דרוש מידע מה חשוב לך שיהיה בגן הפרטי של ביתך?

דיצה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
מה חשוב לך,
שיהיו יצירות?
או שהיצירות יהיו דווקא פשוטות ולא מיוחדות?
לא מענין אותי מיוחדות היצירות. מענין אותי יצירות שהילדה הכינה ולא הגננת.
בתחילת שנה אחת היצירות הגיע גזורה בצורת תפוח. שאלתי את הילדה מי גזר? והיא-הגננת!.
היתה בתחילת שנה גננת בחורה שענין אותה לשלוח יצירות וואו לאמהות, והשקיעה בזה.
אבל אותי כאמא מענין לדעת שהילדה הכינה הכל (כמובן אם היא צריכה סיוע פה ושם אם
משהו הסתבך אז כן, אבל הרעיון מובן)
איך אמרה לי הגננת (מובילת קבוצה) אם הציור חזר עם מדבקה אחת, אז אצלי האמא יודעת
שזו היתה בחירה של הילד, וגם המדבקה האחת היא שלו.


וכן מענין הגיוון-עכשיו הגננת נותנת להם כל יום משהו אחר, לורדים,
פלסטלינה למרוח, צבעים, מדבקות וכו' (בת שנתיים כמעט וחצי, מעון)
 

דיצה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
סתם דרך אגב,
איזה תענוג לאמא כשהיא מקבלת תמונות מכל מיני הזדמנויות, בהן רואים את הילד/ה נהנה עם החברים,
כך היא הכי רגועה שבנה נהנה
מיום הולדת, משחק בחצר, קבלת שבת וכו'.
זה!.
וכל הגננות מתנצלות כל הזמן שהתמונות לא כמו של צלמת, וזה מה שהן יודעות.
בתחילת כל שנה אני אומרת לגננות שהדבר היחיד שאני רואה בתמונות האלה
זה את הילד שלי, ורק אותו.
 

תיתי

משתמש חדש
חשוב מאוד המרחב..

ועוד משהו ..
כמו שהגננת נהנית לראות בבוקר ילד מטופח :)
גם אמא רוצה לראות את הילד חוזר הביתה נקי ומסודר..

לא יזיק שלקראת סוף יום הגננת תשאיר קצת מזמן הגן כדי לנקות קצת פנים / אפים / קוקו אם צריך..
 

דיצה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אי אי אי
כמה דרישות מהגננות החמודות
ומה אם נפתח פה אשכול דרישות מהאימהות החמודות?
ולמה לא? אני בעד.
מה שאני יודעת שאני מעצבנת בגן זה עם הסיכות של הילדה.
הגננת בלחץ עליהן... ביקשה לשלוח בלי.
אמרתי לה שזה בשביל בריאות הנפש שלי לראות אותה יוצאת מטופחת מהבית,
ומגיעה מטופחת לגן. וגם הילדה לא מוותרת על סיכות בכל יציאה.
מה שכן, אני לא בלחץ מהסיכות עצמן. יש לי כפול מכל צבע, ומה שלא חוזר היום
יחזור מחר. הגננות יודעות את זה, ואם הן מוצאות שמות על הדלת, ואני לוקחת בצהרים.

עכשיו יש מכת כינים בגן, והילדה נדבקת בקלות.
עדכנתי את הגננות שזה שהיא קצת מגרדת עכשיו זה מרגישות בעור, שמשפיעה גם על הקרקפת.
שידעו שהיא נקייה. (והן יודעות. בגל הקודם היה זוועהההההההההההה בגן, והביאו בודקת.
ההיא אמרה לגננות שנורא מוזר, יש מלא פצעונים לילדה-עקבות של כינים, אבל אין אפילו אחת.
הגננת אמרה לבודקת שתעבור הלאה, על הילדה הזו אין סיכוי למצוא כינה אפילו שהיא מגנט לכינים
כי האמא בודקת כל יום. כך שהגננת מודעת לזה שהיא מגרדת מרגישות)

אני חושבת שמידע כזה לגננת הוא הכרחי, שיהיה להן נעים יותר עם הילדה.
 

rand

משתמש פעיל
מה חשוב לך,
שיהיו יצירות?
או שהיצירות יהיו דווקא פשוטות ולא מיוחדות?​
פשוטותתת
רק מה שמותאם לרמתן ועובדות בכוחות עצמן
ואין צורך להפציץ ולהרשים
אני נגד זה
סתם נראה לי תמיד כאילו גוזל זמן מהמטפלת על חשבון הקטנים מיותר לגמרי
לי למשל חשוב בעיקר המטפלת כמובן שתהיה סבלנית נעימה וחייכנית
מקום מרווח נעים ומכיל עם משחקים נגישים סםרים וכו שלא יסתובבו משועממים
ושיהין שמחות ומאושרות
כל השאר שטויות
 

נפטון

משתמש פעיל
כאבא, חשוב לי הפן החינוכי... והמידות הטובות
אמרתי לגננת של הבן שלי, שאם הוא נושך אחרים שתנזוף בו בחומרה ביותר (כשהבן שלי חוזר עם סימני נשיכה אני מאוד מתעצב ומצפה שיעמידו את הנושכים במקומם), חלק מהילדים שלי היו הכי מתוקים עד שהתחילו ללמוד מהחבירות...
חשוב מאוד שכמה שאת רוצה להיות "נחמדה" תדעי לשים את הגבולות לילדים של הורים שלא מציבים אותם....
ללמד לוותר, לחבק, לפייס, לדאוג לזולת, לא לשקר, וכו'

לא יודעים כמה דווקא הגיל הזה כל כך חשוב בהטמעת המידות הטובות עמוק עמוק.
 

RRL

משתמש מקצוען
D I G I T A L
יצירות מושקעות לא חשוב בכלל,
למידה לא רבה- יהיו להם עוד מספיק שנים ללמוד..
רק שיהיה טוב לילד- מרחב גדול, מרפסת ומשחקים.
ובעיקר חופשיות והנאה!
 

1006michal

משתמש רשום
1. גננת חמה ואוהבת , שמקלבת את ילדיי בחיוך.
2.סדר יום מובנה הכולל - זמן משחק , זמן מפגש , זמן אוכל, זמן שינה, זמן משחק זמן א. צהריים /נשנוש/פתיבר.מפגש שני (אם היום ארוך)- בו יסופר סיפור או זמן שירי הפלת ידיים (עשר אצבעות , האף הוא חמוד באמצע הפרצוף)
יצירה אפשר פעמיים בשבוע המתייחסות למיומנויות הפשוטות שצריכים לדעת בגיל זה - הדבקה , צביעה, טושטושים...(אפשר יותר מפעמיים תלוי לפי יכולות הקבוצה)
3. במפגש הייתי מצפה שיהיה שיר בוקר(שלום שלום ל.../בוקר טוב ל...)
תפילה קצרה- הבסיס של הבסיס,
שיר פעילות (בואו נתופף על התוף הגדול)
ותוכן קצרצר.
כשאני עבדתי בגן פרטי בקבוצת גילאים אלו היינו מתעסקות כל פעם בנושא אחד וממשיכות איתו לאורך השבוע , ביום חמישי /שישי היינו מדברות על פרשת שבוע , מה שם הפרשה - רעיון מרכזי, החג המתקרב...
4.וכן חשוב מאוד הסדר והניקיון - שהורה יקבל ילד נקי , ולא ברגע ברגע האחרון לחפש את הנעל , להחליף חולצה לייעד לזה זמן. בכדי שיתקבל ילד נקי מאורגן ושמח. (בגבול הטעם הטוב, לא בשיגעון)

פשטות אנושיות גמישות ואחראיות.
ותמיד שימת דגש למה הילד מסוגל וצריך, לא להעמיס כשהוא עייף ומאידך לא לאפשר משחק ארוך מידי שייצר בלאגן ומריבות.
בהצלחה רבה!
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
גם וגם מעמיס על הילדים.
מניסיון.
הניסיון שלי הפוך. הם קולטים מצוין כל עוד המינון בסדר.
פרשת שבוע אפשר לתת טעימות (זה האידישקייט שלנו. גירסא דינקותא...) ואת המושגים ניתן לפרוט/ להטמיע כמה שבועות במקביל.
הבת שלי (שנתיים ועשרה) סיפרה לי היום על המנורה. ציטוט מפיה: הוא עולה במדרגות, ומדליק את המנורה הגדולה כמו שאמא מדליקה נורות של שבת. (יום ראשון, כן? עד שבת ילמדו עוד)
כל כך מתוק. כל כך יהודי.
 

רונית2019

משתמש רשום
מנוי פרימיום
היגיינה דבר ראשון וחום ואהבה ,כל השאר זה מתגמד ,כמובן שאם המשחקים יהיו מפתחים זה היה נותן לי עוד דחיפה לרשום לגן הזה ,בהצלחה !
 

אחותה

משתמש פעיל
חום ואהבה דבר ראשון
ומאןר פנים של הגננת
מקום גדול ומרווח
ולי חשוב קומה נוחה
בלי מעלית
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה