהוא אמור לשקף את הידע ולא דברים אחרים.
אני אישית שנאתי מורות שהכניסו את הקטע הלא קשור של ההתנהגות לציון במקצוע מסוים. ועד היום אני לא חושבת שזה הוגן. והייתי תלמידה טובה ומשקיעה.
את יודעת מה? תוסיפי לגליון הציונים עוד כמה סעיפים של מוטיבציה, עמידה במטלות ובהם גם תתני לכל אחת בדיוק את מה שמגיע לה.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
הנושא כאן הוא תעודה של התמחות בכיתה י"ג י"ד.
בד"כ תעודה כזו תכלס לא משפיעה על כלום.
אף מעסיק לא מבקש אותה.
הוא כן מבקש אולי רמת ציונים במבחנים של המקצוע הספציפי.
כמו למשל במבחני מה"ט וכאלו, לא?

אבל לא יודעת למה יש לי רצון שכל תלאולי מיד יקבל ציונים גבוהים.כי אני חושבת שהתעודה אינה מדד לחיים, אבל היא יכולה לגרום לטראומה מסוימת, ולוקח זמן להתאושש ממנה ולהבין שהיא לא הכל בחיים?

אולי על אנשים שלוקחים דברים קשה יותר, זו נראית ביקורת מכוונת וציון אפס על הידע שלהם, על הסגנון, על היכולת.
ואז זה לא מקדם אותם לאף מקום?

אולי הפתרון הוא בכלל לפני התעודות?
לקחת את אותן תלמידות מתקשות, ולדאוג שהן תקבלנה במבחן 98 בכל מקרה?
(אפשר לגלות להןם מראש את השאלות או לכוון אותן חזק מאד. זו לא הבעיה).
כי הרי אנחנו רואות שיש ראשים טובים אבל לא מסוגלים לעבוד במקום בצורה טובה,
לעומת ראשים שלוקח להם זמן לקלוט והם נמצאים שנים במקום, כי מה שהם קולטים- חזק יותר.

את לא קובעת כלום למעסיק, זו בעיה שלו שהוא מסתכל על ציונים ולא על ידיעות ספציפיות למה שהוא צריך.
אבל לא יודעת. הנושא ככ חזק אצלי, שלא יעזרו שום טיעונים משכנעים ונכונים:)
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
אולי הפתרון הוא בכלל לפני התעודות?
לקחת את אותן תלמידות מתקשות, ולדאוג שהן תקבלנה במבחן 98 בכל מקרה?
(אפשר לגלות להןם מראש את השאלות או לכוון אותן חזק מאד. זו לא הבעיה).
אוף. רק עכשיו שמתי לב ולא יכולתי להתאפק.
מסכימה ב100% עם הגישה הזאת כל עוד מדובר במקצועות שלא קשורים למקצוע.
מה אכפת לי שכולם יקבלו בתורה 100%? מבטיחה לך שלא אכפת לי.
אבל לקחת בת שלא יודעת אלגברה ליניארית למשל, ולכוון אותה חזק כך שתלמד בדיוק 5 סוגים של תרגילים שרק הם יופיעו במבחן, בעוד שכל הבנות צריכות ללמוד 10 סוגים של תרגילים, זה לא הוגן.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אוף. רק עכשיו שמתי לב ולא יכולתי להתאפק.
מסכימה ב100% עם הגישה הזאת כל עוד מדובר במקצועות שלא קשורים למקצוע.
מה אכפת לי שכולם יקבלו בתורה 100%? מבטיחה לך שלא אכפת לי.
אבל לקחת בת שלא יודעת אלגברה ליניארית למשל, ולכוון אותה חזק כך שתלמד בדיוק 5 סוגים של תרגילים שרק הם יופיעו במבחן, בעוד שכל הבנות צריכות ללמוד 10 סוגים של תרגילים, זה לא הוגן.
לא לכוון אותה רק אליהם.
אלא לתת לה 10 תרגילים דומים אחרים,
שאם היא תדע אותם, היא תצליח גם במבחן.
אתמול עשיתי דף עבודה כזה לכיתה ז'.
כלומר נתתי דוגמאות אחרות, אבל מי שילמד את הדף וידע, יצליח בול במבחן.
המטרה היא כזו:
א. שידעו
ב. שיחוו הצלחה.

אני לא רוצה שיצליחו במבחן בלי לדעת, אלא רוצה לכוון אותן לדעת.
ולי למשל, החומר מתפזר הרבה פעמים.
את יודעת מה היינו עושות בתור תלמידות?
לוקחות את המבחן של שנה שעברה, לומדות להכין אותו,
והמבחן של השנה היה בערך אותו דבר כי המורות לא טרחו להחליף.
זה היה נח ונחמד.
ולדעתי גם המורות ידעו.

אז מורה חכמה מה עושה? מביאה דף חזרה ברמה סיכומית, שאין מצב שתלמידה לא תדע את החומר במבחן בעקבותיו, והוא גם יסכם לה את העניין.
אפשרי לעשות את זה בכל מקצוע.
לדעתי, זה שתלמידים לא מקבלים במבחנים 100, זה כי המורים לא ידעו ללמד אותם בדרך שהם מבינים.
ואם הם לא קלטו את החומר, צריך לדאוג שיקלטו.

נכון שהקליטה היא שונה, ואי אפשר לדרוש ממורה ללמד פרטני כל אחד,
אבל כן לתת דף חזרה ממצא ומובן וממוקד. שיקיף את החומר,
ברמה שמי שילמד ברצינות- אמור לדעת.

יתכן שמחר אגיד אחרת. לא יודעת:)
זו סתם תובנה שאני מפתחת תוך כדי שאני כותבת לך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה