בטחוני מבצע עלות השחר ברצועת עזה

מצב
הנושא נעול.

רחשי הלב

משתמש מקצוען
דובר צה"ל:

ראשוני:
צה״ל תוקף כעת ברצועת עזה. הוגדר מצב מיוחד בעורף. פרטים נוספים בהמשך.

עדכון: ‏התקיפות על ידי מטוסי קרב שתוקפים יעדי טרור ברצועת עזה. בישראל הוחלט: מהלך יזום נגד הג'יהאד האיסלאמי. (יואב זיתון).
 

מליה

משתמש מקצוען
F220716ARK02-1.jpg

צילום: פלאש 90​

מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים את יעדי הג'יאהד האסלאמי; תיעוד ראשוני​




WhatsApp-Image-2022-08-05-at-16.26.00-1024x768.jpeg

דובר צה"ל מודיע הצהריים (שישי), שעות לפני כניסת שבת, כי מבוצעות תקיפות בדקות אלו ברצועת עזה. מדובר במתקפה ראשונית אחרי ארבעה ימי מצור על תושבי העוטף שלא יכלו לצאת מבתיהם ולנוע בחופשיות, בעקבות מעצרו של בכיר הג'יאהד האסלאמי בשומרון. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל תוקף כעת ברצועת עזה. הוגדר מצב מיוחד בעורף. פרטים נוספים בהמשך".
כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו מוקדם יותר מפי מקורות כי ישראל הסכימה להכניס היום לרצועת עזה מספר מכליות דלק על מנת לאפשר לתחנת הכוח ברצועה להמשיך לפעול. כזכור, מאז החלה ההסלמה נסגרו המעברים לרצועה ונעצרה כניסת הסחורות כולל דלק, מה שעלול היה להוביל להפסקת פעילות תחנת הכוח.
במקביל מדווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי מנהל מעבר כרם שלום, בסאם ע'בן, הודיע כי המעבר נפתח בשעה 16:00 באופן חריג על מנת להכניס כמות דלקים המוערכת בכ-6 מכליות דלק לתחנת הכוח שברצועה.
לפני תחילת התקיפות ברצועה, גורם ביטחוני ישראלי אמר כי "בוחנים את האפשרות להכניס לרצועת עזה מספר משאיות סולר, כדי לאפשר את המשך פעילותה של תחנת הכוח ברצועה. עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא". אחרי הודעת דובר צה"ל, הפלסטינים אישרו כי נשמעים פיצוצים עזים בשטח הרצועה.
 

צריכה לחשוב...

משתמש מקצוען

צה"ל תוקף מטרות ברצועת עזה: הוגדר מצב מיוחד בעורף​

לאחר מספר ימים בהם תושבי הדרום היו נצורים בביתם בעקבות התרעות במערכות הביטחון על כוונה לבצע ירי טילים לעבר כבישי העוטף, צה"ל החל לתקוף בשעות הצהריים מטרות ברצועת עזה. מערכת הביטחון הפעילה מצב מיוחד בעורף וצה"ל עיבה פריסת צוללות ברזל ברחבי הארץ​

אבי גדלוביץ' | בטחוני5.8.2022 | 16:26

ddb89485c67dc6f11e5c.jpg
תקיפה בעזה, ארכיון | צילום: פלאש 90
צה"ל החל לתקוף בצהריים (שישי) ברצועת עזה, זאת אחרי למעלה משלושה ימים של מתיחות בדרום שהחלה מאז מעצרו של ראש הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי. מערכת הביטחון הפעילה מצב מיוחד בעורף. מוקדם יותר עיבה צה"ל את סוללות כיפת ברזל ברחבי הארץ, מחשש להסלמה.
הבוקר קיים שר הביטחון, בני גנץ, הערכת מצב במפקדת פיקוד הדרום, במהלכה שיגר איומים חריגים לעבר ראשי ארגוני הטרור ברצועה. גנץ שב על ההצהרה של גורמים בישראל שהבהירו כי המצב הנוכחי לא צפוי להימשך עוד זמן, וכי צה"ל עשוי ליזום פגיעה במחבלים במטרה לסיים את המתיחות. "המשימה שלנו היא להבטיח שהמתיחות נגמרת והשגרה חוזרת", אמר גנץ.
שר הביטחון המשיך ואיים על ארגוני הטרור ברצועת עזה: "לאויבינו בכלל ולראשי החמאס והג'יהאד האסלאמי אני אומר בצורה מפורשת – זמנכם קצוב. האיום יוסר בדרך זו או אחרת. המצב שבו טרוריסטים חסרי אחריות, שחלקם בכלל לא נמצאים באזור, לקחו את תושבי עזה כבני ערובה יחזור ויפגע בהם. מי שגוזל את פרנסתם של 14 אלף פועלים, גורם לסחורה חקלאית להירקב במעברים, ומביא למחסור בחשמל ובמזון – פוגע קודם כל בתושבי עזה והוא שיישא באחריות".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

תודה
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה