מה לא ללמד?

Graphic

משתמש צעיר
לאור שאלות שעלו באשכולות קודמים (בעיקר לגבי פוטושופ), אני פונה בבקשה לחברי הפורום הנכבד, מורים וגרפיקאים מיומנים, תנו טיפים:

אילו נושאים בתוכנה מיותרים או לא שימושיים, ועדיף לדלג עליהם בהוראה בכיתה?


השאלה מכוונת לכלל התוכנות, גרפיקה אופיס וכו'.
לתועלת העניין, נא ציינו בראש התגובה את שם התוכנה.

תודה מראש לכל המגיבים!
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
לדעתי צריך לעשות דבר ראשון אינדקס לכל תוכנה באשר היא. אח"כ קל יותר לסנן.

יש דברים מסובכים, שאותם לא רצוי ללמד ברמה הבסיסית של הלימודים. (היות ואני למדתי בקבוצות מתקדמות- כאשר היתה חלוקה- אני לא כל כך יכולה לומר מה בסיסי ומה לא. השתמשתי ואני עדיין משתמשת בכל מיני פונקציות שברמת הבסיס לא יודעים שהם קימים).

נושאים שיכולים להיות מעניינים, כמו מדבקות בוורד, טכניקות מעניינות בפאואר פוינט, ביצועים מרתקים של תוכנות גרפיות שיכולות לקצר דרך, אפשר לשקול ללמד, לפי גיל התלמיד ויכולתו, גם אם הם שייכים לנושאים מתקדמים.
 

~נעמי~

עיצוב גרפי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
D I G I T A L
יש בסיס בלעדיו אי אפשר להתקדם בתוכנה,
ויש בסיס שאיתו התלמיד יכול להתקדם ולחפש בכוחות עצמו.
אם התלמיד שולט היטב בפונקציות התוכנה העיקריות, הוא נהנה לשמוע אח"כ את הפונקציות הנלוות והנחמדות שמקלות על העבודה, וגם אם תזירי את זה בשתי מילים זה יקלט.
(לא כמו הבסיס)
 

einatnoi

משתמש רשום
אני מלמדת פוטושופ לבנות בכיתות ה'- ו'

יש 6 שיעורי לימוד-לימוד עם ברקו ואח"כ תירגול כל אחת המחשב + 6 שיעורים בהן בנות עובדות על פרוייקט בת המצווה- תמונה משפחתית/אלבום בת מצווה/כרזה לבת המצווה או עץ משפחה.

שיעור מבוא- היכרות בסיסית עם התוכנה
שיעור על שכבות
שיעור על מברשות צבע
שיעור על טקסט
שיעור על ה"קרופ" "מקל הקסם" וכו'
שיעור "הבאה לדפוס"
שיעור בונוס על פילטרים ופונקציות

ב"הצלחה!
 

Graphic

משתמש צעיר
סליחה על השאלה, אבל אם זו רמת הלימוד (חובבנית ושטחית)- למה לא פוטודרו?

הדברים אינם נאמרים חלילה כדי לפגוע, להיפך - נראה לי כי עדיף ללמד בנות בגיל צעיר ובזמן קצר - תוכנה קלה בעלת תוצאות מרשימות, יחסית, במקום ללמד תוכנה מקצועית ו"כבדה" בצורה שטחית.
 

שלמה

משתמש מקצוען
לא ללמד שיטות עבודה שדורסים את הקובץ.
ללמד שיטות עבודה שנותנים דרך מילוט חזרה.

ללמד על 'לייר קומפס' במקום שכפולים וגרסאות כפולות של עבודות.
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
אולי באמת תסביר את תועלת ה-'לייר קומפס'.
שמעתי על זה, אפילו בהרחבה, אבל למעשה, אני גם עושה גיבוי קבצים בקבצים נפרדים.

אני גם מדגישה החל מלימוד נושא השכבות ובהמשך בנושאים שונים (כמו: מסיכות, שכבות התאמה, פילטר חכם) שאנו רוצות לעבוד בצורה שתהיה הפיכה וניתנת לעריכה, כך שתחסוך לנו את התלות בחלון ההסטורי ושחזור חלקים שמחקנו לצמיתות.


אבל את הנושא הנ"ל, עדיין לא הפנמתי. תן לנו את שיטת העבודה הנכונה.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כל אחד מפתח לעצמו את פרופיל השימוש האישי שלו. חובה על המורה לכוון אותו לשימוש מושכל ויעיל בתוכנה.
 

שלמה

משתמש מקצוען
כולם מכירים את חלון 'ההסטוריה' בוודאי
שכולנו מכירים את 'צילומי המסך' לשמירת מיני סקיצות.

הכול יפה ונחמד עד שסוגרים את הקובץ.
בפתיחת הקובץ מחדש, כל ההסטוריה נעלמת.

כעת נתאר לעצמינו שאנחנו צריכים להכין עבודה מסויימת.
אנחנו יודעים את מידות הקובץ, אנחנו יודעים שיש לבצע שימוש בלוגו ובאביזרים שסופקו לנו.
אבל אנחנו לא יודעים מה הטעם של הלקוח, בסוג הגופן? בצבע וגודל הגופן,

אנחנו מנסים לשלב כל מיני רעינוות של קומפוזיציות שונות (מכאן מגיעה השם 'לייר קומפס')

במקום שנשכפל כמה גרסאות, כמו דוגמה 1.דוגמה2. דוגמה 2 סופי. אחרון אחרון אחרון ועוד :)

בקבצים האלו לוקחים משקל מיותר ובאלאגן.

לכאן מגיע רעיון של לייר קומפס.

נותנים 'צילומי מסך' עם שמות ברורים של כל סקיצה.
והתכנה זוכרת.

אח"כ התכנה מייצאת בבת אחת JPG PDF או כל קובץ מוכר.

מצאתי שימוש נרחב ברעיון זה בהחלפת תמונות של פרוייקט על מסגרת מסויימת.
הרעיון פשוט: מסגרת אחת לעבודה ויתר התמונות מרוכזים בקובץ אחד.
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
זה יעיל רק לשינויי גודל וסדר השכבות
או לכל סוגי השינויים?
 

שלמה

משתמש מקצוען
יעיל מאוד בגודל, שינוי מיקום שכבות, 'כיבוי' שכבה והדלקתה.
לא יעבוד על מחיקת שכבה.
 

adir28

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
שומר גם על שיטות השילוב שהגדרתם לשכבות. מנסיון - מומלץ מאד לעבוד בצורה כזו וגם ללמד את התלמידות לעבוד כך. אם לא - תקבלו מסמכים בשמות "חנה", "חננה" "חנה סופי", "חנה סופי סופי", "חנהההההה" וכו'
 

bhj

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אבל צריך להזהר בשינויי גודל,
אם מנסים כמה גדלים צריך ליצור כל אחד בשכבה נפרדת ולהדליק / לכבות את השכבה בכל קומפ
 

adir28

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
אני חדשה בפורום "הוראת מקצועות מחשב" ועוברת בהנאה על כל האשכולות. הייתי בטוחה שהוא בתרדמת ואף אחד לא שומע אותי... החלטתי לזרוק "בלון ניסוי" - תשובה על שאלה ישנה ושמחתי לגלות שמישהו בשטח.
מה הסיבה לכך שהפורום הזה לא מתפתח כמו האחרים? אולי בגלל שחופש עכשיו?
אדרבה, מורות! תתחילו להתכונן לשנה הבאה! למה להשאיר הכל לרגע האחרון?
בתור מורה שכבר מלמדת 7 שנים - בחופש עושים את רוב העבודה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה