חרבות ברזל לראשונה! התובע בהאג מבקש לעצור את ראש הממשלה.

הטעם המושלם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
דובר ממשלת גרמניה בתשובה לשאלה אם יפעלו לפי צווי המעצר של בית הדין בהאג אם יוצאו: "כמובן, כן. אנו שומרים על החוק".
ציטוט משלוחה 2 בסקופים: בית הדין בהאג הוא לא בית משפט. תקראו לו בית דין, תקראו לו אנטישמי. בית משפט זה לא.
וגם: יש חוק במדינת ישראל שמאפשר להעמיד לדין אדם מחוץ למדינה המסכן את שלום המדינה. ניתן להעמיד את כל 15 הנציגים הללו לדין בישדראל.
אלא מה? נסתבך עם המדינות שלהם? הם יסתבכו יותר! משום שהם יגלו שאנחנו צודקים, והנציגים שלהם מסכנים בטחון של מדינה במלחמה.
 

שמוחה

משתמש פעיל
אני כבר הרבה זמן ממתין להחלטת בית הדין הפלילי המגוחך הזה בהאג.

זאת הדעה שלי – זה הדבר הכי טוב, שקרה למדינת ישראל מאז 1967!!!. הכיצד אתם שואלים? – אז ככה, משנת 1948 מלחמת השחרור ועד 1967 ישראל חוותה את ההשגים הצבאיים הגדולים ביותר שלה וכמעט ללא שום סיוע אמריקאי (ארחיב על זה בעתיד).

איך זה קרה? – חלק גדול מההנהגה והקצונה הצבאית היו “בוגרי” רדיפות אנטישמיות במזרח ומערב אירופה, חלק נוסף היו “בוגרי” מלחמת העולם השנייה כלומר פליטי שואה” – האנשים האלה לא רצו לחזור או רצו שום קשר עם המולדת הישנה שלהם. הם חיו כאן וחו”ל לא עניין אותם. הם לא דפקו חשבון לשונאי ישראל, כי לא היה להם לאיפה לחזור!!. הם נלחמו בעוז ובגבורה כי המקום שאליו הם היו נשלחים זה לים!




אז מה קרה עם השנים? הגיע הדור, שלא הכיר את השואה והאנטישמיות ברחוב האירופי אלה רק בסיפורים בבית – דור “המנהיגים” החל להנות מהחיים הטובים של לטייל לחו”ל כל שנה, ללמוד בחו”ל לעבוד בחו”ל (וזה בסדר גמור) אבל עם השנים של אינטראקציה עם אומות העולם פתאום אותם קצינים ומנהיגים החלו לחשוש, כי הם שמו לב, שקבוצות אנטישמיות בעולם בכסות של “לוחמי צדק וחופש” מתחזקים משנה לשנה ויכולים לאיים על חופש התנועה שלהם. מה, הם לא יטוסו לסקי באלפים? לא יזרקו לחופש על אי יווני? לא יטוסו לסוף שבוע בלונדון לקניות? וכאן נכנסה “הקונספציה”, שתפסה מראשי ההנהגה ועד אחרון הגנרלים – בואו ניישר קו עם הזרמים האנטישמים ואולי זה יעבור בשקט.

עשרות שנים, אני מאמין מאז, שאהוד (שברח מלבנון) החליט את ההחלטה האומללה ההיא ולאחריו היה שרון עם עזה כל “הקונספציה” הלכה לכיוון הזה – הפחד מהסגרה לבית הדין הבינלאומי. חוסר הפעילות שלהם גרמה לכל האסונות שאנו חווים היום.

אז עכשיו – במידה וארה”ב לא תטיל ווטו במועצת הביטחון זה יהיה הדבר הטוב ביותר לישראל – סוף סוף המנהיגים שלנו והצבא שלנו, שיהיו משוחררים מהפחד הזה יפעלו לחסל את האויבים שלנו. תישארו בארץ, יש אחלה סקי בחרמון, חופי ים מדהימים, מדבר רחב ותשאירו מורשת של ניצחון לבאים אחריכם.

העיקר אל תפחדו – עכשיו לפעול!!.
מתוך אתר נציב.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הנשיא ביידן על בקשת התובע בבית הדין הפלילי בהאג להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון:
״איננו מכירים בכך שיש לבית הדין סמכות בעניין זה ואיננו מסכימים להשוואה בין ישראל לחמאס״.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
שופט העליון לשעבר אליקים רובינשטיין לרשת ב׳:
״ההליכים בבתי הדין בהאג הם נגועים בחטא מפני שהם מדברים על ג'נוסייד והרעבה שלא היו ולא נבראו. אנחנו עובדים מול דבר רקוב מיסודו. אבל זה לא אומר שאנחנו לא צריכים להתמודד עם זה״.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל לאחר התקיפה ברפיח:
״פסיקת בית הדין בהאג בשבוע שעבר חייבת להיות מיושמת, ישראל ממשיכה במבצע הצבאי שהיא התבקשה לעצור. מדינות האיחוד האירופי ידונו כיצד להתמודד עם הפסיקה. נקדם את שליחת כוח המשימה של האיחוד האירופי לגבול רפיח״.
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, קידם הפעלת לחץ על התובעת לשעבר של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כדי שתימנע מפתיחת חקירה נגד ישראל - כך דיווח העיתון הבריטי 'הגרדיאן'.

על פי הדיווח, כהן יזם תוכנית ללחצים על התובעת פאטו בנסודה שכבר עזבה את תפקידה, לפני שקיבלה בשנת 2021 את ההחלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות בשטחי הרשות הפלסטינית.

גורמים שונים אמרו לעיתון כי ראש המוסד לשעבר איים על התובעת לשעבר, לכאורה, בפגישות סגורות שקיים עימה טרם קבלת ההחלטה על פתיחה בחקירה נגד ישראל.

יש לציין כי החקירה שנפתחה לפני שלוש שנים - היא זו שגרמה לתובע הנוכחי בבית הדין הפלילי קארים חאן - לבקש להוציא צווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט ובמקביל גם לראשי חמאס.

מספר מקורות טענו בפני כתב העיתון כי התובעת שיתפה קבוצה מצומצמת של בכירים בבית הדין בניסיונותיו של ראש המוסד לשעבר למנוע ממנה לפתוח בחקירה ואף טענה כי היא חשה מאויימת מהתנהגותו.

גורם ישראלי אמר כי כהן פעל בסמכות וברשות ואף הסביר כי בית הדין הפלילי מאיים על ישראל באופן תדיר באמצעות איומים בהעמדה לדין של בכירים במדינה.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אל ג'זירה מדווח:
"האיחוד האירופי דן בהטלת סנקציות על ישראל אם היא לא תצית להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג."
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ה"גרדיאן" הבריטי פרסם חלק נוסף בתחקיר על ניסיונותיה של ישראל למנוע פתיחת חקירה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, בחשד לביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האונושות.
לפי התחקיר, ישראל השתמשה בארגוני הביון שלה כדי לעקוב, ללחוץ ולכאורה לאיים על הסגל הבכיר של בית הדין כדי לפגוע בהליך הבדיקה.
עוד פורסם, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו היה "אובססיבי" בנוגע ליירוט התקשרויות הנוגעת לתיק, וכי ישראל הצליחה לשים את ידיה על חילופי מסרים של כמה גורמים רשמיים בבית הדין.
 

efrarush

משתמש מקצוען
רה״מ יכנס מחר דיון חירום עם הצמרת הישראלית לקראת הוצאת צווי המעצר נגדו ונגד גלנט. מדובר בדיון שמטרתו לגבש מדיניות ישראלית איך לשכנע את השופטים להמנע מהוצאת הצווים.
 

ד. מ.

משתמש פעיל
ערוץ 7: ברוב של 247 תומכים מול 155 מתנגדים אישרו חברי בית הנבחרים האמריקאי הצעה ולפיה אם בית הדין הבינלאומי לצדק יוציא צו מעצר בינלאומי נגד ראש הממשלה נתניהו, ארה"ב תפעל להטלת סנקציות על בית הדין. כל 205 הרפובליקנים בבית הנבחרים הצביעו בעד ההצעה יחד עם 42 מהנציגים הדמוקרטים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה