מה שרואים מפה לא רואים משם

יוסי גולדשטיין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
share_cocacola.png

מילה בפרסום • מה כרטיס הביקור שלכם?
17:31 ל׳ באדר א׳ תשע״ט 07.03.2019 יוסי גולדשטיין

share_cocacola.png


לקוחות הם עם חשדן, בסקרים רבים שנעשו דיווחו מרבית האנשים שפרסומות לא משפיעים עליהם. מעניין שכל חנות בינונית מפרסמת וכל חברה היא "מותג"? נכון להגדיר זאת כך – בדרך כלל הם לא מאמינים לרוב ההצהרות שבנוגע למוצר. יכול להיות שהמוצר שלכם באמת יחזיק מעמד רב יותר, יצריך פחות אחזקה וטיפולים ויהיה נוח יותר לשימוש – אבל מי יקבל הצהרות כאלה?

אבל יש הצהרה אחת שצריכה לעמוד לפני כל הצהרה אחרת. זוהי ההצהרה האחת, מילת הקוד שתצליח "להרים" את המותג מעל המתחרים ולפתוח חרך קטן למוח הלקוח ובגללה יהיה לו אמון רב יותר גם בשאר ההצהרות.

המוח שלנו מעניק למציאות החזותית משמעות באמצעות מילים ובאמצעותם הוא מקטלג עצם כלשהו כגדול או קטן, יפה או מכוער, כהה או בהיר. כדי לחדור למוחו של הלקוח צריך להקריב ולוותר על שלל המסרים גם וגם וגם…שאנחנו רוצים להעביר.

עלינו לזקק את מהות המוצר או העסק שלנו למחשבה אחת, או לתכונה יחידה מובילה. תכונה שאיש אינו הבעלים שלה בענף שלכם כדוגמת "קוקה – קולה" – הדבר האמיתי. וולוו היא בעלת המילה בטיחות, מרצדס – יוקרה וכן הלאה.

העיקרון הזה הוא אותו הדבר כשמחפשים שם טוב לעסק חדש. הדבר החזק ביותר הוא – להעז לדבר פשוט. ללכת על שם הכי קרוב לעולמכם, שמרוב שהוא נגיש אף אחד לא חשב עליו. לא מזמן מיתגנו מאפיה עם ניחוחות ביתיים וקראנו לה, לא תאמינו כמה פשוט?! "רוגל'ה".

עשו לייק לעמוד הפייסבוק שלנו ותישארו מעודכנים




ההצלחה הכי גדולה של המותגים הגדולים בעולם היא כשהם פשוט נהיים שם גנרי לכל הענף "תוציא לי חלב מהפריג'ידר" "תמזוג לי קולה" "אני יכול לנסוע על הרולדרבלייד'ס שלך?" "יש לך סלוטייפ?".

נניח שמחר תלכו לקנות מכונית. האם האיכות חשובה? ודאי. רוב קוני המכוניות מחפשים את המכונית באיכות הטובה ביותר שהם יכולים להרשות לעצמם. אבל היכן נמצאת התפיסה של האיכות? באולם התצוגה? לא. תפיסת האיכות, טמונה במוחו של הקונה, לקוקה – קולה יש נדל"ן במוח שלנו בתור "המותג" – טעם החיים.

כשאנחנו ממקדים את העסק שלנו בתחום ספציפי מדויק אנחנו נעשים מומחים, ו"מומחה" נתפס כמקצוען שיודע על מה הוא מדבר, וממילא הוא איכותי ומתומחר גבוה בשוק. תהיו מותגים מבריקים ולא שיגרתיים.



הכותב הוא קופירייטר face קריאייטיב אסטרטגי
ויועץ לעסקים וארגונים.
לתגובות:
0504123724
 

לאה הופמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
העיקרון הזה הוא אותו הדבר כשמחפשים שם טוב לעסק חדש. הדבר החזק ביותר הוא – להעז לדבר פשוט. ללכת על שם הכי קרוב לעולמכם, שמרוב שהוא נגיש אף אחד לא חשב עליו. לא מזמן מיתגנו מאפיה עם ניחוחות ביתיים וקראנו לה, לא תאמינו כמה פשוט?! "רוגל'ה".

וואו, כמה העזה צריך בשביל לדבר פשוט..

מאמר מחכים ויפה!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה