אליהו פריד
משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
צילום מקצועי
ריווח אותיות הוא הגדרת ערך הרווח מצד ימין ושמאל של האות. טקסט חייב לקבל קצב אחיד, ללא קצב אחיד הגופן מאבד את קריאותו גם אם צורת האותיות עצמן והפרופורציות שלהן מוקפדות ומדוייקות. ריווח אותיות בגופן בצורה טובה ונכונה היא אחת המלאכות הקשות ביותר הדורשת המון ידע ונסיון. מעטים מאוד הם מעצבי הגופנים שיודעים גם לרווח נכון את הגופן. שנים על גבי שנים שחקרתי נושא זה הן בתוך שיחה ודיבור עם מעצבי גופנים בארץ ובחו"ל והן ע"י מחקר עצמאי. בשנה האחרונה גילתי שיטת ריווח חדשה פורצת דרך המשווה לטקסט מראה כאילו שהוא עבר קרנינג. בפונטים רגילים יש גליפים סטנדרטיים "יי" "יו" "וו" הנחוצים כדי לתקן בעיות ריווח טבעיים בצמדי אותיות אלו. שיטת הריווח החדשה אינה נצרכת לתיקונים אלו. כמו כן במילים כמו "דבורה" או "מקובלת" או "תבואה" או "גדולה" או "תדעו" או "נטעים" וכיו"ב שבשיטות הריווח מקובלות צמדים אלו צריכים לקבל תיקון עם קרנינג הרי שבשיטה החדשה אין הדבר נחוץ כלל כפי שאפשר לראות בגופן זה. השיטה החדשה עושה שימוש במתודה מתימטית הנותנת ערכים של מיצוע היוצרת דינמיקה אחידה לגמרי בין כל הצירופים האפשריים של כל האותיות ובכך יוצרת קצב אחיד ומובהק בכלל הטקסט. אמנם גם בעבר הריווח של הגופנים הייתה טובה אך לא מושלמת, אך השיטה החדשה יוצרת ריווח פשוט מושלם. בעז"ה את כל גופני הטקסט אני הולך לרווח מחדש בשיטה החדשה.
זהו גם הטקסט שנמצא בדוגמט ה-PDF, ואהה ש-PDF מציג גם פונט חדש שאני עובד עליו בשם "שאגה"
אשמח לקבל את מחשבותיכם הן על סדר האותיות והן על הפונט החדש.
זהו גם הטקסט שנמצא בדוגמט ה-PDF, ואהה ש-PDF מציג גם פונט חדש שאני עובד עליו בשם "שאגה"
אשמח לקבל את מחשבותיכם הן על סדר האותיות והן על הפונט החדש.