בקשה מה הטווח שנהוג לשים במעטפה למלמד בתלמוד תורה?

מצב
הנושא נעול.

single

משתמש מקצוען
אין תשובה אחידה, זה תלוי במגזר ומיקום. דבר אחד ברור, כשאני מדבר על מעטפה לא סבירה אני מתכוון על סכום כזה שבוודאות גם ההורים עצמם יודעים שהם עשו צחוק.
אני שואלת את עצמי מדוע שהורים יבחרו להתבדח איתך דרך המשלוח מנות.
 

עד מתי

משתמש מקצוען
אין תשובה אחידה, זה תלוי במגזר ומיקום. דבר אחד ברור, כשאני מדבר על מעטפה לא סבירה אני מתכוון על סכום כזה שבוודאות גם ההורים עצמם יודעים שהם עשו צחוק.
קצת צורם ( לפחות לי )שכגבר אתה מגיב מניק שנראה של אישה
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מה יהיה?
תכננתי לשים 100 שקל במעטפה.
אחרי זה קראתי פה תגובות ורצתי להוסיף עוד מאה.
אחרי זה קראתי שלא לתת בכלל כי זה שוחד. אם אין ברירה, אני לא אתן. מה אפשר לעשות.
אחרי זה שוב קראתי שכדאי להתארגן כולם ביחד. התחלתי לעשות טלפונים וקיבלתי תגובות שמה פתאום וזה הזמן. אז זהו, התבלבלתי.
כרגע יש במעטפה מאאתיים שח פחות מאה ועוד חמישים וגם פסק זמן חמצוץ וחוברת עם הקדשה בענין זרק עמלקי מראש הגג ובא אחר וקיבלו בסיף האם משלם לראשון עשרה זהובים והמסתייף.
 

גימפעל

משתמש מקצוען
יש כאן אנשים שפשוט חושבים רק על עצמם! "לי חשוב שיתנו לבן שלי יחס מועדף"! אתה לא מבין שיחס מועדף לבן שלך בא על חשבון החבר שלו?!
מי שלא מבין ולא רואה את המציאות בשטח שזה שחלק נותנים כי יש להם וחלק לא נותנים כי אין להם, באמת יוצר בחלק מהמקרים יחס מועדף, כן יחס מועדף! - כמו שממש כתבו כאן למעלה בלי להבין - לבני עשירים או לבני כאלו שיש להם, פשוט אטום לשכנים שלו.

זה מזכיר לי בדיוק את צרת הבת במה שנעשה בשידוכים, שבגלל שלחלק יש ונותנים דירות ישנן בנות שיושבות ומלבין ראשן כי לאבא שלה נעבך אין לתת דירה... ואע"פ שהיא טובה הרבה יותר מבת העשירים, תשימו לב בדיני נפשות עסקינן ומה יעשה הילד שרואה שלחבירו נותנים יחס מועדף ולא יחטא או ידרדר בלימודים?(פשוט הורגת אותי האטימות של זה שלא מבין שיחס מועדף לבן שלו בא על חשבון חבירו).

כל מיני דמגוגיות של 'יחס מועדף לא בא על חשבון אחרים' או ש'לא מדובר בסכומים של דירה' מבטאים או אטימות או אי הכרת המציאות.
זה לא נכון שזה על חשבון תלמידים אחרים,
הדוגמא שהובא כאן על תלמיד שחסר שבועיים,
האם השלמת החומר איתו הוא על חשבון אחרים ?
 

בריכטה

משתמש חדש
די להיתממות! יש מעשים שאינם על חשבון אחרים ויש כאלו שכן, מי שאומר שלא, לא מודע למציאות.
וודאי שיש צדיקים שזה שקיבלו מאחד או לא קיבלו מאחר לא משנה אצלם את ההתנהגות, אבל מי לוקח אחריות כולם, איך המלמד שכתב לעיל, יכול לקחת אחריות בגלל ההנהגה הבאמת טובה שלו ואולי של עוד אי מי מחבריו, על ההנהגה של הכלל, כשהמציאות היא שהורים מאוד לחוצים כמה לתת ומה לתת כדי שהילד שלהם לא יפגע, מידיעה!

בבקשה, תהיו אנשי הכלל, תדאגו גם לסובבים אתכם שחלקם מעוטי יכולת ומרגישים רע עם המצב הזה! אל תדאגו רק לעצמכם.

גילוי נאות אין לי שום בעיה לתת סכום מכובד בפורים אבל בגלל שאני אישית מקבלת טלפונים מאחרות מה אני עושה ו"איך אפשר לתת כ"כ הרבה" ו"יש לה שלשה ילדים בחיידר" וכו' וכו' אני לא נותנת בפורים כסף! ואדרבא אם המלמד היה טוב בעלי הולך אליו בסוף השנה מפרגן לו היטב ומוסיף מעטפה, אבל רק אז!
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
די להיתממות! יש מעשים שאינם על חשבון אחרים ויש כאלו שכן, מי שאומר שלא, לא מודע למציאות.
וודאי שיש צדיקים שזה שקיבלו מאחד או לא קיבלו מאחר לא משנה אצלם את ההתנהגות, אבל מי לוקח אחריות כולם, איך המלמד שכתב לעיל, יכול לקחת אחריות בגלל ההנהגה הבאמת טובה שלו ואולי של עוד אי מי מחבריו, על ההנהגה של הכלל, כשהמציאות היא שהורים מאוד לחוצים כמה לתת ומה לתת כדי שהילד שלהם לא יפגע, מידיעה!

בבקשה, תהיו אנשי הכלל, תדאגו גם לסובבים אתכם שחלקם מעוטי יכולת ומרגישים רע עם המצב הזה! אל תדאגו רק לעצמכם.

גילוי נאות אין לי שום בעיה לתת סכום מכובד בפורים אבל בגלל שאני אישית מקבלת טלפונים מאחרות מה אני עושה ו"איך אפשר לתת כ"כ הרבה" ו"יש לה שלשה ילדים בחיידר" וכו' וכו' אני לא נותנת בפורים כסף! ואדרבא אם המלמד היה טוב בעלי הולך אליו בסוף השנה מפרגן לו היטב ומוסיף מעטפה, אבל רק אז!
אף אחד לא צריך לדעת שנתת וכמה נתת
אנחנו נותנים סכומים משתנים, כל מקרה לגופו, ולא מספרים כמה
 

הפצת ספרים

משתמש רשום
פרסום וקופי
ישר כוח לתגבות החמות
לא התכונתי שלא לתת בכלל
אך מצד שני צריך להתחשב במי שאין לו ויש המון כאלה וידוע שהתנאים זילזלו בעצמם כדי שלא לבייש את השני וכו' עיין עוד סוף מסכת תענית
ולכן מי שרוצה לתת מכובד אפשר בסוף שנה לתת מעטפה מכובדת וכך זה לא מחייב את מי שאין לו לתת
אני מכיר הרבה משפחות ששקעות בין כך בחובות ולא צריך לעשות להם ריגשי להלואות עוד ולתת לרבה ....
 

קרעפט

משתמש מקצוען
כמדומה שנותנים יותר ממאה מ(א)תאיים בטח בכיתות הגבוהות ו-ז-ח.
וכמה מעשיות שצברתי במהלך השנים...
היה איזה חיידר שההורים התארגנו לסכום משותף והרבה (חשוב לציין שהוא היה מסור) מאוד נפגע מהעניין..

בשנה שעברה הרבה החזיר את הכסף לכל ההורים וציין שמסיבות השמורות עמו איננו יכול לקחת את הכסף ושמעתי שכך הוא נוהג כל שנה (לפחות את היין והשוקולד הוא הסכים לקחת)

ומעשה בתלמיד בכיתה נמוכה יחסית שאמו לא ארזה כיאות את המשלוח ואז כשמסר את המשלוח לרבה המארז התפרק ואז נשרו להם חמישה שטרות של 100 ש''ח

מכיר אחד שנותן בתחילת השנה מעטפה עם סכום הגון כך שהבן מקבל יחס מועדף כבר מתחילת השנה(וגם בפורים הוא נותן..)
לכאו' אם החיידרים יצטרפו לאופק חדש אז ברור שכל הכסף הזה מיותר, לא??
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
רב'ה שלוקח ריטלין 500!
רב'ה טוב בלי ריטלין 250
רב'ה בינוני 128 ש"ח
רב'ה גרוע - צ'ק ע"ס 1 ש"ח

השנה "קבלתי" פתק מהרב'ה:
"הורים נכבדים, בעקבות החלטת הנהלת החיידר לאסור על המלמדים לקבל משלוחי מנות מהילדים, אבקש מאוד שלא לצרף למעטפה שום מאכל ומשתה. בברכה, המלמד".
בתגובה אצייד את בני:
ב - 0 שקלים! ומלאי עצום של ממתקים, במוצאי פורים...
 

good things

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כותבת כאישה של מלמד
בעלי באופן קבוע לא פותח את משלוחי המנות
הוא מבקש מהבנות שלי לפתוח, להוציא את הכסף לערמה אחת ואת הברכות שההורים כתבו לערימה שניה
כך שהוא לא יודע מי הביא וכמה ואת הנוהג הזה הוא התחיל מהשנה הראשונה להיותו מלמד
(ומדובר מסוג המלמדים המשקיעים במיוחד שבשביל שילמדו אצלו הורים הופכים את העולם)
 

שלמה וייס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
כותבת כאישה של מלמד
בעלי באופן קבוע לא פותח את משלוחי המנות
הוא מבקש מהבנות שלי לפתוח, להוציא את הכסף לערמה אחת ואת הברכות שההורים כתבו לערימה שניה
כך שהוא לא יודע מי הביא וכמה ואת הנוהג הזה הוא התחיל מהשנה הראשונה להיותו מלמד
(ומדובר מסוג המלמדים המשקיעים במיוחד שבשביל שילמדו אצלו הורים הופכים את העולם)
זה סוג של גניבת דעת להורים.
לא בטוח שהייתי נותן את מה שנתתי אם הייתי יודע שהוא לא ידע.
 

גימפעל

משתמש מקצוען
די להיתממות! יש מעשים שאינם על חשבון אחרים ויש כאלו שכן, מי שאומר שלא, לא מודע למציאות.
וודאי שיש צדיקים שזה שקיבלו מאחד או לא קיבלו מאחר לא משנה אצלם את ההתנהגות, אבל מי לוקח אחריות כולם, איך המלמד שכתב לעיל, יכול לקחת אחריות בגלל ההנהגה הבאמת טובה שלו ואולי של עוד אי מי מחבריו, על ההנהגה של הכלל, כשהמציאות היא שהורים מאוד לחוצים כמה לתת ומה לתת כדי שהילד שלהם לא יפגע, מידיעה!

בבקשה, תהיו אנשי הכלל, תדאגו גם לסובבים אתכם שחלקם מעוטי יכולת ומרגישים רע עם המצב הזה! אל תדאגו רק לעצמכם.

גילוי נאות אין לי שום בעיה לתת סכום מכובד בפורים אבל בגלל שאני אישית מקבלת טלפונים מאחרות מה אני עושה ו"איך אפשר לתת כ"כ הרבה" ו"יש לה שלשה ילדים בחיידר" וכו' וכו' אני לא נותנת בפורים כסף! ואדרבא אם המלמד היה טוב בעלי הולך אליו בסוף השנה מפרגן לו היטב ומוסיף מעטפה, אבל רק אז!
יותר גרוע ממי שלא נותן בגלל שאין לו כסף, זה מי שלא נותן בגלל דאגתו לכלל.
 

גימפעל

משתמש מקצוען
כותבת כאישה של מלמד
בעלי באופן קבוע לא פותח את משלוחי המנות
הוא מבקש מהבנות שלי לפתוח, להוציא את הכסף לערמה אחת ואת הברכות שההורים כתבו לערימה שניה
כך שהוא לא יודע מי הביא וכמה ואת הנוהג הזה הוא התחיל מהשנה הראשונה להיותו מלמד
(ומדובר מסוג המלמדים המשקיעים במיוחד שבשביל שילמדו אצלו הורים הופכים את העולם)
הרב זילברשטיין כותב שאסור לעשות כן אלא אם כן הוא מודיע מראש שכך הוא נוהג.
אני אישית לא הייתי נותן מתנה מכובדת בלי שהוא לפחות ידע להעריך את מה שנתתי.
 

גימפעל

משתמש מקצוען
ישר כוח לתגבות החמות
לא התכונתי שלא לתת בכלל
אך מצד שני צריך להתחשב במי שאין לו ויש המון כאלה וידוע שהתנאים זילזלו בעצמם כדי שלא לבייש את השני וכו' עיין עוד סוף מסכת תענית
ולכן מי שרוצה לתת מכובד אפשר בסוף שנה לתת מעטפה מכובדת וכך זה לא מחייב את מי שאין לו לתת
אני מכיר הרבה משפחות ששקעות בין כך בחובות ולא צריך לעשות להם ריגשי להלואות עוד ולתת לרבה ....
אף אחד לא מדבר על הלוואות,
המלמדים הגננות יודעים בדיוק מה המצב הכלכלח בבית,
הם רואים את המותגים שהילדים מתלבשים בהם (אולי זו עוד סיבה לסאגת התלבושות בחיידר) ופתאום להכרת הטוב אין להם כסף.
 

בריכטה

משתמש חדש
יותר גרוע ממי שלא נותן בגלל שאין לו כסף, זה מי שלא נותן בגלל דאגתו לכלל.

לא יאומן! אני דואגת לחברה שמתקשרת ואומרת שאין לה, ומארגנת ביחד כמה חברות שכולם ישלחו מתנות ולא כסף כדי שלא לבייש את מי שאין לה וזה מה שיש לך לכתוב. בושה!
 

גימפעל

משתמש מקצוען
לא יאומן! אני דואגת לחברה שמתקשרת ואומרת שאין לה, ומארגנת ביחד כמה חברות שכולם ישלחו מתנות ולא כסף כדי שלא לבייש את מי שאין לה וזה מה שיש לך לכתוב. בושה!
ואת כתבת שזה בגלל שהכרת הטוב הוא על חשבון אחרים, בושה !
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
ברשותכם, אחרי שהמעטפות נפתחו והסכומים נספרו, אני רוצה לכתוב על שני נושאים שעלו כאן.
קודם כל לגבי שיחות הטלפון, כפי שהדגשתי, המלמדים עונים בשמחה ובחפץ לב לא כי הם חייבים ( - בשביל זה יש מורי הוראה, ואחרי שמצטטים את אחד מגדולי הפוסקים שהוא אגב פוסק על גם בציבור הליטאי וגם בציבור החסיד והציטוט הוא מפיו ממש, ממש לא מתאים שיבואו איזה "יוסייויוסייס" ו"תאורת חירום" ועוד כמה שדעתן היא דעת בעלי בתים ויחלקו בנחרצות שכזו - ) אלא כי עצם המקצוע שה לקחו על שכרו הקטן מעיד שהם עושים זאת מתוך תחושת שליחות!
עכשיו יש הורים שמנצלים זאת ומתקשרים למלמד על כל דבר קטן ושולי, בשעות לא שעות. ולמרבה הפלא - הם אלה שלא אומרים בסיום השיחה איזה מילה טובה. וגם - אחרי ספירת המעטפות ניתן להגיד שבדר"כ הם גם אלה שלא נותנים למלמד מעטפה סבירה "כי הוא עושה את העבודה שלו ולמה מגיע לו...."
איזה מורה הוראה אמר שמלמד אינו חייב בכלל לענות להורים?
 

בריכטה

משתמש חדש
ואת כתבת שזה בגלל שהכרת הטוב הוא על חשבון אחרים, בושה !
טוב, עם אנשים קשיי הבנה אין לי מה להתכתב. אני כתבתי שמי שרוצה 'יחס מועדף' לילד שלו זה! על חשבון אחרים, אני כתבתי שהמציאות היא שיש רב'ס(ולא כולם) שמה שקיבלו משנה אצלם את ההתנהגות, אני כתבתי שהורים מעוטי יכולת נלחצים מהמצב של נתינת כסף, אני כתבתי שהכרת הטוב אפשר גם בסוף שנה בלי להלחיץ אחרים, ואני כתבתי שכדאי שאנשים יתחשבו במי שמסביבם.
אבל מי ששבוי בדעה שלו לא רק שלא חושב נכון אלא גם מבין מה שנח לו במה שאחרים כותבים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה